handdator

Visa fullständig version : Min viktnedminskning (105kg -> 80kg)

alekiz
2007-06-07, 12:54
Syfte
Den största anledningen till att jag vill gå ned i vikt är antagligen för att ändra min kropp utseendemässigt men samtidigt må bättre och ändra på min fritid, dvs inte bara sitta framför datorn och spela. Eftersom jag studerar och pluggar väldigt mycket är det viktigt att må psykiskt och fysiskt bra vilket jag inte gör.

Tidigare försök
Under en tremånaders period 2006-09-01 till 2006-12-01 gick jag ner ca 7 kg vilket var väldigt starkt av mig tycker jag eftersom jag tidigare inte haft någon kunskap alls inom viktnedminskning. Dock så gick jag upp igen efter julen och nyår.

Info
Ålder: 16 år (1990)
Längd: 177 cm
Startvikt: 105 kg
BMI: 33 (fetma)
Dagligt energiintag: ca 400-600 kalorier.
Kosten kan variera från dag till dag, ibland äter jag mer protein till middagen och ibland inget alls. Jag blir alltså mätt när jag äter det som är skrivet nedanför, och klarar dessutom av att jobba och träna.

Kosten
Frukost: Kesellaröra (mjölk, kesella, funlight) - 250 kcal
Mellanmål: Frukt (Äpple) - 55 kcal
Lunch: Naturdiet choklad drinkmix - 100 kcal
Middag: Tzatziki (Gurka, Sallad, Youghurt) - 250 kcal

Mål
Att gå ner 25 kg (80 kg i vikt) till november 07 (½ år).
Bygga muskler efter viktnedminskningen.

Delmål
Att gå ner 18 kg (87 kg i vikt) till skolstarten (20 aug).

Träningschema

Varje morgon (innan frukost)
Pass ett: Promenad, ca 30-45 min.

Måndag
Pass två: Friskotekträning; Löpning, crosstrainer, trappmaskin. Ca 1½ - 2 timmar.
Pass tre: Promenad, ca 30-45 min.
Pass fyra (alternativt): Joggning 2,5 - 3 km. Ca 20-30 min.

Tisdag
Pass två: Simning, minst 1000m. Ca 1 timma.

Onsdag

Torsdag
Pass två: Friskotekträning; Löpning, crosstrainer, trappmaskin. Ca 1½ - 2 timmar.
Pass tre: Joggning 2,5 - 3 km. Ca 20-30 min.

Fredag

Lördag

Söndag

--------------------------------