handdator

Visa fullständig version : Höjdpunkter SRF

Apos78
2007-06-10, 21:58
De som spenderat helgen i Norje, lyssnandes på en hel massa trevlig rock...vad var de riktiga höjdpunkterna?

För att alla nu inte ska börja med "vädret såklart" så kan det redan sägas nu att vi har haft fina >+30 varje dag och ja, huden lyser rött så här efteråt.

Halldin
2007-06-10, 22:20
Vädret var tamefan inte underbart alls, det var på tok för varmt.
Dåligt med skuggiga platser också.

Dio sjöng riktigt bra tycker jag, likaså Steven Tyler och snubben i Symphony X.

Såg f.ö Hades två gånger men han gick så jäkla aggro och stelt med sina pilotbrillor att jag inte brydde mig om att hälsa. :D

Dissector
2007-06-10, 22:26
Hur var Heaven & Hell? Vill höra alla snuskiga detaljer :hbang:

edit: Såg att Halldin skrev lite där, men mer mer!! Att Dio sjunger bra vet alla :D

Officer
2007-06-10, 22:27

+1
did they make.. the DEVIL CRY???????

Halldin
2007-06-10, 22:28
Bättre live än på album, tycker jag. Det lilla trollet sjöng som sagt bra och publiken var med hyfsat mycket också.

oath5
2007-06-10, 22:36
Talisman var bäst

Apos78
2007-06-10, 22:45
Imponerande att vid 64, snart 65 års ålder rocka på som han gör. Och visst var spelningen bra, även om jag inte stod längst fram och kramade staketet. Ytterligare höjdpunkter tycker jag nog att Axel Rudi Pell, coverbanden (Gibson stage) och förvånande nog Tiamat var. Inte för att jag tidigare haft något emot Tiamat utan har snarare aldrig lyssnat på dom. Sen en eloge till alla besökare som håller festivalen så fri från otrevligheter som det går. Har inga siffror men kanske att polisen och vakter fick göra 10 ingripanden...på HELA helgen. Imponerande med tanke på att ölkonsumtionen är hög, antalet besökare många och flertalet av dessa är killar i 20-30 årsåldern.

Och visst, det var varmt. Ofta lite för varmt enligt mig själv men hellre det än andra änden på skalan. Bodde för övrigt på Rockerside, något vi inte ångrar så här i efterhand med tanke på den förmodligen mer livliga festivalcampen bredvid. Lite sömn vill man iaf hinna med...

Apos78
2007-06-10, 22:49
En tydlig nackdel måste dock nämnas - doften av kvävehaltiga vätskor utefter staketen (särskilt runt Sweden stage) var inte att leka med i den värmen. Snacka om mättad mark då det efter någon dag slutar rinna undan men vad gör man...det är ändå festival och lite metal ska det vara.

gnagaren
2007-06-10, 22:58
En av höjdpunkterna var när Steven Tyler tappade en scarf (alltså inte slängde ut) och jag som stod längst fram fick den, överlycklig =D.

F.ö var det en otroligt trevlig (lång)helg med mykcet festande och MYCKET bra band. Det enda negativa var väl att ölen på festivalområdet var så jävla dyr, men den trevliga stämningen och goda musiken vägde upp det.

Chaan
2007-06-13, 06:34
och förvånande nog Tiamat var. Inte för att jag tidigare haft något emot Tiamat utan har snarare aldrig lyssnat på dom.

Input.

Varför var de bra.

Har inte sett dem på 13 år.

Hades
2007-06-13, 07:41
Vädret var tamefan inte underbart alls, det var på tok för varmt.
Dåligt med skuggiga platser också.

Dio sjöng riktigt bra tycker jag, likaså Steven Tyler och snubben i Symphony X.

Såg f.ö Hades två gånger men han gick så jäkla aggro och stelt med sina pilotbrillor att jag inte brydde mig om att hälsa. :D

Haha, wtf. Jag hade inte pilotbrillor.

Höjdpunkter var helt klart Symphony X, Falconer, Bloodbound och White Lion. Mycket trevlig festival musikmässigt.

Halldin
2007-06-13, 10:05
Haha, wtf. Jag hade inte pilotbrillor.

Höjdpunkter var helt klart Symphony X, Falconer, Bloodbound och White Lion. Mycket trevlig festival musikmässigt.
Kanske inte, men du hade solbrillor som var totalt omöjliga att se igenom i alla fall. Du såg rätt deffad ut förresten, typ axlarna och så. :)