Visa fullständig version : nästäppa. Kan inte sova
_Robbie_
2007-06-07, 00:22
Mitt nässpray e slut och jag är helt igentäppt.
Har prövat med nässköljning men de funka inte. Har prövat andas in ångor av kommomilte i 30 minuter. INGET funkar.
Jag kan INTE andas med munnen när jag sover.
Så nu sitter jag vaken tills morgonen då apoteket öppnar o ja kan köpa nässpray.
Någon som har något tips jag inte prövat?
Förresten får man nässpray eller liknande på akuten eller får man köpa de själv på apoteket?
Prova göra koksalt. 1dl vatten och 1kryddmått salt, koka de å sen snortar du lite.
har du använt nässpray under en lång tid?
_Robbie_
2007-06-07, 00:56
bara 3 dagar. Tog slut ikväll...
_Robbie_
2007-06-07, 00:57
Prova göra koksalt. 1dl vatten och 1kryddmått salt, koka de å sen snortar du lite.
Ska jag använda den som nässpray?
bara 3 dagar. Tog slut ikväll...
Ok. När jag läste så fick jag för mig att du använt det skitlänge och blivit beroende av det som man visst kan bli. Men så var det visst inte. :)
Hoppas det blir bättre, har tyvärr inge tips dock.
Min tanke också... man ska väl max använda 10 dagar i sträck, lätt hänt att man blir beroende och att sprayen får motsatt effekt. Isf kan man få "avvänjning" genom att träffa läkare för att få något annat preparat att trappa ner med om jag inte minns fel.
Smörj ev med lite olivolja om du är torr, det kan ibland upplevas "tätt". Eller bröstmjölk om du har tillgång till det.. :Virro (funkar på små barn iaf)
Edit: Tänkte inte på att du satt å svarade på direkten, glöm det jag skrev då. Fast olivolja / bröstmjölk ;-) kan du ju testa om du vill...
tossefar
2007-06-07, 01:07
Lägg dig framför TVn. Kroppen skiter i att du inte tror dig kunna andas med munnen. Den gör det själv bara du somnar.
Ladda TVn med Rambo 3 och vänta på Herr Blund.
Clarkolofsson
2007-06-07, 01:09
Men snälla bit ihop lite, lägg dig ner och sov. Fan svårare är det inte.
Nilsjohan
2007-06-07, 03:28
Bulla upp med kuddar och sånt. Högläge har en viss avsvällande effekt.
Mr. Moose
2007-06-07, 07:21
Käka något med grymt mycket chili! Det får alltid min näsa att klarna upp lite.
Om du vaknar och näsan är helt igenklammrad så släng dig ner på golvet och gör lite armhävningar, blodet börjar röra på sig och vips så är näsan öppen igen.
Kör jag med just nu när jag också är förkyld och min näs-spray och också slut.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.