Logga in

Visa fullständig version : Ta hänsyn till barnen vid val av partner

Cilia
2007-06-12, 19:58
Jag läste den här artikeln i en av våra välrenomerade kvällstidningar
http://www.expressen.se/nyheter/1.717272

Knutbypastorn gifter sig igen
Nu gifter sig livstidsdömde Helge Fossmo, 35.
Skatteverket har gett Knutbypastorn och en 30-årig småbarnsmamma klartecken att ingå äktenskap.

Knutbypastorn Helge Fossmo har varit gift två gånger tidigare. Första hustrun Heléne dog i en mystisk olycka i badrummet.
Andra hustrun Alexandra Fossmo mördades i sovrummet på uppdrag av Helge Fossmo.

Om man är småbarnsmamma har man då "rätt" att välja vilken man man vill?

Jag ska inte göra så mycket utläggningar men jag blir lite skeptisk

Dnepr
2007-06-12, 20:03
Kom igen nu Helge, nu får du fan ta och skärpa dig. 3:e gången gillt nu.
Angående barnen, ska mamman välja nån som hon gillar, eller som är bra för barnen. Helst en kombo av båda - men jag förstår om hon har svårt att stå emot nån hon gillar.

Modde
2007-06-12, 20:08
Haha kan vara det absolut roligaste jag läst. Inte för att det är något fel på min kvinnosyn, men ibland undrar man ifall man inte skulle ta och bli taliban.

Ja jävlar, jag tar och gifter mig med Helge Fossmo, han är faktiskt en fin människa. Han kanske har något skelett i garderoben men vad gör det, det har väl alla.

Hela Sverige väntar med spänning med att få säga "vad var det vi sa"*popcorn*

Cilia
2007-06-12, 20:08
men jag förstår om hon har svårt att stå emot nån hon gillar.
det kan jag också förstå på ett sätt
men jag anser nog ändå att man måste ta barnen i beaktan när man går in i ett förhållande.

Det jag reagerar mest på är att hon aktivt verkar ha sökt upp Helge eftersom han trots allt satt i fängelse. Hon har på alla sätt kunnat styra det hela och sökte upp en kriminell man dömd för mord (tror jag va?) för att inleda ett förhållande.

Helge har redan medverkat till att det finns moderslösa barn i dag.
Var låg hennes tankar i det?

Modde
2007-06-12, 20:13
men jag anser nog ändå att man måste ta barnen i beaktan när man går in i ett förhållande.

Det jag reagerar mest på är att hon aktivt verkar ha sökt upp Helge eftersom han trots allt satt i fängelse. Hon har på alla sätt kunnat styra det hela och sökte upp en kriminell man dömd för mord (tror jag va?) för att inleda ett förhållande.

Helge har redan medverkat till att det finns moderslösa barn i dag.
Var låg hennes tankar i det?

Vad fan är det med tjejer som medvetet letar upp dömda kvinnomisshandlare och våldtäktsmän. Visst att man gillar bad-boys men att vakna upp nerstoppad i en frysbox med trosorna ut-och-in är väl lite väl magstarkt.

Dnepr
2007-06-12, 20:16

Det tycker jag med - men jag tycker nog ändå (fast jag tycker det låter lite elakt) att man ska sätta sina egna känslor i första rummet.

Hon har med all säkerhet sökt upp honom - för han visste nog inte vem hon var. Vissa fascineras ju av såna karaktärer, "Helen-mannen" träffade ju också sin kvinna när han satt inne. Hur fan tänkte den kvinnan.

Cilia
2007-06-12, 20:16
Det tycker jag med - men jag tycker nog ändå (fast jag tycker det låter lite elakt) att man ska sätta sina egna känslor i första rummet.
Jag håller med men inom vissa gränser.
Föräldrar har ansvar för barnens uppväxt och skaffa man barn måste man sätta sig själv som #2 men det menar jag inte att barnen ska få välja ens partner. Men!!!! man kan inte heller med sitt vuxna förnuft välja vilken typ av man som helst

Hon har med all säkerhet sökt upp honom - för han visste nog inte vem hon var. Vissa fascineras ju av såna karaktärer, "Helen-mannen" träffade ju också sin kvinna när satt inne. Hur fan tänkte den kvinnan.
inte ffaaaan vet jag men hade hon några barn?

Vad fan är det med tjejer som medvetet letar upp dömda kvinnomisshandlare och våldtäktsmän. Visst att man gillar bad-boys men att vakna upp nerstoppad i en frysbox med trosorna ut-och-in är väl lite väl magstarkt.
beats me varje dag i veckan.

Dnepr
2007-06-12, 20:24
Jag håller med men inom vissa gränser.
Föräldrar har ansvar för barnens uppväxt och skaffa man barn måste man sätta sig själv som #2 men det menar jag inte att barnen ska få välja ens partner. Men!!!! man kan inte heller med sitt vuxna förnuft välja vilken typ av man som helst

Ansvar är viktigt att förvalta väl och även om jag anser att man ska välja efter sina egna känslor, så finns det ju gränser. Men vad ska man göra om man känner att man älskar som aldrig förr? Då är det nog inte lätt att backa tillbaka i sina känslor och tänka förnuftigt.

inte ffaaaan vet jag men hade hon några barn?

Ingen aning. Jag ville bara dra en parallell till hur ofattbart märkliga grejer kvinnor kan göra.

Pez
2007-06-12, 20:25
Jag läste den här artikeln i en av våra välrenomerade kvällstidningar
http://www.expressen.se/nyheter/1.717272

Knutbypastorn gifter sig igen
Nu gifter sig livstidsdömde Helge Fossmo, 35.
Skatteverket har gett Knutbypastorn och en 30-årig småbarnsmamma klartecken att ingå äktenskap.

Knutbypastorn Helge Fossmo har varit gift två gånger tidigare. Första hustrun Heléne dog i en mystisk olycka i badrummet.
Andra hustrun Alexandra Fossmo mördades i sovrummet på uppdrag av Helge Fossmo.

Om man är småbarnsmamma har man då "rätt" att välja vilken man man vill?

Jag ska inte göra så mycket utläggningar men jag blir lite skeptisk

Bara av att läsa löpet idag så fick jag samma funderingar.
Det är svårt att inte döma ut en sådan relation sett utifrån.

Cilia
2007-06-12, 20:38
Men vad ska man göra om man känner att man älskar som aldrig förr? Då är det nog inte lätt att backa tillbaka i sina känslor och tänka förnuftigt.
men man måste ju inte söka upp problemen.
Det är min största poäng.
Det jag undrar är vari ligger hennes barn i prioitetsordning generellt inte bara när det gäller det här?

Bara av att läsa löpet idag så fick jag samma funderingar.
Det är svårt att inte döma ut en sådan relation sett utifrån.
Du och jag Pezt

jakke
2007-06-12, 20:38
Hon kanske köper Helges snack om att han är oskylldig?

babbett
2007-06-12, 20:44
Det jag undrar är vari ligger hennes barn i prioitetsordning generellt inte bara när det gäller det här?

Har man inte alla chipsen i påsen så kanske man inte tänkt så långt...

Dnepr
2007-06-12, 20:48
men man måste ju inte söka upp problemen.
Det är min största poäng.

Att hon söker upp just honom kan nog ingen förstå. Men hon är långt ifrån den första och tyvärr inte den sista kvinnan som söker upp grovt kriminella män innanför murarna.
På den andra frågan är ju svaret givet i detta fallet. Generellt kan man ju inte veta.

Cilia
2007-06-12, 20:56
Att hon söker upp just honom kan nog ingen förstå. Men hon är långt ifrån den första och tyvärr inte den sista kvinnan som söker upp grovt kriminella män innanför murarna.
På den andra frågan är ju svaret givet i detta fallet. Generellt kan man ju inte veta.
Gud va du är förstående
är du verkligen sån?
försöker du alltid se allas goda sidor i allt och tycka att dom har sina skäl att handla som dom gör?

Dnepr
2007-06-12, 21:05
Gud va du är förstående
är du verkligen sån?
försöker du alltid se allas goda sidor i allt och tycka att dom har sina skäl att handla som dom gör?

Jag försöker i a f se saker från flera perspektiv. Men i detta fallet är jag inte förstående, hur hon kan ha känt sig lockad av det hon sett och läst i media (där han framställts som manipulativ, sjuk och jävligt farlig, i a f för sina fruar) - till den grad att hon till slut skrev ett brev. Som ledde till att hon blev fru nr.3.

Arne Persson
2007-06-12, 21:05
"Knutby pastorn", massmördaren Ted Bundy, Åmselemördaren mm mm, you named it! Av någon egendomlig anledning dras alltför många individer av det täcka könet till dessa svin till ärkekräk? Vad är det som egentligen uppe i hjärnkontoret hos dessa madamer?????:confused: :confused: :confused:

Cilia
2007-06-12, 21:08
Vad är det som egentligen uppe i hjärnkontoret hos dessa madamer?????:confused: :confused: :confused:

det var liksom eg kärnfrågan i min post.
please tell me!!!!

mini
2007-06-12, 21:10
Jag tycker att man har ett ansvar mot sina barn, och Helge Fossmo är ingen stabil familjefar. Jag gissar att hon delar hans tro och är störd även hon, så barnet/barnen lär redan vara rätt körda. Förhoppningsvis håller folk runtomkring koll på dem nu.

Cilia
2007-06-12, 21:12
Jag tycker att man har ett ansvar mot sina barn, och Helge Fossmo är ingen stabil familjefar. Jag gissar att hon delar hans tro och är störd även hon, så barnet/barnen lär redan vara rätt körda. Förhoppningsvis håller folk runtomkring koll på dem nu.
Även om han inte dödade sina fruar så har han otur med dom och vill man ha en man med otur?

Ryska_raketen
2007-06-12, 21:12
Även om han inte dödade sina fruar så har han otur med dom och vill man ha en man med otur?

Vilket fint sätt du kallar det. Är det otur att man är pyskisk sjuk? OTUR!?

Cilia
2007-06-12, 21:13
Vilket fint sätt du kallar det. Är det otur att man är pyskisk sjuk? OTUR!?
hhmmm näähhh nu tänkte jag inte så knasboll

Dnepr
2007-06-12, 21:14

Har psyk-Helge haft otur? Blev han dömd till livstid pga otur? I s f får vi hoppas att turen vänder då.

Ryska_raketen
2007-06-12, 21:15
hhmmm näähhh nu tänkte jag inte så knasboll

Knasboll! VA FAKKING ÄRE ME REJ!! Tänk dig scenariot när Helge sliter av sig sin tröja och skriker! Det vore något.

Cilia
2007-06-12, 21:15
Har psyk-Helge haft otur? Blev han dömd till livstid pga otur?
lägg ner.
jag trodde du var lite smart.
jag försökte bara vrida till det extremt.
du vet var jag står i frågan

mini
2007-06-12, 21:20
Jag tror iofs att Helge gör sig bäst i skrift.
http://www.realtid.se/ArticlePages/200410/19/20041019131827_Realtid218/Fossmo_Helge_P_220.jpg

L-Sami
2007-06-12, 21:21
Hon är dum som gifter sig med idioten. Man borde iaf plocka bort barnen från henne.

Cilia
2007-06-12, 21:26
Jag tror iofs att Helge gör sig bäst i skrift.
http://www.realtid.se/ArticlePages/200410/19/20041019131827_Realtid218/Fossmo_Helge_P_220.jpg
I´d hit it

Pez
2007-06-12, 21:28
Hon är dum som gifter sig med idioten. Man borde iaf plocka bort barnen från henne.

Vem vet.. det är väl inget i artikeln som säger att hon har barnen boendes hos sig eller ens vårdnaden om dom?
"Småbarnsmamma" ger en mer säljande rubrik.

Man kan ju alltid hoppas att det ligger till så iallafall, utan att ens ta med Helge i ekvationen.
Som nån skrev så är hon nog rätt bränd.. på ett eller flera plan.

mini
2007-06-12, 21:29

Varför?
Han kommer ju inte ha hand om hennes barn innan han avtjänat sitt straff och då har han gjort just det. Hur motiverar du att staten ska omplacera barn från en mamma som vad du vet inte har misskött dem?

Trance
2007-06-12, 21:32
Jag tycker det är vackert med kärlek.

Dnepr
2007-06-12, 21:33
Om barnen är runt 5 nu - så är dom runt 20 när han är ute. Alltså är det ingen fara med dom. Bara det inte sipprar ut nån info så att dom blir retade.

mini
2007-06-12, 21:58
I´d hit it

Så sa Helge också.

Cilia
2007-06-13, 21:24
Så sa Helge också.
trodde han sa
you hit it *puzzled*

Pez
2007-06-13, 21:44
trodde han sa
you hit it *puzzled*

Jag tror inte att mini syftade så mycket på vad Helge sa.. snarare vad han gjort.
Bokstavligt då.

Cilia
2007-06-13, 21:45
Jag tror inte att mini syftade så mycket på vad Helge sa.. snarare vad han gjort.
Bokstavligt då.
jag med

Mescreant
2007-06-13, 21:51
He's got the kavorka.