Visa fullständig version : Vilka podcasts lyssnar du på?
kalle_banan
2007-05-16, 19:07
Jag har hittat ett par om träning/performance (finns ju inget tillfredställande ord på svenska för performance, prestanda?) som jag tycker är intressanta, Sports psychology podcast heter den. Dom är två stycken och den yngre av dom två har verkligen irriterande röst, nasal och konstigt uttal på orden, men bra råd i övrigt.
Men också ett par om allmän psykologi, The positive mind heter den ena, finns på itunes eller google.
Några tips?
Ganymedes
2007-05-16, 19:18
inte träningsrelaterat men jag lyssnar mestadels på The naked scientists och Språket.
dagensskiva.com bara. men de har fanken inte uppdaterat sen årsskiftet typ. rekomendationer av musikcasts av typen dagensskiva.com uppskattas (ny musik alltså)
kalle_banan
2007-05-16, 19:22
inte träningsrelaterat men jag lyssnar mestadels på The naked scientists och Språket.
Lyssnade på the naked scientists för ett tag sen och gillar dom skarpt, bra ämnen och intressant att lyssna på.
Cerberus
2007-05-16, 20:44
1upyours(om tvspel :D)
sen i princip inga andra, har väl lyssnat lite sporadiskt o så.
Awesome Muscles med Dan Gastelu rekommenderar jag starkt, riktigt vetenskapligt om allt som har me träning o göra.
Scratch89
2007-05-16, 20:48
Lyssnade på Mark Hopps podcast för ett tag sen, där han spelade musik från lite okända band som han fått tag på och tyckte var bra. Mycket bra musik har man fått därifrån.
olle lindblad
2007-05-16, 20:52
Ett antal från SR: Filosofiska rummet, Konflikt, Språket, Godmorgon världen och Vetenskapsradion.
Nitrometan
2007-05-16, 21:50
Super Human Radio brukar vara bra.
Ganymedes
2007-05-16, 22:01
Lyssnade på the naked scientists för ett tag sen och gillar dom skarpt, bra ämnen och intressant att lyssna på.
Japp, lätt att hänga med och skööön dialekt! :)
http://www.athleticscoaching.ca/default.aspx?pid=1&spid=81
thefitcast
maxoutradio
fitnessrocks
väldigt blandad kvalite på vissa av dem men man måste ju ha nått att lyssna på när man pendlar till och från skolan och träning varje dag.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.