handdator

Visa fullständig version : Ang. Träning vid Förkylning.

eppenjet
2007-05-20, 14:25
Jag har hört massa olika myter om träning vid förkylning. T ex att träning ska ge motsatt effekt (svagare vid styrketräning, d v s att musklerna bryts ner). Hur ligger det till egentligen? Vad kan man köra när man är förkyld? Lite situps om kvällarna så man inte förslappas totalt?

Edit: Med förkylning menar jag lite rinnig näsa, småont i halsen e.t.c. Krasslig helt enkelt xD

Raggis
2007-05-20, 14:28
http://kolozzeum.com/forum/search.php?searchid=1052900

Rahf
2007-05-20, 14:33
Jag har hört massa olika myter om träning vid förkylning. T ex att träning ska ge motsatt effekt (svagare vid styrketräning, d v s att musklerna bryts ner). Hur ligger det till egentligen? Vad kan man köra när man är förkyld? Lite situps om kvällarna så man inte förslappas totalt?

Edit: Med förkylning menar jag lite rinnig näsa, småont i halsen e.t.c. Krasslig helt enkelt xD

Ingen träning alls, är man sjuk så är det vila som gäller! All hård träning är kontraproduktiv plus att du utsätter dig för en ökad risk att få hjärtmuskelinflammation. Bli frisk och träna sen, gör saker som du annars aldrig "hinner med".

Nick3
2007-05-20, 18:31
Att träna när man är sjuk är idiotiskt.

Fredriiik
2007-05-20, 19:38
ja har hört att om man e lite snuvig bara( inget ont i halsen) så kan det vara bra med ett litet pass som gör så man svettas och så, det rensar ur kroppen typ.
tycker de brukar funka på mig.
men har man ont i halsen så kan de vara streptokocker och de kan sätta sig på hjärtat och då är de snart godnatt.
har man minsta lilla ont i halsen ska man inte chansa.

notera att ja inte är 100% på åvan nämda ord och såvidare, men ni förstår nog va ja menar :D

Rahf
2007-05-20, 20:53
Är man inte 100% frisk så skall man inte träna, så enkelt är det. Drick vatten och ät tillräckligt med mat, låt kroppen sköta det där.

King Grub
2007-05-20, 20:56
ja har hört att om man e lite snuvig bara( inget ont i halsen) så kan det vara bra med ett litet pass som gör så man svettas och så, det rensar ur kroppen typ.
tycker de brukar funka på mig.

Nonsens. Det gör det inte alls, du har hört fel, och det "funkar" inte på dig eller någon annan. Det där är ett jobb för immunförsvaret; man svettas inte ut bakterier och virus så dom försvinner ur kroppen.

zydar
2007-05-20, 22:57
ja kan inte hålla mej ifrån träningen, så brukar dra dit även om ja inte är helt frisk, rent styrkemässigt så är det itne dåligt, om man inte är jätte sjuk.
men förkylningen sitter i längre, så man ska nog strunta i att träna igentligen.

Rahf
2007-05-20, 23:04
ja kan inte hålla mej ifrån träningen, så brukar dra dit även om ja inte är helt frisk, rent styrkemässigt så är det itne dåligt, om man inte är jätte sjuk.
men förkylningen sitter i längre, så man ska nog strunta i att träna igentligen.

Du är dum, korkad och idiotisk. Ja jag gör ett riktigt påhopp denna gång!

Det är direkt kontraproduktivt att träna när du inte är återställd, det finns ingen fördel med det mer än att stimulera nån rastlös tanke i din hjärna. Kväv den med nånting annat, använd din tid till någonting annat vettigt.

Är man så besatt att man far ner och tränar när man är sjuk så lägger man alltför många ägg i samma korg.

Mr. Moose
2007-05-21, 08:49

Och så smittar du ner alla andra! Bara för att du inte kan "hålla dig undan".

Jävla egoist! :smash: *gah!*