handdator

Visa fullständig version : Hur funkar posträkneriet här på kolo

regus
2007-06-13, 18:05
Så här tror Yes;

Jag hörde ett rykte om anledningen till att posterna inte räknas i allmänt. Tydligen skrivs alla poster ut på en liten faxmaskin där Piranha sitter och räknar dem för hand. När Piranha inte orkar längre blir det "database error", så för att minska belastningen slutade posterna i allmänt att räknas.

Jag tror det är vad moderatorerna vill få oss att tro, för att inte avslöja de misserabla förhållanden Piranha arbetar under. Allan blev sur redan efter mitt femte PM om saken, vilket jag anser bekräftar mina misstankar.

Vad tror ni, funkar det på det så här eller inte?

Jag tycker Yes är konstig vänsterpartist.

Trance
2007-06-13, 18:06
Ja, detta var värt en egen tråd.

Modde
2007-06-13, 18:07

Fet värt

regus
2007-06-13, 18:07

Ja, det blir så. Tänkte ha med en poll också, men det blev inte så.

Tyvärr

Guybrush
2007-06-13, 18:16
Jag tror det är vad moderatorerna vill få oss att tro, för att inte avslöja de misserabla förhållanden Piranha arbetar under. Allan blev sur redan efter mitt femte PM om saken, vilket jag anser bekräftar mina misstankar.

Hela fem? Han var nog extra tålmodig den dagen... *whistle*

Yes
2007-06-13, 18:18
Jag tycker Yes är konstig vänsterpartist.
WTF - vänsterpartist!? Jag har inte ens någon vänstersida, enda som finns är min andra höger.

:MrT:

regus
2007-06-13, 18:20
WTF - vänsterpartist!? Jag har inte ens någon vänstersida, enda som finns är min andra höger.

:MrT:

Lol, du måste se konstig ut :)

Yes
2007-06-13, 18:23
Jag är SYMETRISK! *flex*

Grub reffererade för övrigt till en studie som inte finns, eller om den finns så var den utförd på guldfiskar.

Mystiken tätnar...

Nitrometan
2007-06-13, 19:25
Jag tror på Yes i detta fallet.

Har de undersökt kolos posträkning på guldfiskar?

Yes
2007-06-13, 19:32
Ja, jag tror det var någon forskare som postulerade att kolo är som ett stort akvarium, varpå guldfiskars forumpostande studerades. Allt som allt en mycket vinklad studie. Riktigt hur det går ihop med Piranhas jobb vet jag dock inte...

Rahf
2007-06-13, 19:34
Ja, jag tror det var någon forskare som postulerade att kolo är som ett stort akvarium, varpå guldfiskars forumpostande studerades. Allt som allt en mycket vinklad studie. Riktigt hur det går ihop med Piranhas jobb vet jag dock inte...

Det förklarar varför jag glömmer bort vad jag skrivit hela tiden!! Fantastiskt!

Nitrometan
2007-06-13, 19:46
varpå guldfiskars forumpostande studerades.
Det förklarar en del av posterna den senaste tiden.

Precis. Vem kan sympatisera med ett parti som inte ens kan skicka upp sin partiledare i talarstolen på en partiledardebatt?
Han satt i sin bänk hela dagen idag. WTF?

Piranha
2007-06-13, 20:04
Vi slutade räkna inläggen för samtliga users med med än 2 rader i signaturen för ungefär 7 månader sen.

Bara det att ingen upptäckt det förrän nu.

Raggis
2007-06-13, 20:10
Vi slutade räkna inläggen för samtliga users med med än 2 rader i signaturen för ungefär 7 månader sen.

Bara det att ingen upptäckt det förrän nu.

Haha.

Nitrometan
2007-06-13, 20:27
Nice comeback, Pirre!

Cilia
2007-06-13, 21:36
För mig funkar det så här
Jag mailar Pipphi varje kväll eller morgon om jag inte orkar på kvällen och säger hur många posts ja vill ha min räknare uppräknad med så fixar han det.

enkelt som en plätt