Visa fullständig version : Midsommar
Alfred Nobel
2007-06-17, 11:22
Det är inte allt för långt kvar till min absoluta favorit när det handlar högtider, nämnligen sill och färskpotatisens egna lilla dag, midsommar.
Något man gärna inte säger nej till är maten som serveras, det är allt från sill till potatis med jordgubbstårta som efterrätt. Och när man pågår en "deff" så finns det risk att man gärna tar lite extra från det goda.
Hur ser det ut för er andra som deffar, har ni någon gräns på midsommar? Eller har ni sprarat er lite extra för att få avnjuta det som bjuds på fredag?
Jag längtar verkligen *drool*
hehe jo det kommer bli lite svårt att hålla kosten den dagen, får helt enkelt ta det som en ätardag. Det går ju inte precis att hålla sig borta från, olika grillade kött, stora lass med senapssill, färskpotatisen och självklart jordgubbarna som man äter med lite grädde *drool*
Alfred Nobel
2007-06-17, 11:45
hehe jo det kommer bli lite svårt att hålla kosten den dagen, får helt enkelt ta det som en ätardag. Det går ju inte precis att hålla sig borta från, olika grillade kött, stora lass med senapssill, färskpotatisen och självklart jordgubbarna som man äter med lite grädde *drool*
Jag menar det. Grillade köttbitar och senapsill i mängder. Och jordgubbarna sen, jag törs inte ens tänka på de. Nästan att man åker ner till livsmedelsaffären och smäller i sig en låda jordgubbar på momangen!
Sen som grädde på moset blir det förmodligen en del alkohol också, bäst att man ligger i hårdträning nu i veckan så man är i form ;)
Ta det för vad det är, en riktigt svulstig ätardag. Ät och njut, återgå till deff efteråt och våga inte "kvittera" nånting som du smullit i dig under den härliga dagen. Kör på som vanligt, njut av den dagen!
Sir Klabbe
2007-06-17, 11:50
Det är inte allt för långt kvar till min absoluta favorit när det handlar högtider, nämnligen sill och färskpotatisens egna lilla dag, midsommar.
Något man gärna inte säger nej till är maten som serveras, det är allt från sill till potatis med jordgubbstårta som efterrätt. Och när man pågår en "deff" så finns det risk att man gärna tar lite extra från det goda.
Hur ser det ut för er andra som deffar, har ni någon gräns på midsommar? Eller har ni sprarat er lite extra för att få avnjuta det som bjuds på fredag?
Jag längtar verkligen *drool*
Jag ligger på MAX 20g kolhydrat om dagen, runt 1000 kcal.
På midsommar kommer jag fortfarande vara runt 20g kolhydrat men kcal kommer nog höjas en hel del.
FISK OCH ÄGG åt folket! :hbang:
Jag ligger på MAX 20g kolhydrat om dagen, runt 1000 kcal.
På midsommar kommer jag fortfarande vara runt 20g kolhydrat men kcal kommer nog höjas en hel del.
FISK OCH ÄGG åt folket! :hbang:
Ditt eget val, fluffy_ferret hoppar förmodligen högt av lycka över att ha fått en till medlem i lågkolhydratträsket.
Precis som vilken dag som helst, blir det för mig.
Sir Klabbe
2007-06-17, 12:57
Ditt eget val, fluffy_ferret hoppar förmodligen högt av lycka över att ha fått en till medlem i lågkolhydratträsket.
Man blir mätt, man får tillräckligt med protein, vad mer kan man begära?
Att man är trött, har ont i huvudet och inte orkar någonting har väl ingen betydelse när det är sommar? Ska gå 2 mil idag, sen sitta still och spela The Sims hela dagen :hbang:
Man blir mätt, man får tillräckligt med protein, vad mer kan man begära?
Att man är trött, har ont i huvudet och inte orkar någonting har väl ingen betydelse när det är sommar? Ska gå 2 mil idag, sen sitta still och spela The Sims hela dagen :hbang:
Du har konstiga uppfattningar om vad som är bra, jag skulle begära en pigg kropp och ett vaket huvud. Jag skulle samtidigt bli deprimerad om jag var trött och orkeslös under sommaren, orken har all betydelse nu när det är varmt och skönt ute.
Alla har inte sommarlov vet du.
alltid samma sak...............................
kör bara, ät bara, träna bara, vila bara
Hwoarang
2007-06-17, 15:59
Jag deffar inte, jag bulkar för fullt. Snart når jag hundra pannor för första gången i mitt liv så midsommarafton kommer bli en trevlig kväll :eating:
Det är bra Hwoa, ät för ätandets skull. Du kommer få mycket muskler :flex
Brooklyn
2007-06-17, 22:45
Precis som vilken dag som helst, blir det för mig.
yupp yupp, om än lite mer grillat :eating:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.