handdator

Visa fullständig version : Vad hemskt!

gladiatorerna1
2007-05-29, 13:44
Läs detta: http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1080972,00.html

tossefar
2007-05-29, 13:46
Klantarslet anmälde det aldrig. Föga förmildrande att komma springandes med pengarna alldeles för sent, när hon redan gjort sig medvetet skyldig till försäkringsbedrägeri.

Yankeee
2007-05-29, 13:48
"- Rent principiellt, om man förskingrat eller lurat till sig pengar, så är ett brott fullbordat i och med att man fått pengarna. Om man betalar tillbaka spelar ingen roll, brottet måste utredas, säger chefsåklagare Christer Krantz vid åklagarmyndigheten i Sundsvall."

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=655292

Achryl
2007-05-29, 13:49
usch, typiskt arbetslösa att se sådär bleka och sura ut

jwzrd
2007-05-29, 13:49
Klantarslet anmälde det aldrig. Föga förmildrande att komma springandes med pengarna alldeles för sent, när hon redan gjort sig medvetet skyldig till försäkringsbedrägeri.

Antyder du att Aftonhoran glider lite med sanningen? *OMGSHOCKEDLOL*

tossefar
2007-05-29, 13:50
Antyder du att Aftonhoran glider lite med sanningen? *OMGSHOCKEDLOL*

Aldrig, ser man så ledsen ut kan man väl inte vara skurk?!?

regus
2007-05-29, 13:51

+1*grr*

jwzrd
2007-05-29, 13:51
Aldrig, ser man så ledsen ut kan man väl inte vara skurk?!?

:/

Löjtnant Blank
2007-05-29, 13:54

He, he. Du ville skriva "tjocka och fula", men vågade inte.

gladiatorerna1
2007-05-29, 13:56
vet föresten inte vad jag ska tycka! Hur kan man glömma? Tror knappast hon har gjorde det! Hon kom väl på i efterhand att det inte var så bra att undanhålla det!

Snafu
2007-05-29, 13:57
Skall bli intressant att se om åtal väcks, och i sådana fall vad en eventuell dom blir.

Hade hon uppsåt? Vetefan, tror inte det.

Kurash
2007-05-29, 13:57
Mina surt förvärvade skattepengar! Det kommer ju kosta mer att utreda brottet än vad hon försökte förskingra.

teargaz
2007-05-29, 14:01
Jag fattar inte riktigt vart hon var ärlig nån stans och vart det är synd om henne?

Hon har lyft bidrag som hon inte skulle ha. Jag tycker det är sjukt ansvarslöst så jag har inga som helst problem med att hon blir anmäld.

Drfg
2007-05-29, 14:06
Jag fattar inte riktigt vart hon var ärlig nån stans och vart det är synd om henne?

Hon har lyft bidrag som hon inte skulle ha. Jag tycker det är sjukt ansvarslöst så jag har inga som helst problem med att hon blir anmäld.

Hon var ärlig när hon gick dit och sa att hon glömt och betalade tillbaka? Är väl inte så svårt att förstå och efter att ha läst detta kommer andra som hamnar i samma situation skita i att säga till och hoppas de inte blir upptäckta, jättebra!

Achryl
2007-05-29, 14:06
He, he. Du ville skriva "tjocka och fula", men vågade inte.

you read my mind :D

rikke_B
2007-05-29, 14:16
Mina surt förvärvade skattepengar! Det kommer ju kosta mer att utreda brottet än vad hon försökte förskingra.

Precis hoppas det går hela vägen till regeringsrätten.

Nä, hon blev nog nojjig å kröp till korset.

Ironwoman
2007-05-29, 14:18
Hur skulle det se ut om myndighetspersoner struntade i att anmäla saker bara för att de tycker synd om personerna och tror att de inte menade det. Rättvist samhälle det skulle bli då.

Baan
2007-05-29, 14:20
Hmm om man får bostadsbidrag och det visar sig att man sen fått för mycket (eller inte skulle ha någon alls) så är det ju ganska lätt att betala tillbaks. Antar att det här fallet är lite värre då?

Edit: Hm förmodligen för att det är svårare komma undan med att man skattat massa stålar till skillnad från var ungarna bor..

teargaz
2007-05-29, 14:24
Hon var ärlig när hon gick dit och sa att hon glömt och betalade tillbaka? Är väl inte så svårt att förstå och efter att ha läst detta kommer andra som hamnar i samma situation skita i att säga till och hoppas de inte blir upptäckta, jättebra!

Men det jag tycker är sjukt är att många ser bidragsfusk som nåt helt ok.

Att det finns andra bidragsfuskare är ju ett annat problem. Man får väl ta sitt ansvar som bidragstagare och se till att man har belägg för bidragen helt enkelt. Det borde ju inte vara så mycket jobb.
Ser man inte till att ha den lilla hästen i garaget så har jag inga problem med att man får ta smällen.