Visa fullständig version : Vill gå ner i vikt! (15 åring)
Hejsan! Nu är det så att jag vill förbränna mitt fett så att magen är lite mer plattare! vad behöver jag göra för det?
Lite mer fakta om mej :
Ålder : 15
Vikt : 73 kilo
Längd : 1.83 cm
Idrott : Ingen just nu, slutade på hockey för 2 år sedan. hade spelat 7 år innan!
Annat : jag tänker på vad jag stoppar ner. Jag dricker aldrig läsk och bara godis ibland på helgerna! fast det är väll normalt för en 15 åring att göra?
Har just köpt en Roddmaskin som jag tränar på. har nyss kommit igång men har bestämt mej för att träna nästan varje dag - 1 timme!
och jag gillar verkligen inte att springa eller ngt!
Så nu vänder jag mej till er. vad kan jag göra? tänka på?
Ge mej råd för att få väck det där fettet på magen!
Mvh
Eddie Vedder
2007-05-17, 15:11
Du är alldeles för ung och alldeles för normalviktig för att börja banta tycker jag.:(
Träna på för att det är kul, ät nyttigt för att det är gott och för att man mår bra men utan att förbjuda dej själv från "onyttiga" godsaker då och då.:)
Det kommer löna sej i längden.:thumbup:
NisseEriksson
2007-05-17, 15:14
Som sagt, hitta någon rolig sport eller något annat aktiveringssätt som du tycker om, då ser man det inte som motion utan som nöje.
Du verkar inte vara överviktig på något sätt och om du vill ha bort "valkarna" så kan du minska ner på godiset.
Bantning är lite för tidigt enligt mig, men det är verkligen inte fel att äta lite nyttigare.
Eddie vedder : okej! I WILL (:
Men du har inga tips på att få ner min vänstra patte storlek. den är större än höger :D haha!
Eddie Vedder
2007-05-17, 15:19
Men du har inga tips på att få ner min vänstra patte storlek. den är större än höger :D haha!
Såna saker är vanliga, oftast är det nåt man bara lägger märke till själv. Min ena arm är marginellt större än den andra, det gäller även vänster och höger bröstmuskel.
Inget onormalt med lite osymmetrisk kropp, helt normalt don't worry.:)
Emil_Larsson
2007-05-17, 16:40
Du ska INTE banta, bygg upp dina muskler ordentligt, träna, ät, ha kul som folk här säger.
Du är normalviktig så du har ingen som helst anledning att gå ner i vikt.
Du är 15 år ska du ju ha i baktanken också, lev livet och njut medans du kan. Det vinner DU på! :thumbup:
Oroa dig inte över det, jag var nojig över att ena latsen var dubbelt så stor som den andra men som en kompis sa; "Det är mestadels du".
Ät god mat, njut av livet och träna hårt. En viktnedgång är inte aktuell på många år för dig.
Ha det bäst!
Är den större som i större bröstmuskel eller är den bara större kort och gott? Du är nämligen i en ålder då allt möjligt kan hända med kroppen, och att få lite bröst är inte helt ovanligt bland killar i puberteten. Så ta det lite lugnt innan du börjar panikbanta eller träna tre timmar varje dag i syfte att förändra ditt utseende. Däremot är det inget fel att börja träna, det vill jag inte alls påstå, bara att du ska vara beredd på att kroppen förändras.
Å herregud vad jag låter gammal nu. Har ju knappt själv kommit in i puberteten - mognadsmässigt.
Klassresa
2007-05-20, 18:06
ja då får jag låna tråden
jag är 17 år och deffat 2 ggr, ena gången när jag var 16 i 2månader gick nre 8 kg .. samt sist i feburari gick ner 3 kg
Men ska börja igen imorgon och över sommaren.
Men är jag ochså för ung för att deffa >.<?
175 lång
75kg
Banta är ett underskattat ord.
ramagoen
2007-05-20, 18:55
Banta är ett underskattat ord.
deffa är väl mer för dom som vill ha <6% fett IMO.
banta är som krampus uttryckte det, ät mindre men nyttigare, rör på arslet mer, så går man ner i vikt.
deffa är väl mer för dom som vill ha <6% fett IMO.
banta är som krampus uttryckte det, ät mindre men nyttigare, rör på arslet mer, så går man ner i vikt.
Deffa är för den som har något att deffa fram, dessutom.
Deffa är för den som har något att deffa fram, dessutom.
Exakt så ja. Ord förlorar sin innebörd och således kraftfullhet när de missbrukas.
En storrökare formtoppar inte när han tränar för att orka springa ett fem kilometer långt motionslopp under 40 minuter.
Men för att återvända till Klassresas fråga: Nej, du är inte för ung för att banta. Väger du 75 kilo på 175 centimeter utan att vara särskilt muskulös kan du skala av fem kilo fett utan att bli varken spinkig eller löpa risken att råka ut för hormonella rubbningar.
anabol_k1k
2007-05-20, 20:19
Bantning gör dig smal.
Träning gör dig snygg.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.