Visa fullständig version : Vad skär ni ner på?
Snakebite
2007-05-16, 14:01
Har börjat skala av lite underhudsfett nu till sommaren. Käkar lite mindre portioner och kör mer promenader och annat. Vad i maten skär ni ner på? Finns det igentligen några fördelar att skära ner på kolisarna som är populärt bland många? Det är ju lättare att hamna på energiminus om man skär ner på fettet, samtidigt som man måste ha endel fett kvar för att stimulera fettförbänningen. Konceptet funkar dock för mig nu när jag käkar lite mindre kolisar och ökar förbränningsträningen. Sumpat ca 1kg i veckan på det. Hur gör ni och vad är ultimat om man ska stilulera förbränningen?
Jag skär ner på kolhydraterna. Äter inte speciellt mycket (för en average kolomedlem/bodybuilder) protein/fett som det är nu.
ÖKar proteinet, byter ut fettet till det bätte och byter ut kolhydraterna.
überstarken
2007-05-16, 15:01
Drar ner på allt, dock mer på fett och kolhydrater än på proteinet. Vet ej om det är särskilt opti men det har funkat hyffsat för mig iaf :)
ÖKar proteinet, byter ut fettet till det bätte och byter ut kolhydraterna.
Då ligger du ju på ett högre energiintag? :)
Jag försöker skära ner på kolhydrater.
Tintomara
2007-05-16, 15:04
Jag skär ner på kolhydraterna mest - eftersom jag har diabetes typ 2. Fettet minskar jag också men är mer försiktig med detta, eftersom jag har hört (i ett radioprogram om riskerna med viktminskning) att extra lågt fettintag under en längre tid kraftigt ökar risken för att bantaren ska drabbas av gallbesvär/gallstensanfall. (De sa att det beror på att för lite fett gör att gallblåsan inte tömmer sig ordentligt.)
King Grub
2007-05-16, 15:09
Vad skär ni ner på?
Fett.
Handcuff
2007-05-16, 15:21
Kolhydrater...om behovet att protein (2g/kg) och fett (1g/kg) är uppfyllt. Med "behovet" menar jag den mängd jag tycker är vettig :)
Fett, enklast att identifiera och plocka bort fett som egentligen är onödigt. Jag äter normalt en stor andel fett, t.ex. lunchen är nästan alltid kokt potatis med fet fisk, bregott och råkost. Plocka bort bregotten och -200kcal bara där.
BigForre
2007-05-16, 15:30
1. Skär ner en del på fettet rakt igenom, men inte allt för mycket. Handlar om att jag skippar det som jag ser som överflödigt, smöret på mackan osv.
2. Behåller proteinintaget till omkring ett par gram.
3. Plockar bort mycket kolhydrater i kosten, kört mycket sköna grönsallader i lunchlådan. Dock kör jag en del kolhydrater omkring de fyra träningspassen, omkring 35-40g före och efter, vilket blir knappt 1g totalt. Kör ofta en normalfördelad måltid efter passet också.
Eddie Vedder
2007-05-16, 15:52
Jag äter lika mycket av allt å tränar mer.
mangemani
2007-05-16, 16:25
kcal
Frippe_L
2007-05-16, 16:30
Jag äter lika mycket av allt å tränar mer.
+1
Lite mer cardio än styrka under våren.
Fast jag drar även ner på festandet om helgerna vilket är i stort sett enda anledningen till viktuppgång på mig, men lite kul får man ha.
Allt, dock något mer av fett och kolisar. Sen cardio så såklart.
Fettet skär jag ner till 1g/kg kroppsvikt. Skär ner kolhydraterna beroende på vilket underskott jag vill ligga på. Proteinet konstant.
Småätande i allmänhet och fett i synnerhet.
Jag drar ner på Godis, Läsk, Chips, Mellanmål och all överdriven kolhydrat-ätning det lätt blir. Jag cyklar så mycket jag orkar/hinner/vill och hoppas att det slutar bra
Jag skär ner på kolhydrater, men största delen av dyngskalorier kommer just också från kolhydratrer. Fett 1,2g kroppsvikt och protein 1,7g kroppsvikt resten kolhydrater.
Då ligger du ju på ett högre energiintag? :)
Jag försöker skära ner på kolhydrater.
Nej. Jag går ju ner i vikt:D Äter inte opti annars
Cerberus
2007-05-16, 17:53
Nej. Jag går ju ner i vikt:D Äter inte opti annars
kladdkaka är optimalt! :D
bulkmässigt iaf... mums
Fettet skär jag ner till 1g/kg kroppsvikt. Skär ner kolhydraterna beroende på vilket underskott jag vill ligga på. Proteinet konstant.
Vad har du för proteinintag då?
2g/kg eller mer?
Skär mest ner på kolhydrater och godis... och snacks, bullar, chips, läsk, pizza, kebab och sånt.
jocke913
2007-05-16, 21:51
kolhydrater och fett... :) men kom ihåg detta innan ni börjar deffa, brudar tänder på tjockisar. ;)
Drar ner på kollisar o kassa fetter.
blekfet2
2007-05-17, 10:30
kolhydrater samt fett, ligger högt på protein.
Vad skär ni ner på? Livets glädjeämnen, sprit, fett och kolhydrater.
*gah!*
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.