Visa fullständig version : Okej - Ärlighet till max nu - Kan ni skylla på generna?
Hur är det nu? Beror era dåliga framgångar inom träningen eller på kosten, livsstilen eller tränandet i sig själv?
Nu pratar vi inte om att du kanske ligger en viss vikt lägre än andra i din ålder utan allting i relativitet till hur länge andra tränat, hur snabbt/söligt du själv utvecklas, etc.
Jag får väl börja (urk, attentionwhore på den här inledningen.):
Ja, MS har i vissa fall den effekten på muskelaturen. (Lyckligtvis för min del så är det också det enda området som jag blivit påverkad på.)
Kom ihåg - Rannsaka er själva och var ärliga!
The_RobRoy
2007-06-04, 09:55
skylla på generna vadå?
Att jag inte blir BB-proffs: ja, heltklart
Att jag är inte blir lika stor som medelsvensson, som harvar på gymmet: nej
Ja, jag har ärvt ett par RR-vader av farsan.
Nej, för fan. Jag gillar mina gener, de är rätt snälla.
tigerofsweden
2007-06-04, 10:00
Svårt att uttala sig om man har dåliga gener om man inte har tränat efter de bästa förutsättningarna under en längre period, men visst jag växer inte av saft o kanelbullar :D
Har inte så bra gener som jag vill. Går sönder för lätt vid löpning och har ganska svårt att bygga muskler. Å andra sidan har jag hyfsat lätt för att träna upp konditionen, har tjockt pannben och klarar av en bra träningsmängd så jag klagar inte. Dessutom är skallen någorlunda inredd och framför allt så är jag väldigt sällan sjuk. I stort sett så är jag alltså nöjd med generna.
Jag har nog rätt så bra gener, men kass diciplin :D
Jag brukar inte ursäkta mig.
Min mor pladdrar jämt om hur hennes far, farfar, bröder etc var stora som oxar, kunde lyfta på husknutar (sådana där löjliga små friggebodar men iaf) och ett fyllo hade till och med ägnat sej åt att lyfta ut kor ur en lada som brann. Nu inser jag ju självfallet som förnuftig individ att det förekommit ett visst mått av överdrift :D men kontentan är iaf att dom faktiskt är jvligt starka på hennes sida släkten, norrlänningar såklart (till skillnad från min far som tillhör en hop finlemmade fjollträskare).
Så ja, jag är övertygad om att jag har gener som gett mej lite fördelar i styrketräningen. Kunde bla jämföra med två tjejkompisar som drog igång samtidigt som mej med styrke, att jag hade det lättare, trots att jag inte hade någonsomhelst antydan till grundmassa innan. Speta ja :Virro
Det går rätt bra tycker jag.
Njaeh, har väl ganska bra gener överlag tror jag. Dock dåliga gener för vissa muskelgrupper, rygg t.ex. Som fäster ganska högt upp. Men ingenting jag går o surar eller gnäller över direkt!:D För i det stora hela är jag endå nöjd med mina gener.
Jag tränar och når mina mål, fysiken utvecklas så jag skyller inte på nåt.
Efter lite flexande framför spegeln konstaterade jag just att mina framgångar varit ganska bra, så jag är i varje fall inte den som vill klaga. Sen är jag helt övertygad om att jag kan prestera bättre i framtiden då jag lärt mig en del viktiga saker.
Däremot kan jag inte gärna påstå att jag fått särskilt bra förutsättningar. Som en liten jämförelse bänkade lillbrorsan ca 100Kg mer än mig efter att ha tränat ungefär lika länge som jag gjort nu. Det är tydligen där släktens alla muskelbyggargener samlats. Jag fick istället konstiga proportioner, tunn benstomme, crohns... fast jag har också en IQ över 80 så jag ska inte klaga. :D
champion
2007-06-04, 10:20
Varför ha en ursäkt om man är dålig på något?
Man får väl bita i det sura äpplet om man är dålig.
Ironwoman
2007-06-04, 10:25
Nej
Bara lite...
Jag har bra gener för:
- Uthållighet, normala människor brukar ha svårt att köra på med normal hög puls efter 5-6 timmar, jag klarar iaf 12 timmar.
- Skador, jag tål mycket träning utan att bli skadad. (peppar, peppar...)
- Jag har även ganska lätt för att bygga muskler.
Sedan har jag även ett bra psyke, både för tävling och träning, men är det gener?
Dåliga gener har jag däremot för
- Tempo, med den träningen jag kör borde jag vara snabb, men det är jag inte.
- Kroppsbyggnad, jag har svårt att komma ned på låg fett% hur mycket jag än deffar. Det i kombination att jag har lätt för att bygga muskler gör att jag är lite för tung för konditionsidrottande.
Nöjd med generna generellt.
Inga byggar-gener i klass med Levrone precis, men jag överlever! :D
En gång i tiden var jag iaf precis så snabb, vig, spänstig och teknisk så som jag ville bli (uppnått ett mål aka mission accomplished), så jag kan inte klaga!
Inte för att jag är det längre men det e ju skitsamma nu när man är äldre :)
Jag skyller inte på någonting.
Motorbreath
2007-06-04, 10:26
Näefan, tycker jag ökar rätt fort.
Njae, min pappa är den största träningsfreaken jag vet, tom nu när han är 60år och har muskelremautism håller han igång som bara den. så det borde ju ge bra träningsgener till mig, eller?
Jag är ju ganska lång och stor, ja hade nog varit skitsnygg som riktigt vältränad.
Nej, tycker att det är en dålig ursäkt för att slippa göra det bästa av det man har.
Kanske skulle understrykit kan i titeln. Det handlar inte om att man faktiskt gör det, utan frågan är om man kunde ärligt göra det!
Deceiver85
2007-06-04, 10:42
Jag har, i mitt tycke, lite för höga fästen på latsen, så enda jag kan skylla på generna är rent estetiskt.
När det kommer till mina ynkliga ben är det inget jag kan skylla på annat än dålig kosthållning och fusk i tidiga dagar.
Kanske skulle understrykit kan i titeln. Det handlar inte om att man faktiskt gör det, utan frågan är om man kunde ärligt göra det!
Min längd är absolut genetisk, men det är inget som hindrar mig från att vara duktig både på kampsport och klättring där längd är att föredra. Jag tror inte jag hade varit bättre om jag hade varit längre, men jag hade nog haft lättare att bli så duktig som jag är.
Jacksatan
2007-06-04, 10:58
Ja. Det fanns nåra år då jag var väldigt seriös med träning och kost. Jag har väl uppnått hyggliga resultat men att någon med mina gener skulle bygga på sig rejält med massa finner jag otroligt. Det är inte att skylla ifrån sig, det är att konstatera fakta.
Löjtnant Blank
2007-06-04, 11:00
Nej, jag är ett freak, ett vetenskapligt fenomen.
Lasse Kongo
2007-06-04, 12:15
Jag har den perfekta grundfysiken, min kropp är ett X.
Sen att jag inte alltid förvaltar min gener på bästa sätt är en annan 5a, dock inget jag tjuter över till andra.
Ja, jag kan skylla på generna att jag måste äta sjukt mycket mat för att gå upp i vikt (jag har deffat på 4000 kcal/dag). Men det kunde ha varit värre. :)
Nej, visst kan man reta sig på genetiska småsaker som var man lagrar fett och dylikt.
I det stora hela är jag dock nöjd med mina gener som varken gjorde mig alltför dum, ful eller fysiskt oförmögen.
AFanatic
2007-06-04, 12:35
Nej, jag växer på bra tycker jag. Det enda jag kan skylla något på är min godisgen. *whistle*
Ja, jag kan skylla på generna att jag måste äta sjukt mycket mat för att gå upp i vikt (jag har deffat på 4000 kcal/dag). Men det kunde ha varit värre. :)
jag är likadan :=) klämmer jag under 4000 så går jag ner...
Har lungvolym på typ 4 liter, det var väl ungefär det tjejerna i klassen hade, inte ett synligt ben i ansiktet ens när jag har relativt lite fett på resten va kroppen, har handleder på strax över 16cm. Har ärvt en ryggrad som är fruktansvärt kurvig med stor naturlig svank, woho. Har i allmänhet haft fruktansvärt svårt att bygga styrka i överkroppen.
Har dock haft lätt för spänst, explosivitet och bygga röv/ben/korsrygg
Bra gener för styrketräning? NJA, men det finns väl inget man kan göra åt saken utan man får väl pinna på.
Har inte så bra gener som jag vill. Går sönder för lätt vid löpning och har ganska svårt att bygga muskler. Å andra sidan har jag hyfsat lätt för att träna upp konditionen, har tjockt pannben och klarar av en bra träningsmängd så jag klagar inte. Dessutom är skallen någorlunda inredd och framför allt så är jag väldigt sällan sjuk. I stort sett så är jag alltså nöjd med generna.
+1
Jag är nöjd med de resultat jag fått och ser ingen anledning att spekulera i om det kunnat gå bättre om jag gjort på annat sätt eller haft andra gener. Så nej, det kan jag inte.
Nej, jag växer på bra tycker jag. Det enda jag kan skylla något på är min godisgen. *whistle*
Itz a bitch... *gah!* :D
Jag skyller på generna att jag aldrig kommer bli en multisport stjärna, men på gymmet har jag inget att skylla på. Ren lathet...
mina dåliga vader och underarmar är pga dåliga gener ja.
überstarken
2007-06-04, 13:31
Absolut inte.
Ja, jag har ärvt ett par RR-vader av farsan.
+1
+bred midja o höga höftben
+P.E
Dock har jag rätt lätt att bli tjock. Det gillas ju av några. :)
JustinCredible
2007-06-04, 13:40
Jag har nog faktiskt ganska bra gener. Har lätt att lägga på mig muskler, nästan omöjligt att lägga på mig fett och jag har fina linjer =P Däremot tappar jag allt såfort jag slutar träna så nu ser jag ut som plockepinn igen. Och jag är sjukt seg så jag orkar inte börja om heller.
Slartibartfast
2007-06-04, 13:49
Jag tränar med sådan volym och intensitet som enligt experterna borde ge muskelökningar förutsatt att man äter bra, vilket jag gör. Men det är också möjligt att jag som individ behöver mera volym och högre intensitet eller mindre av allt, så jag kan inte skylla på något egentligen. Det är vad det är.
Slartibartfast
2007-06-04, 13:51
Njae, min pappa är den största träningsfreaken jag vet, tom nu när han är 60år och har muskelremautism håller han igång som bara den. så det borde ju ge bra träningsgener till mig, eller?
Nej. Hur skulle hans tränande påverka dina gener?
vilka dåliga framgångar? haha... nee ja har inte haft några problem hittils iaf...
Just nu skyller jag mest på att jag är för lat när det gäller kosten :)
Är mycket nöjd med mina gener!
Nej, knappast. Eller det vore väl mina jävla vader isf. :D
Tycker det har gått förvånandsvärt bra hittills.
Jag tycker att det är löjligt att skylla på gener. Det är nog ingen i världen som lever så pass optimalt att generna hindrar dem från att växa i optitakt. Visst kan det säkerligen skilja sig några procent här och var, men skillnaden är knappast Coleman mot Räka_93.
NiXPhoenix
2007-06-04, 17:41
Jag röstade fel. Röstade nej.
Har lite problem med motoriken också tydligen. :(
NiXPhoenix
2007-06-04, 17:43
Jag tycker att det är löjligt att skylla på gener. Det är nog ingen i världen som lever så pass optimalt att generna hindrar dem från att växa i optitakt. Visst kan det säkerligen skilja sig några procent här och var, men skillnaden är knappast Coleman mot Räka_93.
Du tycker ju i och för sig det mesta är löjligt.
Några procents skillnad, jojo, rör sig säkert om så lite.
dumstrut
2007-06-04, 18:24
Jag är ju rookie här utan foto, men jag vill svara ändå. Jag kan inte skylla på generna. Jag skulle nog kunna ha varit mkt större/muskligare om jag börjat träna tidigare. Jag hade nog inte blivit en prisvinnande biff, men jag hade haft de muskler jag nu tycker är snyggt. Jag är mkt så, jag är ingen styrkelyftare, jag fokuserar inte på vikt, men jag gillar muskler som syns. På gamla dagar har jag skaffat mig en del, men OJ om man börjat i lumpen...
Nej det kan jag inte. Har nog riktigt bra gener för att bygga *flex*
Jag har både taskiga gener och funderar alldeles för mycket på hur jag skall träna samtidigt som jag lägger för lite tid på att verkligen träna.
Eddie Vedder
2007-06-04, 20:26
För resultatens skull kan jag inte "skylla" på generna, jag har bra hyfsade förutsättningar för att bli muskulös, bra förutsättningar för att bli en duktig löpare (vilket jag satsar på för tillfället) och hade säkert kunnat bli en bra fotbollspelare med bättre inställning på den tiden. Men inget jag ej lyckats med kan jag beskylla mina gener för.
Jag har bara en sak som hindrar mig och som jag själv inte kan hjälpa och det är mina j-vla hälar. Jag får skavsår bara jag står i skoaffären och tittar på ett par nya skor i stort sett. Det hämmar mej väldigt i satsningen på löpning.
Skulle fanimej få skavsår på hälarna om jag så sprang i träskor!:D
Überbiffen
2007-06-04, 20:31
Nej.
Jag skyller på att jag under dom 7½ det nu gått sedan jag satte min fot i gymmet för första gången har varit borta drygt 2½år pga skador i hadled, rygg och axel. Det och att jag inte alltid sköter koster till 100%. Jag äter för det mesta väldigt bra men det är inte samma sak som alltid och hade jag gjort det hade jag varit bättre idag.
blekfet2
2007-06-04, 20:35
i mitt fall är det endast kosten som är min akilleshäl.
Überbiffen
2007-06-04, 20:39
Sen edit: Däremot kan jag skylla på generna då det aldrig kommer se bra ut oavsett hur mycket jag lägger på mig. Breda höfter, trång över axlarna. Great.
Deffar du eller bygger du nu? Hur mycket väger du och hur lång är du? Hur många kcal/dag ligger du på nu?
Har lungvolym på typ 4 liter, det var väl ungefär det tjejerna i klassen hade, inte ett synligt ben i ansiktet ens när jag har relativt lite fett på resten va kroppen, har handleder på strax över 16cm. Har ärvt en ryggrad som är fruktansvärt kurvig med stor naturlig svank, woho. Har i allmänhet haft fruktansvärt svårt att bygga styrka i överkroppen.
Har dock haft lätt för spänst, explosivitet och bygga röv/ben/korsrygg
Bra gener för styrketräning? NJA, men det finns väl inget man kan göra åt saken utan man får väl pinna på.
Du är i alla fall född för marklyft!
Metal_boy_
2007-06-04, 20:56
Jag kan. Jag har samma utseende på muskelfästena som en tant.
Muskelsjukdomar, benskörhet, etc. lär väl göra en skillnad, tror du inte det? Sen var det som sagt om man *kunde* skylla på dem. Inte just att man gjorde det :)
wintersnowdrift
2007-06-04, 21:27
Nej
Bara lite...
Jag har bra gener för:
- Uthållighet, normala människor brukar ha svårt att köra på med normal hög puls efter 5-6 timmar, jag klarar iaf 12 timmar.
- Skador, jag tål mycket träning utan att bli skadad. (peppar, peppar...)
- Jag har även ganska lätt för att bygga muskler.
Sedan har jag även ett bra psyke, både för tävling och träning, men är det gener?
Dåliga gener har jag däremot för
- Tempo, med den träningen jag kör borde jag vara snabb, men det är jag inte.
- Kroppsbyggnad, jag har svårt att komma ned på låg fett% hur mycket jag än deffar. Det i kombination att jag har lätt för att bygga muskler gör att jag är lite för tung för konditionsidrottande.
Ooh, jag skulle ge typ 17 centimeter i benlängd (en av mina största fördelar som löpare.... jag täcker mycket mark) för att få en mindre ömtålig kropp.
Å andra sidan kan jag nog inte skylla på dåliga gener - egentligen - utan måste snarare rannsaka mitt psyke och inse att jag faktiskt tränat sönder mig själv mer eller mindre medvetet. Jag är inte född med några kroppsliga defekter och med rätt träning och uppbyggnad gissar jag att jag faktiskt skulle kunna hålla mycket, mycket bättre än vad jag gjort hittills.
Frågan är isf om man kan skylla sin mentala status på genetiska faktorer?
//Kristin
jag har jävligt svårt för att bli hård iaf, trots att jag har vägt fruktansvärt lite för min längd.
jontahontas
2007-06-04, 23:44
Jag har bra gener för att bli duktig på det jag tränar för. Däremot har jag gjort ett par dåliga beslut, eller snarare avstått från ett par bra. Dessutom har jag skadat mig pga okunskap och dålig tränare som inte höll koppel på mig.
Du är i alla fall född för marklyft!
jag har muskelreumatism hos 3/4 mor&farföräldrar också, samt artros och nån mer skit.
Ok, då skall vi se:
På minussidan
Lätt att bygga muskler...nej
Lätt att tappa fett...nja
Lätt att gå upp i fett...ja
smala leder...ja
breda höfter...ja
smal över axlarna...ja
taskiga vader/underarmar...ja
lätt att dra på sig skador... ja (men bara de senaste två åren)
Oproportionerligt långa ben och armar... ja
korta muskelfästen på både överarmar/underarmar/lår/vader och lats... JA!
Det är väl främst det sista som är något som gör att jag aldrig kan få en bra fysik. Oavsett hur mycket muskler jag lägger på mig så kommer det aldrig bli riktigt bra.
På pluskontot då:
Lätt att träna upp kondition...ja
Klarar av en hyffsad träningsmängd...ja
Bra återhämtning av skador...ja
Mår bra av att träna och ta ut mig...ja
Lätt att hålla mig frisk... ja
Någon sjukdom eller skada som begränsar mig... nej
Bra på att sköta kosten/träningen...ja
Bra på att motivera mig...ja
Grymt pannben...ja
Uthållig/envis...ja
Det finns killar som når mina resultat betydligt snabbare än vad jag gjort med tanke på hur mycket energi och kraft jag lagt ner på träningen men det finns även dem som aldrig kommer nå så långt. Jag skulle kunna skylla på mina gener men samtidigt så har min motivation/envishet och målmedvetenhet gjort att jag fortfarande är aktiv och så kommer att vara en lång tid framöver medan många andra tappar intresset efter bara några år. Detta har gjort att jag är hyffsat nöjd ändå men det skulle vara kul att se hur saker och ting hade sett ut med lite bättre gener.
i rent muskeluppbyggande och konditionsutvecklande syfte är det en B R A bit kvar för de flesta här innan man kan skylla på gener, seriöst.. det är fan nästan först på scen man kan börja diskutera gener (om man nu snackar bb), styrkelyft osv är väl lite annat, i och med grundstyrka osv..
Jag har bara att tacka för min gener!
183cm , 85kg
bic:40cm , bröst:113 midja:83 ben:61
med fina pecs och axlar, så kan jag inte va nöjdare!
(vill inte vara tyngre pga löpträning)
hmm, jag tycker allt har gått bra, och så mkt gener vet jag inte om man kan skylla på. Jag har alltid varit tävlingsinriktad, seg, stark vette fan. Men jag bygger på endå ;D
jag kan inte skylla på dåliga gener (tyvärr), mamma är gammal instruktör och har alltid haft en kropp att dö för.. Pappa har alltid varit vältränad, så vitt jag kan minnas..
Så att det blivit som det blivit för mig är bara mitt eget fel..
Nä. Jag har inte det ena men jag har det andra.
Frågeställningen är fullkomligt idiotisk. Miljön sätter gränserna långt innan generna kommer på fråga. Praktexemplet "Dålig skelettstruktur" är med största sannolikhet ett resultat av miljön du växt upp i även om detta inte är reparabelt för en vuxen individ. Men du kan ju alltid rädda dina barn från samma öde.
Det är kosten, klarar inte äta så mycket som krävs. Men de gånger jag tar mig i kragen och äter ordentligt så händer det saker, och det känns som det händer snabbt. Men deffa, det vill eller orkar jag inte.
Och förresten, jag är gift redan...
Sofia4_4
2007-07-09, 08:52
Ja, jag skyller på generna för att inte kunna uppnå fysiken jag vill. Jag bygger muskler lätt, men det vill jag inte. Fettet lägger sig på fel ställen - ben och höfter, och är svårare att bli av med det där. Då måste man offra lite bröst. Jävla gener. :smash:
Frågeställningen är fullkomligt idiotisk. Miljön sätter gränserna långt innan generna kommer på fråga. Praktexemplet "Dålig skelettstruktur" är med största sannolikhet ett resultat av miljön du växt upp i även om detta inte är reparabelt för en vuxen individ. Men du kan ju alltid rädda dina barn från samma öde.
Frågan var ju å andra sidan inte om gränserna hade nåtts och vad det isåfall berodde på. Det handlar om ifall generna påverkat utvecklingen, och det gör de ju alltid.
WheyProtein
2007-07-09, 09:17
Korta biceps och vadfästen *grr*
MateFeedKillRepeat
2007-07-09, 11:48
Stora vader (40cm utan att jag tränat dom), höga bicepsfästen (vet inte om det e positivt eller negativt för får större peak men armarna ser mindre ut när jag inte spänner dom...), princip omöjligt att lagra någe fett (typ bra tror jag), lång kroppslängd så har svårare att lägga på mig massa som syns, dock inte svårt att lägga på mig muskler,men att de ska synnas att jag lagt på mig minst lika mycket som någon på typ 175, är typ omöjligt...
Emil_Larsson
2007-07-09, 11:54
Stora underarmar har jag iallafall hört från kompisar att jag har. Iallafall i förhållande till övriga kroppen.
Morfar, Morfars bror, Morsans bror har/hade riktigt stora pelare.
Animalistic
2007-07-09, 13:51
gynekomasti från farsan, dock gjort operiation och tränat så har snygga rattar nu. dock fula ärr under bröstvårtorna. annars grov kropp men big ass :smash:
Har ingen anledning att skylla på generna. Är ju mitt eget val ang om att vara seriös eller bara dra dit för att latja. Sen nångång kanske jag kan skylla på generna om reumatismen blommar ut i mig som jag har i mig. Men det blir en annan historia =)
Karkiainen
2007-07-09, 13:57
Är kanske inte nöjd med hur alla muskler fäster men har inga problem att öka i massa elelr styrka.
Har inget att skylla på generna bara för tillfället överjävligt dåligt med motivation.
Frågan var ju å andra sidan inte om gränserna hade nåtts och vad det isåfall berodde på. Det handlar om ifall generna påverkat utvecklingen, och det gör de ju alltid.
Poängen är att det inte går att särskilja gener från miljön när man tittar på fenotypen. I synnerhet inte när individen själv skall fälla avgörandet.
Jag är för liten för att yttra mig.
helt klart genernas fel att man är såpass grov o stark=/
gynekomasti från farsan, dock gjort operiation och tränat så har snygga rattar nu. dock fula ärr under bröstvårtorna. annars grov kropp men big ass :smash:
Jag vill också ha en grov kropp så jag kan köra göra några reps på 95 i mark och 11.5 i sneda hantelflies.
För övrigt står jag fast vid mitt tidigare uttalande. Ingen tränar tillräckligt hårt eller lever tillräckligt optimalt för att påstå att deras gener hindrar dom från att se ut som kålman.
MasterChief
2007-07-09, 16:29
Jag skyller på generna så in i helvete. Trots att jag inte konditionstränat på ett par år så tar det bara ett par pass för att få riktigt bra flås. Min farsa som aldrig tränat och rökte fram tills han var 45 ägde en bekant för ett tag sen på 3 km. De lustiga i sammanhanget är att kompisen regelbundet sprungit sista 15 åren och skött sig. Farsan lubbade ifrån han och jag är inte långt från sanningen när jag säger att han vara nära tårarna.
Armstrong (min eviga gud) hade bättre syreupptagning än eliten i fotboll 8 månader efter han fått cancerbeskedet och genomgått cystostatika och hjärnoperationer. Det är vad jag kallar gener. De har fastslagit att hans konditionnivå blir inte lägre än vad en normal person ens kan träna sig till, oavsett ansträngning.
Poängen är att det inte går att särskilja gener från miljön när man tittar på fenotypen. I synnerhet inte när individen själv skall fälla avgörandet.
Man kan ju t.ex. avgöra saker som redan nämnts; proportioner, muskelbukars längd, benstomme...
För övrigt står jag fast vid mitt tidigare uttalande. Ingen tränar tillräckligt hårt eller lever tillräckligt optimalt för att påstå att deras gener hindrar dom från att se ut som kålman.
Ingen vet exakt vilken potential de har, men man ser ju hur kroppen är uppbyggd och efter ett tag lär man även märka hur lätt man har för att bygga muskler. Huruvida det finns potential att stå och flexa med Kålman är ju rätt svårt att säga, inte minst för att de flesta antagligen inte vet hur de skulle svara på medicinieringen.
Karl_alfred
2007-07-09, 16:58
Alla tjejer säger att de bygger muskler lätt, men ingen tycks ha några med ett par få undantag.
Sofia4_4
2007-07-09, 17:16
Alla tjejer säger att de bygger muskler lätt, men ingen tycks ha några med ett par få undantag.
Jag byggde dem, sen har jag spenderad ett år på att minimera dem. Det har fungerat så länge.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.