handdator

Visa fullständig version : Vad man inte bör göra på en jobbintervju...

shadowfire
2007-05-19, 21:57
Denna är bara för skön... ni som ska på jobbintervju framöver kan ju ha detta i åtanke.. :D

http://www.yttermera.se/ekonomi/jobb_och_karriar/jobbguide/hur_man_sabbar_intervjun.html

Det är ingen från kolo i listan? :D

arkebuzer
2007-05-19, 22:04
#2 Sökande bad om att se intervjuarens resumé för att bedöma om han var kvalificerad nog att bedöma honom som kandidat.
haha, helt rätt ju :thumbup:

Medan jag fick ett telefonsamtal tog den jobbsökande fram ett nummer av Playboy, tittade endast på bilderna och allra längst på mittuppslaget.
Blir man lite pilsk så blir man *whistle*

shadowfire
2007-05-19, 22:06
haha, helt rätt ju :thumbup:

Blir man lite pilsk så blir man *whistle*

haha, jag tycker denna är skönast:

#23. Sökande frågade mig vem den vackra kvinnan var och pekade på fotografiet på mitt skrivbord. När jag berättade att det var min fru frågade han om hon var hemma nu och ville ha mitt hemtelefonnummer. Jag ringde vakten.

Dumleman
2007-05-19, 22:13
Vadå man ska väl vara sig själv? *cry*

NiXPhoenix
2007-05-20, 13:28
7an var kul.

"Sökande föll och bröt armen under intervju. "

Fick han en rundvandring på företaget och ramlade i en trapp eller nåt? Lyckat. ;)

Versus
2007-05-20, 13:57
Sköna grejor vissa har gjort!

"Sökande förklarade att hennes mål var att en dag ersätta intervjuaren."

Jax
2007-05-20, 14:02
Sköna grejor vissa har gjort!
"Allt som står på Internet är sant"

Mantus
2007-05-20, 14:27
"Allt som står på Internet är sant"

Jag har hört historier värre än vissa av de skrivna där av en jag känner som är arbetsförmedlare. Det finns många underliga individer ute i världen.
Därmed inte sagt att alla är sanna.

shadowfire
2007-05-20, 14:30
Ingen aning om de där är sanna, men jag har genomfört hundratals intervjuer genom åren och nog har jag varit med om både det ena och det andra... så länge man jobbar med människor så upphör man aldrig att förvånas.. :D

Fettecke
2007-05-20, 14:31
Ingen aning om de där är sanna, men jag har genomfört hundratals intervjuer genom åren och nog har jag varit med om både det ena och det andra... så länge man jobbar med människor så upphör man aldrig att förvånas.. :D

ja, och vad hände ? *mini*

shadowfire
2007-05-20, 14:36
ja, och vad hände ? *mini*

Stött på en transa bland annat, den intervjun blev rätt rolig... det var så uppenbart att det var en shemale vi intervjuade... men värst var nog annars en snubbe som kom dit så jäkla bakis och under intervjun blev grönare o grönare i ansiktet.... så min kollega gick för att hämta ett glas vatten åt snubben, som plötsligt hostar till och lägger en pizza över hela bordet och ner på golvet...

boinnk
2007-05-20, 15:01
men värst var nog annars en snubbe som kom dit så jäkla bakis och under intervjun blev grönare o grönare i ansiktet.... så min kollega gick för att hämta ett glas vatten åt snubben, som plötsligt hostar till och lägger en pizza över hela bordet och ner på golvet...

Fick han jobbet? :D

iznogoud
2007-05-20, 15:43
För att slippa komma på en arbetsintervju till ett jobb man blivit anvisad av AF kan man annars ta efter dessa tips på hur man skriver en bra arbetsansökan, hehe:

http://www.arbetsfornedringen.se/tipsochtrix/tips001.html