handdator

Visa fullständig version : Söka jobb

Modde
2007-06-13, 11:43
Är det någon som har nått tips på hur man skall göra jobbsökandet roligt?

Förutom att det är tråkigt så tar det ju bra mycket tid, tid som man mycket hellre lägger på att sitta och göra absoluta oväsentligheter.

Jag saknar ju fullständigt drivkraft... nä jag får ta mig i kragen.

mela
2007-06-13, 11:45
Jag tänker bara.
CASH IS KING!
Och hur får jag cash? Jo, genom att jobba? Och hur får jag jobb? Genom att söka och vara jävligt perfekt :D

Fettecke
2007-06-13, 11:46
Är det någon som har nått tips på hur man skall göra jobbsökandet roligt?

Förutom att det är tråkigt så tar det ju bra mycket tid, tid som man mycket hellre lägger på att sitta och göra absoluta oväsentligheter.

Jag saknar ju fullständigt drivkraft... nä jag får ta mig i kragen.

Vill du leva på dina föräldrar och sociala?

om inte så får du fan ta och kamma dig och skaffa jobb.

;D

(ovanstående ser jag som ett självklart argument för att skaffa jobb!)

Modde
2007-06-13, 11:48
Vill du leva på dina föräldrar och sociala?

om inte så får du fan ta och kamma dig och skaffa jobb.

;D

(ovanstående ser jag som ett självklart argument för att skaffa jobb!)

Jag funderade ett tag på att leva på min flickvän men har insett att det finns vissa fallgroppar med det...

Modde
2007-06-13, 11:49
Jag tänker bara.
CASH IS KING!
Och hur får jag cash? Jo, genom att jobba? Och hur får jag jobb? Genom att söka och vara jävligt perfekt :D

Perfekt kan jag utesluta. Jag är snarare defekt men med vissa goda egenskaper.

Fettecke
2007-06-13, 11:49
även om du nu lever på din flickvän så utvecklas du inte så enormt mkt som person om du bara sitter hemma och runkar....

ett arbete stimulerar ofta dig som person till något bättre... vilket din babe kommer märka, och förhoppningsvis tycka om...

Modde
2007-06-13, 11:50
även om du nu lever på din flickvän så utvecklas du inte så enormt mkt som person om du bara sitter hemma och runkar....

ett arbete stimulerar ofta dig som person till något bättre... vilket din babe kommer märka, och förhoppningsvis tycka om...

hur visste du att jag satt hemma och runka?

Rahf
2007-06-13, 11:51
hur visste du att jag satt hemma och runka?

För du skapar såna här inlägg på ett internetforum.

The troll has spoken.

mela
2007-06-13, 11:56
Perfekt kan jag utesluta. Jag är snarare defekt men med vissa goda egenskaper.

Tänkte mest perfekt för jobbet man söker. Men ja.

Modde
2007-06-13, 12:16
Egentligen fattar jag inte hela snicksnacket med jobbsökande. Sen jag postade förra inlägget har redan blivit kallad till en intervju.

Men jag känner inte direkt någon tillfredställelse utan snarare någon slags tomhet, känns som man horar ut sig till högstbjudande...

Borde kanske starta eget istället... nä nu skall jag gå och kopiera 1 miljon papper.

champion
2007-06-13, 13:36
Jag tänkte att det fanns otroligt många tjejer på jobbet jag sökte. Då sökte jag som en tok och fick jobbet men tyvär inga heta brudar där :( Men mycket pengar på kontot varje månad *drool*