Visa fullständig version : Boende Göteborg!
Har absolut inget för mig just nu så jag tänkte flytta till Göteborg, finns det några områden man ska akta sig extra noga för?
Tack på förhand!
Har absolut inget för mig just nu så jag tänkte flytta till Göteborg, finns det några områden man ska akta sig extra noga för?
Tack på förhand!
Det finns områden med klart sämre rykte (Bergsjön, Biskopsgården). Av de jag känner som bott i dessa områden stämmer ofta ryktet. Du kommer också märka att det är de områdena som det är förvånansvärt lätt att hitta bostad i.
Det finns områden med klart sämre rykte (Bergsjön, Biskopsgården). Av de jag känner som bott i dessa områden stämmer ofta ryktet. Du kommer också märka att det är de områdena som det är förvånansvärt lätt att hitta bostad i.
Okej tackar :)
formula4shape
2007-06-07, 18:08
Angered/Hammarkullen
The Auditor
2007-06-07, 18:27
Angered, Hjällbo, Hammarkullen, Rannebergen, Gårdsten, Kortedala, Bergsjön, Länsmansgården, Biskopsgården, Tynnered, delar av Frölunda och Gamlestaden är väl några :)
Toppen killar, blir nog flytt ganska snart :)
Ryska_raketen
2007-06-07, 19:07
Gamlestan är det inget fel på alls.
Angered, Hjällbo, Hammarkullen, Rannebergen, Gårdsten, Kortedala, Bergsjön, Länsmansgården, Biskopsgården, Tynnered, delar av Frölunda och Gamlestaden är väl några :)
Lägg i stort sätt hela hisingen så är listan nästan komplett :D
The Auditor
2007-06-07, 19:10
Förutom att gängmedlemmar spränger videobutiker så är allt frid och fröjd.
Det är emellertid lätt att ta sig in till stan, vilket är bra.
Gamlestan är det inget fel på alls.
Ryska_raketen
2007-06-07, 19:11
Förutom att gängmedlemmar spränger videobutiker så är allt frid och fröjd.
Det är emellertid lätt att ta sig in till stan, vilket är bra.
Okey, så gängmedlemmarna kan inte åka vart dom vill och spränga? Eller menar du att alla dom bor där? Typ som i ett kollektiv.
The Auditor
2007-06-07, 19:18
Jag menar att flera bor där, ja. Vidare har Nasers (-ligan) videobutik blivit sprängd där.
Okey, så gängmedlemmarna kan inte åka vart dom vill och spränga? Eller menar du att alla dom bor där? Typ som i ett kollektiv.
Ryska_raketen
2007-06-07, 19:19
Jag menar att flera bor där, ja. Vidare har Nasers (-ligan) videobutik blivit sprängd där.
Ojfan, flera bor där. Shit len. Man får passa sig då, aboooo!!!! Likaså har naserligans ledare blivit skjuten, vad det i majorna? Majorna är enligt mig ett bra område. Håller du med?
The Auditor
2007-06-07, 19:25
Jag skulle inte vilja bo i Gamlestaden, men vill du så fine :)
Att skottlossningen skedde just i Majorna var en ren tillfällighet. Majorna gillar jag förresten inte speciellt mycket. En del mysiga hus och gator, men dessvärre alldeles för mycket drägg på gatorna om kvällarna.
Ojfan, flera bor där. Shit len. Man får passa sig då, aboooo!!!! Likaså har naserligans ledare blivit skjuten, vad det i majorna? Majorna är enligt mig ett bra område. Håller du med?
Ryska_raketen
2007-06-07, 19:27
Jag skulle inte vilja bo i Gamlestaden, men vill du så fine :)
Att skottlossningen skedde just i Majorna var en ren tillfällighet. Majorna gillar jag förresten inte speciellt mycket. En del mysiga hus och gator, men dessvärre alldeles för mycket drägg på gatorna om kvällarna.
Jepp, jag skulle själv inte ha något emot att bo i gamlestan :)
The Auditor
2007-06-07, 19:33
För att det är nära till Bellevue marknad?
Jepp, jag skulle själv inte ha något emot att bo i gamlestan :)
Ryska_raketen
2007-06-07, 19:36
För att det är nära till Bellevue marknad?
Vad vill du ha sagt? Men som svar på ditt försök till att vara dryg, som inte ens lyckades trots stekande hetta, för att det är ett trevligt område som inte är helt i centrum, men ändå nära både till stan och natur.
Lägg i stort sätt hela hisingen så är listan nästan komplett :D
Höh, elaking, det stämmer inte alls. Tror dock inte du varit över hela Hisingen så du vet inte riktigt :)
Bergsjön är ett lungt område nuförtiden. Likaså Kortedala. Dock skulle jag passa mig för Biskopsgården, Hammarkullen, Angered.. Det är de värsta ställerna.
Men visst om du inte vill bo i invandrartäta orter så ska du stryka nästan hela Hisingen, Kortedala & Bergsjön också, Gamlestan, Bellevue, Frölunda.
fintelligens
2007-06-07, 20:45
Öhm Fördomar? :P
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.