handdator

Visa fullständig version : Vänskap mellan män och kvinnor?

Nina L
2007-06-15, 07:50
Är det bara att ge upp, eller? Och hur fan vet man om en kille hjälper en för att vara schysst(?) eller om han bara försöker få in den? Någon snubbe på planeten borde det väl ändå finnas som faktiskt kan tänka sig att umgås med en brud utan att flirta och vara på. Det vore ju tragiskt som fan annars.

Jag hjälper ju gärna snubbar som jag inte vill sätta. Varför skulle det inte kunna vara tvärtom? För att killar är så kåta? Jag är ju en rätt rolig tjej (utom idag) och utbudet av roliga personer tycks vara större bland killar.

//Bittersnipa

MasterChief
2007-06-15, 07:52
Du är för snygg för att få killkompisar.

Nina L
2007-06-15, 07:53
Du är för snygg för att få killkompisar.Men va fan. Det finns ju de som inte gillar mitt utseende. Fast de kanske hellre är kompisar med någon vars utseende de gillar bättre?

Gabber
2007-06-15, 07:54
Är det bara att ge upp, eller? Och hur fan vet man om en kille hjälper en för att vara schysst(?) eller om han bara försöker få in den? Någon snubbe på planeten borde det väl ändå finnas som faktiskt kan tänka sig att umgås med en brud utan att flirta och vara på. Det vore ju tragiskt som fan annars.

Jag hjälper ju gärna snubbar som jag inte vill sätta. Varför skulle det inte kunna vara tvärtom? För att killar är så kåta? Jag är ju en rätt rolig tjej (utom idag) och utbudet av roliga personer tycks vara större bland killar.

//Bittersnipa

Det beror väl på hur ni träffats tror jag. är det en kille som du har dejtat med kan du väl intevara kompis med lika enkelt. Är det e barndomsvän så är det andra känslor och det kan bli en fin relation mellan er som kompisar. Är det en kille du träffat på en pub ska du npg inte förvänta dig vänskap i första hand tror jag.

det är vad jag själv tror, själv har jag bara en tjejkompis sedan högstadiet så det är aldrig sånna känslor mellan oss. Och hon är vacker också. Så jag gissar på att man måste känna personen väldigt bra för att bli vän och förbli vän.

Hekos
2007-06-15, 07:56
Jag umgås ganska mycket med tjejkompisar som jag inte vill ha nån sexuellrelation med. Får skit som fan av grabbarna men vafan, skönaste plusset är att jag lärt mig så jävla mycket som jag inte visste innan:D

Men men, vårt primitiva beteende kommer ju alltid finnas där. Dock så kanske du letar i fel krets? Som Gabber sa; inte så smart att leta kompisar på krogen:P
Sen för övrigt så har jag hört att tjejer tydligen ska vara minst lika kåta som killar.

MasterChief
2007-06-15, 07:57
Allvarligt. Jag har alltid varit monogam ut i fingerspetsarna och haft en mycket nära vän, som är tjej, i många år. Jag har inga problem med det alls. Jag har en killkompis som också lyckats med detta. Dock är vi ovanliga. Problemet är att killar blandar ihop olika känslor. När du utsänder vänskap och "att du tycker om grabben" misstolkar han dessa känslor gravt och hans antenner får enbart in budskapet: "Åhhh, du är så manlig, jag måste få ligga med dig. Här och nu".

Jay-Z
2007-06-15, 08:01
Nä, du ska inte ge upp.

Jag har några tjejkompisar som jag aldrig legat/velat ligga med. Och jag är inte alls den unika lilla blomman jag ofta tror att jag är. :D

Yes
2007-06-15, 08:15
Jag skulle vilja bli helt vanlig kompis med en tjej nångång. Då menar jag inte en god bekant som man fantiserar om naken. Jag menar en riktig kompis som man kan umgås med på ett helt normalt sätt, som om man faktiskt inte vill ligga med henne.

Men men, det skulle antagligen sluta med att jag blev kär, och då vill man ju ligga extra mycket.

wintersnowdrift
2007-06-15, 08:15
Jag tycker också att killar generellt är roligare att umgås med. Inget ont om mitt eget kön men jag känner precis som du att andelen grabbar med kvick humor och intellektuell skärpa är större än andelen kvinnor...

Hur som helst. Jag tror visst att vänskap mellan könen är fullt möjlig. Visst ökar risken för känslomässiga urspårningar, men fixar man att hålla sig på rätt sida om den fina linje som utgör gränsen mellan kärlek och vänskap (själv har jag i vissa fall snubblat över denna, men lyckats hitta tillbaka igen när misstaget blivit utrett) så är killkompisar bland det bästa som finns.

Nu är jag iofs tjej också - det påstås ju bland vissa "förståsigpåare" att tjejer tror att de har killkompisar medan män bara har två lägen gällande kvinnor (f*ckable och totalt ointressant). För mig känns det som en förolämpning av det manliga intellektet, men det kanske bara är "typiskt kvinnligt" att ta på sig andras känslor.

//Kristin

Sofia4_4
2007-06-15, 08:17
Det beror på vad man pratar om när man träffas och hur man säger det man säger.
Iof, jag har några killkompisar som kan tokflörtar på skämt och jag tokflörtar tillbaks och vi driver med varandra, men sen kan vi prata om allvarliga saker som vänner. Just den för den vännen kändes konstigt att han inte har haft sex med mig än men under en filosofisk kväll sa han: "Mimmi, vet du varför vi är så bra vänner?! För att vi har aldrig haft sex med varandra."

En av mina bästa kompisar är kille och det finns noll attraktion där. Han skulle iof alldrig hjälpa mig och bära saker, rent friviligt om jag inte behöver dra honom hemifrån och tanka hans hjärna med en dos skuldkänslor.
När det handlar om hjälp - vill killar "hjälpa" dig, glöm vänskapen.

Sofia4_4
2007-06-15, 08:18
Jag skulle vilja bli helt vanlig kompis med en tjej nångång. Då menar jag inte en god bekant som man fantiserar om naken. Jag menar en riktig kompis som man kan umgås med på ett helt normalt sätt, som om man faktiskt inte vill ligga med henne.

Men men, det skulle antagligen sluta med att jag blev kär, och då vill man ju ligga extra mycket.

hahahaahaaaaaa...
bäst hittils.

Diana
2007-06-15, 08:23
Allvarligt. Jag har alltid varit monogam ut i fingerspetsarna och haft en mycket nära vän, som är tjej, i många år. Jag har inga problem med det alls. Jag har en killkompis som också lyckats med detta. Dock är vi ovanliga. Problemet är att killar blandar ihop olika känslor. När du utsänder vänskap och "att du tycker om grabben" misstolkar han dessa känslor gravt och hans antenner får enbart in budskapet: "Åhhh, du är så manlig, jag måste få ligga med dig. Här och nu".

Som fan
Borde avlas fler av er sort :D

De enda killar jag nånsinn lyckats behålla som riktigt nära vänner är ex och ett minimalt fåtal killar som redan är lyckligt upptagna. Trist, för jag har sett jävligt bra vänskapspotential i så många fler. Men det känns bara attentionhoeish att ha någon efter sej som man vet att är intresserad av mer när man själv inte är det, därför bryter jag hellre.

Yes: :D ska vi pli kåmpis?

Yes
2007-06-15, 08:38
När det handlar om hjälp - vill killar "hjälpa" dig, glöm vänskapen.
Jag har aldrig förstått det där. Är jag typ den enda kille som lyckats räkna ut att om man hjälper tjejen halveras chanserna att få ligga? Finns det verkligen killar som hoppas få doppa om de hjälper tjejen med något? Rätt svar när man blir tillfrågad, förutsatt att man vill ligga, är "njae, jag hjälper gärna till men söndag går inte för jag ska jobba då".

Själv är jag dock alltid hjälpsam, men så får jag ju inte doppa speciellt mycket heller...

hahahaahaaaaaa...
bäst hittils.
Värsta är att det är sant också. Jag har träffat EN tjej som jag kommit sådär riktigt bra överens med, som en kompis, och gissa vad som händer...

Yes: :D ska vi pli kåmpis?
Det tycker jag absolut. Jag tycker en bra början vore att vi äter oss sjuka på kebab, och sen tar vi det hela därifrån. Jag lämnar dock inga garantier, men det har i varje fall förutsättningarna för att lyckas. :D

Nina L
2007-06-15, 08:42
vill killar "hjälpa" dig, glöm vänskapen.Perkele. Vitto.

Edit: Jag letar inte killkompisar på krogen. :)

Kwon
2007-06-15, 08:47
Ninish

Har du inte sett "När Harry mötte Sally"? :D

Harry Burns: You realize of course that we could never be friends.
Sally Albright: Why not?
Harry Burns: What I'm saying is - and this is not a come-on in any way, shape or form - is that men and women can't be friends because the sex part always gets in the way.
Sally Albright: That's not true. I have a number of men friends and there is no sex involved.
Harry Burns: No you don't.
Sally Albright: Yes I do.
Harry Burns: No you don't.
Sally Albright: Yes I do.
Harry Burns: You only think you do.
Sally Albright: You say I'm having sex with these men without my knowledge?
Harry Burns: No, what I'm saying is they all WANT to have sex with you.
Sally Albright: They do not.
Harry Burns: Do too.
Sally Albright: They do not.
Harry Burns: Do too.
Sally Albright: How do you know?
Harry Burns: Because no man can be friends with a woman that he finds attractive. He always wants to have sex with her.
Sally Albright: So, you're saying that a man can be friends with a woman he finds unattractive?
Harry Burns: No. You pretty much want to nail 'em too.
Sally Albright: What if THEY don't want to have sex with YOU?
Harry Burns: Doesn't matter because the sex thing is already out there so the friendship is ultimately doomed and that is the end of the story.

Fed up
2007-06-15, 08:49
Jag har rätt många killkompisar, ett par av dem är jag rätt säker på att de inte skulle ha något emot att ligga med mig, men det gör inget för de kan uppföra sig och vara trevliga ändå. Men det skulle nog bli jobbigare om bägge parter var singlar, nu har jag pojkvän och de flesta av mina killkompisar med, för då skulle de kanske jobba mer aktivt på saken, så att säga. Men ett par av dem skulle jag nog inte banga på själv, så det går nog bra.

Jag har förövrigt kunnat lyckas rätt bra med att både ligga och fortsätta vara bra kompisar med en och annan.

För mig är det så att om jag är attraherad av någon och fortsätter umgås med denne utan att leva ut det så brukar attraktionen svalna efterhand man ser personens dåliga och skabbiga sidor och ja, kroppen ger väl upp lite antar jag. Undrar om det funkar så för killar med?

Kwon
2007-06-15, 08:50
Jag har rätt många killkompisar, ett par av dem är jag rätt säker på att de inte skulle ha något emot att ligga med mig, men det gör inget för de kan uppföra sig och vara trevliga ändå. Men det skulle nog bli jobbigare om bägge parter var singlar, nu har jag pojkvän och de flesta av mina killkompisar med, för då skulle de kanske jobba mer aktivt på saken, så att säga. Men ett par av dem skulle jag nog inte banga på själv, så det går nog bra.

Kanske därför de inte stöter på dig? :D

Just kidding! Hajjar vad du menar feddan! :cool:

Slartibartfast
2007-06-15, 08:51
Orka läsa tråden, men jag lackar ur på brudar som tror att killar bara vill vara polare med dem om de ser någorlunda ut. DET GÅR INTE. Get over it.

De enda tjejerna som kan ha killpolare är fula brudar.

Diana
2007-06-15, 08:52
Det tycker jag absolut. Jag tycker en bra början vore att vi äter oss sjuka på kebab, och sen tar vi det hela därifrån. Jag lämnar dock inga garantier, men det har i varje fall förutsättningarna för att lyckas. :D
Haha :D Iz a date

Synd att det inte funkade mellan dej och kompis-kärleken för den typen av förhållanden är den jag observerat som den sort som håller bäst. Grunden blir bra och man vet vad man får så att säga = Ingen risk att sätta den andra på överdrivet hög pedistal etc.

Slutsats: För bra relationer - ragga på era vänner
(Vilket ju iofs går emot hela (indirekta) grundsyftet med tråden :D men men)

Nina L
2007-06-15, 08:52
Men alla flator som umgås då? Och för att inte tala om de bisexuella. Egentligen borde jag inte kunna umgås med någon öht.

Det regnar ute och jag har ingen alkohol här hemma.

Jay-Z
2007-06-15, 08:53
De enda tjejerna som kan ha killpolare är fula brudar.

Banzai bullshit.

Slartibartfast
2007-06-15, 08:53
Svaret till Nina är att skaffa tjejkompisar eller några killkompisar som utseendemässigt är out of her league, och därigenom inte har nåt intresse att sätta på henne.

bertbert
2007-06-15, 08:56
Jodå, det finns killar som det går att vara kompis med utan att de tror att de måste prega in något vid första bästa tillfälle. Det handlar helt enkelt om att hitta killar med tillräckligt med förstånd. Men visst, ju mer sex appeal desto mindre inflytande måste reptilhjärnan ha.

Men jag delar inte slartis uppfattning, helt enkelt för att jag känner flera killar som kan ... uppföra sig.

Kwon
2007-06-15, 08:57
Men alla flator som umgås då? Och för att inte tala om de bisexuella. Egentligen borde jag inte kunna umgås med någon öht.

Det regnar ute och jag har ingen alkohol här hemma.

Vad vet du om vad de gör på kvällarna? :naughty:

Utesluter du det ena bara för att de umgås som vanligt på dagarna?

Nina L
2007-06-15, 08:57
Svaret till Nina är att skaffa tjejkompisar eller några killkompisar som utseendemässigt är out of her league, och därigenom inte har nåt intresse att sätta på henne.

Tjejkompisar efterlyses!

Ett råd till alla tjejer därute: Sluta vara så förbannat trista och fina i kanten!

Jag vet inte om jag vill ha killkompisar som är asläckra. Då skulle ju jag vilja ****** med dem. Fast å andra sidan har jag ju inte standardsmak. Jag har bara en killkompis som jag är säker på att han inte vill sätta mig, men han är fan en ovanlig person.

Slartibartfast
2007-06-15, 08:59
Klippt from Ladder Theory FAQ:

"Criticism:I have lots of male friends who would never think of me that way blah blah blah.
Answer:Your friend doesn't find you attractive, or he's currently doing better, or he's gay or you're wrong."

Dnepr
2007-06-15, 08:59
Klart att tjejer och killar kan vara kompisar. Och inte fan behöver tjejen vara ful. Om det nu skulle vara så att det finns en liten attraktion (kanske t.om åt båda hållen) - men som aldrig levs ut, som inte analyseras, vad spelar då det för roll? Det kanske gör vänskapen mer levande och intressant.
Vänner kan givetvis vara attraktiva - för vänner är ju ingen speciell kategori som väljs efter utseende.

-AG-
2007-06-15, 09:00
Fick en bild på näthinnan... som råkade finnas på nätet ;)

http://i.imdb.com/Photos/Ss/0129387/fcstil_0136.jpg

Nina L
2007-06-15, 09:01
Klart att tjejer och killar kan vara kompisar. Och inte fan behöver tjejen vara ful. Om det nu skulle vara så att det finns en liten attraktion (kanske t.om åt båda hållen) - men som aldrig levs ut, som inte analyseras, vad spelar då det för roll? Det kanske gör vänskapen mer levande och intressant.
Vänner kan givetvis vara attraktiva - för vänner är ju ingen speciell kategori som väljs efter utseende.
Ja, det var svaret jag var ute efter. Om det inte är så... Då måste jag tyvärr ta livet av mig.

Farväl för alltid etc.

Deceiver85
2007-06-15, 09:01
Harry Burns: Because no man can be friends with a woman that he finds attractive. He always wants to have sex with her.

Sant.

Och angående fula tjejer: man blir inte kompis med fula tjejer.

Mashik
2007-06-15, 09:02
Hur är det med böga killar då? Det borde väl fungera eller konverterar du alla? :naughty:

daja
2007-06-15, 09:02

//Bittersnipa

Du lär ju slippa de problemen om du umgås med homosexuella killar?

Johan.S
2007-06-15, 09:03
Har inga som helst problem med att vara "bara" kompis med en tjej. Dock så får man ju tänka efter både en och två gånger ibland så man inte glider in på fel spår. Allt som oftast kommer jag fram till att det inte är värt att förstöra vänskapen och fortsätter därför att hålla det på kompisnivå.

När det fungerar bra är det klockrent att ha en kompis av motsvarande kön

Diana
2007-06-15, 09:10
Du lär ju slippa de problemen om du umgås med homosexuella killar?

Du har inte shoppat förrän du shoppat med en homosexuell man

Nina go for the gays :D :thumbup:

Dnepr
2007-06-15, 09:13
Ja, det var svaret jag var ute efter. Om det inte är så... Då måste jag tyvärr ta livet av mig.

Farväl för alltid etc.

Tro fan att det finns killar som kanske inte är så lämpliga, som har svårt att hålla den nödvändiga distansen. Men att säga att bara fula tjejer kan ha vänner osv - är ju att göra oss andra killar till idioter. Vänskap grundas ju inte på vad man har, hur man ser ut - utan på hur man är. Jag ser inte heller ett måste i att båda måste vara nollade när det gäller attraktion, den kan få finnas där, lite lagom, men man bara ler åt det när man konstaterar vilken snygg/söt vän man har.

Sen är det väl inget att hymla med att det är lättare för tjejer som inte ser så bra ut, att hitta vänner - för där kan fler killar sköta sig och bevara relationen.

teal
2007-06-15, 09:13
jag kan vara kompis med dig, har noll lust att ligga med dig så det borde gå bra.

Slartibartfast
2007-06-15, 09:14
Men jag delar inte slartis uppfattning, helt enkelt för att jag känner flera killar som kan ... uppföra sig.

Klart man kan uppföra sig. De kvinnliga bekanta som man vill sätta på vet i 90% av fallen inte om det. Men likväl vill man sätta på dem.

Deceiver85
2007-06-15, 09:15
Nina go for the gays :D :thumbup:

Orka umgås med en massa fjollor hela tiden, ringer upp en mitt i natten för att med en lätt läspande röst:

"Heeeeeej girlfriiiiend, gissa vad jag göööör? Jag äter glass och tittar på Sex and the City. Mr Big är såååå snygg"

Dnepr
2007-06-15, 09:17
Klart man kan uppföra sig. De kvinnliga bekanta som man vill sätta på vet i 90% av fallen inte om det. Men likväl vill man sätta på dem.

Det hon inte vet har hon inte ont av. Hon kanske vill sätta dig med. Men ingen av er blandar in det i relationen och därför kan den fortsätta.

bertbert
2007-06-15, 09:20
De av er som säger att det inte går: Är det för er otänkbart att vara attraherad till en kvinna, men att ändå låta bli att försöka få doppa? Bara för att man är sugen måste man ju inte?

Eller är ni reptilhjärnor hela bunten? :D

BigForre
2007-06-15, 09:20
Har inte orkat läsa vad som skrivits i tråden, bara vad du skrev Nina. Ville lägga ett inlägg bara för att balansera lite...för de flesta kompisförhållanden som jag har haft (usch nu lät jag smutsig, det är bara några stycken) så är det inte jag som kommit på andra tankar. Det är som du säger, de bästa kompisförhållanden som jag haft över gränsen har också gått över till annat...men har några kvar som är ganska nära kompisrelationer ändå, kande inte så riktigt riktigt nära iof...vill tro på det fortfarande, men det blir svårare och svåarare med åldern ;)

Yes
2007-06-15, 09:21
Haha :D Iz a date

Synd att det inte funkade mellan dej och kompis-kärleken för den typen av förhållanden är den jag observerat som den sort som håller bäst. Grunden blir bra och man vet vad man får så att säga = Ingen risk att sätta den andra på överdrivet hög pedistal etc.

Slutsats: För bra relationer - ragga på era vänner
(Vilket ju iofs går emot hela (indirekta) grundsyftet med tråden :D men men)
Kebab! :eating:

För egen del skulle jag också ha svårt att bli riktigt intresserad av någon jag inte känner väldigt bra innan. Så den naturliga utvecklingen är väl att man blir vänner först...

Men... man kan väl vara vän med någon fast man vill ha sex? Det gäller väl bara att ha en tydlig gräns. Jag menar, bara för att det finns en viss attraktion borde det ju inte vara omöjligt att lägga band på sig själv och helt enkelt strunta i det.

Rent teoretiskt iaf.

Angel
Jag har ett gäng killkompisar (som alla är mina ex)

Sen räknar jag Whistler som en grym killkompis, ja kan berätta för han om alla killproblem och han säger alltid var jag ska göra osv. Sen så har han redan gjort klart och tydligt att han absolut inte vill ligga med mig. Så det är lugna puckar. Bli kompis med han!

bertbert

Om jag modifierar ditt uttalande till "men likväl kan man känna lust men man kanske inte vill" är vi överens. Skilj på kroppens lust och intellektets vilja ffs.

Frida.B
2007-06-15, 09:22
Jag tycker inte det e nåt fel om min killpolare skullle kunna tänka sätta mig om han fick chansen, det som är jobbigt är när man blir ihop med en kille som inte klarar av att ens killpolare inte hade bangat om han fick den chansen. Skall man sluta umgås med en polare bara för att polaren tycker att man är attracktiv? Iom att polaren aldrig kommer få chansen så borde det ju inte spela någon roll tycker man? Jag är skitbra polare med en kille som var intresserad av mig ett taf, men när han fick veta på ett väldigt tidigt stadie att jag inte var intresserad över huvud taget då var han mogen nog att komma över det. Ska man sluta umgås med en sådan vän bara för att man skaffar pojkvän?

bertbert
2007-06-15, 09:23
Jag tycker inte det e nåt fel om min killpolare skullle kunna tänka sätta mig om han fick chansen, det som är jobbigt är när man blir ihop med en kille som inte klarar av att ens killpolare inte hade bangat om han fick den chansen. Skall man sluta umgås med en polare bara för att polaren tycker att man är attracktiv? Iom att polaren aldrig kommer få chansen så borde det ju inte spela någon roll tycker man? Jag är skitbra polare med en kille som var intresserad av mig ett taf, men när han fick veta på ett väldigt tidigt stadie att jag inte var intresserad över huvud taget då var han mogen nog att komma över det. Ska man sluta umgås med en sådan vän bara för att man skaffar pojkvän?

+1 som fan.

Frida.B
2007-06-15, 09:24

Sen räknar jag Whistler som en grym killkompis, ja kan berätta för han om alla killproblem och han säger alltid var jag ska göra osv. Sen så har han redan gjort klart och tydligt att han absolut inte vill ligga med mig. Så det är lugna puckar. Bli kompis med han!

Hahaha stackars whistler. Han vill säkert ligga, men vet att det blir andra puckar då :P

Dnepr
2007-06-15, 09:29

Det beror ju på hur det yttrar sig. Om man som kille märker att tjejens polare trånar efter henne - så är det självklart störande. Hon kan givetvis inte hjälpa det, utan det är ju störande att töntkillarna inte kan lägga band på sig och dölja det, iaf när jag/tjejens kille är där. Om det inte märks, utan jag bara vet om det, så är det bara kul. Rätt åt fjantarna som aldrig kommer åt henne på riktigt.

Deceiver85
2007-06-15, 09:31
Det ligger något instinktivt i manlig natur att bli vänner med snygga tjejer. Det kanske inte är direkt medvetet för att man vill ligga med dem, kanske har man flickvän eller är kär i någon annan, men någonstans i bakhuvudet så tror jag att varje kvinnlig vän är ett potentiellt ligg för den mannen.

Själv gick jag och blev kompis med en kursare av liknande anledning, och nu sitter jag i den skit jag gör (olyckligt kär etc).

Och, angående att tjejerna inte vet att deras killkompisar vill ligga med dem: det är bullshit! De vet det och utnyttjar det till max!

Diana
2007-06-15, 09:31
Orka umgås med en massa fjollor hela tiden, ringer upp en mitt i natten för att med en lätt läspande röst:

"Heeeeeej girlfriiiiend, gissa vad jag göööör? Jag äter glass och tittar på Sex and the City. Mr Big är såååå snygg"
:D
Ähh, lite shit får man stå ut med om man ska ha en gratis fashionguru, få grymma(11!) nagelvårdstips och hemliga recept på babystjärtsmjukgörande ansikts masker.
Kebab! :eating:

För egen del skulle jag också ha svårt att bli riktigt intresserad av någon jag inte känner väldigt bra innan. Så den naturliga utvecklingen är väl att man blir vänner först...
.
+1

L-Sami
2007-06-15, 09:43
Jag har en bra vän som är av det kvinnliga könet, jag tänder inte på henne och därför sätter jag inte på henne. Jag är heterosexuell också ska jag tillägga. Vänskapet fungerar hur bra som helst.

Deceiver85
2007-06-15, 09:45
Jag tänder inte på henne och därför sätter jag inte på henne.

Har hon ett alibi?

Slartibartfast
2007-06-15, 09:46
Jag har en bra vän som är av det kvinnliga könet, jag tänder inte på henne och därför sätter jag inte på henne. Jag är heterosexuell också ska jag tillägga. Vänskapet fungerar hur bra som helst.

Jag har också kvinnliga vänner. Jag tänder inte på dem det minsta. Det är förutsättningen. De som jag tänder på är jag inte vän med. Snarare bara bekant.

Prankie
2007-06-15, 09:47
Me too, har nära tjejkompisar också. Kompisar jag har styrs oftare av deras personlighet och intressé än kön och utseende. (Men det skada inte att de är snygg) :D

Rahf
2007-06-15, 09:49
De av er som säger att det inte går: Är det för er otänkbart att vara attraherad till en kvinna, men att ändå låta bli att försöka få doppa? Bara för att man är sugen måste man ju inte?

Eller är ni reptilhjärnor hela bunten? :D

Nej det är absolut inte otänkbart. Jag är attraherad till ett antal av mina vänner men jag vet med mig redan att jag är en vän och aldrig något mer, sex är inte mitt liv (just nu). Jag har aldrig förhoppningar eller nåt sånt utan när jag är på krogen och dylikt så går jag in för att ha roligt och få folk i min närhet att ha roligt. Detta innebär allt som oftast att jag är den konstanta vännen, utseendemässigt är man inte mycket att hänga i granen så varför bry sig om attraktion?

Varför ska jag gå runt och lyssna på kronjuvelerna hela tiden för?

Krampus

//Bittersnipa

Hej.
Jag vill inte "sätta" dig. :)
Så då har vi iaf hela planetens manliga befolkning minus mig till en start. :)

Frida.B
Vad krävs det för att en snubbe inte ska tända på en? Att man är ful? Eller att snubben redan har flickvän? Vad kan man som tjej göra för att undvika att en kille man bara vill vara kompis med skall bli sexuellt attraherad av en?

Dnepr
Jag har en bra vän som är av det kvinnliga könet, jag tänder inte på henne och därför sätter jag inte på henne.

Jaha, så det är därför du inte inte gör det. Tänkt om du hade tänt på henne då, men inte fått? Utan bara fått vara hennes vän, hade du sagt upp vänskapen då?

Dnepr
2007-06-15, 09:52
Vad krävs det för att en snubbe inte ska tända på en? Att man är ful? Eller att snubben redan har flickvän? Vad kan man som tjej göra för att undvika att en kille man bara vill vara kompis med skall bli sexuellt attraherad av en?

Ingen kan ju hjälpa hur man ser ut, är skapt osv. Det handlar ju om att killen ska ha såpass mycket stil att han inte visar det (om han nu vill), för då spelar det ju ingen roll. Bara för att en tjej ser bra ut så finns det ju inget = med att man skulle vilja ha henne.

Fettecke
2007-06-15, 09:53

Jag förstår honom, han lär ju känna dig och vet hur det går om man ligger med dig ;D

nej, men seriöst...
det behöver inte bli mer än man gör det till... märker man att sin polare börjar bli mer och mer på så ska man kunna berätta att det inte bli nått mer.

L-Sami
2007-06-15, 09:53
Jag har också kvinnliga vänner. Jag tänder inte på dem det minsta. Det är förutsättningen. De som jag tänder på är jag inte vän med. Snarare bara bekant.

Skulle det ha sett annorlunda ut om du vore singel? dvs skulle du ha varit vän/kompis med tjejerna du tänder på.

Jag skulle kunna vara kompis med tjejer jag tänder på om jag vore singel, det skulle spela mindre roll om man hamnade i säng med dem då.

Slartibartfast
2007-06-15, 09:57
Skulle det ha sett annorlunda ut om du vore singel? dvs skulle du ha varit vän/kompis med tjejerna du tänder på.

Klart.

Om jag skulle tycka att de var intressanta som vänner. Ofta är de inte det.

Deceiver85
2007-06-15, 09:59

Jag skulle kunna vara kompis med tjejer jag tänder på om jag vore singel, det skulle spela mindre roll om man hamnade i säng med dem då.
QInYQWa_D2k

Petter__Jonsson
2007-06-15, 10:02
Jag har nog ungefär lika många tjejkompisar som killkompisar och vissa av dem ser bättre ut och andra ser sämre ut. Jag har absolut inga problem med att vara kompis och inget annat med en tjej som ser bra ut, jag tycker att det låter konstigt att så många här verkar likställa ett fint utseende med sexuellt attraktion (för mig krävs det i alla fall mer än ett fint utseende för att bli sexuellt attraherad). Men det är klart att det kan upstå situationer där den ena parten är intreserad av mer än vänskap och då kanske det kan vara svårt att fortsätta umgås.

L-Sami
2007-06-15, 10:04
Jaha, så det är därför du inte inte gör det. Tänkt om du hade tänt på henne då, men inte fått? Utan bara fått vara hennes vän, hade du sagt upp vänskapen då?

Nej, inte bara därför, vi vill bara vara vänner med varandra. Om vi skulle hamna i säng, så skulle inte vårt vänskap vara likadant längre. Vi har pratat om det här. Nu är det så att hon tänder på mig, men jag tänder inte på henne, fast om det skulle varit tvärtom och jag hade inte fått ligga med henne så skulle jag ändå ha varit vän med henne.

Frida.B
2007-06-15, 10:05
QInYQWa_D2k

OMG hahaha ja kollade PRECIS på det avsnittet med den scenen... :smash: (va bara tvungen att dela med mig av min fantastiska upplevelse)

Ironbabe
2007-06-15, 10:10
Jag har nog ungefär lika många tjejkompisar som killkompisar och vissa av dem ser bättre ut och andra ser sämre ut. Jag har absolut inga problem med att vara kompis och inget annat med en tjej som ser bra ut, jag tycker att det låter konstigt att så många här verkar likställa ett fint utseende med sexuellt attraktion (för mig krävs det i alla fall mer än ett fint utseende för att bli sexuellt attraherad). Men det är klart att det kan upstå situationer där den ena parten är intreserad av mer än vänskap och då kanske det kan vara svårt att fortsätta umgås.

Så jäkla mycket ++++++++ på den!!! :thumbup:

L-Sami
2007-06-15, 10:10
Vad kan man som tjej göra för att undvika att en kille man bara vill vara kompis med skall bli sexuellt attraherad av en?

Bete sig som en man, jag skulle nog inte tända på en tjej då, skulle se henne mer som en kompis bara.

Deceiver85
2007-06-15, 10:11
Nej, inte bara därför, vi vill bara vara vänner med varandra. Om vi skulle hamna i säng, så skulle inte vårt vänskap vara likadant längre. Vi har pratat om det här. Nu är det så att hon tänder på mig, men jag tänder inte på henne, fast om det skulle varit tvärtom och jag hade inte fått ligga med henne så skulle jag ändå ha varit vän med henne.
Kanske just därför ni förblir vänner, att hon är kåt på dig?

Liten Men Fet
2007-06-15, 10:18
Jag har tjejkompisar som jag inte vill ligga med, en har jag haft sex med och en är tillsammans med min polare. Sen har jag ju några barndomskompisar också som jag inte vill ha sex med.
Sen har jag flera tjejkompisar som jag vill ha sex med, men eftersom jag kan läsa av läget så inser jag ju att dom inte är intresserade.
Jag har också tjejkompisar som jag varit kär i men som det inte blev något med som jag bara är kompis med, men dom vill jag nog ha sex med iallafall ibland.

Ett faktum är ju att jag har inga nära tjejkompisar som inte ser bra ut, undrar varför det är så?
Sen tycker jag det är naivt att tro att en kille börjar umgås med en främmande attraktiv tjej för att skaffa sig en kompis. Han har förmodligen massor med kompisar men behöver ett ragg och är man inte på puben så är det inte legitimt att råragga så då slår man på charmen. Tjejen blir förtjust för hon tror hon har träffat en schysst snubbe som hon tror vill vara hennes kompis. Han hjälper henne med saker för att kunna vara nära henne och visa sitt intresse, fast oftast är han nog lite feg så han är bara trevlig och charmig.
Jag tror ju inte att en främmande tjej vill bli min kompis om hon helt plötsligt blir hjälpsam och vill umgås med mig på fritiden.

Men det intressanta i diskutionen tycker jag är:
Tror tjejen att killen bara vill vara kompis om han är attraktiv?

Krampus
2007-06-15, 10:21

Yes sir! :thumbup:

Frida.B
2007-06-15, 10:22
Men det intressanta i diskutionen tycker jag är:
Tror tjejen att killen bara vill vara kompis om han är attraktiv?

Man märker ju rätt fort vad båda vill få ut av relationen

jwzrd
2007-06-15, 10:23
En flummig/tänkande person umgås lätt med andra diton, flickor som pojkar, utan att humpa varandras ben. Är man en endimensionell simpelton så lär det inte fungera dock.

John M
2007-06-15, 10:29
Jag tror att många kvinnor feltolkar många situationer med män. Ibland räcker
det med att man råkar titta på en kvinna eller kanske prata med henne för att hon verka tro att man vill sätta på henne - vilket är helt fel. Sen så märker man ibland att vissa kvinnor tror att det enda värde dom har för andra människor är det som sitter i sminket å lösnaglarna - och då blir man nog behandlad därefter.

Kommer ihåg en gång när jag va ute, polaren står vid bardisken å han snackar med en kvinna, jag trodde det var hans kompis å sträcker fram näven för att hälsa på henne, men hon reagerar inte ens :confused Hon skrämmde jag bort illa kvickt.

Finns vissa typer av kvinnor som kan vara otrevliga mot mig och allmänt dissiga och konstiga - men som går över när dom fått alkohol i sig :MrT:

Sen så verkar vissa kvinnor inte tåla att man är schysst emot dom utan måste vara "tuffare" och otrevlig mot dom för att få respekt...sånna kvinnor har jag lärt mig att undvika - för dom verkar korkade.

Nina: Tror inte att du kan avgöra om en man vill sätta på dig eller inte bara för att han är schysst mot dig, finns många killar som har lärt sig att man inte ska vara "schysst" mot snygga brudar om man vill sätta dom.

*Flash*
2007-06-15, 10:33
Jag har en killkompis som sagt att han inte vill ha sex med mig då han inte vill riskera vänskapen.
Mer eller mindre resten av mina killkompisar vill ha sex med mig vilket dom inte sticker under stol med heller men det är knappast mitt problem.
Tycker det är värre om någon kompis har starkare känslor i sånt fall..

Trance
2007-06-15, 10:39
Ni som har snygga tjejkompisar som då absolut inte vill ligga med. Är det också sådana ni umgås bara ni två? T.ex. ringer upp en kväll och kollar på film tillsammans och snackar skit.

Själv tycker jag det är rätt coolt hur jäkla primitiv man är, kunde fan krockat för några dagar sedan för jag såg en grym urringning springa förbi. Ändå är jag smartare än tåget i andra sammanhang.

jwzrd
2007-06-15, 10:40
Ni som har snygga tjejkompisar som då absolut inte vill ligga med. Är det också sådana ni umgås bara ni två? T.ex. ringer upp en kväll och kollar på film tillsammans och snackar skit.

Själv tycker jag det är rätt coolt hur jäkla primitiv man är, kunde fan krockat för några dagar sedan för jag såg en grym urringning springa förbi. Ändå är jag smartare än tåget i andra sammanhang.

Det handlar inte om vad (kr/sn)oppen din vill utan om vad du gör.

Trance
2007-06-15, 10:42
Det handlar inte om vad kroppen/snoppen din vill utan om vad du gör.

Ja. Men har du en tjejkompis som är snyggare än din nuvarande flickvän som du umgås med bara ni två? Att bara umgås i grupp är ju ingen fara och visst är man vänner då, men knappast nära vänner.

Jag tror väl säkert det existerar men jag tror det faktiskt är ganska ovanligt.

LadyInsane
2007-06-15, 10:43
Jag har en killkompis som sagt att han inte vill ha sex med mig då han inte vill riskera vänskapen.
Mer eller mindre resten av mina killkompisar vill ha sex med mig vilket dom inte sticker under stol med heller men det är knappast mitt problem.
Tycker det är värre om någon kompis har starkare känslor i sånt fall..

Om man själv inte känner likadant, förstör verkligen något sådant vänskapen. :(

Angel
2007-06-15, 10:44
Hahaha stackars whistler. Han vill säkert ligga, men vet att det blir andra puckar då :P

Nej då, jag frågade om han inte kunde tänkas ligga med mig lite. Men han avböjde vänligt. Så var den saken ur världen.

Kwon
2007-06-15, 10:46
Nej då, jag frågade om han inte kunde tänkas ligga med mig lite. Men han avböjde vänligt. Så var den saken ur världen.

:D

*Flash*
2007-06-15, 10:47
Om man själv inte känner likadant, förstör verkligen något sådant vänskapen. :(
Jo precis det jag tänkte på:(

Snafu
2007-06-15, 10:49
Trance has a valid point. Vad gör killarna här med tjejkompisarna? Ser ni på film hos varandra, går ut och festar etc på tu man hand.

Jag är nyfiken. Och är ni båda singlar?

John M
2007-06-15, 10:50
Det är skillnad på kvinnor som är snygga och kvinnor som är attraktiva. Snyggare innebär inte alltid attraktivare. Så visst kan man ha tjejkompisar som är snyggare än flickvännen.

LadyInsane
2007-06-15, 10:51
Trance has a valid point. Vad gör killarna här med tjejkompisarna? Ser ni på film hos varandra, går ut och festar etc på tu man hand.

Jag är tjej, men allt det där gör jag med mina killkompisar. När man väl etablerat vänskapen tycker jag inte alls att det skulle vara kontigt att umgås på precis samma vis som med tjejkompisar. Man festar/glor på film/går på konserter/käkar m.m.

Frida.B
2007-06-15, 10:52

hahaha ja önskar ja hade killpolare ja ville ligga med lite...

Krampus
2007-06-15, 10:54

Tränar. Snackar skit. Fikar osv. Samma som med killkompisar.

Angel
2007-06-15, 10:55
hahaha ja önskar ja hade killpolare ja ville ligga med lite...

Jao men va sjutton, ja va väl ensam och kåt, och han har snygg kropp och bor 500meter bort. Det va ju helt klart värt en förfrågan iallfall.

AFanatic
2007-06-15, 10:57
Klart man kan vara kompisar även om man finner den andre attraktiv. Det är en sak att tycka ngt och att agera på det. Allt som kommer efter det är ju en senare diskussion, i stil med "tycker båda likadant, är båda singel" osv. Men då snackar vi ju inte vänskap längre utan något utöver det.

Tolkia
2007-06-15, 11:06
Jag har killkompisar (inte en hel armé, visserligen, men dock) och jag är tämligen övertygad om att de inte vill sätta på mig. Möjligen betyder detta, i enligthet med det slartibartfastska teoremet, bara att jag är för ful, men jag själv vill å andra sidan inte sätta på ens den av mina killkompisar som både ser bäst ut (ser bra ut) och är min "bäste" vän. Jag är helt övertygad om att det går att ha vänner av det motsatta könet (eller kanske snarare, för att generalisera, vänner av det kön man är intresserad av) utan att vara intresserad av just sina vänner. Man vill ju inte ens ligga med 100% av alla möjliga "tillåtna" ligg-objekt, heller?

Jag tycker dock att det verkar som om många rent allmänt har en ganska snäv syn på vilka vänner det är socialt acceptabelt eller "OK" att ha. Själv har jag och har haft flera vänner som på olika sätt varit väldigt olika mig, t.ex. med avseende på yrke, utbildning, ålder, och jag har noterat att många har något slags problem med detta. Tydligast har det varit när det gäller de av mina vänner som är långt från mig i ålder. Ingen har hittills kunnat förklara vad som egentligen är problemet, men uppenbarligen finns det många som tycker att det egentligen inte är riktigt OK att ha vänner som inte matchar en själv till 100%.

jwzrd
2007-06-15, 11:07

Men för i helvete? Samma sak som med kompisar av manligt kön. Pratar bs, pratar mer bs, tränar, pratar orimligt mycket bs. Det kallas att umgås. Jag vet inte hur du gör med dina polare.

Tolkia
2007-06-15, 11:10
Men för i helvete? Samma sak som med kompisar av manligt kön. Pratar bs, pratar mer bs, tränar, pratar orimligt mycket bs. Det kallas att umgås.
+123456789.

L-Sami
2007-06-15, 11:17
Jao men va sjutton, ja va väl ensam och kåt, och han har snygg kropp och bor 500meter bort. Det va ju helt klart värt en förfrågan iallfall.

Helt rätt Angel, om man inte frågar så får man inte veta :thumbup:

Trance
2007-06-15, 11:22
Klart man kan vara kompisar även om man finner den andre attraktiv. Det är en sak att tycka ngt och att agera på det. Allt som kommer efter det är ju en senare diskussion, i stil med "tycker båda likadant, är båda singel" osv. Men då snackar vi ju inte vänskap längre utan något utöver det.

Jag har killkompisar (inte en hel armé, visserligen, men dock) och jag är tämligen övertygad om att de inte vill sätta på mig. Möjligen betyder detta, i enligthet med det slartibartfastska teoremet, bara att jag är för ful, men jag själv vill å andra sidan inte sätta på ens den av mina killkompisar som både ser bäst ut (ser bra ut) och är min "bäste" vän. Jag är helt övertygad om att det går att ha vänner av det motsatta könet (eller kanske snarare, för att generalisera, vänner av det kön man är intresserad av) utan att vara intresserad av just sina vänner. Man vill ju inte ens ligga med 100% av alla möjliga "tillåtna" ligg-objekt, heller?

Jag tycker dock att det verkar som om många rent allmänt har en ganska snäv syn på vilka vänner det är socialt acceptabelt eller "OK" att ha. Själv har jag och har haft flera vänner som på olika sätt varit väldigt olika mig, t.ex. med avseende på yrke, utbildning, ålder, och jag har noterat att många har något slags problem med detta. Tydligast har det varit när det gäller de av mina vänner som är långt från mig i ålder. Ingen har hittills kunnat förklara vad som egentligen är problemet, men uppenbarligen finns det många som tycker att det egentligen inte är riktigt OK att ha vänner som inte matchar en själv till 100%.

Teorin går ju dock ut på att män kan inte vara vänner med kvinnor de finner attraktiva, inte tvärt om.

"Many women want to argue this point and say things like " I have lots of guy friends." Maybe. There are exactly 3 cases Intellectual Whores has identified whereby a guy and a girl can be friends:

1. The guy is gay
2. The guy does not find you attractive.
3. The guy already has a woman much higher than you on the ladder

Even Nietzsche knew this. Most guys know this intuitively. Most girls doubt. I have a challenge for all of you girls who still doubt. Pick a guy who does not meet any of the criterion on the above list that you think is your friend. Then ask yourself this question: If you were both alone at his place one night, and you excused yourself to the bathroom and came out naked and asked him to have sex with you would he:

1. Tell you he doesn't want to risk the beautiful friendship you have created with messy physical entanglements.
2. Comply

Remember this only works if you are honest with yourself. Number one is of course something that guys hear all the time. Intellectual Whores refers to it as the Kiss of Death. It is more likely that he will jump you eagerly."
http://www.intellectualwhores.com/masterladder.html

Men för i helvete? Samma sak som med kompisar av manligt kön. Pratar bs, pratar mer bs, tränar, pratar orimligt mycket bs. Det kallas att umgås. Jag vet inte hur du gör med dina polare.

Det är nog ganska ovanligt att en kille bara vill vara kompisar med en kvinna han finner attraktiv.

Krampus
2007-06-15, 11:29
Teorin går ju dock ut på att män kan inte vara vänner med kvinnor de finner attraktiva, inte tvärt om.

"Many women want to argue this point and say things like " I have lots of guy friends." Maybe. There are exactly 3 cases Intellectual Whores has identified whereby a guy and a girl can be friends:

1. The guy is gay
2. The guy does not find you attractive.
3. The guy already has a woman much higher than you on the ladder

Even Nietzsche knew this. Most guys know this intuitively. Most girls doubt. I have a challenge for all of you girls who still doubt. Pick a guy who does not meet any of the criterion on the above list that you think is your friend. Then ask yourself this question: If you were both alone at his place one night, and you excused yourself to the bathroom and came out naked and asked him to have sex with you would he:

1. Tell you he doesn't want to risk the beautiful friendship you have created with messy physical entanglements.
2. Comply

Remember this only works if you are honest with yourself. Number one is of course something that guys hear all the time. Intellectual Whores refers to it as the Kiss of Death. It is more likely that he will jump you eagerly."
http://www.intellectualwhores.com/masterladder.html

Sinnesjuke Friedrich Nietzsche i all ära, men nu är det 2007 och saker har ändrats.

Liten Men Fet
2007-06-15, 11:29

Jag håller med, jag hade en väldans bra tjejkompis, underbar tjej som jag var rätt nere i i början men hon sa att hon inte var intresserad på det planet och vi fortsatte umgås. Med lite tid så släppte "förälskelsen". Lunchade tillsammans, tränade tillsammans, glodde på film lagade mat, festade, jag hade inga problem å umgås med hennes pojkvänner hon skaffade då å då.
Vi hade jävligt roligt tillsammans helt enkelt, vi hade nog en närmare relation än vad jag haft med några andra kompisar utan att det blev lustigt.
Klart hade hon kastat sig på mig så hade jag nog haft sex med henne men det fanns ju inte på kartan å det visste jag om så därför uppförde jag mig därefter.

Det går att göra något väldigt bra av sådana situationer men det tar lite tid och den som är intresserad får ju släppa det, inte småstöta eller komma med dolda skamliga förslag. När hon litar på att man inte bara vill ha omkull henne så är det lugnt.

jwzrd
2007-06-15, 11:31
Det är nog ganska ovanligt att en kille bara vill vara kompisar med en kvinna han finner attraktiv.

Det beror på vad du menar med attraktiv. Många saker utgör något jag finner attraktivt, långt ifrån alla har med utseende/knurrbarhet att göra. Vissa personer vill man umgås med, män som kvinnor. Typ alla mina polare är flummiga/annorlunda på ett eller annat vis, jag står inte ut med andra, andra än sådana står inte ut med mig. Du vet hur det funkar och det är relaterat till kärlek. Vem man vill knurra med är en annan sak och har att göra med sexuell läggning, singel eller inte och vem man älskar. Det är bara spastiska tonåringar och mentala oskulder som - dvs 95% av alla män - som inte klarar det.

Liten Men Fet
2007-06-15, 11:33
Det är klart att man kanske skulle vilja ha sex med många av sina tjejkompisar om det erbjöds och det inte gav några komplikationer. Det betyder ju inte att man hela tiden stöter på dom eller överhuvudet taget försöker få dom i säng.
Precis som JWZRD sa.

Sofia4_4
2007-06-15, 11:38
Jag har aldrig förstått det där. Är jag typ den enda kille som lyckats räkna ut att om man hjälper tjejen halveras chanserna att få ligga? Finns det verkligen killar som hoppas få doppa om de hjälper tjejen med något? Rätt svar när man blir tillfrågad, förutsatt att man vill ligga, är "njae, jag hjälper gärna till men söndag går inte för jag ska jobba då".

Själv är jag dock alltid hjälpsam, men så får jag ju inte doppa speciellt mycket heller...

Jag förmodar att det finns en anledning varför du är så "hjälpsam" mot just tjejer ;)

regus
2007-06-15, 11:41
Det är klart att man kanske skulle vilja ha sex med många av sina tjejkompisar om det erbjöds och det inte gav några komplikationer. Det betyder ju inte att man hela tiden stöter på dom eller överhuvudet taget försöker få dom i säng.
Precis som JWZRD sa.

+1

Sen har jag märkt, ju längre man är vän, ju mindre vill man ligga.
Även om man skulle ligga, gigedi gigedi

Yes
2007-06-15, 11:50
Jag förmodar att det finns en anledning varför du är så "hjälpsam" mot just tjejer ;)
Jag är inte bara hjälpsam mot tjejer. Jag är helt enkelt bara snäll och försöker ställa upp när någon behöver min hjälp. Det är faktiskt ganska trevligt att vara det ibland, trots att man inte får ligga.

Nithian
2007-06-15, 12:03
Ta bort tuttarna och problemet är löst.

Kwon
2007-06-15, 12:07
Ta bort tuttarna och problemet är löst.

Nej

Nithian
2007-06-15, 12:11
Nej

för mig iaf

Frida.B
2007-06-15, 12:17
Jag tycker inte det största problemet är när en killpolare vill sätta en utan när han blir kär i en

mini
2007-06-15, 12:17
Visst kan män och kvinnor vara vänner. Att vilja ligga med någon behöver inte innebära slutet heller. Man får väl agera på lämpligt sätt.

JJ
2007-06-15, 12:18
Visst kan män och kvinnor vara vänner. Att vilja ligga med någon behöver inte innebära slutet heller. Man får väl agera på lämpligt sätt.

Exakt. Kompis.

chidde
2007-06-15, 12:39
10 av 10 fall respekterar man sina vänner, pojkar som flickor
man undviker att göra nåt som förstör eller sårar, i det här fallet förstör
därför sköter man sig av den anledningen. alltså inget flirtande eller lallande
sen finns det ju tjejer som missbrukar detta och flirtar, vilket kan ge oss med aphjärnor signaler som misstolkas

skulle det däremot dyka upp ett fall där initiativet kommer från andra änden, då är det andra bullar i stil med: "eeeeh, tänk nu vad det här kan göra med vår vänskap... jag tror inte jag vill"
efter påtryckning nr 2 heter det: "å andra sidan är jag ju inte den som är den :kinky: "

vad har då hänt? ingenting, vi gjorde det av naturliga skäl, vi är av manligt kön, we never say no!!! jag säger som en mycket vis klasskamrat på gymnasiet, f-tta har inget ansikte!!

Snafu
2007-06-15, 12:52
Jag har några tjejkompisar, 3-4 stycken iaf. Jag skulle ligga med allihopa om jag hade fått frågan men det är inget som står i vägen för en vänskap - dvs jag agerar inte på något sätt annorlunda mot dessa tjejer än jag gör med killkompisar och dessa personer har jag känt både när jag varit singel och i förhållande (men alla dom har varit i förhållande också).

Sen har jag haft några andra tjejkompisar tidigare men dom låg jag till mestadelen med. Men då är jag en kåt jävel också.

Deceiver85
2007-06-15, 12:56
Men då är jag en kåt jävel också

Du menar att du är av manligt kön, det är lugnt, det är fler som är.

jwzrd
2007-06-15, 12:58
Du menar att du är av manligt kön, det är lugnt, det är fler som är.

Nej, han menar att han inte är oskuld.

Trance
2007-06-15, 13:19
Jag håller med, jag hade en väldans bra tjejkompis, underbar tjej som jag var rätt nere i i början men hon sa att hon inte var intresserad på det planet och vi fortsatte umgås. Med lite tid så släppte "förälskelsen". Lunchade tillsammans, tränade tillsammans, glodde på film lagade mat, festade, jag hade inga problem å umgås med hennes pojkvänner hon skaffade då å då.
Vi hade jävligt roligt tillsammans helt enkelt, vi hade nog en närmare relation än vad jag haft med några andra kompisar utan att det blev lustigt.
Klart hade hon kastat sig på mig så hade jag nog haft sex med henne men det fanns ju inte på kartan å det visste jag om så därför uppförde jag mig därefter.

Det går att göra något väldigt bra av sådana situationer men det tar lite tid och den som är intresserad får ju släppa det, inte småstöta eller komma med dolda skamliga förslag. När hon litar på att man inte bara vill ha omkull henne så är det lugnt.

Hehe, läste just igenom den sidan om ladder theory och kommit fram till att du är en så kallad intellectual whore.

"Later in life I started encountering a certain breed of woman. To begin with they never wanted to sleep with me. Now, this by itself is okay--not all women will want to sleep with me. However, this particular breed wanted to have me around to talk to and to make them laugh, because I was so "entertaining" and "funny." Some of them went so far as to describe our relationship as that of "friends", and a few even had the audacity to talk to me about problems they had with other guys.

Later I realized what had been happening. I was being used for their amusement and entertainment while they were busy fucking outlaw bikers. Of course they weren't interested in me sexually; they were too busy with guys with forearm tattoos. But apparently they still needed some intellectual stimulation. That's when they would call me with an opening line like "Tell me something interesting." or some other not-to-subtle line. I recalled the term intellectual whore and applied it to this situation. These women had made me into their intellectual whore. Since then I have dedicated a large part of my life to avoiding this trap, and the various bitches that try to put you in it.

In short, it does not refer to a "smart slut" as it were, but rather to males who are kept around by women for their mental entertainment. These men usually want to sleep with these women who usually consider these men friends."

Nej, han menar att han inte är oskuld.

Du blir alltid så upphetsad när det gäller detta ämnet och anser att det är viktigt att säga att alla andra är oskulder och att bara du är mogen nog att förstå hur det faktiskt är. Kan du inte bara slappna av och ha en diskussion om ämnet, man får faktiskt prata om det nuförtiden utan att prästen slår en på fingrarna.

jwzrd
2007-06-15, 13:22
Du blir alltid så upphetsad när det gäller detta ämnet och anser att det är viktigt att säga att alla andra är oskulder och att bara du är mogen nog att förstå hur det faktiskt är. Kan du inte bara slappna av och ha en diskussion om ämnet, man får faktiskt prata om det nuförtiden utan att prästen slår en på fingrarna.

Jag gör som du säger strax efter det att du faktiskt joinar ämnet med egna bidrag snarare än att kopiera det internet-oskulder som ser sig själva som guds gåva till mänskligheten och kvinnan bloggat.

Snafu
2007-06-15, 13:23
Personligen fattade jag inget alls av Deceiver85 och Jwzrds inlägg så jag blev inte det minsta uppretad. Nästan så att jag tror Jwzrd var snäll mot mig och dissade Deceiver men jag kanske är för naiv och godtrogen.

jwzrd
2007-06-15, 13:24
Personligen fattade jag inget alls av Deceiver85 och Jwzrds inlägg så jag blev inte det minsta uppretad. Nästan så att jag tror Jwzrd var snäll mot mig och dissade Deceiver men jag kanske är för naiv och godtrogen.

Du har förstått det rätt.

Deceiver85
2007-06-15, 13:28

Inte så svårt att gissa sig till när det är jwzrd vi pratar om.

jwzrd
2007-06-15, 13:32
Inte så svårt att gissa sig till när det är jwzrd vi pratar om.

Du menar att du ville göra en seriös poäng av att män alltid är kåta, kåtare än kvinnor?

Trance
2007-06-15, 13:32
Jag gör som du säger strax efter det att du faktiskt joinar ämnet med egna bidrag snarare än att kopiera det internet-oskulder som ser sig själva som guds gåva till mänskligheten och kvinnan bloggat.

Har inte så mycket att bidra med, jag har inga nära vänner som är kvinnor. Jag känner flera som jag umgås med i grupp, typ grilla, festa och går på bio med men de kallar jag inte nära vänner.

Men fenomenet som beskrivs är rätt välkänt, var ju som sagt med i harry mötte sally också och att du vägrar argumentera på riktigt utan måste kalla dem internet-oskulder är ju rätt löjligt.

jwzrd
2007-06-15, 13:34
Har inte så mycket att bidra med, jag har inga nära vänner som är kvinnor. Jag känner flera som jag umgås med i grupp, typ grilla, festa och går på bio med men de kallar jag inte nära vänner.

Men fenomenet som beskrivs är rätt välkänt, var ju som sagt med i harry mötte sally också och att du vägrar argumentera på riktigt utan måste kalla dem internet-oskulder är ju rätt löjligt.

Haha ge dig. Jag har skrivit flera seriösa inlägg i tråden, jag kallar dels nissen som skrivit "Ladder-teorin" för en internet-oskuld och Deceiver eftersom hans inlägg knappast var särskillt seriöst.

Jag försöker inte påstå att det är vanligt med grabbar och tjejer som har fungerande kompisrelationer.

Yes
2007-06-15, 13:34
"Later in life I started encountering a certain breed of woman. To begin with they never wanted to sleep with me. Now, this by itself is okay--not all women will want to sleep with me. However, this particular breed wanted to have me around to talk to and to make them laugh, because I was so "entertaining" and "funny." Some of them went so far as to describe our relationship as that of "friends", and a few even had the audacity to talk to me about problems they had with other guys.

Later I realized what had been happening. I was being used for their amusement and entertainment while they were busy fucking outlaw bikers. Of course they weren't interested in me sexually; they were too busy with guys with forearm tattoos. But apparently they still needed some intellectual stimulation. That's when they would call me with an opening line like "Tell me something interesting." or some other not-to-subtle line. I recalled the term intellectual whore and applied it to this situation. These women had made me into their intellectual whore. Since then I have dedicated a large part of my life to avoiding this trap, and the various bitches that try to put you in it.

In short, it does not refer to a "smart slut" as it were, but rather to males who are kept around by women for their mental entertainment. These men usually want to sleep with these women who usually consider these men friends."

Men vadfan, det där är ju bara någon kille som är bitter för att han placerats i kompis-facket av puckade tjejer. Ungefär som jwzrd uttryckte det, fast jag vet ju inte om han är oskuld...

Tolkia
2007-06-15, 13:36
Medan "intellectual whore" är fantastiskt ... o-löjligt? ;)

Deceiver85
2007-06-15, 13:37
Du menar att du ville göra en seriös poäng av att män alltid är kåta, kåtare än kvinnor?

Jag tror det ligger mer i det manliga könet och ett maskulint uppfostrande att uttrycka sin sexualitet, ja. Knappast något man behöver ursäkta sig för...

Trance
2007-06-15, 13:37
Men vadfan, det där är ju bara någon kille som är bitter för att han placerats i kompis-facket av puckade tjejer. Ungefär som jwzrd uttryckte det, fast jag vet ju inte om han är oskuld...

Varför skulle tjejerna vara puckade? Det säger han inte att de är heller, så länge de är ärliga.

Trance
2007-06-15, 13:38
Medan "intellectual whore" är fantastiskt ... o-löjligt? ;)

Han kallar ju sig själv det. Det är ju lite humoristiskt.

jwzrd
2007-06-15, 13:38
Jag tror det ligger mer i det manliga könet och ett maskulint uppfostrande att uttrycka sin sexualitet, ja. Knappast något man behöver ursäkta sig för...

Nej varför skulle man behöva vara civiliserad?

PowPow
2007-06-15, 13:45
Jag skulle vilja skriva att det ju inte är några problem att vara vän med en tjej utan att vilja ha sex med henne. Men vid närmare eftertanke så har jag aldrig haft någon kvinnlig vän som inte sett bra ut, och i de flesta fallen har det slutat i sänghalmen, även om det initialt var en vänskapsrelation.

Som åtminstonde två tjejer i tråden har skrivit så är killar generellt sett roligare att umgås med, och då kan det vara lätt att förstå att tjejer vill ha killkompisar. Men varför vill då en kille umgås med en tjej? :D

Yes
2007-06-15, 13:45
Varför skulle tjejerna vara puckade? Det säger han inte att de är heller, så länge de är ärliga.
"I was being used for their amusement and entertainment while they were busy fucking outlaw bikers."

Jag tycker det är ganska puckat att söka sig till losers och sen komma och snyfta hos sina kompisar när det blir problem.

jwzrd
2007-06-15, 13:48
"I was being used for their amusement and entertainment while they were busy fucking outlaw bikers."

Jag tycker det är ganska puckat att söka sig till losers och sen komma och snyfta hos sina kompisar när det blir problem.

Varför det? De vill både knurra och prata, de löser det genom att... knurra dem de tror knurrar bäst och pratar med den de tror gör det bäst.

Deceiver85
2007-06-15, 13:49
Nej varför skulle man behöva vara civiliserad?

Du är duktig på att självförnekelse, min käre jwzrd. Även du är man, och tro inte att du är någon übermenschen som lyckats tagit kontroll av flera tusen år av evolution.

(Jisses, är det inte nationalitet så är det könet som han förnekar, tar det aldrig slut?)

mini
2007-06-15, 13:53
Jag kanske har mäkligt umgänge, men för mig är det långt ifrån självklart att killar är kåtare än tjejer.

bertbert
2007-06-15, 13:53
Vänder man på frågeställningen i tråden får man ju uppenbarligen bevis på att det finns en hel del män som inte mäktar hålla isär grejorna! :D

Yes
2007-06-15, 13:54
Varför det? De vill både knurra och prata, de löser det genom att... knurra dem de tror knurrar bäst och pratar med den de tror gör det bäst.
Och som en konsekvens av det hela blir hon... en lycklig och harmonisk människa?

Diana
2007-06-15, 13:55
Som åtminstonde två tjejer i tråden har skrivit så är killar generellt sett roligare att umgås med, och då kan det vara lätt att förstå att tjejer vill ha killkompisar. Men varför vill då en kille umgås med en tjej? :D
I 99.9% av fallen aber definitivt :D

Jag tror att skälet till att (många) killar vill umgås med en tjej, med humor som en slak disktrasa och attraktivitet därefter, är bekräftelse. Hon, hur trist och skabbig hon än må vara, representerar ju ändå någon från det kön man vill komma närmare?

Förr i tiden brukade jag alltid förundras över fenomenet :D

Jay-Z
2007-06-15, 13:57
Jag kanske har mäkligt umgänge, men för mig är det långt ifrån självklart att killar är kåtare än tjejer.

What she said.

Trance
2007-06-15, 13:59

Killar raggar och tjejer blir uppraggade, generellt sett. Så jag antar att det är därifrån det kommer. Den passiva verkar ju inte alltid lika kåt som den aktiva.

Dnepr
2007-06-15, 14:03
Killar raggar och tjejer blir uppraggade, generellt sett. Så jag antar att det är därifrån det kommer. Den passiva verkar ju inte alltid lika kåt som den aktiva.

Den manliga lusten är väl oftare mer primitiv. Av vissa förklarliga skäl.

Diana
2007-06-15, 14:06

Om båda nu skulle vara lika kåta hur förklaras det då att i förhållanden oftast är tjejen som tappar lusten först. Killen som måste tjata tjata tjata.....

Nej jag har inga studier på detta (så jag kan ju ha fel.. :D) men det är väl ett ganska välkänt relations faktum. Tyvärr.

Dnepr
2007-06-15, 14:09
Hur förklaras det då att i förhållanden oftast är tjejen som tappar lusten först. Killen som måste tjata tjata tjata.....

Nej jag har inga studier på detta (så jag kan ju ha fel.. :D) men det är väl ett ganska välkänt relations faktum. Tyvärr.

Nu gissar jag - för att killars lust är mer primitiv, vi är mer lätteggade och kräver oftast inte lika mycket mental stimulans för att bli hungriga. Därav så blir inte killar lika intresserade av variation osv, och det gör att tjejers lust sakta men säkert faller av. Klart att det givetvis finns undantag, men generellt tror jag att det är så här.

Trance
2007-06-15, 14:09
Hur förklaras det då att i förhållanden oftast är tjejen som tappar lusten först. Killen som måste tjata tjata tjata.....

Så får man inte skriva.

Diana
2007-06-15, 14:26
Nu gissar jag - för att killars lust är mer primitiv, vi är mer lätteggade och kräver oftast inte lika mycket mental stimulans för att bli hungriga. Därav så blir inte killar lika intresserade av variation osv, och det gör att tjejers lust sakta men säkert faller av. Klart att det givetvis finns undantag, men generellt tror jag att det är så här.

Jo precis, jag tror det är huvudet på spiken.

Ja TROR att flickor/tjejjer/damer ägnar sej åt sexuella aktiviteter pga bekräftelse i större utsträckning än män. Medans männen gör det i första hand pga kåthet. Därför kan man TRO att båda skulle vara lika kåta. Men, något som sedan i förhållandet, när kvinnan har all bekräftelse hon behöver (kärleken tryggheten etc) och blir sexuellt inaktivare, visar sej vara falskt.

[/end TROende]
--
Förlåt Trance *popcorn*

jwzrd
2007-06-15, 14:27
Du är duktig på att självförnekelse, min käre jwzrd. Även du är man, och tro inte att du är någon übermenschen som lyckats tagit kontroll av flera tusen år av evolution.

(Jisses, är det inte nationalitet så är det könet som han förnekar, tar det aldrig slut?)

Förnekar?

Du läser saker jag inte skriver. Det som händer här är att du generaliserar och förenklar, eller kanske bara citerar, ditt eget primitiva beteende som simpelton och bestämmer att det ska gälla mig. Du är såklart välkommen till vilken uppfattning som helst av mig, men tro inte att du kommer att dela den med så många andra (av de jag umgås med, de som har skaffat sig en uppfattning alltså).

Du inbillar dig att när jag säger att bara för att vi båda är svenskar och bor i sverige, så har vi inte identisk kultur, så förnekar jag något. Något är på ett visst sätt, jag försöker få det att vara på ett annat. Samma sak händer här. Jag är jag, det är verkligen inte svårare än så. Du identiferar dig med grupptillhörighet och ett behov av att få vara slätstruket identisk med (alla) andra, att nå konsensus kring något erigerar dig; det är precis en antibeskrivning av vad som triggar mig. Jag är inte någon übermench eller något öht annat än just jag och behöver ingen/inget annan/annat för att bekräfta det.

jwzrd
2007-06-15, 14:29
Och som en konsekvens av det hela blir hon... en lycklig och harmonisk människa?

Inte fan vet jag, hon gör väl som hon vill? Att ens försöka resonea sig fram till hennes eventuella välmående genom att bestämma att hans ickeknurr är ett symptom på hennes brister... det är manligt. Det är så en riktig maschå resonerar. "Ffs, hon dissade mig, det betyder att HON lider brist på intelligens/sexdrift, hon är frigid. Klart som faen det är hennes fel!" Go maschå!

Garnax
2007-06-15, 14:48

//Bittersnipa

Det ligger helt enkelt i vårat genetiska arv att vi ska bumpa på allt kvinnligt
vi får chansen till. Jag har och har haft många kvinnliga vänner, en del har man råkat hamna i säng med efter att man gått ut tillsammans på krogen. En del övriga har man bara kysst vid något lämpligt tillfälle och resten skulle jag
direkt göra något med om tillfälle uppenbarade sig.

Yes
2007-06-15, 14:54
Inte fan vet jag, hon gör väl som hon vill? Att ens försöka resonea sig fram till hennes eventuella välmående genom att bestämma att hans ickeknurr är ett symptom på hennes brister... det är manligt. Det är så en riktig maschå resonerar. "Ffs, hon dissade mig, det betyder att HON lider brist på intelligens/sexdrift, hon är frigid. Klart som faen det är hennes fel!" Go maschå!
Själva poängen är snarare att hon söker sig till idioter och får problem utav det.

Ryska_raketen
2007-06-15, 14:56
Alla killar som är snälla så mot tjejer, vill för eller senare doppa in den i grytan. Och ni som säger att ja inte kan tala för alla, FU HATERZZZZzz!!

Deceiver85
2007-06-15, 15:01
Själva poängen är snarare att hon söker sig till idioter och får problem utav det.

Du vet, har det inte hänt jwzrd så har det aldrig hänt någon annan heller...

Diana
2007-06-15, 15:06
Alla killar som är snälla så mot tjejer, vill för eller senare doppa in den i grytan. Och ni som säger att ja inte kan tala för alla, FU HATERZZZZzz!!

Dissa inte rrs skalle för fasen han har rak näsa, höga synliga käkben, bandana! Its all there!

Ryska_raketen
2007-06-15, 15:08
Dissa inte rrs skalle för fasen han har rak näsa, höga synliga käkben, bandana! Its all there!

Ja, och du får se det i sommar. Kanske även smaka. Vi får se

jwzrd
2007-06-15, 15:12

Men vad vill du säga med det? Att hon är dum för att hon väljer fel killar, men du är smart som väljer tjejer som inte tänder på dig (och bara vill prata om andra killar med dig?)

Du vet, har det inte hänt jwzrd så har det aldrig hänt någon annan heller...

Eh? Är du kär i mig Deceiver eller varför denna obsession med min person? Du och Yes försöker göra en poäng av, vad, att män och kvinnor inte kan vara kompisar eftersom kvinnor söker farliga män (och råkar illa ut) snarare än att knurra med Yessar och Deceivers? Vad exakt är det som har eller inte har hänt mig i det här fallet?

Liten Men Fet
2007-06-15, 15:17
Hehe, läste just igenom den sidan om ladder theory och kommit fram till att du är en så kallad intellectual whore.

Mycket möjligt att det är så, det jag lärde mig rätt tidigt är att man ALDRIG ska gå runt och vara kär i en tjejkompis. Blir man kär i henne å hon "nobbar" en så måste man släppa förälskelsen om man ska fortsätta umgås med henne.

Jag är aldrig en av dom pojkarna som springer efter en tjejkompis dom är kär i, sitter i bakgrunden och är tyst och lider när dom hånglar med pojkvännen. Det går fetbort och i en sån situation ska man aldrig försätta sig i.

Hade ett ragg på gång i höstas som hade en "kompis" som alltid följde med henne, umgicks med henne å fikade å sånt. Han fick alltid följa med på festerna för hon tyckte synd om honom, han satt mest i ett hörn å sög på en öl och pratade inte med nån förutom tjejen. Hon pratade med honom en stund och sen gick hon och hånglade med mig i köket.
Hon vägrade inse att han var kär i henne och han sa ju inget.

Yes
2007-06-15, 15:21
Eh? Är du kär i mig Deceiver eller varför denna obsession med min person? Du och Yes försöker göra en poäng av, vad, att män och kvinnor inte kan vara kompisar eftersom kvinnor söker farliga män (och råkar illa ut) snarare än att knurra med Yessar och Deceivers? Vad exakt är det som har eller inte har hänt mig i det här fallet?
Nej jwzrd, det är inte alls vad jag menar - du förstår mig helt uppåt väggarna fel.

Min poäng var att killen som Trance citerade uppenbarligen baserar sin uppfattning på fel sorts tjejer, dessutom verkar han inte själv så smart som dras till dem. Jag är för egen del inte det minsta bitter över att sådana kvinnor inte vill knula med mig, jag är liksom inte intresserad av någon som dras till kriminella "tuffingar" - inte min typ.

För övrigt tror jag visst att män och kvinnor kan vara kompisar.

Yes
2007-06-15, 15:22
Men vad vill du säga med det? Att hon är dum för att hon väljer fel killar, men du är smart som väljer tjejer som inte tänder på dig (och bara vill prata om andra killar med dig?)

För att förtydliga ytterligare så tycker jag båda är en smula puckade i en sån situation. Jag skulle själv aldrig hamna där.

Diana
2007-06-15, 15:25
Ja, och du får se det i sommar. Kanske även smaka. Vi får se
Mmmmmmmmm
Du man, jag quinna. Kan bara sluta på ett sätt

Lexidos
2007-06-15, 15:26
Jag tror att män o kvinnor kan vara kompisar utan att man som kille vill ha sex med tjejen. Men jag tror deffinitivt inte att man kan undvika tanken.

machine gun
2007-06-15, 16:35

//Bittersnipa

Jag har flera killkompisar och umgås ofta hellre med killar än tjejer av någon anledning. Troligtvis för att jag råkat träffa fler trevliga killar än tjejer, helt enkelt. Jag vet inte, men med de jag känt länge har det liksom aldrig varit något snack om saken, vi har umgåtts som kompisar från början och det har aldrig varit tal om annat.

Nu råkar ju jag vara upptagen sedan ca 3 ½ år tillbaka och jag vill minnas att det var lite mer komplicerat när man var singel, iaf när det kom till nya bekantskaper. Dvs, man visste inte om grabbarna var trevliga mot en för att de gillade att umgås med en eller om de bara ville få till det. Nu brukar de som tillhör den senare kategorin försvinna ganska snabbt när jag berättar att jag har en sambo.

Det finns trevliga och bra killar därute. Men tyvärr finns ju även ett annat stort problem: svartsjuka flickvänner! DET är riktigt jobbigt. Vad fan är det för fel på tjejer som inte låter sina pojkvänner träffa sina tjejpolare?

Mescreant
2007-06-15, 16:37
Har fem nära tjejkompisar.
Den ena vill jag inte ligga med eftersom hon är min väns flickvän.
Den andra vill jag inte ligga med eftersom hon är ful.
De två andra hade jag inte tvekat en sekund att ligga med om tillfället presenterade sig.
Den sista är jag lite kluven till - det är min väns syster. Eftersom vi växte upp tillsammans så har hon blivit lite som en syster för mig också. Fast... med några innanför västen så vet i katten.

Svaret är alltså njae. Hoppas det hjälpte.

kspr
2007-06-15, 16:38
Jag vill reflexmässigt ha sex med alla attraktiva kvinnor, undantaget familjemedlemmar. Har svårt att tro att andra män fungerar annorlunda. Men man får väl behärska sig lite. Det enklaste är annars att vara kompis med fula tjejer så slipper man det problemet.

Vidare tänkte sig Freud att människans personlighet är uppbyggd av tre bitar: Det:et (eng. The it), Jag:et och Överjag:et. De två drifterna, sexualitet och aggressivitet, återfinns i Det:et. Det är även här som de så omtalade, omedvetna och medvetna, upplevelserna av ens barndom återfinns. Det är Det:et som hanterar det omedvetna balansarbetet att kontrollera olust, kontra lustfyllda mentala tillstånd.

Jag:et å andra sidan är medvetet, även om det finns omedvetna inslag även där. Jag:et fungerar som en kontroll av det:et, så det senare utför sitt arbete på ett kontrollerat sätt. Jag:et är även anpassat till den rådande kontexten, till omgivningen, eller till den aktuella situationen en person befinner sig i.

Överjag:et är den del i denna trio som har en övergripande kontrollfunktion. Där finns människans värdering, normer och föreställningar om hur vi helst vill vara - inför oss själva och inför andra. Även om överjaget kontrollerar i viss mån, så utövar Jag:et kontroll över Det:et. Jag:et måste hantera och anpassa Det:ets upptåg och samtidigt anpassa sig till de regler som Överjag:et satt upp. För mycket kontroll kan dock leda till ångest i Jag:et, och det optimala är om alla bitarna får sin beskärda del av tillfredställelse. Balans bör råda, och det är obalans som kan skada människan, enligt Freud.

Den sexuella driften har gett kraft åt sexuellt laddade objekt från vår barndom. Dessa objekt påverkar vårat beteende på ett omedvetet vis, och det är dessa objekt som psykologer försöker lyfta upp till ytan under terapisessioner. Freud pekade på att människans beteende är resultatet av den interna kampen mellan drifterna, Det:et, Jag:et och Överjag:et.

http://www.psykologisverige.info/personlighetspsykologi.htm

Jag skulle vilja se den heterosexuella man vars Det inte vill scora med sin snygga tjejkompis :)

Mescreant
2007-06-15, 16:40
Jag har flera killkompisar och umgås ofta hellre med killar än tjejer av någon anledning. Troligtvis för att jag råkat träffa fler trevliga killar än tjejer, helt enkelt. Jag vet inte, men med de jag känt länge har det liksom aldrig varit något snack om saken, vi har umgåtts som kompisar från början och det har aldrig varit tal om annat.

Nu råkar ju jag vara upptagen sedan ca 3 ½ år tillbaka och jag vill minnas att det var lite mer komplicerat när man var singel, iaf när det kom till nya bekantskaper. Dvs, man visste inte om grabbarna var trevliga mot en för att de gillade att umgås med en eller om de bara ville få till det. Nu brukar de som tillhör den senare kategorin försvinna ganska snabbt när jag berättar att jag har en sambo.

Det finns trevliga och bra killar därute. Men tyvärr finns ju även ett annat stort problem: svartsjuka flickvänner! DET är riktigt jobbigt. Vad fan är det för fel på tjejer som inte låter sina pojkvänner träffa sina tjejpolare?
De vill säkert ligga med dig.
Däremot inte sagt att detta är deras primära mål. Men om du blev singel och behövde en tröstande axel och kanske...

machine gun
2007-06-15, 16:48
De vill säkert ligga med dig.
Däremot inte sagt att detta är deras primära mål. Men om du blev singel och behövde en tröstande axel och kanske...

Kanske ska tillägga att jag lärde känna de killkompisar jag i huvudsak syftade på när jag fortfarande var singel. De har själva flickvänner för övrigt, men vi har varit singlar samtidigt tidigare. Har till och med sovit i samma säng utan att det hänt något.

Verkar jävligt omständigt att vänta ut någon i flera år för ett ligg. Men som man säger: Genom sig själv känner man andra.

Snafu
2007-06-15, 16:49
Kanske ska tillägga att jag lärde känna de killkompisar jag i huvudsak syftade på när jag fortfarande var singel. De har själva flickvänner för övrigt, men vi har varit singlar samtidigt tidigare. Har till och med sovit i samma säng utan att det hänt något.

Verkar jävligt omständigt att vänta ut någon i flera år för ett ligg. Men som man säger: Genom sig själv känner man andra.

Worth waiting for, som Carlsberg säger! ;)

machine gun
2007-06-15, 16:50
Sen måste det väl vara en jävla skillnad på att "kunna tänka sig" att ligga med någon och att faktiskt försöka.

Dnepr
2007-06-15, 16:50
När man sätter sig där i soffan men sin tjejkompis, och hon ler sitt vackra leende och man ännu en gång lägger märke till hennes söta ansikte, hon berättar saker som ligger henne varmt om hjärtat och man ännu en gång slås av hennes attraherande personlighet, hennes bröst skumpar till så där härligt under tröjan, hennes hår är fluffigt och fint, hon luktar så där underbart - klart att man då bara vill... snacka lite skit och kolla fotboll.

Snafu
2007-06-15, 16:52
När man sätter sig där i soffan men sin tjejkompis, och hon ler sitt vackra leende och man ännu en gång lägger märke till hennes söta ansikte, hon berättar saker som ligger henne varmt om hjärtat och man ännu en gång slås av hennes attraherande personlighet, hennes bröst skumpar till så där härligt under tröjan, hennes hår är fluffigt och fint, hon luktar så där underbart - klart att man då bara vill... snacka lite skit och kolla fotboll.

:thumbup: you got it bro!

Diana
2007-06-15, 16:55
Haha :D *popcorn* Din lilla mjukporrnovelist

KlopFer
2007-06-15, 16:57

haha, så bra :thumbup:

Liten Men Fet
2007-06-15, 17:17

Men det betyder ju inte att dom inte skulle vilja ha sex med dig om du gled fram tittade dom i ögonen och frågade om dom villa ****** i garderoben.
Det betyder bara att dom är uppfostrade och inser att det skulle ställa till mer besvär än vad det är värt om dom skulle försöka något.
Sen vet ju inte du vad dom fantisera om när dom har lite NÖF-tid med sig själva... (Närhet Ömhet Fritid)

kspr
2007-06-15, 17:19
Men det betyder ju inte att dom inte skulle vilja ha sex med dig om du gled fram tittade dom i ögonen och frågade om dom villa ****** i garderoben.
Det betyder bara att dom är uppfostrade och inser att det skulle ställa till mer besvär än vad det är värt om dom skulle försöka något.
Sen vet ju inte du vad dom fantisera om när dom har lite NÖF-tid med sig själva... (Närhet Ömhet Fritid)

Exakt.

ligne
2007-06-15, 17:22

//Bittersnipa

jag har massvis med tjejkompisar och trivs jättebra med det.

det kanske beror på att jag är nöjd med min sambo och inte finner något intresse i att försöka vara något annat än kompis med tjejerna jag träffar.

Fatalist
2007-06-15, 17:44
Varför vara kompis med en snygg tjej när man kan ligga med henne?

Varför begränsa sig när man kan få hela kakan?

Hela denna tråden är dum.

Dnepr
2007-06-15, 17:52
Varför vara kompis med en snygg tjej när man kan ligga med henne?

Hela denna tråden är dum.

Vem har sagt att du kan ligga med henne bara för att hon är snygg? Nu var det du som var dum.

Johan_P
2007-06-15, 17:58
Tjejor: har du inte känt killen i många många år är han inte din kompis, utan någon som spanar in din röv för den ser sexig ut :thumbup:

Boven
2007-06-15, 18:08
Killen kommer alltid vilja ha sex med tjejen ifall hon är snygg, men om han kan eller får beror på om han är nog snygg/cool och om någon är upptagen. Tjejer som är fulare än killen gör sig icke besvär hos killen i nyktert tillstånd.

mvh Boven

Yes
2007-06-15, 18:15
För att om en tjej är snygg vill man automatiskt ha sex med henne?

Trance
2007-06-15, 18:27
Byt ut snygg mot attraktiv i era diskussioner så blir det bättre.

machine gun
2007-06-15, 18:35

Men är det inte lite det det handlar om också? Som jag skrev tidigare, det är skillnad på att kunna tänka sig att ha sex med en person och att verkligen försöka få omkull någon.

Sen tror jag ändå att man kan vara vänner utan att det finns attraktion från någon av parternas sida, men det kanske är naivt.

LBacker
2007-06-15, 18:52

//Bittersnipa

Du/kvinnor överlag verkar ställa frågan felaktigt. Dikotomin mellan vänskap och sexuella förhållanden saknar referenspunkter och validitet inom ramen för strikt manligt tänkande. Sett ur mig; är denna uppdelning därför främst ett kvinnligt påfund, som av någon anledning lyckats smitta hela frågeställningen och samtidigt devalvera det sunda mansförnuftet (troligen för att män, i fler fall än inte, blir förblindade av att de vill ****** tjejen som problematiserade). Och så fortsätter catch-22... därför lär du inte heller få många vettiga svar på en fråga som egentligen borde sågas redan vid ursprungstanken, eftersom kvinnan i regel har mycket svårt att undra i annat syfte än att bli ägd.

Förenklat budskap: Det torde vara ett kvinnligt påfund att skilja mellan vänskap och sex, gällande heterosexuella motparters relationer.

Varför är du en så kass vapendragare Nina, att du inte ens ger honom/vännen tillgång till din kropp och den kapacitet den har? Starka manliga gemenskaper delar fysisk/rumslig/värdslig förmåga, där ett vältvinnat och dugligt gäng kompletterar och stärker helheten i kretsen/kamratskapen. Vad tillför du, utöver svaghet, som inte går att ersätta med någon manlig motsvarighet, vilken dessutom har lojalitet inristat i sitt väsen genom testosteronenergin som fyller kamraternas vener? Att vara "en rätt rolig tjej" kommer man inte så långt på inom de manliga kretsar där egentllig vänskapsanda går att finna. Du är förvisso mer än så, men dina tankeattribut verkar främst stå med benen i kvinnlighetens vädjan till intelligens.

Budskap: Diss/komplimang av/till Nina. Förakt/dyrkan för/av kvinnlighet.

För övrigt vill jag främst ****** själva frågeställningen, om någon blivit osäker på motivet bakom svaret.

Liten Men Fet
2007-06-15, 18:59
Men är det inte lite det det handlar om också? Som jag skrev tidigare, det är skillnad på att kunna tänka sig att ha sex med en person och att verkligen försöka få omkull någon.

Sen tror jag ändå att man kan vara vänner utan att det finns attraktion från någon av parternas sida, men det kanske är naivt.

Jag tycker det är ohyfsat att försöka få omkull en kompis utan att hon visar intresse, vet hur jobbigt en del av mina tjejkompisar tycker det är att en kompis till henne hela tiden försöker fast hon säger ifrån. (Frågan är ju varför hon umgås med honom fortfarande.)
Så där håller jag med.

Jag tror också att man kan vara vänner med en tjej utan att vara attraherad av henne, men då handlar det ofta om barndomskamrater eller vänner man kan träffa på andra sätt.

Problematiken i mitt fall är att jag pluggar en mansdominerad utbildning, nästan bara killar. Mina kompisar är mest killar, deras flickvänner och nån gammal tjejkompis. Därför träffar jag inte tjejer på ett "naturlig" sätt och kan bli kompis med dom. Dom gångerna jag börjar prata med en främmande tjej är på situationer som på krogen och då är antingen jag intresserad av henne eller hon av mig. Dom tjejerna kan bli misslyckade ragg som blir kompisar, som jag då ofta tycker är attraktiva.
Jag går ju inte fram till en tjej på krogen för att försöka skaffa mig en ny kompis, även om lustigt många tjejer tror det av någon outgrundlig anledning.

Jag söker med andra ord bara umgänge med attraktiva tjejer och därför är mina tjejkompisar attraktiva. Kompisar har jag så det letar jag inga nya.

Liten Men Fet
2007-06-15, 19:04
Massa text...

Du menar alltså att pojkar har bra kompisar bland sina manliga kompisar och får mer ut av dom än vad dom kan få av en kvinnlig kamrat. Enda anledningen till umgås med en kvinna är således det enda hon erbjuder som kompisarna inte kan erbjuda -> sex.

Deceiver85
2007-06-15, 20:04

Jag drömde om dig härom natten (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=2354891&postcount=320) :D

LBacker
2007-06-15, 20:11
Du menar alltså att pojkar har bra kompisar bland sina manliga kompisar och får mer ut av dom än vad dom kan få av en kvinnlig kamrat. Enda anledningen till umgås med en kvinna är således det enda hon erbjuder som kompisarna inte kan erbjuda -> sex.

Inte helt och hållet så. Rent fysiskt kan kvinnan ofta erbjuda svaghet och skönhet, till skillnad från mannens: styrka och brutalitet. Kvinnligt tänk, känslor och agerande baserat på underkastelse och oduglighet kan vara nog så vackert i sig självt, men givetvis också i motspel/samspel med dominans och skicklighet. Dessa attribut tillför givetvis det sociala spelet en mängd aspekter, men oftast splittrar de kvinnliga svaghetsegenskaper grupper (snarare än att binda ihop), vilket kan stå i direkt konflikt med en manlig vilja till att bli delaktig i olika former av större enheter.

Grundproblematiken uppstår nog när kvinnans tvåsamhetssträvan krockar med mannens patriarkala klusterdito. Kvinnan, i sin svaghet, vill ofta ha personen/vännen för sig själv och därigenom skapa en tvåenighet för att bli trygg i sin utsatthet. Hon behöver styrkan, vill ha den för sig själv och visar detta genom att ge sin kropp till honom.

Mannen behöver också tvåsamhet, vilken utgör den bördigaste odlingsjorden för hjärtefrågor, andlighet och Det Vackraste, men inte på samma sätt som han vill åt världssamheten.

Min poäng: Manlig vänskap har ofta ett outtalat mål (om än bara lojalitet). Kvinnlig vänskap... ja, jag vet ärligt talat inte vad kvinnan sysslar med, och troligen inte hon själv heller. Möjligtivs: Tvåsamhet.

Ett försök till svar: Kvinnan är bra på att ge mycket/allt/sex, men troligen inte lika bra på att skapa vänskapsenheter utanför tvåsamheten.

Cilia
2007-06-15, 21:05
Jag är övertygad om att det går.
Jag har manliga kompisar och jag väljer vilka jag vill se som sexuella varelser och vilka som inte är det.
Då är dom bara människor, jag tycker inte det är ngt konstigt alls

Ignatius72
2007-06-15, 21:38
Sluta snåla och pöka era killkompisar. Jag lovar de blir glada. Blir de inte det så är ni antingen skitfula eller så är de homosar.

Honn
2007-06-16, 00:14
Bara för att jag vid ett eller annat tillfälle funderat på hur det skulle vara att hoppa i säng med det mesta, så betyder väl inte det att jag inte kan vara vän med personerna. Eller gör jag något fel/är impotent som lyckas vara kompis med folk oavsett kön?

Frida.B
2007-06-16, 00:20
Jag är övertygad om att det går.
Jag har manliga kompisar och jag väljer vilka jag vill se som sexuella varelser och vilka som inte är det.
Då är dom bara människor, jag tycker inte det är ngt konstigt alls

+10

De killar som jag inte inleder något med är för mig könslösa och skulle aldrig fantisera eller ens tänka på sex i närheten av dem

Trance
2007-06-16, 00:25
+10

De killar som jag inte inleder något med är för mig könslösa och skulle aldrig fantisera eller ens tänka på sex i närheten av dem

Ja, det är ju det som är poängen som du och Cilia missar, att killar inte gör det.

Lellan
2007-06-16, 00:27
Ja, det är ju det som är poängen som du och Cilia missar, att killar inte gör det.

Aldrig? Inte ens kompisars flickvänner? Känner killar som säger sig ha den förmågan iaf.

Dnepr
2007-06-16, 00:28
Jaha - så det är så det funkar. Man väljer själv vilka som är sexiga och inte. Fan vad bra. Jag vet en tjej som är totalt osexig. Henne ska jag välja att se som skitsexig, fr.om med imorgon. Sen vet jag några andra som är vrålsexiga - men dom ska välja att se som fullständigt asexuella.

Jaså - så det är först efter du inlett ngt som dom blir attraktiva. Men hur kan du få upp ögonen för en som är könslös då?

Johan_P
2007-06-16, 00:44
Jaha - så det är så det funkar. Man väljer själv vilka som är sexiga och inte. Fan vad bra. Jag vet en tjej som är totalt osexig. Henne ska jag välja att se som skitsexig, fr.om med imorgon. Sen vet jag några andra som är vrålsexiga - men dom ska välja att se som fullständigt asexuella.

Heh, ja, tjejor/kvinnor är konstiga :Virro

Frida.B
2007-06-16, 00:56

Jaså - så det är först efter du inlett ngt som dom blir attraktiva. Men hur kan du få upp ögonen för en som är könslös då?

För att jag skall se killen som en sexuell varelse måste jag dels vara attraherad både på det fysiska och det psykiska planet, men behöver även få det bekräftat från hans sida att han faktiskt har ett kön. Han får därför gärna visa på något sätt att han vill sätta mig. Jag har inlett förhållande med killar som varit blyga och då har det inte funkat riktigt i sänghalmen... Men om jag inte vill ha personen mer än som kompis så spelar det inte så stor roll vad han säger eller gör, han är för mig könslös ändå...

rikke_B
2007-06-16, 01:26
För att jag skall se killen som en sexuell varelse måste jag dels vara attraherad både på det fysiska och det psykiska planet, men behöver även få det bekräftat från hans sida att han faktiskt har ett kön. Han får därför gärna visa på något sätt att han vill sätta mig. Jag har inlett förhållande med killar som varit blyga och då har det inte funkat riktigt i sänghalmen... Men om jag inte vill ha personen mer än som kompis så spelar det inte så stor roll vad han säger eller gör, han är för mig könslös ändå...

Så du tänder på bad boys? :)

Frida.B
2007-06-16, 01:40

hahaha... beror på vad du menar med bad :P tänder på killar som vågar visa vad de vill vid rätt tillfälle

_henkee
2007-06-16, 01:44

jag skickar pm på mitt bevbis

Frida.B
2007-06-16, 01:49
jag skickar pm på mitt bevbis

I'm still waiting

Chaan
2007-06-16, 02:20
...

Jag hade en tjejkompis i många år innan hon flyttade ifrån staden. Vi hjälpte inte varandra. Måste man hjälpa varandra för att bli riktiga kompisar? (Jag är erkänt obra på vänskap.)

machine gun
2007-06-16, 07:51

Så du menar att alla killar tänder på alla tjejer? *screwy*

skaparn
2007-06-16, 07:59
Du är för snygg för att få killkompisar.

Men vaddå? Jag har ju killkompisar.

Trance
2007-06-16, 09:27
Aldrig? Inte ens kompisars flickvänner? Känner killar som säger sig ha den förmågan iaf.

Klart man kan trycka ner känslan av attraktion, men blir man attraherad av en person så är det väl rätt lustigt om man skulle bara kunna få det att försvinna. Med det sagt så skulle man ju för det kanske aldrig göra något eller försöka något.

Så du menar att alla killar tänder på alla tjejer? *screwy*

Nej, jag menar att man inte väljer om man blir attraherad eller inte.

Wopper
2007-06-16, 10:01
Jag tror att detta ofta beror på att tjejen själv sänder ut kraftiga flirtsignaler. Tjejen beter sig som om hon skulle vara intresserad och vill mer än vänskap. Jag säger inte att det alltid är på detta viset men många ggr tror jag det är så.

Tjejer är av naturen ofta flirtiga och älskar att käna att killar är lindade runt deras fingrar och dom har full kontroll. När killen sen tror att det finns en chans så tittar hon med hinlande ögon och säger "Men guuuud, kan man inte bara vara vänner".

När killen sen accepterat detta så börjar det om igen.

rikke_B
2007-06-16, 10:18
hahaha... beror på vad du menar med bad :P tänder på killar som vågar visa vad de vill vid rätt tillfälle

Slänga med snabeln och vifta med baken - okej. ;)

Snafu
2007-06-16, 11:10
vart är pollen?

Osten80
2007-06-16, 11:12
vart är pollen?

Vars är pollen.

För tillfället är pollen i min näsa och i mina ögon. Du får vänta på din tur.

chidde
2007-06-16, 12:16
Vars är pollen.

För tillfället är pollen i min näsa och i mina ögon. Du får vänta på din tur.

*gah!* :laugh: :laugh:

Diana
2007-06-16, 14:14
Jag tror att detta ofta beror på att tjejen själv sänder ut kraftiga flirtsignaler. Tjejen beter sig som om hon skulle vara intresserad och vill mer än vänskap. Jag säger inte att det alltid är på detta viset men många ggr tror jag det är så.

Tjejer är av naturen ofta flirtiga och älskar att käna att killar är lindade runt deras fingrar och dom har full kontroll. När killen sen tror att det finns en chans så tittar hon med hinlande ögon och säger "Men guuuud, kan man inte bara vara vänner".

När killen sen accepterat detta så börjar det om igen.

Jao visst har du rätt i att mitt kön består av en mkt stor procentsats attentionhoes med ovan nämnda specialitee som favoritnöjje. Men sedan finns det tjejer som överlag är väldigt sociala, bjuder på sejsjälv etc och beter sej mot killar lika öppet som mot sina kvinnliga vänner. Här kan ofta det oundvikliga ske om mannen får sikte på en hona han finner attraktiv (till det yttre, inre, som partner, ligg - vad det än må röra sej om) som dessutom sänder ut 'vänliga/flirtiga signaler' (egentligen är hon bara som hon är mot alla sina andra vänner och bekanta) hans eget intresse intalar honom då att dessa vänliga/flirtiga signaler är tecken på intresse från hennes sida. När en utomstående å andra sidan lätt kan konstatera att så icke är fallet. Och it goes both ways såklart. Mkt mkt mkt mkt mkt mkt vanligt.

Vissa är bättre än andra på att ständigt intala sej att folk är intresserade av dem. Andra ser saker mer realistiskt. Fan vet vad det beror på men det är väldigt tydligt enligt mina iaktagelser.

Ryska_raketen
2007-06-16, 14:24

Jag är en riktig badpojke!!

skaparn
2007-06-16, 14:29
Jag är en riktig badpojke!!

http://news.softpedia.com/images/news2/Former-Baywatch-Star-David-Hasselhoff-Will-Appear-on-Australian-Idol-2.jpg

Hur förvånad är du att någon postade en sådan bild?

Ryska_raketen
2007-06-16, 14:48
http://news.softpedia.com/images/news2/Former-Baywatch-Star-David-Hasselhoff-Will-Appear-on-Australian-Idol-2.jpg

Hur förvånad är du att någon postade en sådan bild?

Rätt förvånad. Jag är rakad. Men annars så stämmer det.

Diana
2007-06-16, 14:53

Hårig bringa är en sexuell signal nu kommer du bara få kvinnliga vänner som vill ligga med dej :/

skaparn
2007-06-16, 14:55

Helt rätt. Hade jag haft hår på bröstet hade jag också rakat mig. Fast det kanske är som att säga: "hade jag varit manlig - hade jag varit manlig".

Ironbabe
2007-06-16, 18:04
Jao visst har du rätt i att mitt kön består av en mkt stor procentsats attentionhoes med ovan nämnda specialitee som favoritnöjje. Men sedan finns det tjejer som överlag är väldigt sociala, bjuder på sejsjälv etc och beter sej mot killar lika öppet som mot sina kvinnliga vänner. Här kan ofta det oundvikliga ske om mannen får sikte på en hona han finner attraktiv (till det yttre, inre, som partner, ligg - vad det än må röra sej om) som dessutom sänder ut 'vänliga/flirtiga signaler' (egentligen är hon bara som hon är mot alla sina andra vänner och bekanta) hans eget intresse intalar honom då att dessa vänliga/flirtiga signaler är tecken på intresse från hennes sida. När en utomstående å andra sidan lätt kan konstatera att så icke är fallet. Och it goes both ways såklart. Mkt mkt mkt mkt mkt mkt vanligt.

Vissa är bättre än andra på att ständigt intala sej att folk är intresserade av dem. Andra ser saker mer realistiskt. Fan vet vad det beror på men det är väldigt tydligt enligt mina iaktagelser.

Så klockren iaktagelse :thumbup: Jag har sett/hört det på nära håll så många ggr att jag tappat räkningen!

Get real säger jag bara ;)

Trance
2007-06-16, 18:11

Mycket sant, själv är jag tillräckligt kass socialt sett så jag brukar gå lite åt extremen åt andra hållet istället och intalar att ingen flörtar med mig. Vilket har visat sig lite synd och gjort att jag har hört att jag missat lite tillfällen efteråt.

Man skulle ha färgade skyltar runt halsen som visar vad man vill, livet skulle bli mycket enklare så.

Dnepr
2007-06-16, 18:22
Man skulle ha färgade skyltar runt halsen som visar vad man vill, livet skulle bli mycket enklare så.

Man har ju två färgade saker ovanför näsan som ska spegla det man vill, men det räcker tydligen inte. Gör som jag och tro att alla flörtar med er (i mitt fall tror jag faktiskt att det stämmer) - så missar ni inget.

JailBait
2007-06-16, 22:16
killar kan visst ha tjejpolare det funkar bra,,, bara sålänge dom undertrycker sina drifter så det inte syns o tjejen märker det så går det hur bra som helst :D nejmen skämt åsido så funkar det bra för iaf mig att ha tjejpolare såväl som killpolare.. det e skitskönt att få höra vad tjejer tycker ibland om saker o ting också, inte bara killar = öööhh vaddå ****** du henne inte öööhh ge mig bärs ööhhh vafan vaddå menar du me lyssna på henne? tjejer lägger en liten mer känslomässig aspekt på det hela o det e skönt, lite andra vinklar.. en sak som kille ska man lära sig om att ha tjejkompisar i allmänhet: man måste vara en bra lyssnare :)

machine gun
2007-06-16, 22:26
Nej, jag menar att man inte väljer om man blir attraherad eller inte.

Nej, självklart väljer man inte det. De som påstår annat lurar nog mest sig själva.

Bra skrivet! Jag tror absolut att du har en bra poäng där.

Boven
2007-06-16, 23:51
killar kan visst ha tjejpolare det funkar bra,,, bara sålänge dom undertrycker sina drifter så det inte syns o tjejen märker det så går det hur bra som helst :D nejmen skämt åsido så funkar det bra för iaf mig att ha tjejpolare såväl som killpolare.. det e skitskönt att få höra vad tjejer tycker ibland om saker o ting också, inte bara killar = öööhh vaddå ****** du henne inte öööhh ge mig bärs ööhhh vafan vaddå menar du me lyssna på henne? tjejer lägger en liten mer känslomässig aspekt på det hela o det e skönt, lite andra vinklar.. en sak som kille ska man lära sig om att ha tjejkompisar i allmänhet: man måste vara en bra lyssnare :)

Du borde byta killpolare!

mvh Boven

Pluttski
2007-06-17, 17:43
Vet inte om någon lagt upp den redan, men jag såg den här länken www.laddertheory.com, när jag var nybliven och oskuldsfull kollo-medlem.

cennys
2007-06-17, 17:51
ligger ju i våran natur att försöka hitta nån att para oss med :D

Cilia
2007-06-17, 18:13
Jao visst har du rätt i att mitt kön består av en mkt stor procentsats attentionhoes
om du tittar om dig på stan så finns det minst lika många killar som har samma behov.