Visa fullständig version : God VLCD/LCD kur
Hejsan!
Har börjat fundera på att testa VLCD alternativ LCD. Har tidigare testat Ny-Tro PRO Jordgubb, och något äkligare är nog svårt att hitta i alla fall här på denna planet. Testade Nutrilet också, och samma sak där. Finns det verkligen ingen måltidersättare som smakar så bra att man kan dricka upp hela utan att känna för att kräkas, och få kväljningar?
Carolinew
2007-06-03, 16:15
Cambridgekuren smakar riktigt gott.
Sen tänker jag dock inte vara någon förespråkare för VLCD-kurer, tycker det är väldigt fel väg att gå och ofta går den inte alls...
Jag anser att Modifast smakar bäst av de jag testat, har dock inte testat Cambridge. Du kan beställa gratisprov från dom och se vad du tycker själv.
LadyInsane
2007-06-03, 17:12
Vad som helst är väl gott om man bara får äta 500 kcal?
Vad som helst är väl gott om man bara får äta 500 kcal?
:D
Ät kött (el fisk/fågel) och grönsaker (+ frukt) med lite inslag av minimjölk istället. Håller du dig nog mättare på och dessutom mycket trevligare smak.
King Grub
2007-06-03, 19:28
Pulverdieter är oftast effektivare än "fast föda-dieter" när kaloriintaget är väldigt lågt.
Har du provat Complete Diet?
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=26&products_id=64
Inte för att jag vet hur den smakar, men det är en fullvärdig kostersättare.
Pulverdieter är oftast effektivare än "fast föda-dieter" när kaloriintaget är väldigt lågt.
Har du provat Complete Diet?
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=26&products_id=64
Inte för att jag vet hur den smakar, men det är en fullvärdig kostersättare.
Kollade på den, och det låter intressant. Det kanske låter lite konstigt, men smaken är nästan viktigare än att det är 100,00000 procents korrekt näringsinnehåll, för om den smakar lika äkligt som de tidigare jag prövat finns risken att de kommer upp lika fort igen, och då har de ingen nytta alls.
Någon som vet hur den smakar?
Jag har bekanta som provat Cambridge, och jag har fått uppfattningen att den smakar rätt bra (annars hade jag fått höra det åtminstone någon gång under dietens gång tycker jag ...). Finns också en som heter Alevo, tror jag, som skall smaka bra.
Ett tips är att satsa på någon smak som smakar "mat", typ potatis- och purjolökssoppa (finns i alla fall hos Alevo) och inte bara "godissmaker", typ choklad. Detta för att inte bli så uttråkad och för att det känns som om man får "mat" på ett annat sätt.
Ett tips är att satsa på någon smak som smakar "mat", typ potatis- och purjolökssoppa (finns i alla fall hos Alevo) och inte bara "godissmaker", typ choklad.
Även Apoteket säljer en potatis- och purjosoppa från Modifast som jag har ätit några av tidigare. Dessa var riktigt goda. Om man vill kan man späda dem med betydligt mer vatten än vad som står och kanske lägga i några broccoli-bitar eller annat med lågt energivärde.
http://www.apoteket.se/apoteket/jsp/polopoly.jsp?d=5267&ProductSKU=219061&prodinfotype=&showBuy=true&action=showProdInfo
Annars tycker jag att Nutriletts chokladpulver faktiskt är ganska god. :)
140kg -> 105 på 3.5 månader med naturdiet, endast vatten och åt absolut inget annat, inte äns frukt/grönsaker, har behållt vikten och t om gått ner ännu mer när jag övergått till fast föda, väger 98 nu
Även Apoteket säljer en potatis- och purjosoppa från Modifast som jag har ätit några av tidigare. Dessa var riktigt goda. Om man vill kan man späda dem med betydligt mer vatten än vad som står och kanske lägga i några broccoli-bitar eller annat med lågt energivärde.
http://www.apoteket.se/apoteket/jsp/polopoly.jsp?d=5267&ProductSKU=219061&prodinfotype=&showBuy=true&action=showProdInfo
Annars tycker jag att Nutriletts chokladpulver faktiskt är ganska god. :)
Ge er bara inte på att blanda den där i en shaker, det blev inge bra med vatten från vår kaffeautomat.
Sir Klabbe
2007-06-07, 20:29
140kg -> 105 på 3.5 månader med naturdiet, endast vatten och åt absolut inget annat, inte äns frukt/grönsaker, har behållt vikten och t om gått ner ännu mer när jag övergått till fast föda, väger 98 nu
Du skojar? Var det ända du fick i dig vatten?
King Grub
2007-06-07, 20:37
Naturdiet, står det.
Carrol87
2007-06-07, 20:43
jag har prövat Modifast och de fick mig att nästan kräkas tillslut.
satsa hellre på att ät vettigt o motionera mer..
men min mammas kompis har gått hos Itrim (googla det, har ingen adress) o det e som VV fast man får träningsmedlemskap o mat i månadspriset. dock måste man teckna i 12 mån. men hon har gått ner massor o tyckte att deras ersättningsmåldtider va toppen, de hade flera smaker precis som Cambridge.
Tror inte jag kunnat skriva här om det hade varit så :Virro
Cambridge är man riktigt klen om man inte klarar dricka, i värsta fall köp mintchoklad, håll för näsan och häll i dig, den enda smaken du känner är en rätt kraftig mintsmak när du sen andas ut. Funkar med det mesta, enda tillfället man känner smaken är när man andas ut. Men visst, vissa smaker smakar som döda djur, naturdiet cafe latte t ex
min mammas kompis har gått hos Itrim (googla det, har ingen adress)
www.itrim.se ;)
Carrol87
2007-06-08, 14:33
fiiffigt :) det e ..erhm, logiskt :P tack :D
Jag rekommenderar Cambridgekuren, det smakar gott och funkar. Dock är det väldigt dyrt, runt 450 kr/vecka.
Nu testar jag Naturdiet Drinkmix Chokladsmak, samma sak som cambridgekuren fast billigare! Mycket gott och hjälper till att gå ned i vikt!
Cambrigde choklad är riktigt god. Jordgubb går ner med.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.