handdator

Visa fullständig version : Hur raderar man låtar på en iPod nano?

champion
2007-06-05, 18:58
Har en iPod nano och fattar inte hur jag raderar låtar på den. Har iTunes. Nån som kan förklara hur man gör på dena MP3-spelare?
Handboken förklarar ej :(

Empe
2007-06-05, 19:01
I iTunes. Enheter -> iPod nano -> Musik -> markera låt -> Delete.

champion
2007-06-05, 19:29
Hur får man låten att bli markerad?
Låtarna är typ ljusgråa som man inte skulle kunna markera dom :(
Går man till spellistor så är texten(låtarna) svart.

Har jag blockat i något så man ej kan radera låtarna?

Carrol87
2007-06-05, 19:33
om du ska radera hela spellistor eller bara låtar e ju en annan fråga:P

men iaf, det beror lite på vilken variant av nano du har. jag minns inte första nanos program :S

men iaf. anslut ipoden till datorn, klicka på "blomman" till höger, gå in på musik, välj "välj spellistor manulet" så bockar du i eller av de spellistorna du inte vill ha, sen uppdatera..

e det itunes som funkar med nano 2nd generation så väljer du musik när infon om din ipod kommer upp... blabla samma sak som det andra iaf..

ska du bara ha bort låtar så klickar du en gång på låten så den blir blå sen delete =)

tror jag:P jag e inte så hajj på sånt här egentligen

champion
2007-06-05, 19:41
om du ska radera hela spellistor eller bara låtar e ju en annan fråga:P

men iaf, det beror lite på vilken variant av nano du har. jag minns inte första nanos program :S

men iaf. anslut ipoden till datorn, klicka på "blomman" till höger, gå in på musik, välj "välj spellistor manulet" så bockar du i eller av de spellistorna du inte vill ha, sen uppdatera..

e det itunes som funkar med nano 2nd generation så väljer du musik när infon om din ipod kommer upp... blabla samma sak som det andra iaf..

ska du bara ha bort låtar så klickar du en gång på låten så den blir blå sen delete =)

tror jag:P jag e inte så hajj på sånt här egentligen

Nån blomma hitta jag inte.
jag kanske har en nano 2nd generation? Den är 2v gammal.
Men jag kan inte klicka på låten som är i iPoden :( Den blir inte markerad alls. Får nog skaffa en bild så ni förstår.

champion
2007-06-05, 19:49
Såhär ser det ut.

http://i15.tinypic.com/6ap1076.jpg

Det går inte att klicka med musen :(
Måste vara nån grej jag har missat för man ska kunna radera låt/låtar

Ganymedes
2007-06-05, 19:53
Det där är autosynkade spellistor. De ändrar du inte på i iPoden, utan från respektive riktiga spellista i själva iTunes (där iPoden synkar ifrån).
På bilden är du inne i iPoden, vilket bara är för att visa filerna. Du kan ju välja att hantera låtarna manuellt i inställningarna iofs, och då kan du göra som du vill med din deleteknapp även inifrån iPoden.

champion
2007-06-05, 19:55
Det där är autosynkade spellistor. De ändrar du inte på i iPoden, utan från respektive riktiga spellista i själva iTunes (där iPoden synkar ifrån).
På bilden är du inne i iPoden, vilket bara är för att visa filerna. Du kan ju välja att hantera låtarna manuellt i inställningarna iofs, och då kan du göra som du vill med din deleteknapp även inifrån iPoden.

Kan berätta hemligheten hur man gör det? :D

champion
2007-06-05, 20:01
Jag hitta!!! :hbang:

Jag gick in på "Hantera musiken manuelt" och klickade i där så funka det på en gång. Lite pinsamt att man inte såg den när det är det första man ser :em:

Ganymedes
2007-06-05, 21:26
Jag hitta!!! :hbang:

Jag gick in på "Hantera musiken manuelt" och klickade i där så funka det på en gång. Lite pinsamt att man inte såg den när det är det första man ser :em:

Precis. Tyckte att du gott kunde läsa innantill först, ya lazy sob! :D

Kimball
2007-06-06, 00:06
Id say ladda ner ml_ipod.exe, plugin till winamp för hantering av nanons låtar. Blir inte lättare. Sen är jag Itunes-hater också ^^

Deceiver85
2007-06-06, 00:09
Köp inte Ipod Nano, helt enkelt...

Kimball
2007-06-06, 00:19
Köp inte Ipod Nano, helt enkelt...

Hädare!
Ipod nano <3333333333

Empe
2007-06-06, 00:36
Id say ladda ner ml_ipod.exe, plugin till winamp för hantering av nanons låtar. Blir inte lättare. Sen är jag Itunes-hater också ^^

iTunes-haters ska inte ha iPods. Punkt slut.

Kimball
2007-06-06, 00:52
iTunes-haters ska inte ha iPods. Punkt slut.

Kan inte råför att de gör så fruktansvärd mjukvara till så pass underbar hårdvara *whistle*

Ganymedes
2007-06-06, 06:59
Kan inte råför att de gör så fruktansvärd mjukvara till så pass underbar hårdvara *whistle*

Med reservation för Mac-versionerna då, där är de klockrena. PC-versionerna av alla Apple-progam suger dock verkligen apskaft. Fattar inte varför...