Logga in

Visa fullständig version : Deff, vad annars?

Carrol87
2007-06-05, 19:21
*screwy* jag ska deffa på riktigt för första gången (dvs inget fusk) o jag behöver lite tips.

min vilokcal e på 1534, så. ska jag sänka till 1000kcal (fast då kommer det bli trixigt med att få ihop antalet gram protein, fett o kolhyderater)...eller ska jag försöka ligga på c:a 1200 eftersom jag i stort sett aldrig vilar utan e ute o spatserar eller tränar på gymmet?

för alltså, matte e inte min grejj. o jag e så less på att gå omkring o se typ likadan ut fast jag lägger ner mkt mkt tid på träningen. *gah!*
så alla tips e välkommna. o alla sparkar i rumpan så jag skärper till mig mer.

King Grub
2007-06-05, 19:26
min vilokcal e på 1534, så. ska jag sänka till 1000kcal (fast då kommer det bli trixigt med att få ihop antalet gram protein, fett o kolhyderater)...eller ska jag försöka ligga på c:a 1200 eftersom jag i stort sett aldrig vilar utan e ute o spatserar eller tränar på gymmet?

Du svarar på din egen fråga. Varför skall du utgå från din viloförbränning när du kalkylerar energiintaget, om du inte spenderar dagarna vilande?

Carrol87
2007-06-05, 19:29
gjorde jag? argh, skyller på för mkt alkohol under min månad i London.

men fortfarande. jag vet inte hur jag ska lägga upp o balansera måltiderna riktigt o det e ju ingen mening med att köra ngt halvdant. så du/ni här kan en del. o jag e full medveten om att massor av personer frågar exakt dumma fråga som mig..

mangemani
2007-06-05, 19:32
*screwy* jag ska deffa på riktigt för första gången (dvs inget fusk) o jag behöver lite tips.

för alltså, matte e inte min grejj. o jag e så less på att gå omkring o se typ likadan ut fast jag lägger ner mkt mkt tid på träningen. *gah!*
så alla tips e välkommna. o alla sparkar i rumpan så jag skärper till mig mer.

om din VILOkcal ligger på 1534,så är allternativet att dra ner till 1000-1200 kcal ingen bra ide om du nu så gott som aldrig vilar...du får tänka på att allt du gör förbränner kcal,så om du är mycket aktiv under dagen och ligger på 1000 kcal om dagen,så kommer nog den dagliga kcal siffran att sluta på 5-600 kcal vilket är TOK för lite.
ju mer aktiv du är desto mer ska du käka,så jag skulle nog tippa på att du ska ligga på uppåt 2000 kcal om dagen nått om din kropp ska må bra under diet perioden.

spark i rumpan?tja,det är det nog bara du själv som kan tyvär...vill man inte,så går det inte,vill man,så klarar man det fint.
diciplin och vilja är en mycket stark kombination i allt man gör.

Carrol87
2007-06-05, 19:37
okej..2000...då kan jag ju faktiskt äta alla måltiderna per dag :P satt o räknade lite faktiskt med procenten o insåg att inget skulle gå ihop. men då e det ju nästan typ bara att köra på =)
för jag har i grunden en bra kropp men för mkt roligheter har satt sina spår...

ja jag vet att det e upp till mig o ingen annan :) så dum e jag faktiskt inte :D

mangemani
2007-06-05, 19:40
du klarar det gallant.
tat lugnt,ha kul,må bra och du kommer att klara det:thumbup:

Carrol87
2007-06-05, 19:43
haha ja jag ska försöka :P

kommer ihåg när mitt ex deffa..man fick nästan gömma sig på slutet, han va inte rolig att leka med då..på några sätt..men jag ska göra mitt bästa... jobbar med funktionshindrade o det va en anledning till att min deff sist misslyckades. fick lite problem med stubinen om man säger så.. o en fråga igen..om man jobbar natt (vaken oxå) ska man helst bara äta proteiner eller ngt då? för mina nattpass e på 11h...:S så måste onekligen äta

mangemani
2007-06-05, 19:47
nja,dela upp kcal som du ska ha i dej i typ 6-7 små mål,sprid ut dom över hela dygnet...NÄR exakt du tar dom kvittar,känner du för att käka en måltid med kolhydrater innan du lägger dej,så go ahead..så länge du ligger under ditt +/- streck,så går du ner i vikt.

Rahf
2007-06-05, 20:44
Vikt och längd tack, det vore bra att veta vad du ligger på så kan man basera sitt svar utifrån det.

Carrol87
2007-06-05, 21:17
165cm
69kg
midja: 71cm
höft: 103 cm

Rahf
2007-06-05, 22:06
Hur gammal är bilden du har i din avatar? Om den är färsk så ser jag ingen riktig anledning att deffa, nu ser jag inte resten av din kropp men ansiktet och bröstkorgen skvallrar knappast om några onödiga extrakilon.

Carrol87
2007-06-05, 22:09
bilden e ... 3mån gammal. nej jag e jätte tunn på överkroppen. men som en fd. anorektiker som sen blev bulimi satte sig mkt på höften o neråt. det e inte överdrivet mkt men det finns ju fortfarande där o stör :S