TheDoe
2007-05-14, 09:58
Hej!
Har försökt med att deffa lite för första gången, 1 vecka har gått och så här långt och jag har väl inte riktigt fått det resultat jag velat.
Dock så känndes det redan första dagen att jag knappast skulle gå ner med den mängden mat jag har ätit, måste vara bra mycket mer än vad jag brukar äta iaf. Mycket riktigt har vägt och mätat mig i morse och resultatet vart enligt bild nedan.
Känns som det är svårt att mäta, man vet ju inte om man har ändrat i mått eller om man mätar på olika ställen.
Hur gör ni när ni mätar för att veta att ni mätar på samma ställe?
Sen så kan jag säga att jag inte liter mycket på vågen vad gäller fett% och vatten%.
Men gått upp i vikt har jag nog gjort iaf.
Kosten har sett ut som bild nr2.
Lite för lite Fett och lite för mycket Protein.
Målet var att äta 500kcal mindre än jag förbrukar vilket skulle bli 2767.
Jag har ätit i snitt 2754kcal per dag vilket är 13kcal mindre än tänkt.
Trots detta har jag gått upp 0,6kg vilket innebär att jag har ätit ungefär 500kcal för mycket för att hålla vikten?
Vilket innebär att jag ska äta ca 1000kcal mindre för att uppnå optimal viktned gången utan att förlora muskler?
Alltså så får jag bara äta 1767kcal/dag
Kan detta stämma?
Känns inte troligt.
Denna vecka har jag tränat 3 styke pass + 1 rehab för axeln 2löppass och 2 morgon promenader(45, 70min)
Har kännt mig oerhört pigg och effektiv i träningen.
Och har börjat med att lite protein tillskott(Whey 100) före och efter träningen vilket kanske gör att jag inte känner mig lika sliten efter träningen som jag brukar göra.
Vad tycker ni hur mycket mer bör jag dra ner på kcal intaget?
Vad ska jag dra ner på ?
Är det bara att fortsätta plocka ner mer kolhydrater?
Några andra tipps?
Har försökt med att deffa lite för första gången, 1 vecka har gått och så här långt och jag har väl inte riktigt fått det resultat jag velat.
Dock så känndes det redan första dagen att jag knappast skulle gå ner med den mängden mat jag har ätit, måste vara bra mycket mer än vad jag brukar äta iaf. Mycket riktigt har vägt och mätat mig i morse och resultatet vart enligt bild nedan.
Känns som det är svårt att mäta, man vet ju inte om man har ändrat i mått eller om man mätar på olika ställen.
Hur gör ni när ni mätar för att veta att ni mätar på samma ställe?
Sen så kan jag säga att jag inte liter mycket på vågen vad gäller fett% och vatten%.
Men gått upp i vikt har jag nog gjort iaf.
Kosten har sett ut som bild nr2.
Lite för lite Fett och lite för mycket Protein.
Målet var att äta 500kcal mindre än jag förbrukar vilket skulle bli 2767.
Jag har ätit i snitt 2754kcal per dag vilket är 13kcal mindre än tänkt.
Trots detta har jag gått upp 0,6kg vilket innebär att jag har ätit ungefär 500kcal för mycket för att hålla vikten?
Vilket innebär att jag ska äta ca 1000kcal mindre för att uppnå optimal viktned gången utan att förlora muskler?
Alltså så får jag bara äta 1767kcal/dag
Kan detta stämma?
Känns inte troligt.
Denna vecka har jag tränat 3 styke pass + 1 rehab för axeln 2löppass och 2 morgon promenader(45, 70min)
Har kännt mig oerhört pigg och effektiv i träningen.
Och har börjat med att lite protein tillskott(Whey 100) före och efter träningen vilket kanske gör att jag inte känner mig lika sliten efter träningen som jag brukar göra.
Vad tycker ni hur mycket mer bör jag dra ner på kcal intaget?
Vad ska jag dra ner på ?
Är det bara att fortsätta plocka ner mer kolhydrater?
Några andra tipps?