Visa fullständig version : Banta på cola light?
gladiatorerna1
2007-06-07, 15:31
hur funkar det att banta på cola light kombinerat med ägg? läsken tar bort hungern och innehåller endast 0,4 kcal. den gör migg pigg också.
King Grub
2007-06-07, 15:40
Cola Light påverkar varken fettinlagring eller fettförbränning åt något håll.
Ägg är en bra proteinkälla.
Att leva enbart på ägg och Cola är en fullständigt värdelöst och hälsovådlig diet.
gladiatorerna1
2007-06-07, 15:48
Ägg är en bra proteinkälla.
Att leva enbart på ägg och Cola är en fullständigt värdelöst och hälsovådlig diet.
jag tänkte "nolla" på kolhydrate. jag blir så extremt hungrig och svimfärdig om jag inte dricker cola när jag bantar.
Har för mig att det finns något ämne som hämmar förbränningen något? Kan ha fel, och om jag har det, vad är då det negativa med att dricka cola light rent viktökningsmässigt utöver ökade hungerkänslor och sötsug? Druckit kranvatten dom senaste 6 månaderna i rädsla för annat *whistle*
King Grub
2007-06-07, 16:02
Har för mig att det finns något ämne som hämmar förbränningen något?
Nej. Tvärtom, om något. Koffein ökar förbränningen.
vad är då det negativa med att dricka cola light rent viktökningsmässigt
Inget. Du kan dricka hur mycket som helst utan att det påverkar din kroppsvikt (förutom vätskan i magen, förstås, tills du kissar/svettas ut den).
Har för mig att det finns något ämne som hämmar förbränningen något?
Nej. Tvärtom, om något. Koffein ökar förbränningen.
vad är då det negativa med att dricka cola light rent viktökningsmässigt
Inget. Du kan dricka hur mycket som helst utan att det påverkar din kroppsvikt (förutom vätskan i magen, förstås, tills du kissar/svettas ut den).
Min kyl kommer från och med imorgon vara fylld av coca cola zero *drool*
Min kyl kommer från och med imorgon vara fylld av coca cola Light *drool*
ändrade åt dig *whistle*
Light sötas med sucralose, vilket är bättre än aspartam, vilket Zero är sötat med :D
Handcuff
2007-06-07, 16:37
ändrade åt dig *whistle*
Light sötas med sucralose, vilket är bättre än aspartam, vilket Zero är sötat med :D
Zero=godare. Möjligtvis bättre för hälsan om man är aspartamfobiker. Sucraloset verkar vara en eventuell miljöbov :(
ändrade åt dig *whistle*
Trodde det var tvärtom :smash: Tack för ändringen då :D
Zero=godare. Möjligtvis bättre för hälsan om man är aspartamfobiker. Sucraloset verkar vara en eventuell miljöbov :(
6 månader vatten så är light och zero paradiset för smaklökarna, oavsett vilket det är :p
Kom nyss på att jag har förbjudit mig själv från att dricka kolsyra dock *mini* *gah!*
Ge mig juice med 0.4kcal per 100ml :/
Kom nyss på att jag har förbjudit mig själv från att dricka kolsyra dock *mini* *gah!*
Varför undviker du kolsyra?
Skywalker
2007-06-07, 16:51
Coca cola Zero inehåller aspartam.
Handcuff
2007-06-07, 16:55
Coca cola Zero inehåller aspartam.
No shit? Råkade missa möjligtvis är cola-light bättre för hälsan om man är aspartamfobiker
NisseEriksson
2007-06-07, 16:59
jag tänkte "nolla" på kolhydrate. jag blir så extremt hungrig och svimfärdig om jag inte dricker cola när jag bantar.
Din kropp gäckar forskarna återigen.
Att fylla ex. 1500kcal/dag med ägg i lång tid kommer att höja dina kolesterolvärden kolossalt
Förutom enbart ägg, har du någon annan diet att gå efter?
Varför undviker du kolsyra?
Stör matsmältningen
Eddie Vedder
2007-06-07, 18:06
Drick FUN Light då Saikyou, det lär ju vara likvärdigt kalorimässigt och dessutom fritt från kolsyra.
hur funkar det att banta på cola light kombinerat med ägg? läsken tar bort hungern och innehåller endast 0,4 kcal. den gör migg pigg också.
Inge vidare...
Om du (som du skrev i en annan tråd) dessutom brukar blanda nudelkryddor med vatten och dricka detta som en måltid är detta upplägg verkligen ingen höjdare.
Knappast som att en diet på cola light, ägg och nudelkryddor kommer att göra dig pigg!
Stör matsmältningen
Hur då:confused:
Lite luft i magen kanske är obehagligt men det stör knappast matspjälkningen.
Drick FUN Light då Saikyou, det lär ju vara likvärdigt kalorimässigt och dessutom fritt från kolsyra.
Jo tack, var precis och köpte Fun Light Crystal, smakade helt okej, inte ett dugg sött :thumbup: rekommenderas, men hälften här har väl säkert provat det redan :Virro
Hur då:confused:
Lite luft i magen kanske är obehagligt men det stör knappast matspjälkningen.
Låter någon som använder mer avancerade ord och får det låta häftigare svara på det :hbang:
Spelar ingen roll ifall du berättar på latin eller på bönders vis...
Spelar ingen roll ifall du berättar på latin eller på bönders vis...
Nånting med luft och gaser i magen som kontrar någon syrra bla bla, böndigare kan det inte bli :Virro
King Grub
2007-06-07, 19:19
Som tur är stämmer det inte. Däremot kan kolsyrat vatten hjälpa personer som lider av magåkommor som förstoppning och surhet.
In patients complaining of functional dyspepsia and constipation, carbonated water decreases satiety and improves dyspepsia, constipation and gallbladder emptying.
Eur J Gastroenterol Hepatol. 2002 Sep;14(9):991-9.
Dåligt för tänderna, däremot.
Som tur är stämmer det inte.
Anna Skipper måste skjutas, 6 månader utan mitt bonaqua silver päron tack vare henne *mini* :em:
gladiatorerna1
2007-06-07, 19:33
Anna Skipper måste skjutas, 6 månader utan mitt bonaqua silver päron tack vare henne *mini* :em:
varför äter du inte päron numera? *nyficken*
varför äter du inte päron numera? *nyficken*
Bonaqua silver päron är ett kolsyrat vatten ;)
King Grub
2007-06-07, 19:41
När Anna Skipper säger något, gör man tvärtom. Då blir allt bra.
gladiatorerna1
2007-06-07, 20:08
Bonaqua silver päron är ett kolsyrat vatten ;)
okej, hade ingen aning!
gladiatorerna1
2007-06-07, 20:09
håller du inte med om hennes teorier?
Anna Skipper är en kvacksalvare.
King Grub
2007-06-07, 20:18
håller du inte med om hennes teorier?
Givetvis inte. Hon har inga "teorier" - hon pratar skit. Det är "underhållnings"-tv, inte fakta-tv. Hon har ingen utbildning inom området, utan står och ljuger i rutan och sprider skräckpropaganda presenterad med egenpåhittade "fakta", som det ofta inte finns ett uns sanning bakom.
gladiatorerna1
2007-06-07, 20:21
Det är "underhållnings"-tv, inte fakta-tv. Hon har ingen utbildning inom området, utan står och ljuger i rutan och sprider skräckpropaganda presenterad med egenpåhittade "fakta", som det ofta inte finns ett uns sanning bakom.
okej.
Givetvis inte. Hon har inga "teorier" - hon pratar skit. Det är "underhållnings"-tv, inte fakta-tv. Hon har ingen utbildning inom området, utan står och ljuger i rutan och sprider skräckpropaganda presenterad med egenpåhittade "fakta", som det ofta inte finns ett uns sanning bakom.
Förtio tusen inlägg har sagt sitt =)
veggotjejen
2007-06-07, 21:01
Gladiatorerna1/Lisa - jag är faktiskt orolig för dig, du verkar ha en oerhört felaktig bild av hur en viktnedgång borde gå till för att vara sund. Att fundera kring cola light i de banorna som du gör och dessutom fråga om det finns för mycket kalorier i vatten blandat med en kryddpåse tycker jag klart snuddar vid någon form av matstörning och jag vill uppmana dig att söka hjälp för dina osunda ideér och tankar kring ditt matintag. Behöver du hjälp?
Förtio tusen inlägg har sagt sitt =)
Försöker du antyda att det är för att han har 40k inlägg som du bör lyssna och inte för att det han säger är sant?
Amen!:D
Nilsjohan
2007-06-07, 22:49
Hur många ägg tänkte du äta på en dag?
Nilsjohan
2007-06-07, 22:51
Ägg är ett bra livsmedel, men det saknas några näringsämnen. T.ex: fibrer och askorbinsyra
Jag tar mig för pannan.
Ta't lugnt, du har inte feber. :D
Anna Skipper är en häxa och bör slängas in i samma fack som L-Glutamin har placerats, borta i periferin alltså.
gladiatorerna1
2007-06-08, 20:28
Gladiatorerna1/Lisa - jag är faktiskt orolig för dig, du verkar ha en oerhört felaktig bild av hur en viktnedgång borde gå till för att vara sund. Att fundera kring cola light i de banorna som du gör och dessutom fråga om det finns för mycket kalorier i vatten blandat med en kryddpåse tycker jag klart snuddar vid någon form av matstörning och jag vill uppmana dig att söka hjälp för dina osunda ideér och tankar kring ditt matintag. Behöver du hjälp?
Tack så mycket för din omtanke! Snällt att du bryr dig!
Jag förstår att frågan gällande kryddpåsen får er att reagera. Jag håller med om att det låter som om jag vore anoretisk. Men iblans ställer jag frågor i trådar utan att tänka mig för....det händer allt för ofta, tyvärr. Jag har blivit mycket bättre när det gäller min fixering kring mitt utseende.
gladiatorerna1
2007-06-08, 20:30
Hur många ägg tänkte du äta på en dag?
oj, det är jätte olika. det kan bli upp till 10 st per dag.
mangemani
2007-06-08, 20:45
dieta på cola light och ägg?yikes=/.
ska väl inte säga så mycket,jag(och alla skulle jag tro) kläckte ur mej en hel del,hmm,"opassande",när man var nybörjare....men du hittar nog den rätta vägen snart med rätt hjälp från folket här på forumet:thumbup:
Tack så mycket för din omtanke! Snällt att du bryr dig!
Jag förstår att frågan gällande kryddpåsen får er att reagera. Jag håller med om att det låter som om jag vore anoretisk. Men iblans ställer jag frågor i trådar utan att tänka mig för....det händer allt för ofta, tyvärr. Jag har blivit mycket bättre när det gäller min fixering kring mitt utseende.
Hur äter du på en dag då? Jag tror att du svälter dig och inte "bantar"
NisseEriksson
2007-06-09, 10:13
oj, det är jätte olika. det kan bli upp till 10 st per dag.
Missade du min post om ägg och kolesterol?
Det är farligt att äta så många ägg om dagen i en lång bantningsperiod.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kolesterol#K.C3.A4llor
Alfred Nobel
2007-06-09, 11:49
Det blir en Cola Light och en näve nötter till någon häftig rulle på tv'n ikväll - Lördag i all ära!
eh, vadå jag kör på en pepsi max VARJE dag. Film eller inte, den behövs nu under defffen. Lite som när grub körde på pepsi max till frukost varje dag för några år sen eller hur vare? ;)
Ända jag får lite ångest för är hundralapparna som ryker varje månad.
10 ägg om dagen, mysigt du måste lukta sen då :9
gladiatorerna1
2007-06-09, 18:12
dieta på cola light och ägg?yikes=/.
ska väl inte säga så mycket,jag(och alla skulle jag tro) kläckte ur mej en hel del,hmm,"opassande",när man var nybörjare....men du hittar nog den rätta vägen snart med rätt hjälp från folket här på forumet:thumbup:
jag är inte nybörjare, men lite dåliga ideer kan jag hålla med om.
gladiatorerna1
2007-06-09, 18:14
Hur äter du på en dag då? Jag tror att du svälter dig och inte "bantar"
läs min tråd "nudlar" under "kost och näring"
mangemani
2007-06-09, 20:14
jag är inte nybörjare, men lite dåliga ideer kan jag hålla med om.
säger du det så.
men det ordnar sej nog:thumbup:
gladiatorerna1
2007-06-09, 21:11
Edit
vad menar du med det?
vad menar du med det?
han editerade sin post :D
alltså tog bort något han hade skrivit...
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.