Visa fullständig version : För er som använder PowerPoint...
...eller tvingas titta på det:
HLpjrHzgSRM
Otroligt kul! Otroligt sann! Skrattade så jag fick ont i magen :)
Lizard
Hahhahaha, Jag dog av skratt. Fick flashbacks från Datorkunskapen på Komvux hela tiden, allt han sade stämde mer eller mindre in.
Gud så bra
Jag är allergisk mot jobbiga PP-presentationer.
Eller så beror det på att jag aldrig orkat lära mig programmet ordentligt.
Men jag får ont i huvudet när dom ska ha text som far omkring från höger till vänster.
Vi hade några infon för ett par veckor sen och en av mina medarbetare höll på att svimma och ställa in när han fick höra att det kanske inte fanns kanon i alla rum utan vi skulle förbereda gamla hederliga OH-bilder. Jag förstod ingenting. Nu går det ju att göra ungefär samma fel med OH med.
Max 5 bilder och lite text är mitt tips.
Tricklev
2007-06-09, 13:41
:laugh: :laugh:
Fyfan vad underbar, man börjar bli nådigt trött på PowerPoint presentationer vid detta laget.
PP är bra när det gället att illustrera bilder och göra paralleller mellan dem på ett sätt som alla ska kunna hänga med på. Men stödorden och det där... Det är på pappret i handen, inte på väggen!
PP är bra när det gället att illustrera bilder och göra paralleller mellan dem på ett sätt som alla ska kunna hänga med på. Men stödorden och det där... Det är på pappret i handen, inte på väggen!
en fullfjädrad presentatör på 20 år?
en fullfjädrad presentatör på 20 år?
Nu har jag svårt för att veta om du var ironisk eller inte... :em:
Men det är helt enkelt så det bör vara enligt mig. Jag använder aldrig PP om jag inte måste illustrera bilder som inte passar på overhead, utan gör sig bättre där jag kan använda datorn till att markera olika delar av bilderna efterhand som jag tar fram dem.
Max 5 bilder och lite text är mitt tips.
Vi fick lära oss (max) 6-6-6 regeln.
6 slides med 6 punker med 6 ord.
Jamen, det lustiga är ju att det är verkligen så här - trots att de flesta vet att det inte bör vara så här.... :Virro
Hjälper jag en klient eller kollega med en PPT så kan man ge sig fasiken på att det druttar in ett mejl när den är färdig med en hel radda med halv-väsentliga kommentarer som också "måste" in. "Kan du inte säga det om det är så viktigt?" "Nej det måste stå så ifall de frågar om det" brukar svaret bli. "Sen undrar jag om du kan skriva lite tydligare vad vi menar på varje slide så att de inte undrar".....*ridå*
Inte ovanligt med 30 - 60 slides som den övernervöse och överambitiöse ska försöka hacka igenom på de 90 minuter han fått avsatt. Inte undra på att gubbarna (brukar det vara) vill ha utskrifter på hela presentationen. De fattade antagligen ingenting av alla slides och sen har alla lärt sig till nästa gång att det viktiga med PPT är att man kan lämna den efter sig utan att det finns fel, hål eller utrymme till följdfrågor. Cirkeln är sluten. ;)
Lizard
Nitrometan
2007-06-09, 17:47
Vi fick lära oss (max) 6-6-6 regeln.
6 slides med 6 punker med 6 ord.
666 - the number of the beast!
icAzyx8EsKU
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.