Logga in

Visa fullständig version : Minska alkoholsuget

newb123
2007-06-15, 14:18
Det är ett jäkla tjat om att minska sötsuget, men suget efter alkohol då? Kan man minska det?

L-Sami
2007-06-15, 14:19
Alkoholmissbruksterapi kanske hjälper.

newb123
2007-06-15, 14:22
Alkoholmissbruksterapi kanske hjälper.

Jag har knappt varit full på ett år så jag kan inte säga att jag är alkoholist, men nu på sommaren kommer suget. *mini*

regus
2007-06-15, 14:26
Då är det nog inte alkohol du känner suget efter, utan känslan som man får utav en kall stor stark (?) en varm dag
Eller är det verkligen alkoholen som du vill ha?

vesterberg
2007-06-15, 14:27
gör som i brittiska "Du är vad du äter", drick/ät kudzu. man ska tydligen bli galet illamående om man förtär alkohol och tobak.

Diana
2007-06-15, 14:41
De blir till att vandra samma helvetiska re-hab väg som de arma satar i choklad/rökning/spelmissbruks-träsken (samma rus/belöningskänsla). Dvs försök hitta ett substitut som tar dej igenom den värsta abstinensen i avvänjningsperioden. Jobbigt som fan men väl värt det sedan. Löpning är ett grymt substitut :naughty:

newb123
2007-06-15, 14:42
Då är det nog inte alkohol du känner suget efter, utan känslan som man får utav en kall stor stark (?) en varm dag
Eller är det verkligen alkoholen som du vill ha?

Det är den sköna fyllekänslan jag känner suget efter. Jag saknar inte en stor stark för fem öre eftersom jag hatar ölsmaken. Whiskey är mer min melodi.

L-Sami
2007-06-15, 14:44
Okej, om du inte har varit full på ett år och nu känner du suget efter att bli full, varför tillåter inte du dig själv att bli full då? och håller med Diana, hitta ett substitut om du nu av nån anledning vill bli av med suget.

newb123
2007-06-15, 14:51
Löpning är ett grymt substitut :naughty:

Nej.

Men något substitut vill man ju hitta. Om man hoppar t.ex. bungyjump ofta, tror du ruset går över?

regus
2007-06-15, 15:13
Om du inte har vart alkoholmissbrukare så är en fylla ingen fara, drick dig full om du nu vill det.

Ryska_raketen
2007-06-15, 15:15
Träna upp psyket och självbehärskning. Vips, där försvann suget. Ta dig en tonfisk och njut.

GymTT
2007-06-15, 15:24
Är det suget eller är det umgänget du umgås med?
mvh

newb123
2007-06-15, 15:39
Träna upp psyket och självbehärskning. Vips, där försvann suget. Ta dig en tonfisk och njut.

Man kan ju inte ens ta en tonfiskburk nu. Jag har redan ätit två tonfiskburkar den här veckan så jag har fyllt min kvot och tar jag en till så kommer jag först att känna TRÖCK i venerna och sen kommer flytande metall att spruta ut ur halspulsådern och stänka ner lägenheten. :krampus

Diana
2007-06-15, 15:40
Nej.

Men något substitut vill man ju hitta. Om man hoppar t.ex. bungyjump ofta, tror du ruset går över?
:D Det är altså substitut av den självmordsbenägna varianten du är ute efter...
Backintervaller, glöm inte spyhinken

Alexton
2007-06-15, 16:31
Jag känner mina svenska gener bråkar med mig så fort solen skiner och det är molnfritt. Det enda jag vill ha då är en kall öl. Sen vill jag bara sitta där med min kalla öl. En stolt (?) tradition av öldrickande har nu muterat mina gener generation efter generation.. nu börjar effekterna synas ;)

mera seriöst, varför inte tillåta dig att dricka ett par öl om du nu inte är alkoholiserad sen tidigare? (eller i ditt fall ett glas god wiskey i solskenet) se bara till att inte dricka för mycket. Annars är väl UNF kanske något.

newb123
2007-06-15, 16:43
Jag var nere på systemet och skulle precis köpa 70 cl Absolut med jordgubbssmak när jag hejdade mig, hade inte hjärta att förstöra träningen så. Så jag stack till Ica och det blev 7.5 L läsk istället. *popcorn*

biffn
2007-06-15, 17:16
Jag var nere på systemet och skulle precis köpa 70 cl Absolut med jordgubbssmak när jag hejdade mig, hade inte hjärta att förstöra träningen så. Så jag stack till Ica och det blev 7.5 L läsk istället. *popcorn*

Då är fan alkohol bättre.. Som med allt äre väl individuellt men jag märker ingen speciell skillnad alls, efter en kväll ute med mycke bärs. Men om du börjar dricka 1-2 dagar i veckan med enbart etanol som näring och gymmar seriöst lär ökningarna bli trögare såklart. Käka bra dagen du ska supa samt dagen efter så ser ja ingen fara. Du måste ha nån viktig anledning till varför du hindrar dej fast du är sugen men inte vart full på ett år?

newb123
2007-06-15, 17:23
Varför skulle alkohol vara bättre? 6 L av läsken är light-läsk som varken lär göra till eller från på träningsresultaten. 1.5 L är vanlig läsk med socker, alltså kolhydrater som bromsar katabolismen jämfört med om jag inte skulle ha ätit/druckit någonting.

Rahf
2007-06-15, 18:02
Jag känner att alla visdomsord redan har lagts fram så jag nöjer med att säga:

Gör som du vill bara du mår bra i längden av det. Huvudsaken är att man har roligt.

biffn
2007-06-15, 22:31
Ja hur skulle ja veta att du mena lightläsk.. som iofs inte ens är ett fullvärdigt substitut. Men som sagt varför inte dricka ett par gånger om året om du nu är så sugen? Själv har jag för länge sen tyckt att alkohol är överskattat, jag blir inte ens glad av skiten. Men det skadar inte träningen så mycket som alla vill tro på detta forum. Om vi teoretiskt skulle säga att du drack imorn, skötte ätandet och så.. du kommer inte se någon märkbar skillnad nästa gymvecka.

Klart alkohol inte är en hälsokur, långt ifrån... trots allt ett gift. Men du gör som du vill.. gå och va sugen i ett år till om du vill och träna för att tro att "försöka" vara optimal. Som tur känner jag aldrig något sug av alkohol längre utan det blir främst vid högtider med polare som är ganska sällan.

Pelle2
2007-06-15, 22:43
Herregud ta en öl pojk:Virro

Brooklyn
2007-06-15, 22:53
Man kan ju inte ens ta en tonfiskburk nu. Jag har redan ätit två tonfiskburkar den här veckan så jag har fyllt min kvot och tar jag en till så kommer jag först att känna TRÖCK i venerna och sen kommer flytande metall att spruta ut ur halspulsådern och stänka ner lägenheten. :krampus

haha sick! :D

Diana
2007-06-16, 14:38
Då är fan alkohol bättre.. Som med allt äre väl individuellt men jag märker ingen speciell skillnad alls, efter en kväll ute med mycke bärs. Men om du börjar dricka 1-2 dagar i veckan med enbart etanol som näring och gymmar seriöst lär ökningarna bli trögare såklart. Käka bra dagen du ska supa samt dagen efter så ser ja ingen fara. Du måste ha nån viktig anledning till varför du hindrar dej fast du är sugen men inte vart full på ett år?

Jag känner folk som påstår att de gör bättre resultat i gymmet om de får roiida loss på alkohol av valfri sort ett en eller ett par nätter i veckan :D Det psykiska välmåendet många känner att de får av avslappningen, samt att de under veckan har sin älskade last att se fram emot, får dem att bli gladare och prestera bättre. Sen om man går miste om optimala näringsintag hit eller dit de två dagarna verkar spela mindre roll. Alla har något de älskar att göra och människor som är lyckliga presterar bättre. Underskatta aldrig kopplingen mellan det mentala och det fysiska *popcorn*

Everest
2007-06-16, 14:48
Ångesten över att alkoholen tar bort varenda liten muskelcell i kroppen gör att jag iaf presterar bättre på gymmet!:D

Att du säger dig vilja bli av med ett sug när du inte har druckit på 1 år verkar löjligt i mina ögon.....

Diana
2007-06-16, 15:02
Ångesten över att alkoholen tar bort varenda liten muskelcell i kroppen gör att jag iaf presterar bättre på gymmet!:D

Hrrm, är väl lite som ätardagssyndromet och den feta säl man är dagen efter som får en att stappla en timme extra på löpbandet. Jag tror vi är något konstruktivt på spåret här.

Alkohol - en del av ett välbalanserat kostupplägg :D

Alexton
2007-06-17, 14:10
Som tidigare sagt i denna tråd. Om psyket mår bra brukar kroppen mår bättre också. Sen är ju hur du mår dagen efter från alkohol ganska bundet med om du väljer en lätt lullig kväll eller en karate fylla.

-=Kotten=-
2007-06-18, 18:50
Kanske dags att uppsöka någon sorts "anonyma träningsnarkomner" förening om man vägrar dricka alkohol 1ggr/år för att man tror att det kommer förstöra träningen... :smash:

Dreas
2007-06-18, 19:00
Läs på olika ställen och se vad alkohol gör med kroppen! Då tappar iag jag lite sug! Men sen så finns det inget skönare än att ta en kall öl i solen med polarna!

Andreas