Visa fullständig version : Värmeslag
Jag tror jag fått värmeslag då jag har flera av symptomen och det uppstod efter vissa omständigheter. Min fråga är, hur lång tid kommer detta hålla i sig? Är inne på andra dagen jag har huvudvärk, dricker massor och äter mycket salt.
Det kanske är något annat?
Bronkitkorv
2007-06-09, 19:42
Jag tror jag fått värmeslag då jag har flera av symptomen och det uppstod efter vissa omständigheter. Min fråga är, hur lång tid kommer detta hålla i sig? Är inne på andra dagen jag har huvudvärk, dricker massor och äter mycket salt.
Vet du vad google är va!!!!
Sök där istället för här är alla fulla..
Mr. Moose
2007-06-09, 21:41
Har kroppstemperaturen gått ner är det inte värmeslag utan "bara" uttorkning. Det kan ta lite tid att få upp vätskebalansen till normal nivå.
Hade själv värmeslag för många år sen efter en löptur mitt på dan, inte smart när det är 34-35º. Det tog ca tre kvart i duschen innan pulsen gick ner o man slutade svettas och lite längre innan skinnet fick normal färg, var ilsket rödflammig över hela överkroppen.
Drack ett par liter vatten under eftermiddagen och kände mig normal dagen efter.
Salt binder en massa vätska så jag vet inte om det är så bra att överdriva saltintaget när man har vätskebrist.
Liten Men Fet
2007-06-09, 22:22
Drick vatten och vila borde räcka gott.
Vad har du gjort för att få värmeslag? Jag har jobbat fysiskt i temperaturer upp mot 40 grader med mycket kläder på mig utan att få värmeslag. Har en kompis som sprungit ett maraton i 36 gradig värme utan att få värmeslag.
Har du arbetat i solen utan att dricka något?
1 liter vätska i timmen är väl rekommenderat om man jobbar i solen. Plus att kroppen bara kan ta upp 2,5 dl på 15 minuter så man ska smådricka istället för att hälla i sig.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.