handdator

Visa fullständig version : Maximal fettförbränning!

Multivitamin
2007-06-14, 16:05
Hejsan allihopa! Jag är en kille på 16 år som väger 57 kg och är 170 cm lång.
Jag vill gärna bli av med mitt fett som ligger på magen men vet ej riktigt hur jag ska gå till väga. Jag tycker jag äter riktigt bra och jag har slutat med att dricka läsk och äta godis, pizza äter jag nångång i månaden så jag tycker dieten inte är något större problem. Hursomhelst så säger många till mig att morgonpromenader är bäst för mig men funkar det verkligen ? är det nån här som har testat i 2 månader och fått resultat ? :P

Jag vill gärna bli av med fettet innan skolan börjar, ungefär 2 månader kvar men som sagt jag vet inte vad riktigt vad jag ska göra, Morgonpromenader, jogga på kvällen ? skulle vara snällt om ni kunde ge mig lite råd. Och jag vill inte gå upp i vikt om ni tycker att jag ska det :P bara bränna bort fett tack på förhand.

Handcuff
2007-06-14, 16:08
Bränna bort fett = stoppa i dig mindre energi än vad du förbrukar (eller förburka mer..)= du går ner i vikt = Du kommer vara en jättespinkig kille på 50kg när skolan börjar :thumbup:

Doozer
2007-06-14, 16:13
Dra ner på kolhydraterna. Kolhydrater omvandlas till glukos i kroppen, för mycket av det kan inte insulinen ta tillvara på allt och det samlas som fett i kroppen.

Multivitamin
2007-06-14, 16:13
Okej men vad ska jag göra för att bränna bort fettet ? räcker det med att gå morgonpromenader och jogga lätt på kvällen ?

Handcuff
2007-06-14, 16:16
Dra ner på kolhydraterna. Kolhydrater omvandlas till glukos i kroppen, för mycket av det kan inte insulinen ta tillvara på allt och det samlas som fett i kroppen.

Svammel. Är energin som tillförs större än energiförlusten så lagras fett ALLTID och vice versa.

Okej men vad ska jag göra för att bränna bort fettet ? räcker det med att gå morgonpromenader och jogga lätt på kvällen ?

Spelar ingen roll hur du åstadkommer energiförbrukningen.

L-Sami
2007-06-14, 16:20

Kolhydrater ger energi till så att man orkar träna hårt, överskottet lagras som glykogen i musklerna eller lagras som fett. Så länge man ligger på energiunderskott eller energibalans så kan man äta hur mycket kolisar som helst utan att gå upp i vikt. Vid energiunderskott går man ner i vikt och fettförbränning kommer vara högre än fettinlagringen.

Hwoarang
2007-06-14, 16:32
Hejsan allihopa! Jag är en kille på 16 år som väger 57 kg och är 170 cm lång.
Jag vill gärna bli av med mitt fett som ligger på magen men vet ej riktigt hur jag ska gå till väga. Jag tycker jag äter riktigt bra och jag har slutat med att dricka läsk och äta godis, pizza äter jag nångång i månaden så jag tycker dieten inte är något större problem. Hursomhelst så säger många till mig att morgonpromenader är bäst för mig men funkar det verkligen ? är det nån här som har testat i 2 månader och fått resultat ? :P

Jag vill gärna bli av med fettet innan skolan börjar, ungefär 2 månader kvar men som sagt jag vet inte vad riktigt vad jag ska göra, Morgonpromenader, jogga på kvällen ? skulle vara snällt om ni kunde ge mig lite råd. Och jag vill inte gå upp i vikt om ni tycker att jag ska det :P bara bränna bort fett tack på förhand.

Vill bara påminna om att du kan inte punktförbränna bort fett. Om du börjar äta mindre kommer hela du bli smalare och risken finns t.o.m att fettet på magen blir kvar.
Tipset för dig från mig är, gå de där promenaderna på morgonen (1timme) och jogga på kvällen. Ät rejäla tallrikar gröt till detta så kanske du till och med får magrutor ;)

King Grub
2007-06-14, 16:36

Det blir ingen skillnad på fettförbränningen beroende på hur du åstadkommer en viss kaloribalans: motion, kalorirestriktion, eller en kombination.

Multivitamin
2007-06-14, 16:44
Vill bara påminna om att du kan inte punktförbränna bort fett. Om du börjar äta mindre kommer hela du bli smalare och risken finns t.o.m att fettet på magen blir kvar.
Tipset för dig från mig är, gå de där promenaderna på morgonen (1timme) och jogga på kvällen. Ät rejäla tallrikar gröt till detta så kanske du till och med får magrutor ;)

Jo jag vet att man inte kan puntförbränna fett, men alltså så ska jag äta mindre och bruka mer energi? för att bränna bort fettet

Hwoarang
2007-06-14, 16:50
Jo jag vet att man inte kan puntförbränna fett, men alltså så ska jag äta mindre och bruka mer energi? för att bränna bort fettet

Nej ingen bra ide med din vikt. Du ska göra som jag sa, ät ordentligt (kroppen i energibalans) och rör på dig för då behåller du din vikt samtidigt som du förbränner bort fläsket.

King Grub
2007-06-14, 16:51
Nej ingen bra ide med din vikt. Du ska göra som jag sa, ät ordentligt (kroppen i energibalans) och rör på dig för då behåller du din vikt samtidigt som du förbränner bort fläsket.

Träning ökar inte fettförbränning. Vid energibalans minskar inte fettmängden.

Första meningen i citatet håller jag med om.

Rör på dig, ät bra mat, men svält inte. Du är i en ålder då din kropp kommer att förändras.

Nithian
2007-06-14, 16:54

Herregud..

krilleh
2007-06-14, 16:57
Herregud..

Ja, va fan har hänt? *grr27*

Hwoarang
2007-06-14, 16:57
Träning ökar inte fettförbränning. Vid energibalans minskar inte fettmängden.

Första meningen i citatet håller jag med om.

Jag är ingen expert så jag rättar mig gärna. Möjligt att han ska ha ett energiintag något lägre än han förbrukar men äter han som jag sa gröt och nyttigt kommer nog han med långa promenader samt löpning tappa fläsk.

krilleh
2007-06-14, 17:00
Jag är ingen expert så jag rättar mig gärna. Möjligt att han ska ha ett energiintag något lägre än han förbrukar men äter han som jag sa gröt och nyttigt kommer nog han med långa promenader samt löpning tappa fläsk.

Bara om han hamnar på energiunderskott. Man kan gå upp på nyttig mat också vettu

Hwoarang
2007-06-14, 17:10
Bara om han hamnar på energiunderskott. Man kan gå upp på nyttig mat också vettu

Det är därför du har en hulken avatar medan jag har en spiderman avatar :)

King Grub
2007-06-14, 17:22

Träning ökar inte fettförbränningen över dygnet jämfört med en vilodag med likvärdig kaloribalans, som sagt.

Hwoarang
2007-06-14, 17:31
Träning ökar inte fettförbränningen över dygnet jämfört med en vilodag med likvärdig kaloribalans, som sagt.

Det är möjligt men som jag sa springer han och går långa promenader stärker han upp kroppen även om han går ner i vikt vilket han behöver istället för att bara sitta hemma och bli klenare.

King Grub
2007-06-14, 17:32
Det du sa var att träningen skulle förbränna bort fläsket i energibalans, vilket naturligtvis inte stämmer alls. Att det är bra att röra på sig av andra anledningar är vi båda överens om.

Hwoarang
2007-06-14, 21:47
Att det är bra att röra på sig av andra anledningar är vi båda överens om.

Skönt det iallafall :) Hoppas bara han förstår det nu med

fluffy_ferret
2007-06-14, 22:50
Ät fläsk och träna så tappar du nog fläsket runt magen.

regus
2007-06-15, 08:55
Du är 16 och väger 56 kg på 170 cm. Börja träna (om du inte redan gör det) och skippa godiset, så löser det sig nog.