Visa fullständig version : Starcraft 2 - here it comes
Nice då har dom pajjat all framtid för SC2 som esport spel. Hur säker är den där sidan? för hänger på rätt mycket esport sidor som inte skrivit något om det och känns som en sån sak som skulle komma fram rätt fort där.
Eh?
Tror du inte att det kommer finnas en lösning för esport på bnet? Ser inga problem med att hoppa LAN stöd, alla har tillgång till internet nuförtiden.
Scratch89
2009-06-29, 15:07
Frågan är väl varför man tar bort LAN-funktionen. Nu kommer man väl sällan använda den, men jag trodde inte att det tog någon resurskraft att göra det fungerbart i alla fall.
Frågan är väl varför man tar bort LAN-funktionen. Nu kommer man väl sällan använda den, men jag trodde inte att det tog någon resurskraft att göra det fungerbart i alla fall.
Det är väl lättare att kolla om en licens är äkta om man måste koppla upp mot Bnet varje gång man spelar. Eller nåt sånt.
Om inte annat så är det smidigt när man har dragit ihop ett gäng polare för en helgs nördande, internetuppkopplingen kommer alltid krackelera vid nån tidpunkt.
King Grub
2009-06-29, 15:18
Hur säker är den där sidan?
"Rob Pardo, senior VP of game design at Blizzard Entertainment" borde väl veta?
Pardo knew immediately: "we don't have any plans to support LAN," he said and clarified "we will not support it." The only multiplayer available will be on Battle.net.
http://www.incgamers.com/Interviews/190/StarCraftIIDevelopersInterviewed
"Rob Pardo, senior VP of game design at Blizzard Entertainment" borde väl veta?
http://www.incgamers.com/Interviews/190/StarCraftIIDevelopersInterviewed
Tänkte om de va så att sidan bara snackade skit eller något.
Eh?
Tror du inte att det kommer finnas en lösning för esport på bnet? Ser inga problem med att hoppa LAN stöd, alla har tillgång till internet nuförtiden.
Saken är att ja internet finns men på lan tuneringar osv vilket dem flesta kör med tex koreanerna när dem kör sina tuneringar osv så är det alltid bättre delay om man sitter på ett LAN nätverk än om man sitter o spelar över bnet.
Tänkte om de va så att sidan bara snackade skit eller något.
Saken är att ja internet finns men på lan tuneringar osv vilket dem flesta kör med tex koreanerna när dem kör sina tuneringar osv så är det alltid bättre delay om man sitter på ett LAN nätverk än om man sitter o spelar över bnet.
Antagligen har Blizzard en lösning för lokal esport precis som till WoW. Att Blizzard står utan en lösning för en så viktig aspekt som esport känns rätt otroligt.
Att vanligt folk tvingas köra via Bnet har Blizzard mycket att tjäna på.
Whistler
2009-06-29, 15:28
Det lär inte ta många dagar innan det finns lokalt serverstöd att sätta upp.
Uppkopplingen mot B-net har kringgåtts på de flesta av Blizzards spel.
Antagligen har Blizzard en lösning för lokal esport precis som till WoW. Att Blizzard står utan en lösning för en så viktig aspekt som esport känns rätt otroligt.
Att vanligt folk tvingas köra via Bnet har Blizzard mycket att tjäna på.
Lösningen dom har till wow är dock väldigt dålig. Man kan inte ha lokala tuneringar eller småtuneringar utan det funkar bara om du betalar blizzard för att få han tuneringar på deras privata arena server typ. Det är Dreamhack, MLG, GOMTV och ESL som har tillgång till det. Och ja det funkar dock är det rätt hög delay på servrarna vilket skulle skippas om det fanns lokala servrar på tuneringarna. Samt att små ställen inte kan köra tuneringar.
Nalfaren
2009-10-22, 18:47
Ny battlereport :)
http://www.starcraft2.com/features/battlereports/4.xml
Ny battlereport :)
http://www.starcraft2.com/features/battlereports/4.xml
Fan vad nice.
Varje gång jag ser en battle report så blir jag sugen på att typ sätta mig i koma fram till release.
I fucking live nukes :D.
Litecore
2009-10-23, 03:33
jag vet för lite om starcraft märker jag.. varför förlorade killen när han har massor av grejer kvar ?
EDIT: jag har inget ljud tillfälligt på min dator, så om dom säger något har jag inte hört det.
jag vet för lite om starcraft märker jag.. varför förlorade killen när han har massor av grejer kvar ?
EDIT: jag har inget ljud tillfälligt på min dator, så om dom säger något har jag inte hört det.
Han lämnar matchen för att han har förlorat. Han har knappt några pengar kvar och har ingen chans att vinna matchen.
Han lämnar matchen för att han har förlorat. Han har knappt några pengar kvar och har ingen chans att vinna matchen.
Nej, du har lite fel där. Protos-spelaren ger upp för att han förlorat alla sina byggare och expansioner. Utan byggare så får du ingen inkomst. Vad som vann matchen för Terran spelaren var att han lyckades slå ut Protos spelarens inkomst. Protos spelaren hade ett övertag både i trupper, builders och antalet expansioner, men han misslyckades med att göra något åt den sanslösa förstörelse som Terran spelaren lyckades göra mot Protoss spelarens ekonomi med sina nuclear strikes.
Terran spelaren hade förmodligen förlorat stort om han misslyckats att göra någon skada med sin Ghost enhet.
'SC2 Open(inte helt säkert, men de kommer inte bara vara för VIPs etc. har de sagt) beta coming this month'!!!! :D
Just now one of Blizzard’s CEO Agent (13:17PST) “announced” the Starcraft II Beta coming in this month!
Starcraft II beta testing ready to launch this month
Open? True?
så här skriver dom
“I can definitely say that the Beta test will not just involve industry experts and other VIPs but rather will involve all fans of the franchise,” he said. This would in effect mean an open beta period.
så här skriver dom
“I can definitely say that the Beta test will not just involve industry experts and other VIPs but rather will involve all fans of the franchise,” he said. This would in effect mean an open beta period.
ren felöversättning... scrolla till blizzard postern:
http://forums.battle.net/thread.html?topicId=23042315134
http://www.rakaka.se/?news_id=13017
Om CoH får 4 Numse av 5, undrar hur många Numsisar SC2 får?
_slipknot1_
2010-02-11, 16:27
Dags att SC2 kommer snart håller på och dör av väntan. Försökte till och med frysa ned mig i en glaciär för att få tiden att gå fortare till releasen.
Dags att SC2 kommer snart håller på och dör av väntan. Försökte till och med frysa ned mig i en glaciär för att få tiden att gå fortare till releasen.
Gick det bra? :D
Vaknade du i framtiden bland olika grupper av ateister? :D
Niklas W
2010-02-11, 17:08
Testade SC2 på DH, verkade riktigt riktigt nice :)
_slipknot1_
2010-02-11, 17:31
Vaknade du i framtiden bland olika grupper av ateister? :D
Ja hur visste du det! Sen visade det sig att SC2 efter otaliga framskjutna releasedatum släpptes år 2027. Med grafikmotor från 2007 floppade spelet stort och Blizzards kontor eldades ned av arga koreaner.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.