handdator

Visa fullständig version : frukost..

StarkeMats
2007-05-27, 16:52
tror inte jag är ensam om att lida om detta men jag har verkligen seriösa problem att få i mig mat på morgonen. tycker det smakar enormt illa och aptiten finns inte på mils avstånd. nu har jag dock lyckats få i mig 2 mackor och 1 gainer varje morgon men någon sunkig gouda ost-skiva. men detta räcker väl inte?
fler som har svårt för käk på morgonen och hur fassen gör ni?

Handcuff
2007-05-27, 17:23
tror inte jag är ensam om att lida om detta men jag har verkligen seriösa problem att få i mig mat på morgonen. tycker det smakar enormt illa och aptiten finns inte på mils avstånd. nu har jag dock lyckats få i mig 2 mackor och 1 gainer varje morgon men någon sunkig gouda ost-skiva. men detta räcker väl inte?
fler som har svårt för käk på morgonen och hur fassen gör ni?

Vaddå inte räcker? räcker inte för vad? Nog får du i dig ett par hundra kalorier där utan problem.

King Grub
2007-05-27, 17:30
Vänta någon eller några timmar tills du är hungrig och kan äta? Jag går upp vid 5 och äter frukost vid någon gång mellan 9 och 10.

Strongman
2007-05-27, 17:30
jag har också samma problem

jag mixar

1dl keso
ca 1-2dl yoghurt
1dl havregryn
1 skopa glass
några frysta jordgubbar
lite mjölk
1 matsked olivolja
1 banan

det funkar o dricka, ganska gott faktiskt, det mättar som fan för stunden men 1 timme senare så gör magen uppror och kräver mat i stora mängder

StarkeMats
2007-05-27, 17:57
Vänta någon eller några timmar tills du är hungrig och kan äta? Jag går upp vid 5 och äter frukost vid någon gång mellan 9 och 10.

Så kan jag också göra. Går upp kl 10 och äter först kl 12 eftersom att jag börjar jobba ganska sent på dagen. Men förlorar man inte energi då eftersom att man faktiskt lär vara hungrig ?

jag har också samma problem

jag mixar

1dl keso
ca 1-2dl yoghurt
1dl havregryn
1 skopa glass
några frysta jordgubbar
lite mjölk
1 matsked olivolja
1 banan

det funkar o dricka, ganska gott faktiskt, det mättar som fan för stunden men 1 timme senare så gör magen uppror och kräver mat i stora mängder

heh lät ganska okej endå men som sagt, då får man käka efter en stund igen och när jag jobbar så har ja inte möjlighet till de..
de e skit o jobba om man vill äta mycket ;)
får ta och inhandla en mixer asap. :D

King Grub
2007-05-27, 17:59
Så kan jag också göra. Går upp kl 10 och äter först kl 12 eftersom att jag börjar jobba ganska sent på dagen. Men förlorar man inte energi då eftersom att man faktiskt lär vara hungrig ?

Har du ett bestämt kaloriintag du minst vill nå över dygnet, får du helt enkelt äta större och/eller fler mål under resten av dagen.

Johan_P
2007-05-27, 18:23
Det är jättegott att äta på morgonen. Ta det till vana så blir det bra efter x antal veckor...

mrflyes
2007-05-27, 19:57
jag bara måste ha mat på morgonen...kan längta efter frukost när jag lägger mig på kvällen:)

Rahf
2007-05-27, 20:29
Det är annorlunda för mig. Tidiga morgonen då kan det vara lite tröttsamt och få i sig så då brukar jag tvinga i mig mat. Planerar att fixa övriga morgonbestyr före frukost i fortsättningen för att se om aptiten påverkas.

emmak
2007-05-27, 22:13
Till trådskaparen:
Jag var precis likadan som dig för några år sen, om jag fick ner en brödskiva med en skiva ost på så var det bra gjort av mig, kunde verkligen inte äta frukost.

Nu trycker jag en rejäl frukost det första jag gör när jag vaknar, det är bara en vanesak. Börja tvinga i dig frukost så kommer det bli lättare och lättare att äta det!

Så gjorde jag och det funkade nästan för bra, nu anser jag att frukost är dagens godaste mål :)

shadowfire
2007-05-27, 22:16
Jag var likadan själv, men har börjat vänja mig vid att äta mer och mer... börja lite och öka försiktigt typ.

Sedan så tillhör jag de som blir väldigt hungriga på morgonen, om jag äter något strax innan läggdags. Typ en nattmacka och en kaseindrink. Av någon anledning vaknar jag med knorrnade mage som bara törstar efter frulle.

Alfred Nobel
2007-05-28, 08:32
jag bara måste ha mat på morgonen...kan längta efter frukost när jag lägger mig på kvällen:)

Haha, sammma här. Kan pina mig lite extra under kvällen för att sedan krypa ned i sängen och tänka över vad gott det ska bli med morgondagens frukostintag :D Är jag jättesugen när jag vaknar, kan jag lyxa till de med några extra kcal i form av en salamismörgås! *drool*

KaptenKnäsvag
2007-05-28, 16:34
Jag har samma problem.

Klämmer i mig en protte drink direkt när jag vaknar, sen gör jag ordning frukost.
Sen går jag promenad i 30 minuter och käkar frukosten efter de (i skolan).

Jaws
2007-05-28, 16:58

Haha samma här, sjukt gott med frukost. Godaste målet på dagen, speciellt om man har helt färska bullar med lite pepparsalami.

En hederlig Kalle Anka framför sig är aldrig fel heller.