Visa fullständig version : Bästa zombie/undergångs/dystopifilmerna
Har redan frågat detta en gång förut, men jag tänkte att det kanske har kommit ut något nytt man missat.
Kan väl dra en radda redan nu
28 Days Later (28 Weeks later)
Land of the Dead
Dawn of the Dead
Shaun of the dead
Resident Evil 1 & 2
Children of men
V for Vendetta
Fler förslag?
Edit: Obs, inte mina bästa filmer, bara ett par jag kom att tänka på i genren.
Nån som sett 28 weeks later?
Gillade 28 days som sjutton.
Nån som sett 28 weeks later?
Gillade 28 days som sjutton.
Jag med. Riktigt bra, synd bara att Sverige ligger på efterkälken. Kom ut på bio i staterna för en månad sen.
Uppföljaren verkar tyvärr inte alls lika bra, känns som vilken uppföljare som helst. Ska ses iallafall.
Zombie Flesheaters (Zombi 2) 1979
En riktigt klassisk zombierulle, en av mina favoriter faktiskt. Bästa inledningen någonsin (tycker jag)!
Dawn of the Dead originalet
Day of the Dead
Night of the living Dead
28 weeks later
Land of the Dead
Det finns tyvärr alldeles för få zombierullar. :(
Testa att söka på zombie som keyword på imdb, kanske kan ge några träffar.
ramagoen
2007-06-09, 00:30
28 weeks är grym som tusan.
Om du gillar zombiefilmer bör du kolla in Versus. Helt sjuk film! (filmen består av ca 5% handling och 95% action) :D
Om du gillar zombiefilmer bör du kolla in Versus. Helt sjuk film! (filmen består av ca 5% handling och 95% action) :D
Om mitt minne inte sviker mig så var versus en riktig skitfilm. Katanas med lasersikte... Please...
Wennerberg
2007-06-09, 08:38
Jag med. Riktigt bra, synd bara att Sverige ligger på efterkälken. Kom ut på bio i staterna för en månad sen.
Uppföljaren verkar tyvärr inte alls lika bra, känns som vilken uppföljare som helst. Ska ses iallafall.
Vad jag hört så är den faktiskt om inte bättre än ettan, minst lika bra. Många har sagt att den är riiiktigt bra. Vi får väl se!
Wennerberg
2007-06-09, 08:46
f.ö. Så är detta min favoritgenre... Det finns ton med survival horror filmer som är riiiktigt kassa, och få bra. De du räknat upp är toppen i imho
Om mitt minne inte sviker mig så var versus en riktig skitfilm. Katanas med lasersikte... Please...
Nu minns du nog fel. Men visst är den en skitfilm, men den bästa skitfilmen jag sett :D
House of the dead där har ni skitfilmernas skitfilm. Att herr Uwe boll får göra filmer efter den är ett mysterium utan lösning.
Den är ju så dålig så man har lite lust att ta två sugrör o trycka upp i ögonen o sen knida in dem med saltade popcorn.
eandersson
2007-06-09, 09:47
Akira (http://www.imdb.com/title/tt0094625/) framtida cyberpunkdystopi. Den öppnade många dörrar på vilka sätt kan jag ej säga, redan 1988 gjordes den! KALASBRA! (inga zombier)
Whistler
2007-06-09, 11:16
Den enda zombierullen jag över huvud taget tycker var hyfsad var Dawn of the Dead. Land of the Living Dead var på gränsen, men hade inte den där touchen som gjorde Dawn sevärd.
I övrigt tycker jag att hela genren är överskattad. Blod utan handling går verkligen inte hem hos mig.
Land of the Living Dead
Zombies ... WITH GUNS
Edit:
Also, kolla upp serien Walking Dead. http://www.imagecomics.com/onlinecomics.php?start=36 , klicka på namnet och läs.
Three pigs
2007-06-09, 13:32
House of the dead där har ni skitfilmernas skitfilm. Att herr Uwe boll får göra filmer efter den är ett mysterium utan lösning.
Den är ju så dålig så man har lite lust att ta två sugrör o trycka upp i ögonen o sen knida in dem med saltade popcorn.
+1 hah. Jag köpte den filmen för 30kr på Jula :D
Bio-Zombie (Sun faa sau si) är fan kul, dock väldigt B-ig. Kan vara rätt svår att få tag på dock.
Lövbiffen
2007-06-10, 12:20
Zombies ... WITH GUNS
Edit:
Also, kolla upp serien Walking Dead. http://www.imagecomics.com/onlinecomics.php?start=36 , klicka på namnet och läs.
Walking Dead är riktigt bra måste jag säga. Man får en obehaglig känsla i kroppen av att läsa den serien, och det är starkt med tanke på att det är en tidning :Virro
Måste bara fråga ifall du vet vart man kan få tag i resten av avsnitten, efter 30 typ.
Slartibartfast
2007-06-10, 12:30
Zombies ... WITH GUNS
I DEAD-kvadrologin ser man ju hur zombierna utvecklas från att vara släpande hjärnlösa lallare (Night of the living dead), till att de blir mera smarta. I Day of the dead börjar ju Bub minnas saker från sitt liv och säga några ord. I Land of the dead börjar zombierna redan bli organiserade.
28 Days later och Dawn of the dead är de bästa ur genren.
I DEAD-kvadrologin ser man ju hur zombierna utvecklas från att vara släpande hjärnlösa lallare (Night of the living dead), till att de blir mera smarta. I Day of the dead börjar ju Bub minnas saker från sitt liv och säga några ord. I Land of the dead börjar zombierna redan bli organiserade.
28 Days later och Dawn of the dead är de bästa ur genren.
Helt klart men menar du nyversionen av dawn of the dead eller klassikern?
Arf Pingvin
2007-06-10, 13:32
Shaun of the Dead <3
Shaun of the Dead <3
Grymt bra film :D
Slartibartfast
2007-06-10, 14:16
Helt klart men menar du nyversionen av dawn of the dead eller klassikern?
Båda två egentligen.
Båda två egentligen.
Ja de är riktigt bra. Gillar den gamla väldigt mycket. De roidar loss så skönt i köpcentrumet :)
Måste bara fråga ifall du vet vart man kan få tag i resten av avsnitten, efter 30 typ.
Jag har allt till och med tidning 34, enligt wikipedia ska det finnas hela 8 avsnitt till efter det. Så nej, jag har faktiskt ingen aning, vilket är lite surt eftersom serien är helt suverän. *gah!*
Lövbiffen
2007-06-10, 16:39
Jag har allt till och med tidning 34, enligt wikipedia ska det finnas hela 8 avsnitt till efter det. Så nej, jag har faktiskt ingen aning, vilket är lite surt eftersom serien är helt suverän. *gah!*
Ja, jag tror nog det är samma här. Fast jag blev av med mina.
Jävla spännande. Du har alltså också nummret då dom kommer tillbaka till fängelset som sista då?
Man blir ju så jävla sugen att få reda på hur det slutar :Virro
Såg slitter idag när jag inte hade nått att göra.
Lite väl komisk :)
Coleman_123
2007-06-11, 00:04
hehe ja e åsså mycket för sånna här filmer.. day of the dead e rätt bra, prova ladda the beyond med, return of the living dead 1 e bra uppföljarna till dom andra return of the living dead e mer komedi
Wennerberg
2007-06-12, 15:51
Ja de är riktigt bra. Gillar den gamla väldigt mycket. De roidar loss så skönt i köpcentrumet :)
Jag tycker faktiskt remaken är betydligt bättre än originalet. Remaken är nyare och därför extremt mycket bättre gjort. Den gamla är mer som en komedi för mig, även om jag uppskattar den som en klassiker, och tycker den är bra.
Zombierullen är Shaun of the dead. Se deras nya Hot Fuzz, fina grejjer
Dystopifilmen är och förblir Equilibirum eller "Cubic".
Night of the Day of the Dawn of the Son of the Bride of the Return of the Revenge of the Terror of the Attack of the Evil, Mutant, Hellbound, Flesh-Eating Subhumanoid Zombified Living Dead, Part 3
Night of the Day of the Dawn of the Son of the Bride of the Return of the Revenge of the Terror of the Attack of the Evil, Mutant, Hellbound, Flesh-Eating Subhumanoid Zombified Living Dead, Part 3
5,2 på IMDB är inte dåligt, betyder ju att någon sett den :)
Slartibartfast
2007-06-13, 06:54
hehe ja e åsså mycket för sånna här filmer.. day of the dead e rätt bra, prova ladda the beyond med, return of the living dead 1 e bra uppföljarna till dom andra return of the living dead e mer komedi
The Beyond är en av de bästa zombierullarna utan vidare. Fulchi är ett geni. Kolla också Zombi flesheaters.
Slartibartfast
2007-06-13, 06:57
Jag tycker faktiskt remaken är betydligt bättre än originalet. Remaken är nyare och därför extremt mycket bättre gjort. Den gamla är mer som en komedi för mig, även om jag uppskattar den som en klassiker, och tycker den är bra.
Remaken är bättre gjord förståss och faktiskt skrämmande. Men originalet är så väldigt atmosfäriskt.
Grejen med klassiska zombiefilmer är ju att man sitter och skrattar och gottar sig åt goret om vartannat.
Slartibartfast
2007-06-25, 11:00
Vad tror ni om I am Legend?
hX773fMkS90
Mescreant
2007-06-25, 12:17
Kan bli riktigt bra. Novellen är en höjdare.
Fast det har redan gjorts en film baserad på den. The Omega man (http://www.imdb.com/title/tt0067525/), men den kan göras mycket bättre.
The hills have eyes 1 & 2 är riktigt bra, speciellt ettan och glöm inte originalet från 70(?)-talet även ifall jag tycker nyversionen är bättre.
Lasse Kongo
2007-06-25, 13:42
Alltsa kanske inte helt rätt genre, men sjukare/roligare filmer får man leta efter:
http://www.traumafilm.com/
http://www.imdb.com/company/co0019150/
I am Legend kan helt klart bli riktigt bra. Hoppas de inte går ifrån novellen mer än vad de redan har gjort. I berättelsen är vell Robert Nevill lång, vit, blond & blåögd har jag för mig.
Skulle inte förvåna mig om de även har tagit bort hans "granne".
Så länge man inte ändrar slutet så är jag nöjd.
ps. Läs den ffs!
Slartibartfast
2007-06-25, 15:34
I am Legend kan helt klart bli riktigt bra. Hoppas de inte går ifrån novellen mer än vad de redan har gjort. I berättelsen är vell Robert Nevill lång, vit, blond & blåögd har jag för mig.
Skulle inte förvåna mig om de även har tagit bort hans "granne".
Så länge man inte ändrar slutet så är jag nöjd.
ps. Läs den ffs!
Någon gillade inte vad de gjorde med I, Robot i alla fall. :D
http://www.thebestpageintheuniverse.net/images/piss_grave4.jpg
Någon gillade inte vad de gjorde med I, Robot i alla fall. :D
http://www.thebestpageintheuniverse.net/images/piss_grave4.jpg
hahaha
Maddox ser jag där nere på bilden.
Hans utlägg om Top Gun kan vara ibland det roligaste jag läst :D
hX773fMkS90
Vampyrer är bra, överlevnad är bra och dystopi är bra, kommer definitivt vara underhållande! :thumbup:
eandersson
2007-06-25, 20:06
Jag tror stenhårt på My Name Is Bruce.
http://www.imdb.com/title/tt0489235/
Jag tror stenhårt på My Name Is Bruce.
http://www.imdb.com/title/tt0489235/
Den bara måste man ju se :D
aah Evil Dead kan vara några av de bästa filmerna alltså :)
Vampyrer är bra, överlevnad är bra och dystopi är bra, kommer definitivt vara underhållande! :thumbup:
NICE!
´twelve monkeys
hmm kin dz dza
har nån nämt children of men?
Slartibartfast
2007-06-28, 08:26
Reign of fire tyckte jag rockade.
Helt ok, orginel ide med drakar :)
Matthew McConaughey har schysst fysik i filmen :thumbup:
Slartibartfast
2007-06-28, 10:27
Matthew McConaughey har schysst fysik i filmen :thumbup:
überfysik! Synd att man inte får se den ordentligt. (gej)
überfysik! Synd att man inte får se den ordentligt. (gej)
Ja det är synd. Det bästa man får se är vell där när de slåss o han bara måste ta av sig tröjan.
Var ett tag sedan jag såg filmen.
Där kan man snacka bra gener *flex*
ramagoen
2007-06-28, 11:10
Ja det är synd. Det bästa man får se är vell där när de slåss o han bara måste ta av sig tröjan.
Var ett tag sedan jag såg filmen.
Där kan man snacka bra gener *flex*
han e ju bara tunn? Sett den filmen jag me, den va OK , inge mer iaf.
Slartibartfast
2007-06-28, 11:21
han e ju bara tunn?
Bra provo.
han e ju bara tunn? Sett den filmen jag me, den va OK , inge mer iaf.
Beror vell på vad man jämför med samt vad man själv vill uppnå med träningen.
Runda Grodan
2007-06-28, 13:16
Inga zombies men dock en dystopi. Finns som en hyffsad icke-tecknad spelfilm också.
Fist of the North Star - Hokuto no Ken
http://i13.tinypic.com/4kl6wr7.jpg
Rekommenderas! :thumbup:
Det är ovanligt med icke-töntiga drakfilmer. :)
Tom Warrior
2007-06-28, 19:23
Mad Max.
Wennerberg
2007-06-28, 20:22
Mad MAx äger fan. Längtar tills Fury Road kommer, om det nu blir av, de har tagit bort den från IMDB så det har väl lagts ner...
Annars är Children of Men äckligt jävla grym och jag tror I am Legend kommer bli minst lika grym.
ramagoen
2007-06-28, 22:31
Bra provo.
Vadå? Jag sa bara sanningen, även om jag e räka själv så får jag säga det. :/
Jackie Dee
2007-06-28, 23:10
Hade rätt höga förväntningar på filmen Feast, lite alien/zombie action som fått 6.4 på imdb.
Tror faktiskt den kvalar in på top 5 listan över dom sämsta filmer jag har sett och då har jag sett en hel del.
Nån mer som har sett den? vad tyckte ni?
http://www.imdb.com/title/tt0426459/
Pierre_C
2007-06-28, 23:43
Jag orkar inte läsa igenom hela tråden och se ifall någon tipsat och vet inte ens om detta passar in på det du söker, men lite i samma stil är det iaf. "From dusk til dawn".. den såg jag precis och den var asgrym :D George Clooney och Quentin Tarantino i rollerna!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.