Visa fullständig version : Klippa film, lägga på musik/effekter etc.
Lasse Kongo
2007-05-16, 12:29
Bra enkelt program till detta, redigera helt enkelt.
Gärna hyffsat lätt men ändå med en hel del funktioner, vad rekkas av koloeliten?
Windows movie maker
Adobe premier
Pinnacle DV studio
Jag har bara erfarenhet av det sista, det är lätt att lära sig. Adobe premier är troligtvis det som klarar av mest funktioner.
Pinnacle Studio - Lätt att komma igång med och använda, ingår många färdiga mallar att använda osv men saknar de lite mer avancerade funktionerna.
Sony video vegas - Relativt lätt om man har någon tidigare erfarenhet av redigering, ingår en hel drös med funktioner att använda.
Adobe Premiere - I mina ögon lite för svårt att komma igång med, finns dock enorma möjligheter bara man orkar lära sig hur man använder dem... :)
Föredrar personligen helt klart Vegas av dessa tre, premier är bra men ibland kan man (jag) bli sittandes i timmar bara för att göra en simpel grej som borde ta 10min.
För att förtydliga tidigare användares inlägg skulle jag vilja trycka på att det är Adobe Premiere PRO du ska satsa på och inte Elements om du ska ge dig på Premiere. Annars kommer man inte så långt...
internethjälten
2007-05-16, 14:06
Har gjort ett 50-tal filmer i APP och rekomenderar det starkt !
Finns gott om tutorials på nätet också..
Adobe premier är mitt favourite program, och sedan om man vill ha lite extra lull-lull så kan adobe after effects rekommenderas.
shadowfire
2007-07-29, 10:42
Håller på att få sinnesbryt i Sony Video Vegas. Någon av er gurus som kan tala om hur tusan jag sänker volymen på ett track temporärt, inte tusan måste man editera ljudfilen separat?!
Har försökt sätta audio envelopes o grejs, men det enda jag lyckas med är att sänka volymen manuellt för ljudspåret under tiden jag spelar upp. Lyckas inte få det med automatik under en viss tid.
shadowfire
2007-07-29, 10:45
Äh, nu lyckades jag få till volymjusteringen... måste säga att jag gillar Vegas mycket bättre än Pinnacle Studio ivf. So far.
shadowfire
2007-07-30, 14:04
Är det någon som har använt Vegas och fått text att animeras fram på skärmen bokstav för bokstav, så PMA mig... får inte till det, texten hoppar fram o tillbaka en aning trots att den är satt att vara låst ner till vänster på skärmen... o skitmanualen säger ju inget... :(
Herkulez
2007-07-30, 14:27
klipp film?
http://z.about.com/d/movies/1/0/C/2/N/runningwithscissorsposter.jpg
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.