Visa fullständig version : Arbetsinterjuv
OMG, det omöjliga har hänt. Jag har sökt jobb i flera månader utan att det händer nånting. Börjar bli less och skickade iväg skämtsamma brev och nu har jag fått två arbetsintervju. Jag har aldrig varit på en förut så vad ska man tänka på? Vilken är det svåraste frågan som brukar ställas av en anställare? Hur ska man svara ifall de fråga vilken är din svagaste sidan?
OMG, det omöjliga har hänt. Jag har sökt jobb i flera månader utan att det händer nånting. Börjar bli less och skickade iväg skämtsamma brev och nu har jag fått två arbetsintervju. Jag har aldrig varit på en förut så vad ska man tänka på? Vilken är det svåraste frågan som brukar ställas av en anställare? Hur ska man svara ifall de fråga vilken är din svagaste sidan?
Handlar det om ett vanligt jobb utan krav på utbildning vill dom helt enkelt bara se om du är "normal" så gå dit normalt klädd och betee dig normalt så ska det inte vara något problem.
Varför ska just DU få jobbet? Det brukar väl vara en av de viktigaste frågorna
Med risk för att vara dryg, men det har frågats förr. Sök, det finns några riktigt bra trådar i ämnet.
LadyInsane
2007-06-18, 11:31
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=92960&highlight=arbetsintervju
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=65795&highlight=arbetsintervju
:)
Vill bara säga det gick hur bra som helst. :thumbup: Det enda var att jag inte hade nån referenser för tillfället. Trodde jag skulle vara nervös men då jag har fler jobb på gång så blev inte inte lika nervös längre, fick dessutom alla frågor som jag har förberett mig. Den svåraste frågan var vad har du för visioner för våra butik. (Jag ska vara sommarvikariat i en månad, så jag tyckte frågan var lite små lustig.) Men med Kotlers "Principles of Marketing" och Grubs visa ord kom jag på den ultimata svar.
"Er butik erbjuder mycket förebyggande kostillskott, men Umeå är studentstad med otrolig många tränande individer. Prestationhöjare och proteintillskott har en betydlig högre marknadsandel. Genom att sälja billigare proteintillskott med marginella vinster kan ni locka fler från den yngre generation till butiken och gör vinst på tillhörande produkter istället. Min vision är dels öka marknadsandel och sedan öka försäljning av säsongsbetonade produkter. :thumbup:
Jakobbus
2007-06-18, 14:02
King!
Vilken butik sökte du jobb i? Fixar du kolo-rabatt? :)
Det är en LIFE butik så det är egentligen ganska värdelöst med sortiment inom prestationhöjande och sportinriktad kostillskott. :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.