handdator

Visa fullständig version : Vad äta vid både bulk och deff?

syrén
2007-05-26, 20:54
Jag har börjat dejta en kille som tränar mycket och bygger muskler. Jag å andra sidan håller på att slimma till kroppen.

När jag nu ska bjuda honom på middagar framgent, behöver jag tips på vad vi båda kan äta, utan att behöva laga två olika rätter... Tips?

Ryska_raketen
2007-05-26, 20:54
Bra mat helt enkelt. Vid bulk = mycket, vid deff=mindre ;)

Handcuff
2007-05-26, 20:57
Bra mat helt enkelt. Vid bulk = mycket, vid deff=mindre ;)

Precis. All mat funkar både vid deff och vid bulk :)

Englund
2007-05-26, 21:35
Kanske inte så fräscht om killen måste sätta i sig 2 kg potatis och ett halvt kg kyckling dock :)

nutz
2007-05-27, 02:13
Oraffinerat, naturligt, fett- och proteinrikt. Sen berättar du att de stora byggarna på kolo lärde dig att det är the shit för alla glada människor, stora som små.

(jaja, kolhydratsrikt också för den som vill)

Eddie Vedder
2007-05-27, 03:56
Seriöst, käkar inte killen det du bjuder på oavsett??? Är man i slutet av en deff i en satsning på att stå på scen är det väl kanske "fölåtligt" men bir man bortbjuden äter man väl vad som bjuds?

Laga en helt vanlig god måltid (forumet för matlagning är ju en GULDGRUVA med både sjukt god mat, bilder och recept:thumbup: *drool* ) och sen äter ni väl helt sonika utifrån den mängd ni båda önskar?

Har svårt att se problemet faktiskt.;)

Johan_P
2007-05-27, 09:25
Håller med Eddie. Det finns ju inget problem, det är isf du som skapar ett ;)

Bjud på bra och trevlig mat, något som är gott men ändå inte är fullkomlig skräpmat.

Off-topic: Lycka till med dejterna!

syrén
2007-05-27, 09:48
Joo alltså visst äter han med stor aptit det som bjuds. Det är inte han som begärt detta, utan mer jag som vill fixa något "bra" för oss båda att äta. Och ja jag älskar att laga mat...

Och det är inte de där enstaka kvällarna det handlar om, klart att man kan se förbi någon enstaka gång...

Vad tror ni om exvis fläskfile med potatisklyftor? Och till det en hemmalagad bea-sås till honom? Och själv ha en kall variant med yogurth med dragon, persilja, vinäger och lite lök.. hmm

syrén
2007-05-27, 09:51
Kanske inte så fräscht om killen måste sätta i sig 2 kg potatis och ett halvt kg kyckling dock :)

Precis, så tänker jag oxå...

Johan_P:
Off-topic: Lycka till med dejterna!

Tackar tackar! :D