Visa fullständig version : Hostel 2, blä!
Sheogorath
2007-06-17, 20:40
Tänkte väl bara utfärda en varning för en särdeles äcklig film. Vem som får ut någonting av sådant vider vill jag inte veta.
Jag tog mig igenom hela ettan. Kass och onödig film. Stängde precis av tvåan nu. Har svårt att se att jag kommer se klart den någon gång. Vad kommer det ge mig? Mardrömmar kanske. Soft *grr*
Våldsporr. :smash:
Ettan sög. Är 2:an "läskigare"?
Sheogorath
2007-06-17, 20:44
Ja. Jag stängde av den precis. Jag vet inte om det bara är första tortyrscenen som är äckligare eller om den sätter ribban för resten av filmen, men det känns inte som något jag vill fortsätta titta på. Kommer jag få ut något av den här filmen? Inget positivt iaf.
Lelle Pelle
2007-06-17, 20:44
Ettan var vidrig ju. 50% porr(:)) och 50% smältost från ett öga:(
Ja. Jag stängde av den precis. Jag vet inte om det bara är första tortyrscenen som är äckligare eller om den sätter ribban för resten av filmen, men det känns inte som något jag vill fortsätta titta på. Kommer jag få ut något av den här filmen? Inget positivt iaf.
Oh. Blir till o "hyra" den senare ikväll I guess.
Sheogorath
2007-06-17, 20:46
Oh. Blir till o "hyra" den senare ikväll I guess.
Om det är din kopp av te.
Värre än Texas Chainsaw Massacre? *mini*
Brooklyn
2007-06-17, 20:48
*cupid*
Ettan är blodigare än tvåan. Första tortyrscenen är "värst". Tvåan är dessutom väldigt mycket sämre än ettan
tycker jag inte den är, den är sämre
Ettan är iaf grisigare än TCM...tycker jag.
Tigerkotten
2007-06-17, 20:56
Den är väl inte läskig ens? Tyckte faktiskt om båda nya Texas Chainsaw Massacre :]
Hostel 1an som jag enbart sett är faktiskt lite väl äckligt, speciellt det där med ögat.
Sheogorath
2007-06-17, 21:03
Jag spolade igenom hela filmen nu och den verkade mest vara skit. Så nu har ni två anledningar att inte lägga er tid på den, även om jag så klart befarar att en sådan här tråd får det att kittla i fingrarna och rycka lite i kalsongen. Men vi tar det igen: den är skitdålig.
Har jag sett Saw 3 ska jag se den här skiten med :D
Bara det inte är några hälsensscener :cryout:
LadyInsane
2007-06-17, 21:05
Ettan är ju ganska underhållande. Ska nog ta mig tid för tvåan också tror jag.
Muskelbyggaren
2007-06-17, 21:07
Jag gillade ettan, hoppas på mer av det samma i tvåan. Enligt recensionen var den nyutforskande och inte bara upprepande så förväntningarna finns.
Trodde inte du som alltid är så analytisk, Sheogorath, var känslig?
mystic[-_-]
2007-06-17, 21:09
Ettan var vidrig ju. 50% porr(:)) och 50% smältost från ett öga:(
Det är carbonarasås ffs
Sheogorath
2007-06-17, 21:12
Jag gillade ettan, hoppas på mer av det samma i tvåan. Enligt recensionen var den nyutforskande och inte bara upprepande så förväntningarna finns.
Trodde inte du som alltid är så analytisk, Sheogorath, var känslig?
Jag tittar "gärna" i ren nyfikenhet på riktiga klipp och mår förvisso dåligt av det, men visst. Men en regisserad film som går ut på att förkovra sig i regissörens snuskiga våldsfantasier? Njae. Det är ointressant. Man kan tänka ut sjuka saker om man ger sig fan på det, men vad gör det att sätta det i bild liksom. Man kan vilja se en sådan här film för att den snabbt blir hypad (nyfikenhet), men att säga att den är givande och intressant på andra sätt? Icke ett dugg i min mening.
Gillade du ettan så gillar du nog tvån. Det är i princip samma film
Sheogorath
2007-06-17, 21:15
Gillade du ettan så gillar du nog tvån. Det är i princip samma film
Det enda som är "nyskapande" som jag kunde se det är att vi får följa två av kapitalisterna innan de ger sig hän (mental förberedelse osv), men det är fullständigt platta karaktärer utan något intressant djup alls. Så den nya infallsvinkeln föll platt hur som helst. Ett "gott" försök eller nått. :thumbup:
Tigerkotten
2007-06-17, 21:15
Har jag sett Saw 3 ska jag se den här skiten med :D
Bara det inte är några hälsensscener :cryout:
haha hatar hälsenscener också, ibland brukar jag få lov att stoppa in fötterna innanför täcket. För jag brukar tänka tänk om någon skulle komma o snitta de.. Ja lite *screwy* e man nog :D
haha hatar hälsenscener också, ibland brukar jag få lov att stoppa in fötterna innanför täcket. För jag brukar tänka tänk om någon skulle komma o snitta de.. Ja lite *screwy* e man nog :D
Jag vågar inte röra mina fötter efter en sån scen, skitkänslig för allt sånt. Det är samma i Saw 3 när han har kedjorna vid hälarna *cry*
hah, lol :laugh:
Muskelbyggaren
2007-06-17, 21:24
Djupare intressen finns inte några att finna i Hostel, Saw och andra dylika filmer. Men hän(-)ger man sig finns allt lite småryslig underhållning att finna.
Exempelvis Rob Zombies skräckisar håller hög kvalité just för att de är gjorda med glimten i ögat och utan ambitioner än något mer än vad de är.
Är tyvärr för dåligt bevandrad i filmvärlden för att funnit riktigt bra filmer, dvs. kombinerat obehagligt och genialt.
King Grub
2007-06-17, 21:27
Jag är inte den som tackar nej till lite gore, men random tortyrscener som inte bidrar med något annat, som t ex Hostel och Saw 3, ger mig inte ett dugg.
Kött- o slaktfilmer känns rätt meningslösa att kolla på :(
Corpobal
2007-06-17, 21:37
Gammal är äldst, av med hattarna för en av tidernas bästa filmer....
Evil dead
http://www.best-horror-movies.com/images/evil-dead-zombie-in-cellar-small.jpg
Evil dead är en grym film. Inte alls som saw 3 eller hostel som bara är random äckel.
För er som gillar randomäckel utan bra handling så kan jag rekommendera, "the thirst" som jag såg igår, vampyrfilm, jag älskar vampyrfilmer, men denna var dock helt komplett värdelös och bara vidrig.
Sheogorath
2007-06-17, 21:58
Jag är inte den som tackar nej till lite gore, men random tortyrscener som inte bidrar med något annat, som t ex Hostel och Saw 3, ger mig inte ett dugg.
Precis. Det är ungefär som porrfilm i det avseendet. Allt mellanspel är patetiskt, onödigt och man vill ändå bara att filmen ska komma till sina huvudscener. Problemet är att här är det inte upphetsande om man inte har en väldigt speciell sexuell läggning. :D
champion
2007-06-17, 22:23
Tyvär så höll jag på och somna i Hostel I :(
Är Hostel II bättre filmat, mycket blod?
Man vill bli äcklad så man blir sugen på ostmacka mitt i filmen. :D
Stämmer ganska bra om filmen
http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,1094832,00.html
Jag gillar inte alls Hostel, SAW och liknande filmer. Paradoxalt nog så tycker jag bl.a. att House of 1000 corpses är ett mästerverk. Det är en bra (riktigt j****) sjuk film, de andra är dåliga sjuka filmer. :)
Evil Dead trilogin är ett mästerverk den med, men det är inte ens i närheten av samma genre.
Den scenen med ögat i Hostel 1 var bara för bra :D Varför måste han klippa av äcklet från första början? Hur kom han på det egentligen?
Första Saw filmen är ju skitbra :D
tvåan är bra men aningen sämre. Trean är snäppet lägre.
Hostel1 är ju som saw III, för mycket blod och för lite spänning.
Aldrig att ja ser hostel2 på bio, kan knappast vara värd att se, framförallt nu om 2an är sämre än den första..
Jag blev, som sagt, nästan utslängd från ettan för att jag fann dödsscenerna så skrattretande att jag utbrast i skrattanfall.
Detta medförde att jag inte hade några höga förhoppningar om 2an.
Men jag blev överraskad, den va inte så dålig som jag trodde! (eller vad jag hade läst i recensioner)
Ologiska storysnuttar och förutsägbara händelser i all sin ära, men den va underhållande =)
Ett porr-tvång och vissa skrattretande sekvenser fick man ha överseende med, men jag är nöjd överlag.
Ang. Slutet... Sådär gör man inte. (!)
Mardrömmar *gah!*
Jag blev, som sagt, nästan utslängd från ettan för att jag fann dödsscenerna så skrattretande att jag utbrast i skrattanfall.
Detta medförde att jag inte hade några höga förhoppningar om 2an.
Men jag blev överraskad, den va inte så dålig som jag trodde! (eller vad jag hade läst i recensioner)
Ologiska storysnuttar och förutsägbara händelser i all sin ära, men den va underhållande =)
Ett porr-tvång och vissa skrattretande sekvenser fick man ha överseende med, men jag är nöjd överlag.
Ang. Slutet... Sådär gör man inte. (!)
Mardrömmar *gah!*
På vilket sätt var dom skrattretande?
Muskelbyggaren
2007-06-18, 01:32
Har sett den nu och karaktärerna var lite väl enkla för att ens vara underhållande. Aftonbladets recension var en fullträff.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.