Visa fullständig version : Hur vanligt är det med doping?
Jag vet inte om jag är naiv, blind och/eller okunnig men så här (http://www.boras.expressen.se/Nyheter/1.679850) vanligt är det väl ändå inte med doping?
Jag vet inte hur urvalsprocessen går till, om den är slumpvis eller om man tar ut ett gäng man misstänker för doping, för det är ju det man misstänker att de uteblivna medlemarna sysslar med då dom inte dyker upp på testet.
internethjälten
2007-05-17, 09:44
Av de 4 som jag umgås med frekvent på och utanför
gymmet så kurar 3 av dem.
Pudzianovski
2007-05-17, 09:47
Jag vet inte hur urvalsprocessen går till, om den är slumpvis eller om man tar ut ett gäng man misstänker för doping, för det är ju det man misstänker att de uteblivna medlemarna sysslar med då dom inte dyker upp på testet.
Det står ju hur det gått till. Läser du inte din egen artikel? Eller vad menar du?
Vanligast i Aftonbladet tror jag....
Det står ju hur det gått till. Läser du inte din egen artikel? Eller vad menar du?
Om urvalet av de 20 var slumpvis eller om det byggde på misstanke om doping.
Det står fortfarande i artikeln.
Pudzianovski
2007-05-17, 10:03
Ja, det står i artikeln du länkade till.....
:smash: ahhaha...skyller på den tidiga timman...*whistle*
sorry! :Virro
Handcuff
2007-05-17, 10:09
Av de 4 som jag umgås med frekvent på och utanför
gymmet så kurar 3 av dem.
Säger mer om ditt umgänge än den faktiskta andelen muppar.
Är mycket vanligare än jag någonsin kunde tänka mig innan jag började gymma iaf.
Inte lika vanligt som Svensson tror.
Mer vanligt än vad vi som går regelbundet på gym tror.
Lika vanligt som de som kurrar tror.
Nått sånt skulle jag tippa på :)
Inte illa av ägarna att pricka 80% rätt :thumbup:
Bra initiativ!
internethjälten
2007-05-17, 10:17
Säger mer om ditt umgänge än den faktiskta andelen muppar.
De har mindrevärdeskoplex för att de umgås med mig, ska vi
återgå till tråden nu ?
Bra initiativ!
Ja verkligen, mera sånt. :thumbup:
blekfet2
2007-05-17, 10:33
Kan inte svara för andra områden, men i boden tror jag inte det är så vanligt med doping just idag. Man kan juh aldrig veta säkert, men sådant skit brukar jag höra fåglar kvittra om.
Three pigs
2007-05-17, 10:37
man kan ju tänka så här, det finns många som inte tänker längre än vad näsan räcker till. ;>
mystic[-_-]
2007-05-17, 10:49
Ja det är inte ovanligt i örebro iaf
King Grub
2007-05-17, 10:52
Inte lika vanligt som Svensson tror.
Mer vanligt än vad vi som går regelbundet på gym tror.
Tvärtom skulle jag säga.
Jacksatan
2007-05-17, 10:55
Tvärtom skulle jag säga.
Håller nog med. Tycker Svenssons för det mesta bara tror att bodybuilders dopar sig och inte vanliga gymsnubbar.
e nog räått vanligt, av dom 20 jag känner som tränar/tränade så har åtminstonde 10 berättat att dom använt/använder
kanske inte lika vanligt med regelbundet använda dock, men nån kur då o då har nog bra o många kört skulle jag tro
Jag har ingen lust att pissa i burk, även fast jag är ren. Om ägaren är så pass sugen på att få mig bort från gymmet att han väljer ut mig till test så byter jag frivilligt gym.
Jag har ingen lust att pissa i burk, även fast jag är ren. Om ägaren är så pass sugen på att få mig bort från gymmet att han väljer ut mig till test så byter jag frivilligt gym.
Vad är det för en inställning? Det är väl tipptopp om ägaren iaf gör en seriös ansträngning att hålla rent på sitt gym?
Vad är det för en inställning? Det är väl tipptopp om ägaren iaf gör en seriös ansträngning att hålla rent på sitt gym?
Då ska väl alla testas och inte bara få utvalda för att ägaren har en "känning" på att de är dopade
Då ska väl alla testas och inte bara få utvalda för att ägaren har en "känning" på att de är dopade
Då blir det inga tester alls istället vilket inte heller är en bra lösning.
Hade jag fått pissa så hade jag tagit det som en komplimang, hånflinat åt fjanten i kassan. Sedan tagit hem resultatet till mamma.
Det är väl 100ggr bättre och testa de man kan misstänka missbrukar istället för att slösa bort testerna?
formula4shape
2007-05-17, 11:31
Det är väl 100ggr bättre och testa de man kan misstänka missbrukar istället för att slösa bort testerna?
Precis! Det är heller inte lätt att gå obemärkt förbi massan.
Sheogorath
2007-05-17, 11:36
Finns flera säkra preppers på mitt gym. Har blivit erbjuden prepp på gymmet också. Han tyckte nog att jag såg liten ut eller nått.
"Va, kör du REN?!"
(sagt av sammes flickvän)
Vanligen så brukar ju gymägare testa folk som de vill bli av med snarare än de som antas preppa, vad jag förstår. Vanligen hänger väl det ihop, men jag har definitivt ingen lust att hänga på ett gym där gymägaren bevisligen inte uppskattar min närvaro.
istället för att rentvå dig själv så smiter du? ja det var ju en jävligt skum inställning om du är ren
istället för att rentvå dig själv så smiter du? ja det var ju en jävligt skum inställning om du är ren
Är väl själva principen att man inte ska behöva bevisa sig själv oskyldig, tycker inte att det är så konstig inställning.
Tvärtom skulle jag säga.
Håller nog med. Tycker Svenssons för det mesta bara tror att bodybuilders dopar sig och inte vanliga gymsnubbar.
Jag tycker det är så att Svensson tror att de flesta som går på gym knaprar. Hur ofta har man inte hör uttalande som "Kalle han har blivit så aggressiv sen han börja träna på gym, jag tror att han äter sådana där doping"
Medan många som tränar regelbundet och har någon som helst styrka tycker att "Nisse han kan väl inte knapra han tar ju inte ens 120 i bänk. Det gör ju jag på kebabpizza och poteinshakes"
Är väl själva principen att man inte ska behöva bevisa sig själv oskyldig, tycker inte att det är så konstig inställning.
ja men det är bara att ta konsekvenserna då, vad ska man annars göra? låta de tränande sjävla ringa och boka in en tid för att lämna prov om de har lust?
ja men det är bara att ta konsekvenserna då, vad ska man annars göra? låta de tränande sjävla ringa och boka in en tid för att lämna prov om de har lust?
Visst får man ta konsekvenserna. Det står antagligen i avtalet vad som gäller angående doping. Jag trodde dock att vi pratade om inställningen, eftersom att det var den du dissade.
Visst får man ta konsekvenserna. Det står antagligen i avtalet vad som gäller angående doping. Jag trodde dock att vi pratade om inställningen, eftersom att det var den du dissade.
att det var en principsak, men som du säger så har man antagligen kunnat ta del av gymmets regler angående dopingkontroller och är man då så principfast borde man inte ha blivit medlem utan sökt sig till ett mindre gym utan flygande kontroller dit andra skygga sökt sig, och det är ju oftast så det funkar med
Pellefant
2007-05-17, 12:41
Det blir väl svårt att bli medlem på ett annat gym då man spärras i några år om man vägrar dopingtest?
Det är väl därför gym tar ID-kort när man betalar i kassan(även om man betalar kontant) för att kolla mot något register?
dopingregister som vem som helst kan kolla bara sådär? finns såna
I vissa kommuner har de avtal mellan gymen och kommunen och där finns ett lokalt register, är gymet anslutet till RF så finns alla fall på nätet.
Det är väl därför gym tar ID-kort när man betalar i kassan(även om man betalar kontant) för att kolla mot något register?
Har jag aldrig varit med om! Var sker detta?
Nitrometan
2007-05-17, 13:03
Du behöver inte bevisa dig oskyldig. Du behöver bara lämna ett pisseprov.
Jag ser inte minsta problem med det. Kan du förklara vad problemet är?
Om polisen vill ta ett utandningsprov på dig när du är ute och kör bil, motsätter du dig det också? För att du inte ska behöva bevisa att du är oskyldig?
En smitning är detsamma som ett positivt prov. Vilket renderar i en avstängning. Från alla gym som samarbetar med polis, RF m.fl. för att få bort missbruket.
I vissa kommuner har de avtal mellan gymen och kommunen och där finns ett lokalt register, är gymet anslutet till RF så finns alla fall på nätet.
Om det stämmer, så hoppas jag att det införs mellan fler gym och kommuner. :thumbup:
Om polisen vill ta ett utandningsprov på dig när du är ute och kör bil, motsätter du dig det också? För att du inte ska behöva bevisa att du är oskyldig?
Precis, jag fattar inte heller skillnaden.
Nitrometan
2007-05-17, 13:06
Vanligen så brukar ju gymägare testa folk som de vill bli av med snarare än de som antas preppa, vad jag förstår.
Va? Har aldrig hört talas om nåt sånt.
Hur menar du?
Vanligen hänger väl det ihop, men jag har definitivt ingen lust att hänga på ett gym där gymägaren bevisligen inte uppskattar min närvaro.
Du menar att ägaren vet att du skulle åka dit i ett pisseprov och därför ser du det som ett pesonangrepp att han vill att du ska pissa?
Verkar som om han har valt rätt person till provet då...
Nitrometan
2007-05-17, 13:07
Om det stämmer, så hoppas jag att det införs mellan fler gym och kommuner. :thumbup:
Härnere har vi haft det i 12 år. Verkar funka rätt bra.
Nitrometan
2007-05-17, 13:09
Alla fall hos idrottsföreningar finns hos RF. Vi får en lista från polisen lite då och då - de brukar komma ner och snacka lite och ge oss en lista (vanligen en kort lista, 1-2 namn sådär).
A.Pahkamaa
2007-05-17, 13:18
Bra initiativ!
Håller med, bra initiativ från ägarna. Tyvärr är det allt för få privatägda gym som bryr sig om att testa sina medlemmar. Det borde verkligen göras någonting åt de privatägda gymen som fungerar som fristäder för dopade.
Det borde verkligen göras någonting åt de privatägda gymen som fungerar som fristäder för dopade.
Släpp in byggarna i RF då, så det blir nån ordning på verksamheten, och skapas ett intresse för dopingfri idrott även på de privata gymen....
A.Pahkamaa
2007-05-17, 13:24
Släpp in byggarna i RF då, så det blir nån ordning på verksamheten, och skapas ett intresse för dopingfri idrott även på de privata gymen....
Det finns andra sätt att komma åt problematiken. Personligen vet jag inte om jag klassar posering iförd string som sport.
Nitrometan
2007-05-17, 13:33
Vill de verkligen det? Vill RF ha dem?
Det finns andra sätt att komma åt problematiken. Personligen vet jag inte om jag klassar posering iförd string som sport.
Dans?
Dans?
jag tror inte att en sväng-om på golvet får honom att ändra uppfattning
A.Pahkamaa
2007-05-17, 13:41
Dans?
Var har du läst att min åsikt alltid överensstämmer med RF's?
jag tror inte att en sväng-om på golvet får honom att ändra uppfattning
:)
Men får inte ha string på scenen hallå.
Vad som är sport eller inte är ett helt annat ämne som är något vi kan ta upp i en ny tråd.
Ja. Nej.
Nej och nej.
RF:s skäl är att det inte är en idrott och att byggningen kan verka i förbund som har träning med skivstänger som huvudinriktning, varken styrkelyftsförbundet eller tyngdlyftningsförbundet är intresserade och kvar finns friskis och svettis vars ståndpunkt jag inte känner. Med tanke på hur de snor tester från den aktiva sidan så kan jag iofs tänka mig hur de reagerar men jag vet inte.
Även om RF:s skulle klassa byggning som en idrott så måste byggningen själva rensa upp om de ska få en chans att bli medlemmar så målet bordet alltså vara att testa så många som möjligt vilket inte har skett på länge. Först när man gjort en aktiv åtgärd under ett antal år så kan man börja gnälla över RF:s inställning och har de då visat att de är seriösa med att komma in i RF så kanske RF-tinget ändrar åsikt. Det krävs iofs lite mer än att bara skickar in en ansökan för att påverka tillräckligt många för att bli inröstade.
Byggningen har under ett antal år tidigare uppfyllt precis alla de krav som RF ställde (bl a fick man anslag från RF för att genomföra tester, vilket man gjorde). Men i slutänden är det en subjektiv urvalsprocess som avgör vem som ska tas med - det finns ingen automatik i det förfarandet.
A.Pakhamaas fördomsfulla inställning är tyvärr alltför vanlig bland de företrädesvis medelålders manliga representanter för lagidrotter som i slutänden är de som bestämmer.
Att tro att det skulle funka med att ansluta sig till ett annat specialförbund (vilket RF föreslagit och både TL och SL anslutit sig till tidigare) visar att man antingen inte begripit eller kanske bara skiter i det, men att få in byggarna med skivstångslyftarna är lika smart som att ha alla bollförbund i ett förbund.
Kvarstår gör att hundratusentals - för det är så många idag - som har gymträning som sin huvudsakliga motionsform inte kan tillhöra något specialidrottsförbund, inte kan få enhetliga utbildningar, eller kunna förlita sig på att fuskarna omfattas av RF:s antidopingarbete. Och detta oavsett hur mycket oavlönat arbete SKKF:s ledamöter och eldsjälar lägger ner.
Du behöver inte bevisa dig oskyldig. Du behöver bara lämna ett pisseprov.
Jag ser inte minsta problem med det. Kan du förklara vad problemet är?
En smitning är detsamma som ett positivt prov. Vilket renderar i en avstängning. Från alla gym som samarbetar med polis, RF m.fl. för att få bort missbruket.
Men snälla nån. Jag pratade om inställningen, att jag förstår hur han tänker och resonerar, har inte sagt ett ord om hurvida det är rätt eller fel. Det är inte min åsikt. Du får samma tips som så många andra, L Ä S ordentligt och använd skallen.
Dumleman
2007-05-17, 14:20
Jag inbillar mig att det finns väldigt många unga personer som dopar sig utan att få nämnvärda resultat men de testat aldrig. Urvalet ska vara slumpmässigt och inte baseras på vilka ägarna tycker "ser" dopade ut.
Jag tycker att tester naturligtvis ska vara styrda för att verka så förebyggande som möjligt. Tester är för mig ett medel för att nå målet med dopningsfri idrott.
A.Pakhamaas fördomsfulla inställning är tyvärr alltför vanlig bland de företrädesvis medelålders manliga representanter för lagidrotter som i slutänden är de som bestämmer.
Byggningen fick inte en enda röst på senaste tinget då frågan var uppe så även om lagidrotterna har stor betydelse (vilket de har) skulle SKKF kanske fått några stödröster om det bara hänger på den saken. Det är dock svårt att få röster när ingen har gjort något mer än att skicka in en ansökan och det bara en kort tid efter att man har fått nej med lika stor majoritet.
Kvarstår gör att hundratusentals - för det är så många idag - som har gymträning som sin huvudsakliga motionsform inte kan tillhöra något specialidrottsförbund, inte kan få enhetliga utbildningar, eller kunna förlita sig på att fuskarna omfattas av RF:s antidopingarbete. Och detta oavsett hur mycket oavlönat arbete SKKF:s ledamöter och eldsjälar lägger ner.
Det går utmärkt för de gymen som vill att gå med i styrkelyftförbundet eller tyngdlyftningsförbundet och därigenom omfattas av RF:s hela regelverk. Självklart måste de uppfylla kriterierna att vara en idrottsförening men det skulle ju gälla även om det fanns ett RF-förbund för byggare.
Jag inbillar mig att det finns väldigt många unga personer som dopar sig utan att få nämnvärda resultat men de testat aldrig. Urvalet ska vara slumpmässigt och inte baseras på vilka ägarna tycker "ser" dopade ut.
Testerna skall väl vara till för att avskräcka och identifiera de som dopar sig? Om man väljer ut helt slumpmässigt så får man inte alls den höga "träffsäkerheten" som när bara de misstänkta testas. Bättre att spendera dyra testpengar på dessa. Men visst har du helt rätt i att det verkar finnas folk som dopar sig och ändå inte gör märkvärdiga prestationer på gymet.
Ang debatten om bb´s vara eller icke i RF vara så torde den väl vara helt off topic och göra sig bäst i någon annan tråd.
Skulle säga att det är väldigt vanligt
Men visst har du helt rätt i att det verkar finnas folk som dopar sig och ändå inte gör märkvärdiga prestationer på gymet.
Det verkar snarare vara det vanligaste scenariot.
Mccartney
2007-05-17, 16:01
Det är vanligare än vad man tror...och det finns i dem flesta olika idrotter.
På gymmen är det vanligt. Det finns tjejer på friskis o svettis gym som tar...så det har spridit sig. Sedan om det är bra eller dåligt det får andra avgöra.
Men många fattar inte att det är själva träningen som är viktigaste...du kan inta hur mycket som helst men tränar du inte därefter så lär det inte bli något resultat.
Det där med att vägra pissa, är som att vägra blåsa i en alkoholkontroll på vägen.
Tycker inte att det är frihetsberövande.
Om ämnet: som några sagt innan, så tror jag att medelsvensson inte tror att lillbiffen tagit nåt, utan att det bara är arnold och ronnie som håller på.
Fidde_Mannen
2007-05-17, 16:19
Förespråkar inte doping. Men vem bryr sig om någon dopar sig på gymet ? Om personen eller personerna nu inte ens tävlar i någon form. Fattar inte varför folk bryr sig. Kan inte folk bara sköta sig själva eller vänta vi bor ju i Sverige sryy glömmde :smash:
Eddie Vedder
2007-05-17, 16:22
Förespråkar inte doping. Men vem bryr sig om någon dopar sig på gymet ? Om personen eller personerna nu inte ens tävlar i någon form. Fattar inte varför folk bryr sig. Kan inte folk bara sköta sig själva eller vänta vi bor ju i Sverige sryy glömmde :smash:
Det där är bara enormt förenklat, det går att se fyllekörning, skita i säkerhetsbälte, alkohol o.s.v. på samma sätt.
"Det är väl upp till var och en", sen drabbar det dock nån oskyldig alternativt förstör livet för individen själv och dennes närmsta. Alltså blir det ett samhällsproblem och inte längre bara ens eget ansvar.
Fidde_Mannen
2007-05-17, 16:30
Det där är bara enormt förenklat, det går att se fyllekörning, skita i säkerhetsbälte, alkohol o.s.v. på samma sätt.
"Det är väl upp till var och en", sen drabbar det dock nån oskyldig alternativt förstör livet för individen själv och dennes närmsta. Alltså blir det ett samhällsproblem och inte längre bara ens eget ansvar.
Finns massa annan skit i samhället som är värre behöver jag ens nämna alkoholen varför förbjuds inte den?
petersson
2007-05-17, 16:34
Händer det att folk på workout center blir testade? Har ju hört om folk som flytt från KK till woc.
Eddie Vedder
2007-05-17, 16:37
Finns massa annan skit i samhället som är värre behöver jag ens nämna alkoholen varför förbjuds inte den?
Det där är det klassiska resonemanget, förstår inte hur man kan legitimera en dålig sak genom att prata om hur dålig en annan sak är.
"Vi har stora problem med alkohol i samhället, därför borde vi ju legalisera doping och hasch."
Är inte det ett ganska dåligt resonemang, och insatserna lär ju snarare handla om att ta tag i alkoholproblematiken än att ge upp och bara släppa allting fritt?
Alkohol är ett stort problem men djupt rotad i vår kultur, folk sitter faktiskt å dricker snaps på julbordet, tar en öl tillsammans på krogen o.s.v. det är alltså nåt som skulle saknas väldigt av skötsamt folk. Vem gråter över att man inte får dopa sej fritt?
Runda Grodan
2007-05-17, 16:43
Händer det att folk på workout center blir testade? Har ju hört om folk som flytt från KK till woc.
Ha, ha, jag hörde om några som stack ut bakvägen på KK när dopingkontrollanterna kom. Jag tror de bytte gym till just WC efter det. Det var dock ett par år sedan. :D
Det där är det klassiska resonemanget, förstår inte hur man kan legitimera en dålig sak genom att prata om hur dålig en annan sak är.
"Vi har stora problem med alkohol i samhället, därför borde vi ju legalisera doping och hasch."
Är inte det ett ganska dåligt resonemang, och insatserna lär ju snarare handla om att ta tag i alkoholproblematiken än att ge upp och bara släppa allting fritt?
Alkohol är ett stort problem men djupt rotad i vår kultur, folk sitter faktiskt å dricker snaps på julbordet, tar en öl tillsammans på krogen o.s.v. det är alltså nåt som skulle saknas väldigt av skötsamt folk. Vem gråter över att man inte får dopa sej fritt?
Nja, du missar att samhället har i det närmaste positiv attityd till att supa sig full medan vi spärrar in de som röker hasch, men det är en helt annan diskussion som redan förts i en tråd startad av Trance.
Mer på ämnet skulle jag vilja veta hur många uthållighetsidrottare som dopar sig. Då menar jag inte bland yttersta eliten utan ifall det finns några som, på samma sätt som en tunn tonåring som vill bli grov och tar en genväg, vill hävda sig i sin sport, vare sig det är skidor, löpning eller cykling och därför brukar EPO eller motsvarande.
Det finns alltså enligt dig inte skötsamt folk som kurar? Alla är bidragstagande ligister som misshandlar sina flickvänner, som media verkar tycka/tro?
petersson
2007-05-17, 16:51
Ha, ha, jag hörde om några som stack ut bakvägen på KK när dopingkontrollanterna kom. Jag tror de bytte gym till just WC efter det. Det var dock ett par år sedan. :D
Haha det är nog en av de historier jag hört också :D Tror det var vinter ute också.
petersson
2007-05-17, 16:55
Haha det är nog en av de historier jag hört också :D Tror det var vinter ute också.
Har tyvärr inte sett någon kontrollant under tiden jag tränat där :/
Runda Grodan
2007-05-17, 17:00
Jag kommer inte ihåg om det var vinter men jag kommer ihåg att det rörde sig om en ganska välkänd profil. ;)
Lite OT.
Det var mycket konstigt folk där tidigare. En kille/man gillade verkligen att pysa folks cykeldäck. En gång hade jag parkerat cykeln på baksidan för att få ha den ifred men inte då, han pyste däcken ändå. :laugh:
Hoppas det är bättre nu, vilket det säkert är.
Runda Grodan
2007-05-17, 17:02
Har tyvärr inte sett någon kontrollant under tiden jag tränat där :/
Det kommer väl kontrollanter för att testa lyftarna som tävlar? Jag har för mig det hände ganska ofta när jag tränade där.
petersson
2007-05-17, 17:13
Jag kommer inte ihåg om det var vinter men jag kommer ihåg att det rörde sig om en ganska välkänd profil. ;)
Lite OT.
Det var mycket konstigt folk där tidigare. En kille/man gillade verkligen att pysa folks cykeldäck. En gång hade jag parkerat cykeln på baksidan för att få ha den ifred men inte då, han pyste däcken ändå. :laugh:
Hoppas det är bättre nu, vilket det säkert är.
Haha ja då är det garanterat samma händelse. :)
Hmm det lät som en dryg en. Nått sånt har jag inte varit med om, tydligen var det vanligt att kläder blev stulna också men det verkar ha lugnat ned sig det med.
Det kommer väl kontrollanter för att testa lyftarna som tävlar? Jag har för mig det hände ganska ofta när jag tränade där.
Det är möjligt att Stefan har blivit testad en gång men jag är lite osäker. Men tidigare var det ju många fler som tävlade än vad det är nu så då kanske det blev kontroll oftare förut? Tyngdlyftningen har väl nästan dött ut helt och vi är ju bara ca fem st styrkelyftare kvar som tävlar.
Runda Grodan
2007-05-17, 17:26
Det är möjligt att Stefan har blivit testad en gång men jag är lite osäker. Men tidigare var det ju många fler som tävlade än vad det är nu så då kanske det blev kontroll oftare förut? Tyngdlyftningen har väl nästan dött ut helt och vi är ju bara ca fem st styrkelyftare kvar som tävlar.
Vad trist. :( Det var ju ett par som höll på med styrkelyft, fast Nisse är nog den enda jag kan komma ihåg som höll på med Tyngdlyftning. Ursäkta för offtopic. :em:
För att bidra lite så har jag bara kommit i kontakt med AAS en gång och det var när en kompis till en kompis, han var från någon av Baltländerna, ville komma i kontakt med människor som höll på med AAS. För att sälja eller köpa kommer jag inte ihåg. Däremot kommer jag ihåg att jag blev skitskraj och inte ville att han skulle skjutsa hem mig från gymmet. Jag tog även lite snirkliga omvägar hem för jag blev paranoid och trodde han skulle följa efter mig. :D
petersson
2007-05-17, 17:36
Vad trist. :( Det var ju ett par som höll på med styrkelyft, fast Nisse är nog den enda jag kan komma ihåg som höll på med Tyngdlyftning. Ursäkta för offtopic. :em:
Ja Nisse är såklart kvar fortfarande :) Men det är ju fortfarande många kvar som har tävlat tidigare!
vanligare än många tror.
har aldrig blivit testad själv eller hört om någon annan. tror inte dom testar på sportslife. vet inte varför. kanske har att göra med att det är så många som dopar sig så dom inte vill förlora dessa kunderna
Ett säkert sätt att aldrig mer kliva upp på en tävlingscen är väl att invänta en "schysst" tävling! :laugh:
Deceiver85
2007-05-17, 18:45
Det finns alltså enligt dig inte skötsamt folk som kurar? Alla är bidragstagande ligister som misshandlar sina flickvänner, som media verkar tycka/tro?
Klart det finns skötsamma personer som preppar, men det finns skötsamma heroinister också...
Klart det finns skötsamma personer som preppar, men det finns skötsamma heroinister också...
Pedofiler som sköter sina jobb osv. :smash:
"Värdekonservativa nationalister" som sköter sina lärarjobb etc.
Deceiver85
2007-05-17, 18:59
[OFF-Topic]Personlig erfarenhet säger att ju mer åt vänster en lärare har lutat, ju mer har dennes politiska åsikter kommit fram i undervisningen.[/OFF-Topic]
Hahaha :D
Röda_Lacket
2007-05-17, 19:03
finns väl alltid något på varje gym? har sett några väldigt suspekta personer på mitt gym men jag skulle inte vilja ta upp det med någon får då kanske man får bonk eller så är dem rena.
Sedan har man ju träffat på några få gamla klasskamrater som dopat sig och erkännt det.
snabbt räknat så känner jag till 13 personer i omgivningen som använder sig av AAS. personer som antingen blivit dömda eller själv sagt det till mig.
så visst är det relativt utbrett. det komiska är att 11 av dessa aldrig tävlat.
Intressant tråd. Tänkte posta något i samma linje innan men jag kom aldrig till skott. Har en del människor i min närvaro som väldigt lätt slänger ur sig att den och den preppar osv osv, det kan förvisso vara sant, men när dom säger det låter det oftast som avundsjuka.
Går det att se om någon preppar förutom att dom bara är stora? (Jag vet också att man inte måste vara stor för att göra det men det verkar vara en del människors sätt att avgöra.)
Det kvittar egentligen för min del om någon annan använder sig av aas, men det skulle kännas bra att veta det så att man inte får en snedvriden känsla för hur stor man kan bli.
Så, bryter man lagen kan man inte vara skötsam, är det så?
Tränat sedan jag var 15 år, är 21 nu och aldrig kommit i kontakt med AAS eller någon som jag vet använt sig av detta. Antar väl att man hållt sig till gym där detta inte varit så vanligt förekommande.
Det är lättare att bruka alkohol än att bruka AAS. Att dricka ett glas vin till maten en gång i veckan kan inte jämföras med personer som använder AAS som ligger skyhögt över de som tar det i medicinskt syfte trots att dom är "skötsamma".
Tränat sedan jag var 15 år, är 21 nu och aldrig kommit i kontakt med AAS eller någon som jag vet använt sig av detta. Antar väl att man hållt sig till gym där detta inte varit så vanligt förekommande.
Vill man inte komma i kontakt med det så är jag övertygad om att man slipper. Själv har jag smygit omkring på gym i snart 15 år och inte en enda gång har jag blivit erbjuden förbjudna preparat.
Jag tror mr svensson tror det är vanligare med dopning än vad det är.
Bara man fått halvdana resultat så måste dem ändå fråga " du har väl inte tatt anabola eller nått sånt?" och alla som pratar om folk som är biffiga snackar om att dem har hört rykten eller likande om att han tar det eller det.
Visserligen går jag på gymnasiet, men i min ålder och folks föräldrar verkar tro att alla som är hyfsat stora har rört nått.
redbrigade
2007-05-17, 23:41
jag och min kompis provocerade fram att bli erbjudna anabola(skulle aldrig testa gjorde det bara skojjs skull) ,genom att snacka om det i omklädnings rummet när en kille som vi visste sålde var där,,han erbjöd oss någon vätska man skjuter i armen
snabbt räknat så känner jag till 13 personer i omgivningen som använder sig av AAS. personer som antingen blivit dömda eller själv sagt det till mig.
så visst är det relativt utbrett. det komiska är att 11 av dessa aldrig tävlat.
Snygg slutledning.
Att det finns 13 personer i din omgivning som tar det innebär ju inte att det är utbrett. Det innebär att det är utbrett i din omgivning.
Edit: Jag menar inte att det inte skulle vara utbrett. Jag var bara lite omgslutledningserror!1!
Daniiiel
2007-05-18, 00:45
Av de som tränar på gym tror jag det är en liten del som preppar. Men därimot så tror jag man kan gå fram till vem som helst av de större killarna på gymet som är relativt unga och ha 50/50 att han preppar eller har preppat någon gång.
Undrar vad folket tror om mig på mitt gym? Jag är nog den enda som har som mål att bygga muskler på mitt gym. Resten vet jag inte vad de sysslar med.
Undrar om de alla tror jag tar aas bara för jag är grövre än dem?
bulldozer
2007-05-18, 06:19
Vet själv att det mer utbrett än vad jag tror, då min bror fått flera
erbjudanden om att köpa roliga piller..
Den enda jag misstänker på mitt gym är en kille som kom tillbaka till gymet
efter 2 månaders sommaruppehåll +15kg & med bristningar.. Vill då påpeka
att han tränat ett par år innan utan nämnvärda resultat i vare sig massa
eller vikter.
Annars är jag lite naiv och tror det bästa om folk.
Min bror har för övrigt fått den frågan typ 100 ggr om han tar nåt då han
är hyfsat stor och dessutom lider av rejäl acne..
Så jag vet att bara för att man ser ut på ett "misstänkt" sätt så behöver
det inte innebära nåt.
Själv ser jag inget behov av att knapra nåt, är himla nöjd med mina resultat
-dessutom nu under deff :hbang:
Pillerknaprare är såna som inte har karaktär nog att träna tillräckligt hårt *whistle*
Har aldrig blivit erbjuden steroider och inte heller någon jag känner. Alla som tar steroider som jag känner har själva uppsökt köpare/internet.
Skulle säga att det är ovanligare än vad folk tror. Så fort någon som styrketränat har ökat i vikt och blivit större/snyggare så kommer direkt de avundsjuka kommentarerna "ja men han tar juh båla, då är det juh skiiitlätt", så trist.
bulldozer
2007-05-18, 09:02
Som sagt så ser min bror ganska misstänkt ut med sin kraftiga acne &
sin stora kroppshydda, kanske därför han fått flera erbjudanden om att
köpa stuff (på gymet).
så hÄr vanligt? (http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=531&a=631849)
Han tycker inte att han fuskar när han dopar sig.
- Nej, det är inte fusk eftersom alla gör det. Det ingår i sporten.
Bland de kvinnliga kroppsbyggarna som tävlar och vinner finns det fortfarande några som inte tar steroider, säger han. Men inte bland killarna.
- Egentligen är det hemskt. De som inte dopar sig har inte en chans.
Fidde_Mannen
2007-05-18, 10:08
Vet själv att det mer utbrett än vad jag tror, då min bror fått flera
erbjudanden om att köpa roliga piller..
Den enda jag misstänker på mitt gym är en kille som kom tillbaka till gymet
efter 2 månaders sommaruppehåll +15kg & med bristningar.. Vill då påpeka
att han tränat ett par år innan utan nämnvärda resultat i vare sig massa
eller vikter.
Annars är jag lite naiv och tror det bästa om folk.
Min bror har för övrigt fått den frågan typ 100 ggr om han tar nåt då han
är hyfsat stor och dessutom lider av rejäl acne..
Så jag vet att bara för att man ser ut på ett "misstänkt" sätt så behöver
det inte innebära nåt.
Själv ser jag inget behov av att knapra nåt, är himla nöjd med mina resultat
-dessutom nu under deff :hbang:
Pillerknaprare är såna som inte har karaktär nog att träna tillräckligt hårt *whistle*
Hehe det där med att dom inte orka träna lika hårt är nog nått du själv kom på :) Kolla man på Elite byggarna som preppar är det ju dom som tränar hårdast. Man blir inte stor som fan genom att bara äta piller o titta på bingolotto. Men det är väll det dom flesta svenssons tror.
Min definitiva erfarenhet är att de som kurar på amatörbasis faktiskt inte tränar särskilt hårt. De går sönder istället.
130kg finsk sisu
2007-05-18, 10:25
Jag dömmer ingen som preppar. Men jag vet av egen erfarenhet att man kan bli hyfsat stark och större än medelsvensson på att köra husmanskost, hamburgare och kreatin.
Finns allt för många som säger "du kan inte lyfta det och det eller se ut som den och den. Om du är ren". Åt dessa visar jag mitt långfinger!
130kg, de som anklagar dig för aas skulle ha en smäll på ögat. Efter alla dina tävlingar så borde du ha pissat ett par kubik vid detta laget.
Edit; jag antar att du tävlat ett bra tag, med tanke på vad du lyfter.
Jacksatan
2007-05-18, 10:52
Hur kom du fram till den slutledningen? Skulle bara vara intressant att veta hur du tänker.
Det där med att vägra pissa, är som att vägra blåsa i en alkoholkontroll på vägen.
Tycker inte att det är frihetsberövande.
Varför skulle det vara så? Du är enligt lag tvungen att blåsa i alkomätaren, och såvitt jag förstår kan du inte straffas av lag för att inte pissa i burken. Jag tränar på ett gym som inte är anslutet till RF just för att slippa burkpiss och löjlig "nu jävlar tar vi fast alla knarkare"-mentalitet. Tävlar man inte i SL eller OL så tycker jag, nästan, att man kan få göra vad fan man vill. Dessutom kvarstår det faktum att gymägare som testar sina medlemmar har någonting emot dem, eller hur?
Deceiver85
2007-05-18, 10:59
Bryter man lagen så är man per definition inte skötsam (ur ett juridiskt perspektiv). Personligen bryr jag mig inte om någon dopar sig, men för samhällets bästa så vore det bäst ifall inget missbruk av någon substans alls existerade (knappast realistiskt dock).
Sen är det alltid lika tråkigt när man tittar på sportevenemang och man har en favorit som gör väldigt bra ifrån sig, och det sen kommer fram att personen är dopad. Det är det nästan bättre att dopning släpps lagligt och att dopade får en klass för sig!
Bryter man lagen så är man per definition inte skötsam (ur ett juridiskt perspektiv). Personligen bryr jag mig inte om någon dopar sig, men för samhällets bästa så vore det bäst ifall inget missbruk av någon substans alls existerade (knappast realistiskt dock).
Sen är det alltid lika tråkigt när man tittar på sportevenemang och man har en favorit som gör väldigt bra ifrån sig, och det sen kommer fram att personen är dopad. Det är det nästan bättre att dopning släpps lagligt och att dopade får en klass för sig!
Men sluta. Skötsamma människor bryter dagligen mot lagen, och det vet du.
130kg finsk sisu
2007-05-18, 11:13
Jag har testas 10 eller 11 gånger pga SL-tävlandet. 2ggr i jobbet, men jag vet inte om de testar annat än droger där? Kanske det även syns de tyngsta roiderna? Vet någon?
paddanboy
2007-05-18, 11:14
Pillerdoping är nog rätt utbrett på motionsnivå, men när det går över till sprutor och så vidare är nog mer sällsynt.
I regel är det personer som söker snabba resultat utan någon direkt kunskap om träning och så vidare.
mystic[-_-]
2007-05-18, 11:14
Jag har testas 10 eller 11 gånger pga SL-tävlandet. 2ggr i jobbet, men jag vet inte om de testar annat än droger där? Kanske det även syns de tyngsta roiderna? Vet någon?
Jobbet brukar väll informera om det är droger eller doping de testar? Antar att det är drogtest eftersom det är billigare
EDIT: Doping syns inte på drogtest
130kg finsk sisu
2007-05-18, 11:16
Ok. De kallar det "drog test"
Men svaret på Lras fråga blir då 10 eller 11 gånger. Jag har diplom för 9st + 1 test i Frankrike. Men jag tror att jag blitt testat en gång till. Men är inte säker.
Vägrar man att göra ett test, då har man i 99,9% av fallen något att dölja.
(De andra 0,1% är aktivister som alltid ska sätta sig emot)
Säg det nu den som inte vill ha på papper att den är ren, ovsett om denne är för doping eller inte. Finns bara fördelar att ha ett sådant papper.
Allvarligt jag skulle nog ifrågasätta den mentala kapaciteten på någon som säger nej till att testa sig och är ren.
Vägrar man att göra ett test, då har man i 99,9% av fallen något att dölja.
(De andra 0,1% är aktivister som alltid ska sätta sig emot)
Säg det nu den som inte vill ha på papper att den är ren, ovsett om denne är för doping eller inte. Finns bara fördelar att ha ett sådant papper.
Allvarligt jag skulle nog ifrågasätta den mentala kapaciteten på någon som säger nej till att testa sig och är ren.
Du skulle det? Inte för att jag på något sätt tar åt mig av din idiotiska analys, men varför skulle jag vara mentalt retarderad för att jag inte har någon lust att pissa i en burk som jag inte ens, enligt lag, tvingas att göra? Att dopingtesta utvalda medlemmar är definitivt; om de är dopade så blir de avstängda. Med det konstaterat så kan vi härleda det till konklusionen: att gymägaren inte bryr sig om du blir avstängd, eller helt enkelt kanske vill det?
Med det konstaterat så kan vi härleda det till konklusionen: att gymägaren inte bryr sig om du blir avstängd, eller helt enkelt kanske vill det?
Om du är ren så blir du förhoppningsvis inte avstängd så vart vill du komma?
Om du är ren så blir du förhoppningsvis inte avstängd så vart vill du komma?
Okej. Jag tar det i punktform istället.
1. Gymägaren har aningar om att du är dopad.
2. Gymägaren väljer ut ett antal personer till test, och du är en av dom.
3. Om du åker dit så får du inte träna på gymmet mer.
Om du blir utvald att pissa så finns det starka skäl att anta att gymägaren vill bli av med dig. Håller du inte med? Jag har hört talas om gymägare som beställer test för att bli av med "för stora" medlemmar som går emot gymmets värderingar, eller helt enkelt stör de andra tränande.
Snygg slutledning.
Att det finns 13 personer i din omgivning som tar det innebär ju inte att det är utbrett. Det innebär att det är utbrett i din omgivning.
Edit: Jag menar inte att det inte skulle vara utbrett. Jag var bara lite omgslutledningserror!1!
komiskt att man alltid måste skriva en hel roman om alla undantag, obs, men, och, ifallatt osv. på ett forum för att ingen ska anmärka något.
jag drog min uppfattning om aas brukande till denna tråden. det va allt det bads om.
jag kan säga att det finns 30 tränande på mitt gym oxå. 150 medlemmar totalt men det är max 30 pers som är där mer än 50 ggr om året.
Om du blir utvald att pissa så finns det starka skäl att anta att gymägaren vill bli av med dig. Håller du inte med? Jag har hört talas om gymägare som beställer test för att bli av med "för stora" medlemmar som går emot gymmets värderingar, eller helt enkelt stör de andra tränande.
Ja vill man ha gymet dopningsfritt är det väl inte så konstigt att man vill få bort de som dopar? Men det berör ju fortfarande ingen som är ren.
bulldozer
2007-05-18, 12:50
Hur kom du fram till den slutledningen? Skulle bara vara intressant att veta hur du tänker.
Eftersom merparten av de som preppar som jag vet om är lama snorungar
som tror att det är en genväg.. De tror att de tränar så j**la bra och lyssnar
nada, börjar preppa för att de inte fått resultat efter nån månad på gymet.
Vilket e så himla synd när de flesta bara behöver börja äta mer & träna mer
effektivt.
Den här teorin om att man inte kan vara ren o se biffig ut är så j**la
vida spridd att t.o.m. min brorsa trodde på den i sina unga dar, dock preppa
han aldrig. När han slutade träna 2 timmar om dan och började äta mer än
en chipspåse på kvällen så kom resultaten.
Av erfarenhet så kan jag säga att de flesta unga tonårs-killar som inte ser
resultat tränar åt uppåt väggarna & äter för lite.
De jag vet som preppat och är äldre, var snorungar (16-18 bast ) när de
började och kan inte lyfta ett finger idag för att de inte har en hel led i
kropppen.
För övrigt tycker jag att de som uppmuntrar snorungar att preppa & langar
åt dem e så j***a låga.. Fatta att man kanske förstör en persons framtid,
särskillt personer som är så unga att de inte ens kan tänka längre än näsan
räcker & pajjar hela sin kropp.
Ja, ja jag fattar ju att många på elitnivå preppar & tränar hårt. Men de som
jag känner till är lata snorungar som inte pallar att slita för sina resultat,
allt ska går så himla fort nuförtiden. Känner nämligen inte många på elit-
nivå, man utgår ju ifrån sin egen verklighet eller hur?
Jag tror det finns en rätt stark regel om att peka ut folk som inte tävlar för test (licencerade), samtliga test som jag vart med på är rena stickprov.
bulldozer
2007-05-18, 12:52
Min definitiva erfarenhet är att de som kurar på amatörbasis faktiskt inte tränar särskilt hårt. De går sönder istället.
Precis det jag syfta på..
Jag tror det finns en rätt stark regel om att peka ut folk som inte tävlar för test (licencerade), samtliga test som jag vart med på är rena stickprov.
Okej. Jag har aldrig sett till någon dopingkontrollant öht, så jag har ingen aning om hur testerna utförs.
effektivt.
kropppen.
Ärligt talat nu, bulldozer. Har du någon som helst aning om vad det är för folk som dopar sig, och vet du med säkerhet någon "snorunge" som dopar sig? Varför stör du dig så mycket på att folk dopar sig?
Jacksatan
2007-05-18, 12:57
effektivt.
kropppen.
Du sa "Pillerknaprare är såna som inte har karaktär nog att träna tillräckligt hårt ". Du drar alla över en kam och gör generella slutsatser om alla som dopar sig baserat på att du känner 2-3 18åringar som käkar dbollar.
Nästa gång du ska svara på ett inlägg tycker jag du håller dig till frågan och inte svävar ut i nåt jävla korståg mot en helt annan frågeställning.
Okej. Jag har aldrig sett till någon dopingkontrollant öht, så jag har ingen aning om hur testerna utförs.
det beror väl på var man tränar.
det är ganska dyrt att testa och inte alla som vill satsa på det
Om du blir utvald att pissa så finns det starka skäl att anta att gymägaren vill bli av med dig...
Jag har hört talas om gymägare som beställer test för att bli av med "för stora" medlemmar som går emot gymmets värderingar...
Du har en mycket märklig inställning till hela debatten måste jag säga. Naturligtvis vill ägaren bli av med dig om du dopar dig. Det är ju det som är hela grejen. Om du inte dopar dig är det ju inga problem och du får fortsätta träna. Om gymägare beställer tester för att bli av med dopade medlemmar är det bara att ställa sig upp och applådera. Sådana "värderingar" tycker jag är lysande att ha som gymägare. Är de inte dopade så är det ju inget problem och de får träna vidare.
Varför stör du dig så mycket på att folk dopar sig?
Nu var det ju inte mig du frågade men jag svarar ändå.
Därför att doping är fusk. Fusk är inte okej! Men jag antar att du inte har problem vid pokerbordet heller när någon sitter med dolda ess i rockärmen?
Personligen ser jag ingen skillnad på doping och sånna där stålmannendräkter man kan köpa till ungar och fylla med luft.
Fultjack
2007-05-18, 13:08
Därför att doping är fusk. Fusk är inte okej! Men jag antar att du inte har problem vid pokerbordet heller när någon sitter med dolda ess i rockärmen?
Personligen ser jag ingen skillnad på doping och sånna där stålmannendräkter man kan köpa till ungar och fylla med luft.
man fuskar ju bara mot sig själv när man dopar sig, sålänge det inte är tävling av olika slag förstås, men det är en annan femma
så den jämförelsen var inte den bästa imo
Du har en mycket märklig inställning till hela debatten måste jag säga. Naturligtvis vill ägaren bli av med dig om du dopar dig. Det är ju det som är hela grejen. Om du inte dopar dig är det ju inga problem och du får fortsätta träna. Om gymägare beställer tester för att bli av med dopade medlemmar är det bara att ställa sig upp och applådera. Sådana "värderingar" tycker jag är lysande att ha som gymägare. Är de inte dopade så är det ju inget problem och de får träna vidare.
Skulle jag ha ett gym så skulle jag skita fullständigt i om de som tränar på mitt gym, som jag antagligen känner till viss del, dopar sig. Att sticka en kniv i ryggen på de som betalar för att träna hos mig vore otänkbart.
Buhu, buhu. Majoriteten av de som dopar sig tävlar inte; särskilt inte "snorungarna". Att man stör sig på att folk tar till medel för att växa bättre grundas i ren avundsjuka.
Vafan är det för problem?
Om de dopar sig går de emot gymmets värderingar! Om de dopar sig så ska de ta sitt pick och pack och sticka därifrån. Så de inte drar ner andra i skiten.
Om de dopar sig går de emot gymmets värderingar! Om de dopar sig så ska de ta sitt pick och pack och sticka därifrån. Så de inte drar ner andra i skiten.
Så dem inte drar ner andra i skiten?
Vidareutveckla det där tack.
... för att jag inte har någon lust att pissa i en burk som jag inte ens, enligt lag, tvingas att göra?
Det där säger väl allt...
Så dem inte drar in andra i skiten?
Vidareutveckla det där tack.
Var inte det där tydligt?
Så att dem som dopar sig inte får andra att börja dopa sig.
Var inte det där tydligt?
Så att dem som dopar sig inte får andra att dopa sig.
Men det där är väl ändå en ganska skön skylla ifrånsig mentalitet ?
Du menar att det på gymmet är så karaktärslösa att dem så fort dem ser någon mer tränad en dem direkt vill dopa sig?
Nu förutsätter du ju att de tvingar på andra, "hederliga tränande", doping.
Det där säger väl allt...
Ja. Jag ser ingen anledning till att pissa i en burk som jag inte ens tvingas att göra.
man fuskar ju bara mot sig själv när man dopar sig, sålänge det inte är tävling av olika slag förstås, men det är en annan femma
så den jämförelsen var inte den bästa imo
Så man dopar sig inte för att skaffa sig nån form av fördelar, vad det nu kan vara, då?
Att man stör sig på att folk tar till medel för att växa bättre grundas i ren avundsjuka.
Snarare medkänsla.
Buhu, buhu. Majoriteten av de som dopar sig tävlar inte; särskilt inte "snorungarna". Att man stör sig på att folk tar till medel för att växa bättre grundas i ren avundsjuka.
Buhu? *S*
Nu var mitt inlägg inget vädjande om sympati. Jag är tillräckligt insatt för att förstå att de besluten inte tar i beaktande om man trampar mig på tårna eller inte.
Det var en åsikt och ett ställningstagande helt enkelt!
Du menar att det på gymmet är så karaktärslösa att dem så fort dem ser någon mer tränad en dem direkt vill dopa sig?
Nejn jag tror inte att alla som ser någon större än dem springer mot närmsta piller burk.
Men jag ser det som självkalrt att det finns lättpåverkade personer, som kan snappaupp det ena och det andra. Jag ser det bara som logiskt att det mycket väl kan spridas, det kan vara sällsynt, men det måste hända.
Nu är du ute och cyklar Piranha, naturligtvis vet du ju om det men vill provocera. Om dopingpreparat, och därmed troligen även langare, figurerar på ett gym så fattar nog även du att risken att dessa kriminella element försöker rekrytera nya kunder. Risken att individer börjar använda steroider är naturligtvis större på ett ställe där tillgången är stor.
Buhu? *S*
Nu var mitt inlägg inget vädjande om sympati. Jag är tillräckligt insatt för att förstå att de besluten inte tar i beaktande om man trampar mig på tårna eller inte.
Det var en åsikt och ett ställningstagande helt enkelt!
Jag förstår inte vad du menar. Utveckla.
Nu är du ute och cyklar Piranha, naturligtvis vet du ju om det men vill provocera. Om dopingpreparat, och därmed troligen även langare, figurerar på ett gym så fattar nog även du att risken att dessa kriminella element försöker rekrytera nya kunder. Risken att individer börjar använda steroider är naturligtvis större på ett ställe där tillgången är stor.
Om man är så dum att man i princip tvingas på dopingpreparat så dröjer det nog inte länge förrän man tvingas på andra olagligheter.
BigForre
2007-05-18, 13:35
Så du tror inte att antalet som börjar kura är beroende av det antal som redan gör det?
Nejn jag tror inte att alla som ser någon större än dem springer mot närmsta piller burk.
Men jag ser det som självkalrt att det finns lättpåverkade personer, som kan snappaupp det ena och det andra. Jag ser det bara som logiskt att det mycket väl kan spridas, det kan vara sällsynt, men det måste hända.
Jag har under mina 16 år som tränande aldrig blivit erbjuden något på ett gym.
Sen tycker jag det är fel i tänkandet att plocka bort sådant man anser farligt, opassande, man kan inte stänga in folk i skyddade verkstäder.
shadowfire
2007-05-18, 13:38
Jag har under mina 16 år som tränande aldrig blivit erbjuden något på ett gym.
Sen tycker jag det är fel i tänkandet att plocka bort sådant man anser farligt, opassande, man kan inte stänga in folk i skyddade verkstäder.
Heh, vad konstigt, alla tror väl redan att mr pirre aka "fyrtornet" redan har haft sängbordslådan full ;) ..
Jag tror nog det är mer vanligt att man ser nybörjare/amatörer som en tänkbar grupp att söka upp på just ett gym. De som tävlar och är i pro-divisionen vet oftast redan var de kan beställa sitt.
Så du tror inte att antalet som börjar kura är beroende av det antal som redan gör det?
Jag tror massmedia, internet har mycket större inflytande på sådant, samt sist men inte minst press ifrån omgivningen och prestera och att synas.
Jag förstår inte vad du menar. Utveckla.
Vad var oklart?
Jag uppfattade ditt "buhu, buhu" som att du tyckte jag var gnällig och avis?
Så var det nu inte utan det var helt enkelt en åsikt.
Vad var oklart?
Jag uppfattade ditt "buhu, buhu" som att du tyckte jag var gnällig och avis?
Så var det nu inte utan det var helt enkelt en åsikt.
Du menar alltså att din åsikt inte kan anses gnällig och baserad på avundsjuka?
Du menar alltså att din åsikt inte kan anses gnällig och baserad på avundsjuka?
Min åsikt kan säkert anses det av någon, folk anser en hel massa olika saker.
Jag anser att min åsikt inte baseras på ovannämnda.
Min åsikt kan säkert anses det av någon, folk anser en hel massa olika saker.
Jag anser att min åsikt inte baseras på ovannämnda.
Vad baseras din åsikt på då?
Vad baseras din åsikt på då?
Att jag inte gillar fusk?
Uppfostran och vanlig hyfs skulle jag tro. Och, faktiskt, en viss medkänsla för de som anser sig behöva fuska. Jag tycker det är synd att alla inte kan känna sig uppskattade för det de kan prestera utan att de måste ta till något annat för att känna sig bra.
Det är mycket vanligt. De ideal som eftersträvas på ställen som Kolozzeum är svåra att nå. Jag har sett och hört jävligt mycket under mina snart 15 år som gymbesökare. Mina förebilder jag hade efter ett års träning som då hade tränat två år, tränade varken hårt eller skötte sig exemplariskt. De var 18 år gamla och hade bättre resultat då än vad jag har lyckats uppnå nu. Det är effektivt med "fusk". Ni som tror ni kan bli lika bra med rätt vilja eller så, glöm det. Det går inte.
Säg nu inte att jag måste träna hårdare eller inte har tillräckligt bra anlag eller vilja... :laugh:
Att jag inte gillar fusk?
Uppfostran och vanlig hyfs skulle jag tro. Och, faktiskt, en viss medkänsla för de som anser sig behöva fuska. Jag tycker det är synd att alla inte kan känna sig uppskattade för det de kan prestera utan att de måste ta till något annat för att känna sig bra.
Varför försöker du försäkra alla tränande om att din uppfostran och ditt hyfs är universellt? Jag tror inte för en sekund att du känner medkänsla för de som dopar sig, och jag är relativt övertygad om att du anser att det är förkastligt att dopa sig just för att det är "fusk".
130kg finsk sisu
2007-05-18, 14:27
Robban!!! jag, Kenta Sandvik, Marcus Hirvonen, Fredrik Svensson och Ove LEhto med flera bänkar mer än de flesta roidare... Så med bra anlag kan du göra precis vad du vill...
Varför försöker du försäkra alla tränande om att din uppfostran och ditt hyfs är universellt? Jag tror inte för en sekund att du känner medkänsla för de som dopar sig, och jag är relativt övertygad om att du anser att det är förkastligt att dopa sig just för att det är "fusk".
Man får skilja på sak och person. Att du är övertygad om att jag tycker det är förkastligt att dopa sig glädjer mig, då förstår vi varandra.
Vad du tror eller inte tror om min förmåga att känna medkänsla även för personer som i mina ögon gör fel kan jag ju inte påverka.
von huff
2007-05-18, 14:38
Det är mycket vanligt. De ideal som eftersträvas på ställen som Kolozzeum är svåra att nå. Jag har sett och hört jävligt mycket under mina snart 15 år som gymbesökare. Mina förebilder jag hade efter ett års träning som då hade tränat två år, tränade varken hårt eller skötte sig exemplariskt. De var 18 år gamla och hade bättre resultat då än vad jag har lyckats uppnå nu. Det är effektivt med "fusk". Ni som tror ni kan bli lika bra med rätt vilja eller så, glöm det. Det går inte.
Säg nu inte att jag måste träna hårdare eller inte har tillräckligt bra anlag eller vilja... :laugh:
§
Hade de bättre resultat efter 2 års tränande med förbjudna ämnen än vad du har idag efter 2 års träning?*gah!*
Robban!!! jag, Kenta Sandvik, Marcus Hirvonen, Fredrik Svensson och Ove LEhto med flera bänkar mer än de flesta roidare... Så med bra anlag kan du göra precis vad du vill...
Det är bra! :thumbup:
Styrka brukar ju inte vara de dopades starka sida. Den enda byggaren som kan imponera lite på mig trots fusk är Coleman.
De personerna jag nämnde i mitt förra inlägg var inte någon match rent styrkemässigt...
Kan avsluta med att nämna att jag inte bryr mig längre heller. Jag har försökt och jag erkänner mig själv besegrad. Jag är nöjd ändå. Livet leker för de rena! :)
Man får skilja på sak och person. Att du är övertygad om att jag tycker det är förkastligt att dopa sig glädjer mig, då förstår vi varandra.
Vad du tror eller inte tror om min förmåga att känna medkänsla även för personer som i mina ögon gör fel kan jag ju inte påverka.
Kan du med ärligheten i behåll påstå att du tycker synd om folk som dopar sig och inte drabbas av biverkningar? Och, rent metodiskt, vilket mentalitet använder du dig av angående folk som drabbas av rejäla biverkningar? Rätt åt dem?
Kan avsluta med att nämna att jag inte bryr mig längre heller. Jag har försökt och jag erkänner mig själv besegrad. Jag är nöjd ändå. Livet leker för de rena! :)
Du har kämpat tillräckligt och hårt under din träningskarriär, så du ska vara stolt över att du har åstadkommit det du har gjort utan doping :thumbup:
Det är såna som du som är idealet för mig :)
Kan du med ärligheten i behåll påstå att du tycker synd om folk som dopar sig och inte drabbas av biverkningar? Och, rent metodiskt, vilket mentalitet använder du dig av angående folk som drabbas av rejäla biverkningar? Rätt åt dem?
Är mitt resonemang så långt ifrån ditt att du tror att jag ljuger?
Orsakerna till att man väljer att dopa sig kan ju vara hur många som helst och mitt resonemang är naturligtvis generellt. Men ja, visst kan jag tycka synd om en del som dopar sig. Ibland kan jag också helt enkelt tycka att det är synd att någon dopar sig utan särskilda sympatier.
Vad eventuella biverkningar skulle spela för roll vet jag inte. Men, och det här är bara vad jag tror, så får de flesta som dopar sig nån form av biverkningar nån gång. Då inkluderar jag både psykiska och fysiska samt sociala.
Du har kämpat tillräckligt och hårt under din träningskarriär, så du ska vara stolt över att du har åstadkommit det du har gjort utan doping :thumbup:
Det är såna som du som är idealet för mig :)
:)
§
Hade de bättre resultat efter 2 års tränande med förbjudna ämnen än vad du har idag efter 2 års träning?*gah!*
15år....
von huff
2007-05-18, 15:24
15år....
menade 15år:D
von huff
2007-05-18, 17:51
Det skulle ju int va kul å träna om man under kuren leker med rätt så stora vikter å sedan minska i styrka.Man skulle ju mista träningslusten*cry*
Eddie Vedder
2007-05-18, 18:03
Det skulle ju int va kul å träna om man under kuren leker med rätt så stora vikter å sedan minska i styrka.Man skulle ju mista träningslusten*cry*
Vilket troligtvis är orsaken till att många inte kommer ur det.:(
En person med dålig självkänsla som vill bli stor och stark, nån utnyttjar dennes svaga självbild och säljer doping till honom/henne som gör grymma resultat, känner sej på topp, kuren går ur och resultaten därefter, nere på samma låga självförtroende igen, måste preppa för att få tillbaka det o.s.v. o.s.v. i en ond cirkel.
SOM VANLIGT, går inte en sån historia att applicera på alla men jag tror det kan va ett inte helt ovanligt scenario för dopade ungdomar.
bulldozer
2007-05-18, 21:25
Som jag skrev så känner jag folk som började dopa sig innan de var myndiga,
bägge är helt paj i lederna och kan idag knappt träna pga det. Om jag är
avundsjuk? Knappast!
Jag är snarare upprörd att något pucko erbjudit dem preparat när de var typ
16 bast. Dessa killar har själva inte "aktivt" valt doping på egen hand heller
utan typ blivit erbjudna det av äldre killar de sett upp till.
Dessutom har de fått höra att det inte går att bli stor utan doping osv.
Tycker det är oansvarigt att vilseleda personer som är för unga för att
förstå konsekvenserna av de beslut de fattar, som kan komma att påverka
dem resten av livet.
Hur jag vet att folk preppar? För att de inte direkt sticker under stol med det.
Kan vara för att jag är typ den enda starka tjejen i området & min brorsa ser
ut som en misstänkt "preppare" som de snackar med en om de.
Som sagt, jag är naiv så jag tänker faktiskt inte på sånt förrän folk snackar
och öppet erkänner det för en.
De flesta jag stött på som jag "vet om" är under 20 bast, och jag tycker att
det synd att man börjar så tidigt innan man knappt kommit in i träningen.
För att inte snacka om att det är värsta "disco-träningen" som de kör så de
blir helt felbyggda dessutom.
Jag tycker att det är upp till var och en att ta ansvar för sitt beslut, men
blir lessen över att folk tror att de inte kan få muskler utan doping.
Dessutom är det helt förkastligt av langare att förse kidz med preparat
som de inte ens fattar hur de ska hantera. Det är en viss skillnad om
Nisse 25 som tränat fem år beslutar sig för doping än om Kalle 15 som
tränat ett halvår blir erbjuden preparat från sin idol!
Med tanke på att medelsvensson bara vill se najs ut på beachen, så är
det ju inte alls särskillt omöjligt att uppnå utan preparat.
Jag är inte avundsjuk, jag är bara bitter på att folk luras att tro på att man
inte kan få muskler utan piller! *gah!*
bulldozer
2007-05-18, 21:50
Ingen som fattade att jag skrev det med ett visst mått av ironi & humor för
övrigt??
Själklart vet jag att många seriösa hårt tränande typer leker med stuff
också, eller tror ni att jag e så korkad??? (BTW, jag e brunett & inte blond *screwy* )
*Med risk för att få skit för att snacka om blondiner nu också :laugh: )
Men, men man fattar ju vilka som tar åt sig iallafall *rolleyes*
Värst va mycket grubblande det blev i tråden då :O
To stay on topic: Jag hade tagit det som en komplimang om våran gymägare ber mig att testas för doping, då vet man ju att man växt till sig snabbt och har blivit en sån där "biff" :D
Många på gymmet är förvånad när jag säger att jag tränat lite över 1 år och säger "nää, 4-5 år iallafall, väl??". Kör man rätt med kosten och tränar hårt kommer resultaten snabbt. Tyvärr vet inte alla om detta och tror att om dom endast tränar regelbundet, och inte särskillt tufft, ska musklerna komma som ett paket från Posten, men när det inte gör det kanske dom får dessa tankar om AAS.
Hård träning och ett bra kostupplägg räcker gott och väl!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.