Visa fullständig version : Antal posts ökar inte,varför?
Det finns ju ingen mening att posta över huvudtaget då ju...
Kommit ut ur garderoben nu?
???
När jag postar ökar inte mina posts? Skall det vara så?
Deceiver85
2007-06-13, 16:36
Posta i andra delforum än här i Allmänt
När jag postar ökar inte mina posts? Skall det vara så?
Vad spelar det för någon roll??
Kommit ut ur garderoben nu?
Ja, det kan väl knappast finnas ett egen värde hos mina inlägg
tycker att posträknaren ska bort, enda man ser ju är ju nästan en massa +1 +12 :/
Vad spelar det för någon roll??
Spelar faktiskt ingen roll alls, jag var bara nyfiken och nu vet jag svaret.
King Grub
2007-06-13, 16:49
Nej, postar du bara för att få upp din postcount kan du lika gärna låta bli, mycket riktigt.
I Allmänt räknas inläggen inte, och spammar man i dom seriösa forumen, kan man snart inte spamma alls.
Jag hörde ett rykte om anledningen till att posterna inte räknas i allmänt. Tydligen skrivs alla poster ut på en liten faxmaskin där Piranha sitter och räknar dem för hand. När Piranha inte orkar längre blir det "database error", så för att minska belastningen slutade posterna i allmänt att räknas.
Jag hörde ett rykte om anledningen till att posterna inte räknas i allmänt. Tydligen skrivs alla poster ut på en liten faxmaskin där Piranha sitter och räknar dem för hand. När Piranha inte orkar längre blir det "database error", så för att minska belastningen slutade posterna i allmänt att räknas.
Nej, så funkar det inte.
(Wiiiiiii :D)
Posta inte då, så enkelt är det.
Motorbreath
2007-06-13, 17:27
+1
:thumbup:
Nej, så funkar det inte.
Jag tror det är vad moderatorerna vill få oss att tro, för att inte avslöja de misserabla förhållanden Piranha arbetar under. Allan blev sur redan efter mitt femte PM om saken, vilket jag anser bekräftar mina misstankar.
Jag tror det är vad moderatorerna vill få oss att tro, för att inte avslöja de misserabla förhållanden Piranha arbetar under. Allan blev sur redan efter mitt femte PM om saken, vilket jag anser bekräftar mina misstankar.
Det är dags för en poll om detta ämnet.
Nu går jag och duschar, är det ingen poll när jag kommer tillbaka, gör jag en
Löjtnant Blank
2007-06-13, 17:35
Min räknare fungerar, den är hackad.
Whistler
2007-06-13, 17:44
Nej, så funkar det inte. Han skriver ut på sin grannes skrivare. :D
Nitrometan
2007-06-13, 19:31
Precis!
Sen går han över och knackar på och ber att få sina papper... *flex*
Ignatius72
2007-06-13, 19:35
Jag blir orolig för folk som håller koll på hur många posts man har. Det måste nog vara bland det mest ointressanta som finns.
Rättelse: grannens fax. En såndär riktigt gammal sak med äckligt fax-papper.
*gah!*
*gah!*
Ja det måste väl vara bland det mest korkade som nånsin skrivit här på brädan?
"Om inte posterna räknas så är det ju ingen mening att skriva nåt"
Eller det här...
tycker att posträknaren ska bort, enda man ser ju är ju nästan en massa +1 +12 :/
+1 på det...
+1 på det...
ppfft det säger du bara för att du inte har några posts
Har ni inte hört talas om det att man kan inte bänka över 100 kg om man inte har över 1,000 posts på kolozzeum? :confused:
Eddie Vedder
2007-06-15, 21:34
Har ni inte hört talas om det att man kan inte bänka över 100 kg om man inte har över 1,000 posts på kolozzeum? :confused:
4000 posts på ett halvår och jag orkar knappt 75kg i bänk.:D
4000 posts på ett halvår och jag orkar knappt 75kg i bänk.:D
Du måste ju skriva ut dem först, doh! :smash:
rememberence
2007-06-15, 22:15
Herregud, det stämmer ju :hbang:
Tigerkotten
2007-06-15, 22:18
Tycker själv att inlägg i allmänt ska räknas, posträknaren ska enligt mig vara något som visar hur aktiv man är. Nu tycker jag inte det riktigt är så, när den skippar att räkna bort allmänt.
Sen tycker jag det ska vara en röstning ang detta med :D Dock så tror jag inte modsen kommer ändra sig... :)
1) Inlägg i allmänt ska räknas.
2) Inlägg i allmänt ska inte räknas.
3) Ta bort den helt.
Hur aktiv man är tycker inte jag speglas i hur många gånger man skrivit "+1" eller "cam? :naughty: " i allmänt. Det är bra som det är, och du börjar vara tradig med ditt korståg.
Tycker själv att inlägg i allmänt ska räknas, posträknaren ska enligt mig vara något som visar hur aktiv man är.
Vad finns det för nytta med det?
Lelle Pelle
2007-06-15, 22:30
Annars är det ju relativt enkelt att göra så att endast t.ex. poster med 30+ tecken räknas, så blir även alla "+1"-haters bli ledsna hestar.
Dummaste jag hört i år alla katagorier.
Tigerkotten
2007-06-15, 23:04
Vad finns det för nytta med det?
Nytta? Vad menar du nu? Vad för funktion den fyller? Tycker själv att det är mycket "vettiga" inlägg i allmänt, är väl först och främst "Babbla tråden" det blir mycket snack om inget speciellt. Men tycker själv detta gäller i träningsjournaler, samt även många inlägg i medlembilder också. Så att de räknas förstår jag mig isåfall inte riktigt på.
Mini: Stackare då som tycker att jag börjar bli jobbig. *cupid* Skumt att du tar upp cam saken, då jag inte ser det ofta i allmänt. Isåfall är det ju medlemsbilder eller hur?
Lelle Pelle: Bra förslag det där med 30tecken :]
Nytta? Vad menar du nu? Vad för funktion den fyller?
Ja, vad finns det för poäng att se hur aktiv någon är? Ökar relevansen i den medlemmens inlägg då? Ska man tolka en aktiv medlems inlägg på ett annat sätt menar du?
Ja, det finns en direkt koppling mellan antalet räknade poster och det tänkta engagemang som en medlem har på ett forum med specifik inriktning. Antalet poster betyder i sig inget för att göra skillnad på kunnig eller okunnig - men ett högt antal poster i de delar som är vitalast på Kolozzeum visar att medlemmen engagerar sig, tar del och bidrar.
Det betyder inte alls att högt posttal skulle innebära extrem kunskap - men frågor är ännu viktigare än vetandet. Man kan alltid hitta information men att formulera en klurig frågeställning som skapar intressanta diskussioner än nästan viktigare på Kolozzeum. Och sånt ska synas.
Att sedan vissa kommer upp i höga antal tack vare lång närvaro är en annan sak - snittet poster per dag visar mer på engagemanget än det sammanlagda antalet. Och då ska det vara i de forum som gör Kolozzeum speciellt.
Jag tog en skärmdump av kolo, editerade antalet poster till 45678 i ett bildredigeringsprogram och lade det som bakgrundsbild. Det tog bort all ångest och nu mår jag mycket bättre.
Jag tog en skärmdump av kolo, editerade antalet poster till 45678 i ett bildredigeringsprogram och lade det som bakgrundsbild. Det tog bort all ångest och nu mår jag mycket bättre.
Jag gjorde samma sak, men ändrade till 50 poster. Nu känner inte jag mig så patetisk längre.
Ha ha ha, kastar inte du lite sten i glashus nu kära Dnepr vid tanke på att du nyligen inte hadde posträttigheter i allmänt pga spam. :D
DS. du har blivit mycke bättre sen dess
Tycker inte att inlägg i allmänt ska räknas. Av samma anledning som Allan skriver.
Du måste ju skriva ut dem först, doh! :smash:
på grannens fax.
LOL @ Modde, postar man för mängdens skull så äre fan illa :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.