handdator

Visa fullständig version : Alkohol?

tomasa
2007-06-02, 17:15
HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ! asså nu har ja vart å tränat å undrar om det e dåligt å dra ut å supa sen samma dag? försämrar det muskeltillväxten så vill ja gärna veta det. det där passet var jävligt så då stannar ja hellre hemma istället om det visar sig att det inte var till ngn som helst nytta. men ja vill ju så gärna ut. :em:

Eddie Vedder
2007-06-02, 17:16
Sök på "alkohol" som titel så kommer du ha läsning om ämnet hela natten sen.:thumbup:

Jacksatan
2007-06-02, 17:17
Drar du ut o super ner dig ikväll kommer du nog inte ha så stor nytta av det där passet. Proteinsyntesen försämras rejält av alkohol +en massa andra mindre önskvärda effekter.

Ryska_raketen
2007-06-02, 17:18
Om du gärna vill ut, men inte supa. Vad sägs om att gå ut nykter? Jag vet, det är ett jävligt konstigt förslag.

Osten80
2007-06-02, 17:45
Byt drog.

tomasa
2007-06-02, 18:54
Byt drog.

vaddå vad menaru med det?

Lexidos
2007-06-02, 20:20
Om du gärna vill ut, men inte supa. Vad sägs om att gå ut nykter? Jag vet, det är ett jävligt konstigt förslag.

Går jättebra, men setill att dricka något ur ett glas. Gärna med myskofärg så att folk tror att du är lite onykter.
Man vill ju inte göra folk oroliga att det skulle finnas någon nykterperson där :)

tp_88
2007-06-02, 21:38
vaddå vad menaru med det?
Drick inte alkohol - använd annan drog, kanske?

Runda Grodan
2007-06-02, 22:02
Vad bestämde du dig för? Är du full nu?

LadyInsane
2007-06-02, 22:09
Drick inte alkohol - använd annan drog, kanske?

Byt drog.

Snackar ni om olagliga droger, är detta riktigt larviga förslag. - Lyssna inte på dem.

Idioter.

tp_88
2007-06-02, 22:10
Snackar ni om olagliga droger, är detta riktigt larviga förslag. - Lyssna inte på dem. Idioter.
Ja, för om en drog är laglig är den ofarlig. Alkohol, DXM, Bromo osv. är inte farligt! DO LEGAL DRUGS KIDS!!11

EDIT: Drick inte! (nu är jag seriös)

LadyInsane
2007-06-02, 22:28
Ja, för om en drog är laglig är den ofarlig. Alkohol, DXM, Bromo osv. är inte farligt! DO LEGAL DRUGS KIDS!!11

EDIT: Drick inte! (nu är jag seriös)

Nej det var inte så jag menade. Jag tycker att det är idiotiskt att tipsa om ännu "värre" saker. Oavsett om alkohol är dåligt, ska man väl inte vilseleda någon till att kanske ta något annat. Det är minst sagt tydligt att killen är ny och vill lära sig, varför inte skriva något användbart istället för att hagla oseriösa poster över honom?

Jaws
2007-06-02, 22:34
Vafan man måste ju leva också. Uppmuntra inte killen till att börja knarka. Jag anser dock att alkohol är en värre drog. Världen hade fan sett bättre ut om folk rökte på lite mer istället för att häva i sig farliga mängder alkohol.:)

Eddie Vedder
2007-06-02, 22:36
Finns troligtvis massa trådar om alkohol kontra doping/droger både i allmänt och på dom träningsrelaterade underforumen så lämna gärna den diskussionen därhän i den här tråden då topic handlar om alkoholens påverkan på träningsresultaten.

Cerberus
2007-06-02, 22:48
jag dricker en flaska explorer varje dag och jag växer bra för det :D

nej då, men alkohol påverkar ju kroppen negativt på alla sätt förutom i sinnet för stunden. Sen ja drog ner supandet till absolut minimum(alltså bara på extremt bra tillfällen ja super, typ massa brudar, semester osv) så har ja ökat förjävla bra muskel och styrkemässigt.

tp_88
2007-06-02, 23:02
Nej det var inte så jag menade. Jag tycker att det är idiotiskt att tipsa om ännu "värre" saker. Oavsett om alkohol är dåligt, ska man väl inte vilseleda någon till att kanske ta något annat. Det är minst sagt tydligt att killen är ny och vill lära sig, varför inte skriva något användbart istället för att hagla oseriösa poster över honom?
1) Man brukar rekommenderas att söka, detta ämnet har diskuterats sjukt många gånger.
2) Jag bara förklarade vad postaren innan mig skrev, eftersom trådskaparen inte förstod.
3) Verkligheten är inte så att alla lagliga droger är mindre farliga än olagliga diton.

Sheogorath
2007-06-02, 23:19
TP har naturligtvis helt rätt. Att dricka sig full varje helg ger troligvis värre skadeverkningar i kropp och hjärna än, säg, kokain eller amfetamin en kväll varannan helg. Och opiater som t.ex. heroin har knappast någon toxicitet alls. Problemet är ju bara att många brukare blir missbrukare, p.g.a. den enorma beroendepotentialen. Och missbruk av en drog, laglig eller olagligt, kommer definitivt få sociala och fysiskska/psykiska efterverkningar. Vissa mindre trevliga än andra. Alkolhol är förhållandevis lätt för flertalet att hålla på en "bruks"-nivå.

Cerberus
2007-06-02, 23:21
så det är kokain och tjack som gäller då för oss som tränar??

Sheogorath
2007-06-02, 23:24
så det är kokain och tjack som gäller då för oss som tränar??

Jag tror inte vi ska diskutera sådant här. Du vet dessutom att kokain och amfetamin är farligt, även om det för flertalet kanske är farligt på ett annat sätt än alkohol.

Rockhard
2007-06-02, 23:27
HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ! asså nu har ja vart å tränat å undrar om det e dåligt å dra ut å supa sen samma dag? försämrar det muskeltillväxten så vill ja gärna veta det. det där passet var jävligt så då stannar ja hellre hemma istället om det visar sig att det inte var till ngn som helst nytta. men ja vill ju så gärna ut. :em:

Jag har haft min bendag på fredagar i ett par år och om jag super så är det oftast fredagar. Trots det så har benen utvecklats i ungefär samma takt som resten av kroppen. Kanske hade gått bättre om jag inte supit alls, men helt meninglöst är det inte.

Cerberus
2007-06-02, 23:28
Jag tror inte vi ska diskutera sådant här. Du vet dessutom att kokain och amfetamin är farligt, även om det för flertalet kanske är farligt på ett annat sätt än alkohol.

sorry :D

var ett litet skämt från min sida :). Drugs suck!

ngn berusning då o då kan ja tycka är skoj, men då tänker man knappast på mängden(inte jag iaf) så de "pajar" träning. Alkohol är och kommer alltid förbli en dålig vana om det är optimala träningsresultat man vill ha(rent fysiologiskt iaf).

om man tycker om att supa tycker jag man ska göra det ibland om det ett balanserat liv man vill ha. Jag har lärt mig att gå på fest nykter :D men visst fan är det skoj att vara berusad ibland det erkänner jag..

tp_88
2007-06-02, 23:31
Jag tänkte inte så mycket på alkohol/tobak kontra "kända" olagliga droger, utan kanske mer på andra lagliga droger; dxm, research chemicals, ketamin(förbjöds väl typ -05 iofs) osv mot endel tämligen snälla olagliga droger som hasch.

Som du säger Sheo är alla droger skadliga på något sätt, och när det går så långt som att du blir beroende av dem är det inget annat än tragiskt - oavsett drog. Det man, eller iaf jag, kan tröttna på ibland är att folk verkar ha sån dubbelmoral när det kommer till droger. Dricker du inte alkohol är du konstig, medans om man nyttjar andra droger är man nån livsfarlig hippie/pundare som är dum i huvet.

Cerberus
2007-06-02, 23:33
sen kan ju vad som helst bli ett beroende, t.om träning.

Som man säger, för mycket av vad som helst är destruktivt.

Sheogorath
2007-06-02, 23:34
Jag tänkte inte så mycket på alkohol/tobak kontra "kända" olagliga droger, utan kanske mer på andra lagliga droger; dxm, research chemicals, ketamin(förbjöds väl typ -05 iofs) osv mot endel tämligen snälla olagliga droger som hasch.

Som du säger Sheo är alla droger skadliga på något sätt, och när det går så långt som att du blir beroende av dem är det inget annat än tragiskt - oavsett drog. Det man, eller iaf jag, kan tröttna på ibland är att folk verkar ha sån dubbelmoral när det kommer till droger. Dricker du inte alkohol är du konstig, medans om man nyttjar andra droger är man nån livsfarlig hippie/pundare som är dum i huvet.

:thumbup:

Och startar man trådar om andra lagliga droger förutom koffein, alkohol och nikotin så blir dom snabbt borttagna. *whistle*

tp_88
2007-06-02, 23:35
sen kan ju vad som helst bli ett beroende, t.om träning.

Som man säger, för mycket av vad som helst är destruktivt.
Guilty! *popcorn*

Träningsberoende är i min mening dock mindre destruktivt än drog-/spelberoende. *försöker rättfärdiga mitt missbruk* *whistle*

Cerberus
2007-06-02, 23:37
Guilty! *popcorn*

Träningsberoende är i min mening dock mindre destruktivt än drog-/spelberoende. *försöker rättfärdiga mitt missbruk* *whistle*

haha :D det är tveklöst den bättre drogen. Jag är också träningsnarkoman, jag mår dåligt om jag inte kan träna *touched by the iron*

Hellre det än att va halvalkis som jag var förr!

tomasa
2007-06-03, 11:54
Ja mina vänner! Jag hade minsann skittråkit igår men det ångrar jag inte! Jag drack vatten ur ett vitt glas så alla kunde se vilken liten nykterist jag var men det skall inte göra någon skillnad! Jag vägrar låta det där jobbiga träningspasset vara fördjäves.

Vi var på en irlänsk pub i gamla stan där jag såg HETASTE brittan synd bara att det stod två st biffiga skinheads med tatueringar i ansitket å sånt snusk och höll henne sällis tills skiten stängde annars hade hon vart min kan jag ju med 100 % säkerhet säga.

Cerberus
2007-06-03, 11:59
Ja mina vänner! Jag hade minsann skittråkit igår men det ångrar jag inte! Jag drack vatten ur ett vitt glas så alla kunde se vilken liten nykterist jag var men det skall inte göra någon skillnad! Jag vägrar låta det där jobbiga träningspasset vara fördjäves.

Vi var på en irlänsk pub i gamla stan där jag såg HETASTE brittan synd bara att det stod två st biffiga skinheads med tatueringar i ansitket å sånt snusk och höll henne sällis tills skiten stängde annars hade hon vart min kan jag ju med 100 % säkerhet säga.

det blir roligare efter ett tag.

tomasa
2007-06-03, 12:05
Jag är även tacksam för all hjälp jag fått. Droger håller jag mig långt bort ifrån, jag har lätt att bli beroende av saker tex. i grundskolan köpte drack jag väl ca en liter läsk om dagen, e djupt tacksam över att ja inte blev tjock eller att mina tänder frätte sönder åt helvete :D och nu i veckan har jag fått ngn jävla törst här som jag inte kunnat släcka med ngt annat än öl så jag vill inte ens veta vad som skulle hända om jag började med knark. Men alkohol kan jag inte leva utan :D nu i veckan ska vi ut på en riktig röjarrunda å då jävlar!

Tajger86
2007-06-06, 10:25

Så för att en drog är olagligt är den farligare än alkhol? :laugh: Vart har du levt hela ditt liv? Instängd i en källare?

Eddie Vedder
2007-06-06, 10:28
Så för att en drog är olagligt är den farligare än alkhol? :laugh: Vart har du levt hela ditt liv? Instängd i en källare?

Och på vilket sätt bidrar du till diskussionen med att håna LadyInsane för hennes åsikt?

Du skjuter dej ju dessutom i foten "en aning" när du dömer ut någon som pratar om alkoholens biverkningar bara någon minut efter att du själv startat en tråd där du frågar vad som är negativt med alkohol.*screwy*

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=95946

Man kan förlora trovärdigheten för mindre.

Tajger86
2007-06-06, 10:29
Och på vilket sätt bidrar du till diskussionen med att håna LadyInsane för hennes åsikt?

Du skjuter dej ju dessutom i foten "en aning" när du dömer ut någon som pratar om alkoholens biverkningar bara någon minut efter att du själv startat en tråd där du frågar vad som är negativt med alkohol.*screwy*

jag sökte som du sa. Pang på dej. Inte för att svaren här var speciellt givande... och sökfunktionen suger.

Eddie Vedder
2007-06-06, 10:32
jag sökte som du sa. Pang på dej. Inte för att svaren här var speciellt givande... och sökfunktionen suger.

Så först frågar du om nånting du inte förstår, sen får du reda på lite om hur det ligger till och direkt använder du den kunskapen för att håna någon annan? Det är en ganska dålig stil.

Att du sen uppenbarligen inte förstår dej på sökfunktionen är ditt problem.

Tajger86
2007-06-06, 10:33
Så först frågar du om nånting du inte förstår, sen får du reda på lite om hur det ligger till och direkt använder du den kunskapen för att håna någon annan? Det är en ganska dålig stil.

Att du sen uppenbarligen inte förstår dej på sökfunktionen är ditt problem.

Jag använde min kunskap om olagliga droger för att håna någon annan. Korrekt.

Och sökfunktionen suger.

NisseEriksson
2007-06-06, 10:48
Jag använde min kunskap om olagliga droger för att håna någon annan. Korrekt.

Och sökfunktionen suger.

Sökfunktionen fungerar bra

LadyInsane
2007-06-06, 13:36

Ojdå måste ha missat detta.

Nej, det har jag inte sagt. Det enda jag påpekade är hur idiotiskt det var att tipsa en nybörjare om just droger. Det var ganska tydligt att han inte visste vad han skulle göra, och vänder sig hit där vana byggare skämtar till det, vilket han kanske inte uppfattar.

Dessutom tror jag att du är den som behöver läsa på. Alkohol är ingen barnlek men det är få droger, om ens inga, som klassas som mindre farliga än alkohol.

Edit: Oj, han var bannad.

Cerberus
2007-06-06, 13:50
alkohol suger, har dock för mig att ngn studie visat sig att de innehåller lite antioxidanter(öl). Alkohol e skit dock.

becoming
2007-06-07, 08:39
mjo alkohol e helt klart en av de värre drogerna, usch.

krilleh
2007-06-07, 09:27

Det finns nog en anledning till att droger är olagliga

1986
2007-06-08, 14:13
Det finns nog en anledning till att droger är olagliga

Och av samma anledningar kan man tycka att även alkohol borde vara olagligt.

Yankeee
2007-06-08, 14:25
Finns redan en tråd om detta.

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=95833&highlight=vad+g%F6ra