handdator

Visa fullständig version : 8-9 veckors explosiv deffning.

frasse666
2007-06-17, 01:31
Är en grabb på 16 år. (84 kg) Tillräckligt stark, har lite för mycket underhuds fett bara. Skulle vara tacksam för några tränings och kost tips, för mig att gå ner ca 6-8 kg på 8-9 veckor. Käkar superwhey redan och det hjälper mig mycket med styrkan. men behöver bara bli av med fett runt midjan.

Rahf
2007-06-17, 02:09
Åstadkom ett energiunderskott och beräkna hur stort det behöver vara för att gå ner cirka 0,5-1kg i veckan.

Denna gången svarar jag bara på frågan. Låter andra sköta moralbiten.

blekfet2
2007-06-17, 06:08
ät mindre rör dig mera.

Eddie Vedder
2007-06-17, 07:09
Är en grabb på 16 år. (84 kg) Tillräckligt stark, har lite för mycket underhuds fett bara. Skulle vara tacksam för några tränings och kost tips, för mig att gå ner ca 6-8 kg på 8-9 veckor. Käkar superwhey redan och det hjälper mig mycket med styrkan. men behöver bara bli av med fett runt midjan.

Din Superwhey har troligtvis inte hjälpt dig med styrkan, varför skulle den göra det? Det är mjölkprotein i pulverform, inte doping (tack och lov;)).

Angående bantningen:

Först och främst: TÄNK EFTER om den verkligen behövs! Du är bara 16 år och har inte redovisat din längd så om du är överviktig går int att avgöra.

Vill du gå ner i vikt i vilket fall måste du, som redan sagts, ligga på ett kcalunderskott.
Sedan hur du åstadkommer detta är upp till dej, vill du träna mycket så kan du äta mer. Vill du sitta framför TV:n hela dagen får du äta betydligt mindre. Men 500kcal underskott framför TV:n kommer generera i samma viktförlust (märkväl att viktförlust och hälsofördelar inte är samma sak) som 500kcal underskott åstadkommet av hård träning och mycket mat, det senare är förstås att föredra för hälsans skull.

Du vet nu vad som krävs för viktendgång, ingen särskild mat lr särskild träning spelar roll. Hitta bara något som passar individen och som individen kan hålla fast vid.:thumbup:

En fråga bara:
Du är 16 år säger du, det är en väldigt tidig ålder att börja banta. Hur pass lång är du? Visst, är du 150 cm lång kan det säkert vara en fördel att gå ner lite fettvikt men jag gissar att du är längre.

Var försiktig med att vilja banta och se dig själv i spegeln och känna dig fet, det kan resultera i tråkiga följder såsom skev självbild och ätstörningar. Det är Ditt liv som Du bestämmer över, men tänk efter innan och låt det inte gå för långt.

Alfred Nobel
2007-06-17, 09:43
Och hur hade du tänkt överleva midsommar?*drool*

Nej men ligg på ett såpass bra underskott att kroppen förbrukar mer än vad den tar åt sig. Utöver det tycker jag du tar en cykeltur var och varannan dag om du inte gillar att eventuellt bada nu under sommaren. Förmodar att du ligger och glassar på ett ganska fett sommarlov, som studerande?

Att bara sticka ner till beachen (förutsättningarna att det är fint väder) och lira lite boll, plaska i vattnet är en väldigt bra motion. Minns att jag tappade 8kg förra sommaren, då jag enbart varade på stranden under mitt sommarlov och spelade fotboll med boysen. Då hade jag därmemot inga matupplägg, utan käkade bara normalt och rörde mig dag in och ut.

frasse666
2007-06-17, 12:58
Tack för alla konstruktiva svar, nu har jag större koll på det jag vill uppkomma, och hur jag ska göra det.