handdator

Visa fullständig version : Konstig värk + ont

Durre
2007-05-16, 16:57
Jag har sökt runt ltie men inte hittat mitt svar, nu hoppas jag någon kan hjälpa mig...

Det hela började med en förkylning och lite feber, sedan senare mot natten började högra axeln värka. Det var en väldigt annorlunda värk ( ej träningsvärk) för denna värk var mer som en växtvärk och jag kunde helt inte ligga stilla på hela natten för det "kröp" i hela axelpartiet. Jag kände mig som ett "damp".

Nu efter några dagar provade jag köra lite bänk med förkylningen och det gick inte att lyfta på stången för det gjorde ont i högra axeln, riktigt ont, jag började rynka av känslan, om det var i en någon muskel eller i benet var det onda kom ifrån vet jag ej.
Så jag fick helt enkelt börja lyftet med stången över undre delen av bröstet, för då gick det.

Idag känns det inte så mycket men ibland när jag tar emot med den gör det ont. Jag undrar vad jag fått och om NÅGON haft liknande problem?

Med detta problemet kan jag inte träna riktig...

Heddan
2007-05-16, 17:02
Känner igen mig lite, har haft liknande värk i knäna.

Du borde kanske kolla upp det?

Durre
2007-05-16, 17:03
Känner igen mig lite, har haft liknande värk i knäna.

Du borde kanske kolla upp det?
ja blir kanske tvungen, så tråkigt med avbrott...hur gick det för dig då?

Heddan
2007-05-16, 17:10
Det gick över tillslut :). Hade också svårt för att ligga still ett tag där på nätterna, men inga problem på gymmet med övningar som knäböj och benpress.

Bästa vore väl att bara vila ett tag med axeln.

Rahf
2007-05-16, 18:43
Vila tills du är 100% frisk. Om det går mer än en vecka och om axeln hindrar ditt vardagliga liv så ska du pallra iväg dig till en läkare omgående.

de_dave
2007-05-18, 09:16
jag hade ont i min axel/överarm nästan två månader, men det försvann när jag började värma upp rotorcuffrarna (stavning?).

Kan ju dock vara en mer allvarlig skada, jag vet ju inte. Håller med föregående, lika bra att kolla upp det.