Visa fullständig version : Lite annorlunda datorproblem
Försöker hjälpa en kompis med ett litet annorlunda datorproblem, tänkte kolla om någon har en gissing på vad det kan vara. Kort och gott så handlar det om att hans .txt.-, .doc.- och .litfiler alla har fått sina stycken indenterade helt plötsligt. Det verkar vara något som ändrats i flera program från Microsoft så att den indenterar alla stycken när han öppnar filen.
Någon som vet vad det är för konstig inställing han kommit åt som påverkar flera program på det här sättet?
Runda Grodan
2007-06-03, 19:44
Får jag indentera din kod?
Ledsen Baan men jag var tvungen. :D
Kan tyvärr inte hjälpa dig med problemet men det tror jag du förstår.
Kan det vara så att han pillat på vänstermarginalen i programmet/programmen han öppnar filerna i? Eller om det är i olika program, att han pillat i inställningarna för skrivaren kring marginaler el dyl? WYSIWYG-program kan ju använda inställningar från default-skrivaren för att kunna visa på skärmen hur det kommer se ut vid utskrift.
Kan det vara så att han pillat på vänstermarginalen i programmet/programmen han öppnar filerna i? Eller om det är i olika program, att han pillat i inställningarna för skrivaren kring marginaler el dyl? WYSIWYG-program kan ju använda inställningar från default-skrivaren för att kunna visa på skärmen hur det kommer se ut vid utskrift.
Han hävdar (självklart) att det inte är hans fel. Vanliga gnället om MS och så :D Han håller mycket på med e-böcker, konverterar från olika format och har sig så det kanske finns lite läga där att sabba något.
Han säger iaf att han inte ändrat i programmen och även när han ändrar inställningarna i Word så är dom äldre filerna fortfarande f00kade.
Ska be han kolla på det där med skrivarinställningarna, det låter som det kan vara något. Tror inte han har någon skrivare kopplad till sin laptop men kan vara värt en titt ändå. Finns ju pdf-konverterare som jobbar som virtuell skrivare eller något sånt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.