handdator

Visa fullständig version : Min viktnedminskning (105kg -> 80kg)

alekiz
2007-06-07, 12:54
Syfte
Den största anledningen till att jag vill gå ned i vikt är antagligen för att ändra min kropp utseendemässigt men samtidigt må bättre och ändra på min fritid, dvs inte bara sitta framför datorn och spela. Eftersom jag studerar och pluggar väldigt mycket är det viktigt att må psykiskt och fysiskt bra vilket jag inte gör.

Tidigare försök
Under en tremånaders period 2006-09-01 till 2006-12-01 gick jag ner ca 7 kg vilket var väldigt starkt av mig tycker jag eftersom jag tidigare inte haft någon kunskap alls inom viktnedminskning. Dock så gick jag upp igen efter julen och nyår.

Info
Ålder: 16 år (1990)
Längd: 177 cm
Startvikt: 105 kg
BMI: 33 (fetma)
Dagligt energiintag: ca 400-600 kalorier.
Kosten kan variera från dag till dag, ibland äter jag mer protein till middagen och ibland inget alls. Jag blir alltså mätt när jag äter det som är skrivet nedanför, och klarar dessutom av att jobba och träna.

Kosten
Frukost: Kesellaröra (mjölk, kesella, funlight) - 250 kcal
Mellanmål: Frukt (Äpple) - 55 kcal
Lunch: Naturdiet choklad drinkmix - 100 kcal
Middag: Tzatziki (Gurka, Sallad, Youghurt) - 250 kcal

Mål
Att gå ner 25 kg (80 kg i vikt) till november 07 (½ år).
Bygga muskler efter viktnedminskningen.

Delmål
Att gå ner 18 kg (87 kg i vikt) till skolstarten (20 aug).

Träningschema

Varje morgon (innan frukost)
Pass ett: Promenad, ca 30-45 min.

Måndag
Pass två: Friskotekträning; Löpning, crosstrainer, trappmaskin. Ca 1½ - 2 timmar.
Pass tre: Promenad, ca 30-45 min.
Pass fyra (alternativt): Joggning 2,5 - 3 km. Ca 20-30 min.

Tisdag
Pass två: Simning, minst 1000m. Ca 1 timma.

Onsdag

Torsdag
Pass två: Friskotekträning; Löpning, crosstrainer, trappmaskin. Ca 1½ - 2 timmar.
Pass tre: Joggning 2,5 - 3 km. Ca 20-30 min.

Fredag

Lördag

Söndag

--------------------------------

Jag har ännu inte valt vilka dagar som blir mina vilodagar eftersom schemat för mitt sommarjobb är oklart.

Jag kommer arbeta på en fritidsgård för gymnasieelever och det är under morgon -> förmiddagen. Innan frullen så hade jag tänkt mig en promenad.
På eftermiddagen -> kvällen kommer jag arbeta i videofilmcenter (filmbutik).
Jag hade tänkt mig att trycka in friskotekträningen/simningen mellan dessa två arbeten. Därefter kommer jag förmodligen promenera till mitt andra sommarjobb (filmbutiken). När jag kommer hem drar jag på mig träningsoverallen och joggar. Avslutar dagen med en dusch och god sömn.

JJ
2007-06-07, 12:58
Jag tror du siktar alldeles för högt med träningen och du äter rent spontant ingenting? Hur tränar och äter du idag? Har du läst deffguiden?

alekiz
2007-06-07, 12:59
- Dag 1 - Torsdag den 7 juni 2007 -

Energiintag
Frukost: 125 kcal
Lunch: 100 kcal
Middag: 260 kcal

TOTALT: 485 kcal

Träning
Promenad (lugnt tempo), 30 min. -100 kcal
Crosstrainer, 30 min. -400 kcal
Mjukstartade idag med att bara köra 30 min crosstrainer och inget mer. Framöver kommer jag att öka.

Lexidos
2007-06-07, 13:01
Jag säger bara; holy shit!

Jag skulle vara död om jag körde något liknande.
Du kan fan svälta en hamster med den där kosten.
Vilodag ffs!

alekiz
2007-06-07, 13:06
Eventuell ändring och minskad träning kommer att ske, även vilodagar kommer att sättas in. Vore oerhört tacksam om jag kunde få tips och synpunkter.

Eddie Vedder
2007-06-07, 13:07
Ett tips alekiz är att när man vill banta så väljer man antingen att röra på sig betydligt mer, äta betydligt mindre alternativt en kombination av lite mer motion och lite mindre mat.

Det du gör är att drastiskt skära ner på maten till en nivå som en 10-årig tjej i koma skulle förlora vikt på och dessutom lägger du till en träningsdos som är på alldeles för hög nivå för det energiintaget

Jag föreslår att du väljer ett alternativ, förslagsvis att öka maten med typ det femdubbla och sen tränar du som du gör om du nu känner för det men givetvis med en vilodag emellanåt. Jag blir uppriktigt orolig när jag läser det där och ser inget som helst positivt i ditt extrema upplägg. Enligt mig en sjuk misshandel av kroppen för en person som inte ens är myndig än.:(

Du gör självklart som du vill i slutändan men med tanke på att du redovisar dina planer i ett diskussionsforum får du vara beredd på kritik och jag ber dig iaf att tänka om litegrann.

Lider man av fetma kan man utan problem ligga på ett väldigt högt kaloriunderskott utan att det utgör ett hälsohot men jag tycker ditt upplägg är i överkant i vilket fall. Särskilt med tanke på att ditt mål är november, du har lång tid på dig.

alekiz
2007-06-07, 13:13
Okej, jag överdrev kanske lite med träningen. Men som tidigare skrivet kommer två vilodagar att sättas in och alla joggingpass är alternativa, dvs jag gör dem om jag orkar. Jag har valt att kombinera de två alternativen du nämnt ovanför, dvs ändra på mina kostvanor och minska dem samtidigt som jag tränar. Jag har gjort det tidigare, jag kan göra det igen.

Tidigare tränade jag ungefär så som jag gör nu och åt endast cambridgekuren som omfattar ca 440 kcal per dag, det var tufft och kanske inte det hälsosamt. Jag gick iof ner i vikt, och tappade ingen muskelmassa.

Eddie Vedder
2007-06-07, 13:16
Tidigare tränade jag ungefär så som jag gör nu och åt endast cambridgekuren som omfattar ca 440 kcal per dag, det var tufft och kanske inte det hälsosamt. Jag gick iof ner i vikt, och tappade ingen muskelmassa.

Beroende på hur mycket kroppsfett man har kan man som sagt ligga lägre och lägre i kaloriintag utan att förlora lika mycket muskelmassa.

Men det är klokt av dig att iaf äta mer än sådär, försök dessutom äta varierat och träna lite mindre. Du kommer fortfarande tappa i vikt, oroa dig inte för det.:)

Lycka till iaf och mår du inte bra så äter du lite mer och tränar lite mindre tills du hittar en balans som fungerar.:)

JJ
2007-06-07, 13:21
Jag tycker att du skall satsa på en livsstilsförändring snarare än en extremdiet i några månader. Du hade väl tänkt hålla vikten sen också?

alekiz
2007-06-07, 13:25
JJ: Ja, självklart ska jag hålla vikten efter också. Det har jag redan planerat in, men dock inget jag kommer att nämna här. Vi får se hur det slutar, är jag nöjd med vikten så håller jag vikten, annars får jag minska/höja.

LadyInsane
2007-06-07, 15:17
Ett tips alekiz är att när man vill banta så väljer man antingen att röra på sig betydligt mer, äta betydligt mindre alternativt en kombination av lite mer motion och lite mindre mat.

Det du gör är att drastiskt skära ner på maten till en nivå som en 10-årig tjej i koma skulle förlora vikt på och dessutom lägger du till en träningsdos som är på alldeles för hög nivå för det energiintaget

Jag föreslår att du väljer ett alternativ, förslagsvis att öka maten med typ det femdubbla och sen tränar du som du gör om du nu känner för det men givetvis med en vilodag emellanåt. Jag blir uppriktigt orolig när jag läser det där och ser inget som helst positivt i ditt extrema upplägg. Enligt mig en sjuk misshandel av kroppen för en person som inte ens är myndig än.:(

Du gör självklart som du vill i slutändan men med tanke på att du redovisar dina planer i ett diskussionsforum får du vara beredd på kritik och jag ber dig iaf att tänka om litegrann.

Lider man av fetma kan man utan problem ligga på ett väldigt högt kaloriunderskott utan att det utgör ett hälsohot men jag tycker ditt upplägg är i överkant i vilket fall. Särskilt med tanke på att ditt mål är november, du har lång tid på dig.

+1!

Dessutom Alexiz är jag rädd att du kan misslyckas med denna extremdiet. Tänk efter en stund. Det enda ditt liv kommer att handla om är träning och mat (eller snarare bristen på) i ett halvt år. Du är fortfarande ung. Du kan gå ned de där kilona på ett år istället och fortfarande "ha ett liv".

En diet som fungerar är oftast en diet man kan fuska med men ändå nå sitt mål.

Saikyou
2007-06-07, 15:40
Har ungefär samma mål som dig (97.7 -> 80 tills september) på mina 187,5cm och 18 år, ligger med på ungefär 6-1300kcal per dag nu beroende på hur mycket jag tränar. Jag försöker ligga på 70kcal underskott per kg kroppsfett så jag ökar min kost efter hand, sen vissa dagar vill jag träna mer så äter jag mer, tränar jag mindre så äter jag mindre. Ett tips är iallafall att ta reda på hur mycket kroppsfett du har och sen räkna ut hur mycket underskott du egentligen behöver ligga på, såvida jag inte är helt ute och cyklar nu :P Med den där träningen kan du lätt ligga på mer kcal och ändå optimal förbränning, vare sig du joggar eller ej. Jag hade skippat joggingen helt tills du gått ner lite mer, själv fått ont i ena knät av att jogga med min övervikt, 60 min mer morgonpromenad gör mer för förbränningen. Lycka till :thumbup:

alekiz
2007-06-07, 15:48
Okej, joo, jag har faktiskt också fått ont i ena knät och tror nog det är på grund av min övervikt kombinerat med joggingen. Så jag ska nog skippa det och satsa på längre morgonpromenad :) Tack för tipset!

Ryska_raketen
2007-06-07, 16:11
- Dag 1 - Torsdag den 7 juni 2007 -

Energiintag
Middag: kommer

TOTALT: -

Träning
Pass två: Avklarat
Pass tre: kommer

Du skojar va ? :)

Saikyou
2007-06-07, 16:16
Till er alla som klagar på att det är helt sjukt, det är det säkert med, för de som inte har mycket fett att ta ifrån. Låg på 500 kcal i flera månader och mådde fint, när jag gick strax under 30 på bmi så började det kännas mer. Lite svårt att inse kan jag förstå men herregud, fettet förbränns av en anledning, för att kroppen förbrukar det som energi, har man inget så är det självklart att 500 kcal tar död på någon med 5% kroppsfett men inte någon med 35% kroppsfett

Sir Klabbe
2007-06-07, 20:25
Syfte
Den största anledningen till att jag vill gå ned i vikt är antagligen för att ändra min kropp utseendemässigt men samtidigt må bättre och ändra på min fritid, dvs inte bara sitta framför datorn och spela. Eftersom jag studerar och pluggar väldigt mycket är det viktigt att må psykiskt och fysiskt bra vilket jag inte gör.

Tidigare försök
Under en tremånaders period 2006-09-01 till 2006-12-01 gick jag ner ca 7 kg vilket var väldigt starkt av mig tycker jag eftersom jag tidigare inte haft någon kunskap alls inom viktnedminskning. Dock så gick jag upp igen efter julen och nyår.

Info
Ålder: 16 år (1990)
Längd: 177 cm
Startvikt: 105 kg
BMI: 33 (fetma)
Dagligt energiintag: ca 400-600 kalorier.
Kosten kan variera från dag till dag, ibland äter jag mer protein till middagen och ibland inget alls. Jag blir alltså mätt när jag äter det som är skrivet nedanför, och klarar dessutom av att jobba och träna.

Kosten
Frukost: Kesellaröra (mjölk, kesella, funlight) - 250 kcal
Mellanmål: Frukt (Äpple) - 55 kcal
Lunch: Naturdiet choklad drinkmix - 100 kcal
Middag: Tzatziki (Gurka, Sallad, Youghurt) - 250 kcal

Mål
Att gå ner 25 kg (80 kg i vikt) till november 07 (½ år).
Bygga muskler efter viktnedminskningen.

Delmål
Att gå ner 18 kg (87 kg i vikt) till skolstarten (20 aug).

Träningschema

Varje morgon (innan frukost)
Pass ett: Promenad, ca 30-45 min.

Måndag

Tisdag

Onsdag

Torsdag

Fredag

Lördag

Söndag

--------------------------------

Jag har ännu inte valt vilka dagar som blir mina vilodagar eftersom schemat för mitt sommarjobb är oklart.

Jag kommer arbeta på en fritidsgård för gymnasieelever och det är under morgon -> förmiddagen. Innan frullen så hade jag tänkt mig en promenad.
På eftermiddagen -> kvällen kommer jag arbeta i videofilmcenter (filmbutik).
Jag hade tänkt mig att trycka in friskotekträningen/simningen mellan dessa två arbeten. Därefter kommer jag förmodligen promenera till mitt andra sommarjobb (filmbutiken). När jag kommer hem drar jag på mig träningsoverallen och joggar. Avslutar dagen med en dusch och god sömn.

Att du kommer rasa/har rasat i vikt är det ingen tvekan om ...

Sir Klabbe
2007-06-07, 20:27
Till er alla som klagar på att det är helt sjukt, det är det säkert med, för de som inte har mycket fett att ta ifrån. Låg på 500 kcal i flera månader och mådde fint, när jag gick strax under 30 på bmi så började det kännas mer. Lite svårt att inse kan jag förstå men herregud, fettet förbränns av en anledning, för att kroppen förbrukar det som energi, har man inget så är det självklart att 500 kcal tar död på någon med 5% kroppsfett men inte någon med 35% kroppsfett

Förvisso inte men hur kommer han fungera förövrigt på den kosten?

Eddie Vedder
2007-06-07, 20:32
Förvisso inte men hur kommer han fungera förövrigt på den kosten?

+1

Dessutom handlar det lite om principen att en så ung kille ger sig in i en så grym hårdbantning. Man kan aldrig dra alla över en kant såklart, men vid alla typer av extrema bantningsförsök kan det ligga ätstörningar och hägra som en bieffekt.:(

Nu säger jag absolut inte att detta gäller alekiz, du kan mycket väl ha järnkoll alekiz, dock reses en del ögonbryn vid alla typer av sån här bantning och att huvudpersonen i detta fall är född -90 späder på detta.

Vi får helt enkelt önska alekiz lycka till och bara hoppas på det bästa!:thumbup:

alekiz
2007-06-07, 21:19
=)

petah
2007-06-07, 21:21
Energiintag
Middag: 260 kcal

TOTALT: 485 kcal

:smash:

Själv ligger jag på 3000 kcal när jag vill torska vikt.

LadyInsane
2007-06-07, 21:24
=)

Jag förstår att du vill ned i vikt. Mår man dåligt, mår man generellt bättre när man gått ned i vikt. Däremot är ditt vis inte hälsosamt för dig själv och din kropp. Folk klagar inte. Något jag speciellt har lärt mig på kollo är att de flesta är väldigt mån om hälsa och välmående. Det är ingen som är negativt inställd mot dig, utan vi vill bara väl. :)

alekiz
2007-06-07, 21:29
LadyInsane: Det förstår jag, att ni vill hjälpa mig. Men jag har valt detta, klarar jag inte av det får jag ändra mig med kosten.

Ganymedes
2007-06-07, 21:31
LadyInsane: Det förstår jag, att ni vill hjälpa mig. Men jag har valt detta, klarar jag inte av det får jag ändra mig med kosten.

Risken är dessvärre att när (inte om!) kroppen säger ifrån, kommer du att får problem med både motivation och kosthållning. Ditt dagsintag äter jag per måltid, och jag har gått ner 11 kg sedan min deff började. Ta hand om din kropp ffs, misshandla den inte så här. *gah!*

Ditt upplägg skvallrar om din desperation, att du inte trivs med din kropp. Det köper jag. Men felet du gör är att bränna allt på stört. Det tar tid att gå ner i vikt, om man vill göra det med kvalitet. Dvs inte förlora massa muskler och sedan gå upp i fett igen. Låt det ta lite tid, det tog ju sin tid att bli tjock också, inte sant?

Saikyou
2007-06-08, 00:31
Hjärnan säger att sån här bantning är idiotisk men efter själv gjort en så säger kroppen att det inte är så farligt, gått 4 månader sen jag slutade min sån här liknande diet och jag känner mig bara lättare och friskare. Det enda jag känner av är att man blir tung i huvudet när man reser sig upp, riktig tung :D Hade det inte varit för att jag vet exakt hur du tänker alekiz så hade jag sagt att du borde äta minst 1000 kcal mer än det där. Har du inte funderat på att gå över till naturdiet helt då? Funkade skitbra för mig och du behöver inte oroa dig för att inte få i dig alla näringsämnen osv.

nubbe
2007-06-08, 00:42
Se till att ta vitamintillskott om du ska käka sådär lite..

alekiz
2007-06-08, 09:01
Saikyou: Joo, jag har faktiskt det men vafan det skadar ju min ekonomi :D
4 påsar om dagen, 1 frukost, 1 lunch, 2 middag. Ett paket med 25 påsar kostar 160 kr. 4x7 = 28 påsar. Räcker bara till 6 dagar liksom :P

alekiz
2007-06-08, 16:47
- Dag 2 - Fredag den 8 juni 2007 -

Energiintag

Middag: 280 kcal

TOTALT: 505 kcal

Träning

Promenad (1 timma 10 min) -378 kcal
Friskotek (50 min) -500 kcal
Löpning (30 min) -??? kcal

mr.clean
2007-06-08, 21:40
ta gärna bilder.

Sir Klabbe
2007-06-08, 22:34
- Dag 2 - Fredag den 8 juni 2007 -

Energiintag

Middag: 280 kcal

TOTALT: 505 kcal

Träning

Promenad (1 timma 10 min) -378 kcal
Friskotek (50 min) -500 kcal
Löpning (30 min) -??? kcal

Jag föreslår att du byter plats på frukosten och middagen.

alekiz
2007-06-09, 08:24
mr.clean: jag har tagit bilder, men skäms för att lägga upp dem :(

Sir Klabbe: Varför? Så jag orkar mer eller? :)

Eddie Vedder
2007-06-09, 08:32
Jag tycker du bör höja iaf litegrann alekiz, snälla.:)

Har man väldigt mycket fett på kroppen klarar kroppen som sagt en VLC-diet men med tanke på din träning hamnar du långt under ditt basala behov t.o.m. Jag tycker det känns som du har en sund inställning trots den extrema bantningsmetoden. Man brukar ganska lätt kunna läsa "ÄTSTÖRNING!!!" mellan raderna på många trådar men så tycker jag inte det känns för dej.

Just därför tycker jag du borde ta ditt förnuft till fånga och iaf se till att äta i motsvarighet till det din träning förbrukar och sen utöver det ligga på den där låga kcalnivån.

Det är inte upp till mig eller någon annan på forumet att lägga sig i ditt val av diet egentligen, jag hoppas bara du kommer klara ditt mål och må bra men att ligga på en kcalnivå som är lägre än det du tränar bort kommer knappt innebära nån energitillförsel alls till vitala organ o.s.v. Självklart tar kroppen från lagrad energi (det är ju hela idén med en bantning) men det är fortfarande en överdrivet lågkalorisk lågkaloridiet.:(

Du skulle göra mig mindre bekymrad om du iaf försökte lägga till mat som motsvarar din träning och sen dom där 505 extra kcal på det.:)

alekiz
2007-06-09, 09:04
Eddie Vedder: Haha, jag förstår att du oroar dig :) Ska jag vara ärlig så smällde jag i mig en hemmagjord pizza igår men som du ser tränar jag inte så mycket som jag skrivit ner i träningsschemat. Anledningen till det är nog för att jag inte pallar, jag känner av att det blir för mycket men det är antagligen för att jag är ovan just nu.

Jag har inga alls ätstörningar men att lägga till mat tänker jag nog inte göra, det har funkat bra under de två första dagarna, sedan framöver då jag väger mindre kan jag tänka mig att öka mitt energiintag.

När jag väl nått mitt mål, dvs att gå ner 18 kg innan skolstarten så kommer mitt intag att jämna ut sig och jag kommer definitivt att äta mer sunt, eftersom skolan är krävande. Mer grönsaker, mindre kolhydrater! Nej, men som sagt så kommer jag gå efter tallriksmodellen efter min diet. Föresten, jag kommer väga mig varje söndag så det ska bli spännande att se hur mkt jag väger imorgon. :D

Föresten, kan du förklara för mig vad som menas med VLCD/VLC/LCD-diet?

Eddie Vedder
2007-06-09, 09:10
Det du säger låter ändå ganska betryggande, du verkar dessutom inte vara främmande från justeringar om du märker att du blir lidande och det ser jag ändå som huvudsaken.:)

Föresten, kan du förklara för mig vad som menas med VLCD/VLC/LCD-diet?

LCD = Low Calorie Diet

VLCD = Very Low Calorie Diet

Det är helt enektl förkortningar på lågkaloridieter, antingen "vanlig" lågkaloridiet eller en lågkaloridiet med väldigt lågt intag. Din variant är alternativ två minsta sagt.

alekiz
2007-06-09, 09:11
Jag kan även bekräfta att istället för att äta två knäckebröd och ett halvt glas mjölk till frukost så dricker jag naturdiet drinkmix för att få i mig alla de viktiga näringsämnena.

alekiz
2007-06-09, 19:22
- Dag 3 - Lördag den 9 juni 2007 -

Energiintag

Frukost: 100 kcal
Middag: 300 kcal

TOTALT: 500 kcal

Träning

Promenad (40 min) -200 kcal
Friskotek (35 min) -630 kcal

Övrigt

Imorgon är det dags att väga sig och räkna ut nytt BMI :)

mSJÖDIN
2007-06-09, 19:38
- Dag 3 - Lördag den 9 juni 2007 -

Energiintag

Träning

Promenad (40 min) -200 kcal
Friskotek (35 min) -630 kcal

Övrigt

Imorgon är det dags att väga sig och räkna ut nytt BMI :)

Hjäälp *cry*

alekiz
2007-06-09, 19:46
mSJÖDIN: haha, varför gråta för? :D

Mental
2007-06-09, 21:52
En sak som oroar mig med ditt upplägg är att du kör på vanliga råvaror, vid en normal diet är det helt klart det bästa alternativet, man SKA äta varierat. men, och det är ett viktigt men, du ligger så extremt lågt i energiintag så att även med en varierad kost kommer du inte få i dig allt du behöver, det är både vitaminer, mineraler, essentiella fettsyror, essentiella aminosyror och kostfiber som måste tillgodoses.

Även på en VLCD diet på 500kcal med hjälp av näringsbalanserade produkter som nutrilet och camebridge eller modifast kräver läkaröversyn om man ska köra längre än 2 veckor. Att köra själv på ett så lågt näringsintag, utan färdigbalanserad kost och utan läkarövervakning tycker jag låter vanskligt.

GymTT
2007-06-10, 07:09
Förstår inte hur du kan prestera något i de här små mängderna mat.

alekiz
2007-06-10, 09:08
Mental: ditt råd är att kontakta läkare?

Ny vikt: 102 kg (-3 kg)
Nytt BMI: 32

__Andy
2007-06-10, 16:56
Jag räknade lite på Harris & Benedict-formeln för att kolla vad du förbrukar per dag vid vila och såg att du låg sjukt låg under den. Den låg på ca: 2300 kcal.

alekiz
2007-06-11, 08:16
Andy: menar du att jag gör av mig med ca 2300 kcal per dag eller?

alekiz
2007-06-11, 08:18
- Dag 4 - Söndag den 10 juni 2007 -

Energiintag

Träning

Promenad (30 min) -150 kcal

Övrigt

Det kändes bra att ha söndagen som en vilodag och därför har jag inte tränat något idag utan bara tagit det lugnt etc. =)

Torwald
2007-06-11, 09:01
Om du verkligen tränar och äter som du skriver är jag fantastiskt imponerad av din disciplin. Men... Känns det inte som att du ska gå sönder? Hur orkar du gå och träna?

Rhino
2007-06-11, 09:55
LCD = Low Calorie Diet

VLCD = Very Low Calorie Diet

Det är helt enkelt förkortningar på lågkaloridieter, antingen "vanlig" lågkaloridiet eller en lågkaloridiet med väldigt lågt intag. Din variant är alternativ två minsta sagt.

Jag har för mig att LCD är <1000 kcal/dygn och VLCD är <600 kcal.

alekiz
2007-06-11, 09:58
Torwald: Jag äter bara så mycket ja, men träningen märkte jag att jag inte orkade med så mycket. Men, jag tränar fortfarande friskotek ca 5 ggr i veckan och simmar även, samt dagspromenader och joggingrundor på kvällarna.

Nej, jag har inte känt av någon trötthet eller så, jag har nu vant mig att äta så lite och ändå träna.

alekiz
2007-06-12, 14:58
- Dag 5 - Måndag den 11 juni 2007 -

Energiintag

Middag: 550 kcal

TOTALT: 750 kcal

Träning

Övrigt

- - -

alekiz
2007-06-12, 14:59
- Dag 6 - Tisdag den 12 juni 2007 -

Energiintag

Träning

Friskotekträning (30 min) -500 kcal

Övrigt

- - -

__Andy
2007-06-12, 15:32
Andy: menar du att jag gör av mig med ca 2300 kcal per dag eller?

Ja, men jag räknade med viloförbrukningen. Om du sedan rör dig mer så är det klart att förbrukningen samtidigt blir högre.

Daniiiel
2007-06-12, 16:55
Ge dig bara fan på att det ska gå så kommer du klara det galant! När du har såpass lågt med mat tycker jag inte du behöver överdriva med träningen. När jag var typ 15-16 vägde jag 103 kg, gick ner till 82 kg på 2-3 månader. Åt väldigt lite och gick typ en timma promenad varje dag. Att äta så lite är påfrestande så överdriv inte med träningen.

Och var diciplinerad åt bara helvete så lovar jag att du kommer rasa kilon snabbt som ögat!

alekiz
2007-06-12, 17:54
daniiiel: tack för peppandet och infon :D

Angel
2007-06-12, 18:26
Har du bestämt dig så har du, jag är imponerad. Själv måste jag äta när magen är hungrig. Men glöm inte lägga till lite järntabletter och vitaminer och sådant. Och uppdatera ofta så vi får veta hur det går. Bilder med, måste se bilder!