Facaa
2007-05-21, 16:53
Tja :)
Har lite funderingar ang diet o träningen.
Ur tränings synpunkt har jag bra diciplin, jag utför mina pass och tränar på bra men dieten eller rättare sagt "diet-tänket" har jag inte.
Nu är det inte som så att jag äter pizza varje dag men ibland tappar jag tråden.
se nedan hur en typisk dag kan se ut för mig och kommentera.
notera att tecknet / betyder eller.
0450 - 0610 cardioträning (medel - högt tempo, ibland även lågt)
0630 - Prottedrink
0900 - frukost (makril med grovtbröd / 2 hårdkokta ägg / protein bar)
1200 - lunch (proteinrik mat, kylling/lax/tonfisk/keso)
1600 - middag (Samma som lunch dock lite mer kolhydrater)
1830 - styrke träning (brukar köra 1 muskelgrupp + mage/20 min cardio)
2000 - protte drink + creatin (creatin om det är under creatin perioden)
Notera att jag väger ej min mat som ni förstått, lite lat e jag.
Info:
25 år
178cm lång
82 kg
BF 30 %
Har tränat en tid dock med långa pauser emellan men tagit upp träningen igen sedan 1 månad tillbaka.
Mina funderingar blir ang BF som jag mätte igår och som visade 30%, kan inte säga att jag blev så glad.
Det jag mest har svårt med är just maten och mängder eller rättare sagt uppläget.
Många säger att det är bra för det fungerar för dem men sen har vi alla inte samma gener m.m. Vissa går ner snabbare medan andra inte osv.
När vi snackar kropps form så ser jag lite bulkig ut, inga stora proportioner dock enormt stark men det som väger neråt är just maten.
Mål:
Mina mål tror jag inte är några omöjliga, vill inte bli störst i gymmet, vill inte vara killen som flexar på gymmet o snackar massa goja :)
Vill mest gå ner i fett o må bra.
Farhågor:
- Godis, diggar godis som f!n så alla tips för att slippa äta godis är kanon bra.
- Mängden mat känns mkt ibland. ex som idag till middag åt jag, 1st kyckling klubba + ca 1½dl bönsallad.
några tips?
Har lite funderingar ang diet o träningen.
Ur tränings synpunkt har jag bra diciplin, jag utför mina pass och tränar på bra men dieten eller rättare sagt "diet-tänket" har jag inte.
Nu är det inte som så att jag äter pizza varje dag men ibland tappar jag tråden.
se nedan hur en typisk dag kan se ut för mig och kommentera.
notera att tecknet / betyder eller.
0450 - 0610 cardioträning (medel - högt tempo, ibland även lågt)
0630 - Prottedrink
0900 - frukost (makril med grovtbröd / 2 hårdkokta ägg / protein bar)
1200 - lunch (proteinrik mat, kylling/lax/tonfisk/keso)
1600 - middag (Samma som lunch dock lite mer kolhydrater)
1830 - styrke träning (brukar köra 1 muskelgrupp + mage/20 min cardio)
2000 - protte drink + creatin (creatin om det är under creatin perioden)
Notera att jag väger ej min mat som ni förstått, lite lat e jag.
Info:
25 år
178cm lång
82 kg
BF 30 %
Har tränat en tid dock med långa pauser emellan men tagit upp träningen igen sedan 1 månad tillbaka.
Mina funderingar blir ang BF som jag mätte igår och som visade 30%, kan inte säga att jag blev så glad.
Det jag mest har svårt med är just maten och mängder eller rättare sagt uppläget.
Många säger att det är bra för det fungerar för dem men sen har vi alla inte samma gener m.m. Vissa går ner snabbare medan andra inte osv.
När vi snackar kropps form så ser jag lite bulkig ut, inga stora proportioner dock enormt stark men det som väger neråt är just maten.
Mål:
Mina mål tror jag inte är några omöjliga, vill inte bli störst i gymmet, vill inte vara killen som flexar på gymmet o snackar massa goja :)
Vill mest gå ner i fett o må bra.
Farhågor:
- Godis, diggar godis som f!n så alla tips för att slippa äta godis är kanon bra.
- Mängden mat känns mkt ibland. ex som idag till middag åt jag, 1st kyckling klubba + ca 1½dl bönsallad.
några tips?