Visa fullständig version : Vad har du för skolbetyg?
dragonhaze
2007-06-12, 21:28
Jag vet att det är många som går i skolan fortfarande här.Så låt oss få höra,vad får/fick du för betyg i år?
Själv går jag ut nian men slutar inte förns på fredag.
Andy.da.wohoo
2007-06-12, 21:35
Går ur åttan och slutar på fredag.
Har alltså inte fått betygen ännu.
Gick ut 2:an precis.. ligger väl på ca 18 i snitt hitills...
Dragonhaze: Vilken skola gick du på i NTJ?
Jag går bara in the school of looooove! Jag har mest IG.
redbrigade
2007-06-12, 21:40
hälften G hälften VG
Andy.da.wohoo
2007-06-12, 21:40
:laugh:
Tråkigt att höra egentligen..
dragonhaze
2007-06-12, 21:56
Gick ut 2:an precis.. ligger väl på ca 18 i snitt hitills...
Dragonhaze: Vilken skola gick du på i NTJ?
Och NTJ är en förkortning av norrtälje eller vadå?;O
Roslags går jag på nu,parkskolan 0-6. Sj då?
Gick ut 9:an idag ^^, runt 255poäng. Big sänkning i många ämnen.
Kära tyskan gick från mvg till G tyvärr.
Scratch89
2007-06-12, 22:12
Jag går ur gymnasiet på fredag, hamnar på 15 MVG, 17 VG.
Och NTJ är en förkortning av norrtälje eller vadå?;O
Roslags går jag på nu,parkskolan 0-6. Sj då?
Jepp, NTJ = Norrtälje.. Okej.. M-klass eller? Gick på Rådmansö, numera Roden, men hade i princip alla min vänner på Roslags. Gick ut med 280p.
International Business Program
4 moduler.
2 G
2 VG
dragonhaze
2007-06-13, 02:00
Jepp, NTJ = Norrtälje.. Okej.. M-klass eller? Gick på Rådmansö, numera Roden, men hade i princip alla min vänner på Roslags. Gick ut med 280p.
Trevligt.Nej idrotts klass.Vad heter du?;)
haha skryttråd nummer två.. efter "vad tar du i bänkpress?"
gick ut trean med 12.4.
MasterChief
2007-06-13, 07:41
Jag är nog gammal. Jag fattar inte ett smack av den här tråden. Själv hade jag 4.2 eller nåt :-/
King Grub
2007-06-13, 07:46
Jag är nog gammal. Jag fattar inte ett smack av den här tråden.
Samma här. :D Låter som ett onödigt krångligt betygssystem. *whistle*
Apropå Norrtäljepratet: jag gick Vigelsjö -> Kvisthamra -> Lommar -> Roden. :hbang:
Emil_Larsson
2007-06-13, 07:51
Mitt skolbetyg från 9an var 185 poäng, Godkänt i alla ämnen, varav SO ämnena VG och svenska VG.
Apropå Norrtäljepratet: jag gick Vigelsjö -> Kvisthamra -> Lommar -> Roden. :hbang:
Vilken linje gick du på Roden? Slår vad om att det var NV för det måste ju vara den optimala linjen! :Virro
King Grub
2007-06-13, 09:26
Natur!
Natur!
I knew it! :D När gick du ut? Hade du Rolf som lärare?
King Grub
2007-06-13, 09:29
Jag gick ut 92 (men jag tog inte examen i Roden; jag gick största delen av skoltiden där, men vi flyttade tillfälligt strax innan). Rolf - minns faktiskt inte... lite halvtjock med skägg?
Jag gick ut 92 (men jag tog inte examen i Roden; jag gick största delen av skoltiden där, men vi flyttade tillfälligt strax innan). Rolf - minns faktiskt inte... lite halvtjock med skägg?
Okej =).. Jo precis, halvtjock med skägg. Har ett sågverk som han alltid pratar om.
King Grub
2007-06-13, 09:38
Då mindes jag rätt. :) Sövande karl.
Har MVG i alla karaktärsämnen, Engelska A+B, Svenska A+B, Samhällskunskap, Pedagogiskt ledarskap, Psykologi A samt Naturkunskap.
Har VG i Natur o friluftsliv och någonting mer..
Har G i Idrott och Matte.
På det hela stora är jag rätt nöjd med tanke på att jag jobbar minst 92% varje månad samtidigt som heltidsstudier, övningskörning och gymmet ;P
shut teh face
2007-06-13, 09:47
Gick ut ifrån gymnasiet med MVG i alla naturvetenskapliga ämnen, alla ekonomiämnen. VG i alla kärnämnen.
Och resten fördelat med 3 G och 50/50 VG/MVG.
dragonhaze
2007-06-13, 15:32
Då mindes jag rätt. :) Sövande karl.
Visst hade du hästsvans förut?Och håller på me kampsport eller liknande?:)
King Grub
2007-06-13, 15:34
1. Ja. 2. Nej.
dragonhaze
2007-06-13, 15:46
1. Ja. 2. Nej.
Okejokej.Då vet jag vem du är.
King Grub
2007-06-13, 15:51
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2280777&postcount=72 *drool*
Säg hej på gymmet! Om du tränar på KAC, förstås.
Jag skulle nästan säga att du liknar Oldenmark på något sätt.... vet inte om det är negtivt eller positivt men..
Brukar "gästträna" på KAC men har aldrig sett dig, Grub. Har för mig att du sa att du brukade träna tidigt på morgarna, eller?
King Grub
2007-06-13, 16:15
Kom ner klockan 06:30 i morgon bittida så är jag där. Eller på söndag, så är både Robban och jag där.
Kom ner klockan 06:30 i morgon bittida så är jag där. Eller på söndag, så är både Robban och jag där.
OT : Usch, vad tidigt.. jag som knappt orkar gå upp 9 i vanliga fall... :D
Windstalker
2007-06-13, 16:22
Hade 310 efter 9an, och har nu efter 2an MVG i alla ämnena förutom musik, som jag har VG i.
Går för övrigt Natur - Matte/Dator
/Wind
dragonhaze
2007-06-13, 16:43
Nu vet jag inte alls vem du är föressten,måste tänkt på någon annan.KAC tränar jag på däremot:)
Jag har nördbetyg. :cool:
Jag har nördbetyg. :cool:
20,0 ? :Virro
1 MVG, 2 VG, Resten G och IG i spanska.
Orka plugga lever bara en gång.
nu kommer nån tönt och säger emot
King Grub
2007-06-13, 17:57
Precis! Därför vill man ju inte spendera det livet på margarinfabriken - det enda jobb som är tillgängligt för den som går ut med 1 MVG, 2 VG, Resten G och IG i spanska. *whistle*
Precis! Därför vill man ju inte spendera det livet på margarinfabriken - det enda jobb som är tillgängligt för den som går ut med 1 MVG, 2 VG, Resten G och IG i spanska. *whistle*
Ey, snacka inte skit om margarinfabriken!
Har 1200p MVG, 350p VG, än så länge. Om man räknar bort idrottsbetyget så ligger mitt snitt på 19.1!
1 MVG, 2 VG, Resten G och IG i spanska.
nu kommer nån tönt och säger emot
Jag lovar, det var roligare att supa när man gick i skolan än vad det är nu. Och nu det är roligare att plugga än när man gick i skolan.
Så börja sup så tidigt som möjligt så missar du inget av det roliga.
Flygplan
2007-06-13, 18:22
Mest VG, nagot enstaka G och MVG i 1an och 2an.
Sen i 3an tog lusten slut och jag fick mest IG.
Inget jag lider av idag precis.
20,0 ? :Virro
Fniss, nä. Vi har ju annat betygssystem här i Lill-Ryssland. Jag har 9,4-9,5 i medeltal på en skala 4-10. Har gått 64 kurser hittills. Det är rätt nördigt.
ramagoen
2007-06-13, 18:32
Hmm, gick ut grundskolan med 210-220 poäng, orka minnas det. Ändå slöade jag igenom dom flesta ämnen. Hade säkert kunna dra på mer poäng men jag är inte en sån som faktiskt orkade. Går elprogrammet nu, fick 5 vg'n och resten g på dom kurser jag gjort klart i ettan :)
Tyvär är betyg inte det första chefen kollar på när han anställer.. om han ens kollar på det..
_Robbie_
2007-06-14, 18:49
Tyvär är betyg inte det första chefen kollar på när han anställer.. om han ens kollar på det..
Nej men han kollar på vilken utbildning du har. Låga betyg --> ingen/dålig universitet-högskoleutbildning --> den killen med bra utbildning + allt annat man ska ha vinner platsen...
Nej men han kollar på vilken utbildning du har. Låga betyg --> ingen/dålig universitet-högskoleutbildning --> den killen med bra utbildning + allt annat man ska ha vinner platsen...
Utbildningar kan du få utan betyg.
Emil_Larsson
2007-06-14, 21:22
Fick mitt Gymnasiebetyg för årskurs 1 idag.
Medicinsk Grundkurs (G) Den håller jag med om.
Estetisk Verksamhet, musik (MVG) Woho! den är jag värd
Vård Och Omsorgsarbete (IG) Utebliven praktik på 5 veckor som gör detta, kommer göra praktik i 3an så betyget ändras.
Arbetsmiljö och säkerhet (IG) Samma som ovan
Svenska A (G) förtjänar VG här åtminstone
Datorkunskap (G) whattafuck kunde lika gärna fått MVG här, latmask.
Läser du inte Matte A eller Eng A Emil?
Emil_Larsson
2007-06-14, 21:34
Läser du inte Matte A eller Eng A Emil?
Oj glömde Matte A och där fick jag Godkänt. PUH, fyfan vad tur det var, 1,5 poängs marginal på sista provet som avgjorde, har svårt för matte :D
Vi läser engelska i årskurs 2 också så det räknas som en "pågående kurs" men jag vet att jag ligger på ett stabilt VG där har läraren sagt :D
Hehe samma för mig i Matte A, fick 1 poäng ifrån IG på nationella :)
Krille 87
2007-06-14, 23:08
Det där beror helt å hållet på vad du söker för jobb. Men däremot så blir ju inte ditt snitt så högt vilket gör det svårt att komma in på några "bra" utbildningar. Tagga ner :D
Gick ut 10:an (som di kallade det här hos oss.) med 260 poäng. Nu går jag El, fick betyget idag. Blev 5 VG och 6 MVG tror jag.
Ramagoen: Går du också El? Vilken inriktning ska du gå i 2:an?
High1ander
2007-06-14, 23:24
Genomsnitt på 3.532 :)
Obnoxious
2007-06-14, 23:56
So det är nu har jag 2 IG, 5 MVG, 2g, och resten VG. Räknade här om dagen ut att om jag så får alla MVG nästa år (3an) såkommer ändå mitt snitt bli knappa 16. MAO kan jag softa nästa år då jag ändå måste satsa på högsokleprovet för att komma in på nån värd linje.
både positivt och negativt att få reda på :D
Obnoxious
2007-06-15, 00:00
Håller med. Enligt mig är betygsskalan 1-5 mycket bättre. Nu är det för stor skillnad på godkänt och godkänt..
Utbildningar kan du få utan betyg.
Jovisst men de flesta vettiga utbildningar kräver betyg.
dragonhaze
2007-06-15, 08:59
Gick ut högstadiet idag. Fick 220poäng.Har inte pluggat någonting sista halvåret nu,tappat orken totalt.Hade 285 poäng innan jul:/
_Robbie_
2007-06-15, 09:31
Det där beror helt å hållet på vad du söker för jobb. Men däremot så blir ju inte ditt snitt så högt vilket gör det svårt att komma in på några "bra" utbildningar. Tagga ner :D
Varför blir inte mitt snitt så högt?
_Robbie_
2007-06-15, 09:32
Jovisst men de flesta vettiga utbildningar kräver betyg.
Exakt. Han kan väll pröva ta sig in på Handels i Stockholm med något under 20,0.
Andy.da.wohoo
2007-06-15, 14:42
Gick ut högstadiet idag. Fick 220poäng.Har inte pluggat någonting sista halvåret nu,tappat orken totalt.Hade 285 poäng innan jul:/
Satan. Kom du in på gymnasiet du sökte då?
Andy.da.wohoo
2007-06-15, 14:47
Slutade åttan idag. Mina betyg:
Biologi: VG
Engelska: VG Hade MVG innan men den nya läraren sänkte mej bara för att hon hatar mej..
Fysik: VG
Geografi: VG
Hem och konsumentkunskap: G tycker att jag förtjänade ett VG där :/
Historia: VG
Idrott och hälsa: VG Siktade på MVG där..
Kemi: VG
Matematik: VG
Moderna språk spanska: MVG Helt otroligt då jag inte fått mer än VG- på proven i åttan :D
Religon: VG
Samhäll: VG
Slöjd(trä och metall): G
Svenska: VG
Teknik: VG
Helt nöjd med dessa betyg :D
G(1), 10 poäng
Språkval, spanska.
VG(4), 60 poäng
Bild
Biologi
Matematik
Kemi
MVG(12), 240 poäng
Engelska
Hemkunskap
Idrott
Musik
Fysik
Teknik
Geografi
Historia
Religionkunskap
Samhällskunskap
Slöjd
Svenska
Totala summan: 300
Totala summan med alla betyg: 310
Fungerar alltså systemet på följande sätt:
10p för G
15 för VG
20 för MVG
Och detta är alltså totalt oberoende av storleken på ämnena?
Har alla samma antal ämnen, dvs 17?
Muskelbyggaren
2007-06-15, 15:11
Nej Snafu, snittet beror av storleken på kurserna. De finns i storlek av 50, 100 och 150 poäng, för att räkna ut snitt adderar du produkterna av alla kursers poängantal med respektive betyg, där 10, 15 och 20 motsvarar G, VG och MVG. Slutligen erhålles snittet genom att det delas med totala antalet poäng.
Windstalker
2007-06-15, 15:13
Fungerar alltså systemet på följande sätt:
10p för G
15 för VG
20 för MVG
Och detta är alltså totalt oberoende av storleken på ämnena?
Har alla samma antal ämnen, dvs 17?
I högstadiet ja.
Man räknar 16 ämnen, eftersom vissa inte har moderna språk.
Bild - G
Engelska - G
Hem- och konsumentkunskap - VG
Idrott och hälsa - G
Matematik - VG
Moderna språk, språkval tyska - G
Musik - MVG!
Biologi - G
Fysik - VG
Kemi - VG
Geografi - G
Historia - G
Religionkunskap - G
Samhällskunskap - G
Slöjd textil - G
Svenska - G
Teknik - VG
NisseEriksson
2007-06-15, 15:31
Jag har 14 ämnen
Slutade 8:an med
Bild: G
Biologi: Vg
Engelska: Vg (Förtjänade MVG)
Fysik:Vg
Hem- och konsumentskunskap:Vg
Idrott och hälsa: Vg
Kemi: Vg
Matematik: Vg
Musik: Vg
SO: Vg
Slöjd (Textil): G
Svenska: Vg
Teknik: G
Tyska: Vg
11 vg och 3 g
fick 310p när jag slutade nian ;)
I högstadiet ja.
Man räknar 16 ämnen, eftersom vissa inte har moderna språk.
Vad är moderna språk?
NisseEriksson
2007-06-15, 15:38
Vad är moderna språk?
Spanska och sv-eng
Spanska och sv-eng
?
"franska"/"spanska"/"tyska"/"extra sv-eng" var det på min tid iaf.
Exakt. Han kan väll pröva ta sig in på Handels i Stockholm med något under 20,0.
Tvivlar på att han siktar på HHS. Dock kan även de "simplaste" utbildningar inom humanistiska områden kräva förvånandsvärt höga betyg.
Engelska: VG Hade MVG innan men den nya läraren sänkte mej bara för att hon hatar mej..
Hem och konsumentkunskap: G tycker att jag förtjänade ett VG där :/
Det är lustigt hur alla har förklaringar till sina betyg och hur de egentligen var värda bättre. Jag har nog aldrig hört någon berätta om sina betyg utan att ha tillhörande förklaring. Jag var inte helt nöjd med alla mina betyg men det var sällan det fanns så mycket att tjafsa om.
fintelligens
2007-06-15, 16:00
Nej.
Det viktigaste är väl att man får ett jobb man trivs med och att man får in så mycket pengar som man behöver för att leva så som man vill.
Visst att bra betyg öppnar dörrar men det finns helt klart andra vägar att gå. Allt fler unniversitet och högskoleutbildningar tar in via arbetsprover och intervjuer.
Arkitektutbildningen är en sådan, många reklam, design och konstutbildningar även så. Här spelar kanske inte betygen alls någon roll.
Sen kan man ofta läsa likvärdiga utbildningar utomlands där i stort sett alla sökande kommer in men om man inte håller tempot kommer man inte vidare. Dessa kostar ofta pengar så man har inte råd att hamna efter som t.ex många på Chalmers gör trotts att det gått ut gymnasiet med bra betyg.
Att tro att bra betyg och hårt pluggande är enda vägen till framgång är galet att tro. Hårt arbete, JA, men det är kanske inte alltid betygen man skall satsa på utan snarare att förbättra sin sociala förmåga samt att vässa sin kompetens inom det område man vill jobba.
Startar du eget... ja ni kan ju tänka själva.
Förlåt att det blev så mycket men jag blir uppriktigt sagt lite ledsen när unga människor lägger så mycket energi och ångest på något som inte är så relevant som de tror.
Lycka till!
:thumbup:
G(1), 10 poäng
Språkval, spanska.
VG(4), 60 poäng
Bild
Biologi
Matematik
Kemi
MVG(12), 240 poäng
Engelska
Hemkunskap
Idrott
Musik
Fysik
Teknik
Geografi
Historia
Religionkunskap
Samhällskunskap
Slöjd
Svenska
Totala summan: 300
Totala summan med alla betyg: 310
Detta var alltså årskurs 9.
16 ämnen är det som gäller, man räknar bort det sämsta (i mitt fall språkval)
Andy.da.wohoo
2007-06-15, 16:25
Nej.
Jo det är sant. Har aldrig fått mindre än VG+ på vilken engelska grej som helst. På utvecklings samtalet hade hon skrivit att jag är en uppkäftig och ganska otrevlig kille som verkar ta illa upp av uppsägningar och liknande. Klart man säger emot när man får skulden för något man inte gjort!!
Jo det är sant. Har aldrig fått mindre än VG+ på vilken engelska grej som helst. På utvecklings samtalet hade hon skrivit att jag är en uppkäftig och ganska otrevlig kille som verkar ta illa upp av uppsägningar och liknande. Klart man säger emot när man får skulden för något man inte gjort!!
Om du inte kommit på att man ibland måste stryka folk medhårs så bör du ta lärdom av det nu.
Asskissing är något som man bör behärska.
Motorbreath
2007-06-15, 18:30
Riktigt dåliga, har ingen annan än mig själv att skylla.
Sundsarn
2007-06-15, 23:16
+1 på den...
Gick ut i nian med 300p. Börjar i 3:an på tekniska i Martin Koch, Hedemora och har hittills 1 VG resten mvg. Snittet i höstas var 19,75 har jag för mig.
Man kan alltid bli rappare
gick ut 1an i gymnasiet precis och fick 9 mvg och 1 vg :) Lite synd att jag fick det dära vg:et, nu kan jag inte få 20.0 :(
Windstalker
2007-06-18, 13:48
gick ut 1an i gymnasiet precis och fick 9 mvg och 1 vg :) Lite synd att jag fick det dära vg:et, nu kan jag inte få 20.0 :(
+1
Hade satsat på läkare, men fick vg i musik och är osäker om man kan välja bort den kurser genom att ta någon annan 50-poängs kurs.
Gick för övrigt precis ut 2'an
/Wind
dragonhaze
2007-06-23, 14:04
Satan. Kom du in på gymnasiet du sökte då?
Japp.Behövde bara 80poäng för att komma in:D
Andy.da.wohoo
2007-06-23, 14:06
Japp.Behövde bara 80poäng för att komma in:D
Jamen då är det lugnt ju ^^
18.7 - el-linjen gick jag! Måste vara den lättaste linjen, inga läxor, inget plugg och proven är övningsboksfrågorna!
Fick stipendium för bästa yrkeselev!!! Gratz to me!!
Mvg i idrott
vg i engelska
resten g
Har varit skoltrött sedan jag gick i 7:an och dom läxor jag gjorde följande år går att räkna på en hand. Satsade allt på hockeyn i stället
Hockeyplayer
2007-06-23, 21:11
Mvg i idrott
vg i engelska
resten g
Har varit skoltrött sedan jag gick i 7:an och dom läxor jag gjorde följande år går att räkna på en hand. Satsade allt på hockeyn i stället
Vad hände med hockeyn sen?
DenSisteMohikanen
2007-06-23, 22:13
Mvg i idrott
vg i engelska
resten g
skoltrött och skoltrött...hur stor del av killarna går inte ut gymnasiet med sånna betyg? De flesta..:)
12,2 eller nått, nu när jag gått ut gymnasiet
LadyInsane
2007-06-24, 00:04
Very nice..
315 från grunskolan, och lär väl sluta på 19.7/19.8 i gymnasiet.
235 från grundskolan, och för tillfället i gymnasiet, 1G , 2MVG och resten VG
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.