Visa fullständig version : Träning - i alla möjliga och omöjliga former...
Halloj!
Tänkte testa att skriva journal ett tag för att hur jag trivs med det. Jag hoppas kunna plita ned de flesta passen, eftersom det är alltid roligt att kunna gå tillbaka. Sedan är det även en poäng att folk har möjlighet att ge lite feedback på träningen. Eftersom jag blivit uppmanad att dra igång en journal här, hoppas jag åtminstone kunna glädja några. :)
Men vi börjar från början:
Grabb.
24 år.
170 cm.
~ 69 kg.
Min träning är just nu i princip helt inriktad på löpning. Målsättningen är att springa Stockholm Marathon den 9 juni. Har inte sprungit något Marathon tidigare men jag är övertygad om att det kommer bli riktigt roligt. Förhoppningen är en tid ner mot 3h30min. Har hittills tagit mig igenom 3 Lidingölopp på 4 försök. Fick tyvärr bryta 2004, efter lite strul med kistan.
Har efter den 9 juni tänkt att dra igång lite lätt med styrkan igen. Även det är en träningsform jag gillar starkt, dock har jag svårt att motivera mig till att träna inomhus under sommarhalvåret.
Som sig bör, lite stats:
Fullbordade ”En svensk klassiker” 2004.
Bästa tider på klassiker grenarna:
Lidingöloppet (2005): 2h29min
Vasaloppet (2006) 07h24min (segt i staten och dåliga spår)
Vätternrundan (2004): 10h27min (ruggit tungt, dåligt väder och kallt så in i....)
Vansbrosimmet:1h9min :em: (ingen simmare direkt)
Som ni ser har jag putsat lite på LL och Vasaloppet.
Träningsläget för tillfället:
Som jag nämnt ovan är det Maran som gäller. Kollat tillbaka lite i min träningskalender. En överslagskalkyl ger att jag sedan årsskiftet har jag fått ihop kring 550km löpning, i diverse olika tempon. Det är där vi står just nu.
Jag tar gärna emot tips och synpunkter på min träning!
Okej, jag vet ett långt förstainlägg....
Nu kör vi!
2007-05-13
Ursvik 5km @ 22min15s
Körde ett långintervall pass. Har haft en ganska tung vecka bakom mig, med både lång pass och Ursviks Extremen. Därför tror jag detta pass gick förhållandevis tung, jag hade ingen vidare känsla. Tiden är väl inte mycket att orda om. Godkänt, men absolut inte mer.
Eddie Vedder
2007-05-14, 06:44
Roligt med en till journal där jag kan läsa och lära mej.:thumbup:
Dom flesta konditionsjournalerna är betydligt intressantare och mer varierade än "your average styrkejournal".
Imponerande meriter du har, tycker iaf jag!:hbang:
Hur många kilometer brukar du lägga bakom dej per vecka, på ett ungefär?
machine gun
2007-05-14, 07:10
Hej, vad kul att du äntligen startat en journal! Den ska absolut följas. Imponerande meriter där måste jag säga :bow: Fin löpmängd du lagt bakom dig i år också, SM kommer säkert gå strålande för dig.
Oj vad roligt med lite respons!
Tack för supporten! :hbang:
Hoppas att jag kan bidra med något, det vore roligt.
Roligt med en till journal där jag kan läsa och lära mej.:thumbup:
Dom flesta konditionsjournalerna är betydligt intressantare och mer varierade än "your average styrkejournal".
Imponerande meriter du har, tycker iaf jag!:hbang:
Hur många kilometer brukar du lägga bakom dej per vecka, på ett ungefär?
Jag kör mycket på känsla, men försöker att få in lite varierade löppass. På sluttampen har jag haft ett högre km-snitt per vecka. Men räknar man från årsskiftet är det ungefär 25km/vecka. Försöker göra minst 3, helst 4 löppass i veckan just nu. Beror lite på deras karaktär.
Hej, vad kul att du äntligen startat en journal! Den ska absolut följas. Imponerande meriter där måste jag säga :bow: Fin löpmängd du lagt bakom dig i år också, SM kommer säkert gå strålande för dig.
Statsen över mina genomförda lopp är för att ge en liten bild av min bakgrund, inte att imponeras av. :)
Känns som att uthållighetsidrottarna tar över den här delen av forumet mer och mer. Det här blir iaf ytterliggare en att följa för min del. Lycka till!
Känns som att uthållighetsidrottarna tar över den här delen av forumet mer och mer. Det här blir iaf ytterliggare en att följa för min del. Lycka till!
Det har helt klart blivit fler konditionsnördar senaste tiden. Kul också att så pass många försöker kombinera det med styrketräning.
Ska bli jätteroligt att följa din journal, Edvin. :thumbup:
Jag sällar mig till övriga beundrare när det gäller dina tidigare meriter. Längd- och viktmässigt verkar du dessutom ha en kropp som passar för löpning. Med tanke på dina meriter och din träning i år borde maran vara lätt som en plätt. 3.30 verkar också möjligt även om det för egen del skulle kännas som ett omöjligt mål.
Det har helt klart blivit fler konditionsnördar senaste tiden. Kul också att så pass många försöker kombinera det med styrketräning.
Jo det verkar vara en växande skara. Skoj!
Ska bli jätteroligt att följa din journal, Edvin. :thumbup:
Jag sällar mig till övriga beundrare när det gäller dina tidigare meriter. Längd- och viktmässigt verkar du dessutom ha en kropp som passar för löpning. Med tanke på dina meriter och din träning i år borde maran vara lätt som en plätt. 3.30 verkar också möjligt även om det för egen del skulle kännas som ett omöjligt mål.
Jag är övertygad att du kommer löpa in på en fin tid i år! Har ju spanat lite i din journal och det är inte utan att man blir taggad, och stressad med för den delen. :) Du har erfarenheten, något som man inte kan underskatta i dessa sammanhang.
2007-05-13
Löpning ~20km @ 1h34min
Tog ett lugnt distanspass. Sista långpasset innan Kungsholmen runt. Hade inställningen att bara röra på mig lite. Känslan var riktigt bra idag trots det regniga vädret. Det kan iofs varit en av anledningarna.
Vägverket eller vilka det nu kan vara håller på med ett stort vägarbete på den sträckning jag brukar springa. Fick därför ta en lite annan väg. Dom har även behagat att spärra av och är i färd med att bygga bort ett 1,3km spår som var prefekt för intervaller. Det är riktigt trist *cry*
Jag är övertygad att du kommer löpa in på en fin tid i år! Har ju spanat lite i din journal och det är inte utan att man blir taggad, och stressad med för den delen. :) Du har erfarenheten, något som man inte kan underskatta i dessa sammanhang.
Vi får väl se hur jag gör med tidsmål i år. Erfarenheten är om inte annat viktig för självförtroendet. Med mina skadeproblem hade jag inte anmält mig om jag inte litat väldigt mycket till det faktum att jag sprungit förut. Angående stress blir jag mest stressad av ditt 35 km-pass. ;)
Ironwoman
2007-05-14, 13:01
Jag har klarat av något bättre km tid på maran än på LL, så under 3,30 känns realistiskt för dig. Var beredd på att maran gör klart ondare, men är inte lika jobbig konditionsmässigt.
Jag har klarat av något bättre km tid på maran än på LL, så under 3,30 känns realistiskt för dig. Var beredd på att maran gör klart ondare, men är inte lika jobbig konditionsmässigt.
Jag ska göra mitt bästa! Vissa dagar känns det rimligt andra inte. Försöker förbereda mig på att det kommer att kännas ordentligt i ben och fötter. Dessutom på ett annorlunda sätt mot för vad jag känt förut.Det är bara hoppas på att träningen flyter på sista biten in. Får förhoppningsvis en liten fingervisning hur formen är till helgen.
Hur många maror har du tagit dig igenom? Riktigt imponerande att du satsar på fullskaligt triathlon, det måste ju vara den ultimata utmaningen.
Vi får väl se hur jag gör med tidsmål i år. Erfarenheten är om inte annat viktig för självförtroendet. Med mina skadeproblem hade jag inte anmält mig om jag inte litat väldigt mycket till det faktum att jag sprungit förut. Angående stress blir jag mest stressad av ditt 35 km-pass. ;)
Tror som sagt du har en bra chans! Skador är aldrig roligt, hoppas man slipper sådana. Det är ju bra att vi stressar varandra då. Kommer båda ha glädje av när mållinjen skärs den 9:de. :)
Ironwoman
2007-05-15, 11:05
Jag har tagit mig imål på 8 maror inkl 1 IM. Tyvärr har jag aldrig fått till det när jag haft förutsättningar att göra en bra tid. Därför har jag inte bättre än 3,56 som pers på en troligen 600 m för lång bana, kuperad, i snöslask. På min IM mara hade jag 4,20. Sedan har jag tagit mig igenom 3 st 30 km i LL, som bäst på 3,01,30, men inte heller där fått till det.
IM är riktigt spännande, det känns helt sjukt att man egentligen klarar det. Fast jag tyckte inte att det var lika hemskt som man skulle kunna tro, man kan ju inte mer än ta ut sig.
Aha, en till Kungsholmen Runt-are ser jag!!!
Lycka till på lördag! Ser ut att kunna bli ett riktigt trevligt långpass...
Eva
Aha, en till Kungsholmen Runt-are ser jag!!!
Lycka till på lördag! Ser ut att kunna bli ett riktigt trevligt långpass...
Eva
Tack, vi får hoppas det blir bra löparväder.
Jag tar det för vad det är. Men det skall bli roligt att tävla lite i vilket fall. Hoppas ju på att få en fin indikation om formen.
2007-05-16
Ursvik 2*5km @ 49min18s
Fartlek. Blev ett pass med fartlek idag. Körde på ganska hårt dom delar jag sprang. Försökte hålla högt tempo 10 ljusstolpar för att sedan slå av på tempot nästkommande 5. Det blev ganska ryckigt och jag vet inte riktigt hur mycket kvalité det blev, men ett lite småroligt pass. Ska köra en 5:a på fredag förmiddag, logiskt nog kommer det bli det sista passet innan KhR.
Hade egentligen planerat 1000m intervaller men det fick jag lägga ner eftersom banan var upptagen. Är så less på att dom bygger bort spåret jag brukat köra intervaller på. *gah!*
machine gun
2007-05-16, 23:19
Löpning ~20km @ 1h34min
Tog ett lugnt distanspass.
Här ligger man i lä... Fan va snabb du är! Vad gör du 20 km på när du inte tar det lugnt?
Här ligger man i lä... Fan va snabb du är! Vad gör du 20 km på när du inte tar det lugnt?
Ja du, jag är också förvånad att det gick så lätt. Jag tyckte att jag tog det vackert.
Nu är jag ju lite osäker på att det verkligen var 20km, pga alla vägbyggnationer. Men jag är kollade tiden på de sista 9 km, det tog ganska precis 40 min. Svårt att säga riktigt hur mycket tid jag skulle kunna plocka på hela distansen. Men då kändes det som att 3-4 minuter är rimligt.
Vi får se på lördag hur fort man kan klämma 21km. Hoppas under 1h35min i alla fall.
Ah, Mr.Ursvik har en journal nu. Trevliga prestationer. Hoppas det går bra på lördagen.
Är det något spår i ursvik som är sabbat?
Ah, Mr.Ursvik har en journal nu. Trevliga prestationer. Hoppas det går bra på lördagen.
Är det något spår i ursvik som är sabbat?
Hej på dig!
Jovisst tyckte det kunde vara roligt att skriva lite journal ett tag. Får se till att hålla i uppdateringen bara.
Nä alla spår i Ursvik är intakta, än så länge. Ingen aning hur det kommer påverkas när dom drar igång byggandet av alla nya hyreshusen där borta. Men jag hoppas det mesta blir kvar.
Det är ett spår mellan Kista och Husby. Uppe mot E4:an, som är på väg att byggas bort helt. Var perfekt att springa intervall på, 1300m lagom kuperat.
Eddie Vedder
2007-05-17, 08:26
2007-05-16
Ursvik 2*5km @ 49min18s
Fartlek. Blev ett pass med fartlek idag. Körde på ganska hårt dom delar jag sprang. Försökte hålla högt tempo 10 ljusstolpar för att sedan slå av på tempot nästkommande 5.
Det va ett grymt pass, märks att Kungsholmen runt bara är transportsträcka för dej som kan träna på den nivån såhär några dagar innan.:thumbup: Själv ska jag bara ladd nu och tog en lätt 5-kilometersjogg igår.
Lite skillnad på nivå känner jag.:D
Kommer du vara med i tävlings-eller motionsklassen förresten?
Svarar här istället.
Löparbanan vid sundbybergs ip (om det är den du menar) är öppen för allmänheten hela tiden. Enda undantaget är det är någon friidrottsträning/tävling eller motsv. Men oftast är det tomt.
machine gun
2007-05-17, 11:50
Om jag inte minns fel, så är löparbanan i Sumpan bara 380 m, kan ju vara bra att veta om man ska köra tusingar.
Lycka till på lördag!
Crille666
2007-05-17, 12:03
Äntligen en Löpare och skidåkares journal. Satsar du mycket på Vasaloppet eller?
mirrranda
2007-05-17, 12:27
Lyssna på yankee, han vet mer om sumpans ip. Men jag håller kvar vid att du har hyffsat nära till spånga ip ;)
Så, en till att springa kungsholmen, hoppas du vinkar då (själv kmr jag nog att vara en galen tok med pil vid sidan av banan) :cool:
Jo vad många det var som skrivit! Skoj!
Det va ett grymt pass, märks att Kungsholmen runt bara är transportsträcka för dej som kan träna på den nivån såhär några dagar innan.:thumbup: Själv ska jag bara ladd nu och tog en lätt 5-kilometersjogg igår.
Lite skillnad på nivå känner jag.:D
Kommer du vara med i tävlings-eller motionsklassen förresten?
Kommer att springa i motionsklassen. För att få springa i tävnlingsklass var man tvungen att vara medlem i en klubb som är ansluten till friidrottsförbundet eller hur det var, och det är inte jag.
Svarar här istället.
Löparbanan vid sundbybergs ip (om det är den du menar) är öppen för allmänheten hela tiden. Enda undantaget är det är någon friidrottsträning/tävling eller motsv. Men oftast är det tomt.
Tack! Jag förmodar att det är Sundbybergs IP. Kollade lite på google earth och hitta.se för att spana in utbudet av löparbanor. Såg även alternativet i Spånga. Ska ta och kolla upp det.
Om jag inte minns fel, så är löparbanan i Sumpan bara 380 m, kan ju vara bra att veta om man ska köra tusingar.
Lycka till på lördag!
Kanon och veta om dom 380 meterna. Förhoppningsvis är det utmärkt var 1000m startar.
Äntligen en Löpare och skidåkares journal. Satsar du mycket på Vasaloppet eller?
Nja, just nu satsar jag väldigt sparsamt på vasaloppet. Var faktiskt anmäld i år men jag sålde min plats eftersom det blev så lite skidåkning i vintras. Hade planerat att åka en hel massa i julas, men så blev det inte. Var riktigt dåligt med snö. Hittills har jag kört två gånger. Kommer att åka fler gånger. Får se lite hur det blir 2008. Beror lite på hur jag kan träna. Ska jag åka, vill jag åka bättre än vad jag gjort. Behöver inte bli överdrivet svårt med tanke på att det var kassa förhållanden sist. Men så är det ibland.
Lyssna på yankee, han vet mer om sumpans ip. Men jag håller kvar vid att du har hyffsat nära till spånga ip ;)
Så, en till att springa kungsholmen, hoppas du vinkar då (själv kmr jag nog att vara en galen tok med pil vid sidan av banan) :cool:
Ska kika in alternativen lite. Tack för förslagen!
Ska försöka identifiera dig i arrangörsstaben. Lät ju som en fruktansvärt avancerad uppgift du fått. :)
Givetvis ska jag vinka!
Ah, roligt med en som gjort en svensk klassiker. :hbang:
Det ante mig att det var en konditionsnisse i dig när du började skriva i min journal! :)
Blir det nån vätternrunda för dig i år?
Bra tid du hade på vätternrundan! Hur många mil hade du innan för att ta den tiden, dessutom i det skitvädret som var det året? :)
Roligt att träffa dig idag! Och grattis till en bra tid!!!
Eva
2007-05-16
Kungsholmen runt @ 1h34min45s (från egen klocka)
Halvmarathon. Kungsholmen runt gick som jag hade hoppats! Jag är nöjd med tiden eftersom målsättningen var att ta mig under 1.35, vilket jag precis gjorde. :cool: I varje fall enligt den tid jag har på min klocka. Den borde stämma skapligt. Detta känns som en bra indikation på formen. Fortfarande är inte kring 3.30 helt orealistiskt den 9:de, hoppas jag.
Reflektioner från loppet:
Första halvan var det varmt. Jag fick inte i mig vidare mycket vätska på första kontrollen vilket var lite onödigt. Turligt nog gick det bra ändå. Annars tycke jag att första varvet var slitsamt. Kände inget riktigt flyt förrän jag nådde norrmälarstrand. Första milen passerades på 44.15, vilket är helt okej.
Andra halvan hade solen gått i moln och det var något mer behagligt. Hade bitvis bättre känsla än på första varvet. Sträckan ut till första vätskan andra varvet var tung. Ganska backigt och jag kände att jag verkligen behövde vätska. Försökte hålla modet uppe.
Ut från vätskan såg jag en ihärdigt hejande Mirranda, som fick en byggartumme till svar :) Hon var nog för övrigt den mest hängivna supporten! All cred för det! Vid det här laget var det bara koppla bort alla tankar och springa. Sista biten in var det som det ska vara en del vilja inblandat. Kändes som att jag kunde hålla farten skapligt hela vägen in, vilket är positivt.
I det stora hela är jag nöjd. En helt okej tid och en hel Edvin. Det borde vara huvudsaken. :D
Sedan fick jag ju möjligheten att träffa Eva och vinka vinka till Mirranda här från kollo, vilket var skoj! Dessvärre så såg jag inte Eddie, synd det.
Ah, roligt med en som gjort en svensk klassiker. :hbang:
Det ante mig att det var en konditionsnisse i dig när du började skriva i min journal! :)
Blir det nån vätternrunda för dig i år?
Bra tid du hade på vätternrundan! Hur många mil hade du innan för att ta den tiden, dessutom i det skitvädret som var det året? :)
Haha konditionsnisse, tja kanske man kan kalla det. :) Jag såg namnet, det drog blickarna till sig. Klassikern ligger varmt om hjärtat.
Ang. min runda så var det en jobbig historia. Jag hade kring 80 mil i benen. Jag åkte med bror och två kompisar. Alla tre var bättre cyklister än jag. Målet var under 10h. Efter ca 9km, precis när vi kommit igång så fick ena polaren punktering. Det var bara börja att byta slang och greja i mörkret. Men det gick bra till slut. Den andra polaren fick ekerbrott strax innan Hjo och han fick åka servicebil med allt vad det innebär. Men han tog sig i mål till slut.
Jag slet som ett djur för att hänga med. Kallt och regnigt som tusan är vad jag kommer ihåg. När man låg på rulle kan jag säga att sikten var ganska begränsad.
Väl in mot mål ville brorsan göra någon form av segergest. Så han skulle vara i mitten mellan mig och den kvarvarande polaren, och hålla upp varsin av våra armar över huvudet (som segraren på en boxningsmatch ungefär). Det slutade med att borsan ramlade in i mig och jag körde in i en sådan där gul box dom tar tid med. Men tiden registrerades ändå, vilket var det viktiga :D Krampen i båda benen kom som en blixt från klar himmel efter vurpan. Just då var det inte roligt någonstans, men så här i efterhand kan man flina lite.
Summa summarum, det kan hända mycket på klassikern. Enligt mig så var vättern värst. Men det kanske har sina förklaringar. Blir ingen runda i år, men jag är sugen på att köra igen! Borde inte vara omöjligt att ta tiden.
Roligt att träffa dig idag! Och grattis till en bra tid!!!
Eva
Tack!
Detsamma, det var roligt att träffa dig. Trist att du inte var helt nöjd med din insats, men det är ju sådär ibland. Men du kommer igen!
Haha konditionsnisse, tja kanske man kan kalla det. :) Jag såg namnet, det drog blickarna till sig. Klassikern ligger varmt om hjärtat.
Ang. min runda så var det en jobbig historia. Jag hade kring 80 mil i benen. Jag åkte med bror och två kompisar. Alla tre var bättre cyklister än jag. Målet var under 10h. Efter ca 9km, precis när vi kommit igång så fick ena polaren punktering. Det var bara börja att byta slang och greja i mörkret. Men det gick bra till slut. Den andra polaren fick ekerbrott strax innan Hjo och han fick åka servicebil med allt vad det innebär. Men han tog sig i mål till slut.
Jag slet som ett djur för att hänga med. Kallt och regnigt som tusan är vad jag kommer ihåg. När man låg på rulle kan jag säga att sikten var ganska begränsad.
Väl in mot mål ville brorsan göra någon form av segergest. Så han skulle vara i mitten mellan mig och den kvarvarande polaren, och hålla upp varsin av våra armar över huvudet (som segraren på en boxningsmatch ungefär). Det slutade med att borsan ramlade in i mig och jag körde in i en sådan där gul box dom tar tid med. Men tiden registrerades ändå, vilket var det viktiga :D Krampen i båda benen kom som en blixt från klar himmel efter vurpan. Just då var det inte roligt någonstans, men så här i efterhand kan man flina lite.
Summa summarum, det kan hända mycket på klassikern. Enligt mig så var vättern värst. Men det kanske har sina förklaringar. Blir ingen runda i år, men jag är sugen på att köra igen! Borde inte vara omöjligt att ta tiden.
HAHA, jösses vilket äventyr du hade. :D
Min gick faktiskt oförskämt bra då ändå måste jag säga. Förra året var det ju kanonväder, bästa på väldigt länge tydligen i vätterrundans historia. Trots redig förkylning och bara 35 mil i benen innan så gick det bra. Jag hade ingen kramp i benen eller så. Fick lite ont i ena knät vilket försvann så fort jag sluta cykla. Däremot fick jag problem med en sena i foten. Ryggen tog nog värsta smällen måste jag säga. Brände som bara den över skulderbladen. Fruktansvärt svårt att sova i bilen på väg hem sen. :D
De första 21 milen var ok tycker jag, sen när det gick upp för mig att 1 mil är ganska långt så krokna jag vid tanken att jag hade 9 kvar. Hade jag hållt samma tid som de första 21 milen så hade sluttid legat nånstans på 13 h, så det var nästan 2 h jag förlora på att min psyke brast. Hoppas man är mer förberedd denna gång, eller så är det tvärtom, känner man sig seg så är man nog väl så medveten om hur långt man har kvar.
mirrranda
2007-05-19, 17:45
Ut från vätskan såg jag en ihärdigt hejande Mirranda, som fick en byggartumme till svar :) Hon var nog för övrigt den mest hängivna supporten! All cred för det! Vid det här laget var det bara koppla bort alla tankar och springa. Sista biten in var det som det ska vara en del vilja inblandat. Kändes som att jag kunde hålla farten skapligt hela vägen in, vilket är positivt.
Jag var mycket seriös med min supporteruppgift :hbang:
Nej men ärligt, när jag själv tävlar älskar jag folket som hejar vid sidan av banan, det är guld värt. Fick faktiskt själv lite applåder av några löpare ;)
Grym tid, såg ju riktigt starkt ut, missade ej byggartummen!
Eddie Vedder
2007-05-20, 19:26
Nu måste även jag passa på att gratulera till ett bra lopp!:thumbup:
Det tar ner mej på jorden litegrann att läsa nån som känner att det gick helt okej, no more no less, på 1:34 när jag själv var i extas efter 1:36.:D
Själv tycker jag inte inledningen av andra varvet var särskilt tungy trots stigningen, den enda lite tyngre delen var nog från Stadshuset till Rålambshovparken på första varvet. Andra varvet kutade jag som en häst på den rakan.*flex*
Synd som sagt att vi inte stötte på varann, lr inte vad vi vet iaf.:D Du får väl kolla min journal å se efter om du känner igen mej lr inte.
Jag var mycket seriös med min supporteruppgift :hbang:
Nej men ärligt, när jag själv tävlar älskar jag folket som hejar vid sidan av banan, det är guld värt. Fick faktiskt själv lite applåder av några löpare ;)
Grym tid, såg ju riktigt starkt ut, missade ej byggartummen!
Jo det är alltid trevligt med lite publikstöd. Man lyckas nästan alltid hitta lite extra krafter.
Nu måste även jag passa på att gratulera till ett bra lopp!:thumbup:
Det tar ner mej på jorden litegrann att läsa nån som känner att det gick helt okej, no more no less, på 1:34 när jag själv var i extas efter 1:36.
Själv tycker jag inte inledningen av andra varvet var särskilt tungy trots stigningen, den enda lite tyngre delen var nog från Stadshuset till Rålambshovparken på första varvet. Andra varvet kutade jag som en häst på den rakan.
Synd som sagt att vi inte stötte på varann, lr inte vad vi vet iaf.:D Du får väl kolla min journal å se efter om du känner igen mej lr inte.
Tackar!
Jo visst är jag riktigt nöjd med tiden. Jag kan inte annat vara när jag nådde min målsättning. Men eftersom jag redan innan hade på känn ungefär vad jag var kapabel till så kommer det inte som någon jätte överraskning, utan mer som ett mycket positivt besked.
Jag tycker det var en riktigt strong insats från din sida! Jag menar det var i princip första gången du sprang så långt och gjorde det på ett strålande sätt. Det är klart du ska vara toknöjd! :thumbup:
Ska kika in din journal och se om jag känner igen dig.
Grattis! Den där tiden kan jag bara drömma om. Perfekt motivationshöjare inför din maradebut.
Grattis! Den där tiden kan jag bara drömma om. Perfekt motivationshöjare inför din maradebut.
Tack!
Jo, det känns i vilket fall som att man är på gång åt rätt håll. Tror inte alls att det är en tid du behöver drömma. Det syns i din journal.
2007-05-22
Ursvik 10km @ 50min0s
Medeldistans. Första löppasset efter helgen. Kändes ganska okej till en början och kroppen var förvånansvärt lätt. Men det betalade sig senare på passet. Var dåligt motiverad efter en lång dag i plugget med mycket stillasittande. I vilket fall är kändes det skönt att få röra på sig lite.
2007-05-25
Kista-Helenelund-Solna ~ 16km @ 1h09min
Medeldistans. Ett bra pass. Känslan var bra och jag lyckades hålla en jämn fart hela vägen. Blev lite fartökning sista kilometrarna. Solen sken och man fick riktiga vår/försommarvibbar. Härligt!
Eftersom jag har en tenta rätt nära i tiden har det blivit några extra vilodagar denna vecka. Ska försöka klämma in ett pass i morgon bitti samt att jag tänkt springa Xtrem Running på tisdag.
Riktigt bra tempo idag :thumbup: Hoppas det går bra på tisdag. Har du satt något mål?
Riktigt bra tempo idag :thumbup: Hoppas det går bra på tisdag. Har du satt något mål?
Tack! Jo det flöt på fint. Ska jag vara petig så var det ju igår :D
Blev inte av att jag skrev nåt igår.
Målsättningen på tisdag är att åtminstone springa snabbare än sist. Med en bra dagsform finns möjligheter att gå under 70 min, vilket vore mycket trevligt. Men det återstår att se. Ska skita på <70, så får vi se hur det går. :Virro
2007-05-27
Ursvik 10km @ 48min36s
Medeldistans. Morgonlöpning kan vara riktigt mysigt. Idag var det ett okej pass. Är faktiskt lite överraskad av tiden. Kändes som att det gick betydligt långsammare. Känslan var tunga ben och inställningen var åt hållet "bara att genomföra".
Slänger även in en liten pulskruva. Verkar ju vara poppis i många journaler. :) Värdet på maxpulsen stämmer inte, måste varit något svaj med sensorbandet. Sedan kan jag meddela att den absoluta höjden inte är kalibrerad. Men den relativa borde stämma hyfsat.
machine gun
2007-05-27, 10:37
Ett försenat grattis till en bra tid i KhR! Bra jobbat! Det kommer säkert gå bra för dig den 9:e. Bara två veckor kvar nu... hjälp!
Ett försenat grattis till en bra tid i KhR! Bra jobbat! Det kommer säkert gå bra för dig den 9:e. Bara två veckor kvar nu... hjälp!
Tackar tackar! Jo, det börjar bli riktigt nära nu. Känslan just nu ganska positiv här. Roligt att det äntligen är dax på något sätt.
Är övertygad om att det kommer gå galant för din del den 9:e! Själv lever jag på hoppet :)
2007-05-27
Ursvik 10km @ 48min36s
Medeldistans. Morgonlöpning kan vara riktigt mysigt. Idag var det ett okej pass. Är faktiskt lite överraskad av tiden. Kändes som att det gick betydligt långsammare. Känslan var tunga ben och inställningen var åt hållet "bara att genomföra".
Slänger även in en liten pulskruva. Verkar ju vara poppis i många journaler. :) Värdet på maxpulsen stämmer inte, måste varit något svaj med sensorbandet. Sedan kan jag meddela att den absoluta höjden inte är kalibrerad. Men den relativa borde stämma hyfsat.
Kurvor gillar vi. Vilken Polar är det du kör med? Har för mig att du nämnt det förut men jag är lätt dement.
Det närmar sig nu...
Kurvor gillar vi. Vilken Polar är det du kör med? Har för mig att du nämnt det förut men jag är lätt dement.
Det närmar sig nu...
Det är en S625X om jag minns rätt. Även jag sällar mig till den dementa skaran :)
Har även en stegsensor men den används ganska sparsamt. Hade ett ont knä för ett tag sedan och fick ett tag för mig att det var sensorn som var orsaken. Såhär i efterhand känns det som en ganska långsökt förklaring. Hursom har det lett till den ofta blir kvar hemma.
mirrranda
2007-05-28, 21:49
Undra om man vågar skapa en bildtråd med endast (puls :Virro )kurvor?
Haha! Det vore opti. Tror hela brädan skulle uppskatta en sådan. :D
machine gun
2007-05-28, 22:08
Jaa! Glöm inte att döpa den till något styrketräningsrelaterat, så att vi får extra många träffar :D
Det är en S625X om jag minns rätt. Även jag sällar mig till den dementa skaran :)
Har även en stegsensor men den används ganska sparsamt. Hade ett ont knä för ett tag sedan och fick ett tag för mig att det var sensorn som var orsaken. Såhär i efterhand känns det som en ganska långsökt förklaring. Hursom har det lett till den ofta blir kvar hemma.
Om du inte ens minns modellen på din egen klocka ser det mörkt ut. ;)
Konstigt att stegsensorn skulle ge problem. Jag trodde inte att den vägde många gram.
Om du gör det är vi många som kan fylla den. Du skulle kunna kalla den "Dagsformen på oss Kolomedlemmar 2". Namnet skulle inte vara så missvisande.
2007-05-29
Ursvik 15km @ 1h13min6s
Xtreme Running
Medeldistans. Då var den andra deltävlingen sprungen. Lyckades inte slå min tid från förra gången, men det är inte hela världen. Kändes faktiskt som att det bitvis gick snabbare idag, men klockan ville annat. Förklaringen kan kanske vara att det är ett tag sedan jag körde ett ordentligt intrevallpass. Brukar kunna prestera bra tider ganska snart inpå lite intervaller. Blir definitivt något sådant pass innan den 9:de.
Snittpuls: 165 bpm.
Maxpuls: 171 bpm.
Dagens pulskurva. Höjdprofilen avslöjar att det finns några motlut. :Virro
Eddie Vedder
2007-05-29, 19:06
[B]2007-05-29
Ursvik 15km @ 1h13min6s
Xtreme Running
Snittpuls: 165 bpm.
Maxpuls: 171 bpm.
:bow:
Grymt imponerande!*flex*
1:13 på 15km e ju verkligen en fruktansvärt bra fart! Brukar du springa så bra lr var det t.o.m. ovanligt bra tid för att vara du? Iofs nämner du ju att du sprang långsammare än en annan gång.
Grattis iaf.
:bow:
Grymt imponerande!*flex*
1:13 på 15km e ju verkligen en fruktansvärt bra fart! Brukar du springa så bra lr var det t.o.m. ovanligt bra tid för att vara du? Iofs nämner du ju att du sprang långsammare än en annan gång.
Grattis iaf.
Ojdå, tackar tackar!
Tiden är skaplig för att vara jag. Sprang precis under 1:12 sist. Har ett pers. kring 67 min. Jag är inte helt säker på sekunderna men jag kommer ihåg att jag hade liten marginal till 2.15 på Lidingö som jag tränade inför då. Det var tiden innan man började träna på gym så smått. Är något kilo tyngre nu, och det är inte bara muskler. *whistle*
Eddie Vedder
2007-05-29, 20:14
Ojdå, tackar tackar!
Tiden är skaplig för att vara jag. Sprang precis under 1:12 sist. Har ett pers. kring 67 min. Jag är inte helt säker på sekunderna men jag kommer ihåg att jag hade liten marginal till 2.15 på Lidingö som jag tränade inför då. Det var tiden innan man började träna på gym så smått. Är något kilo tyngre nu, och det är inte bara muskler. *whistle*
Hehe, några extra "trivselkilon" är man värd med dom meriterna, dessutom har du nog ganska långt kvar till fet vågar jag påstå utan att ens någonsin sett dej.;)
Blir det Lidingöloppet i år oxå? Vore kul, en till koloit som jag kan bjuda på pizza i såna fall.:thumbup:
machine gun
2007-05-29, 21:05
Grattis till en bra tid! Är faktiskt väldigt imponerad av din låga puls, backarna verkar inte ens bekomma dig, tempot till trots. Vet du vad du har för maxpuls?
mirrranda
2007-05-29, 21:11
Maxpulsen måste väl ligga där lite över 171 antar jag? Kanske upp mot 180? För att undvika att komma nära maxpulsen på extremen är väl omöjligt antar jag ;) (el vet rättare sagt).
Hade själv en tanke om att sätta fart idag men ändrade mig pga hemsk dagsform. Satsar nog på nästkommande delfinaler, eftersom jag inte vill missa finalen i år, kammade ju faktiskt hem 6e platsen förra året i terrängen :)
Edit: Hittar ingen sida om datum för extremen, kan du hjälpa mig?
machine gun
2007-05-29, 21:15
Hittar ingen sida om datum för extremen, kan du hjälpa mig?
http://www.sik.org/xtreme.htm
Första träffen på Google när man söker på "Xtreme running" ;)
mirrranda
2007-05-29, 21:16
http://www.sik.org/xtreme.htm
Första träffen på Google när man söker på "Xtreme running" ;)
Meh urk, jag sökte runt på sundbybergs hemsida och motionsgården och allt..
:smash: till mig..
Hehe, några extra "trivselkilon" är man värd med dom meriterna, dessutom har du nog ganska långt kvar till fet vågar jag påstå utan att ens någonsin sett dej.;)
Blir det Lidingöloppet i år oxå? Vore kul, en till koloit som jag kan bjuda på pizza i såna fall.:thumbup:
Jag hade mer än gärna sprungit Lidingöloppet i höst men jag kommer vara i Kina då för att göra mitt exjobb. Känns lite tråkigt att jag missar LL men jag får väl komma igen 08. Lät riktigt trevlig med pizza i vilket fall!
Grattis till en bra tid! Är faktiskt väldigt imponerad av din låga puls, backarna verkar inte ens bekomma dig, tempot till trots. Vet du vad du har för maxpuls?
Tackar! Jag vet inte vad jag har för maxpuls. Teoretiskt borde jag ligga runt 195. Men jag tvivlar på att den är så hög. Har aldrig gjort ett maxpuls test.
Men det kanske är på tiden...
Maxpulsen måste väl ligga där lite över 171 antar jag? Kanske upp mot 180? För att undvika att komma nära maxpulsen på extremen är väl omöjligt antar jag (el vet rättare sagt).
Hade själv en tanke om att sätta fart idag men ändrade mig pga hemsk dagsform. Satsar nog på nästkommande delfinaler, eftersom jag inte vill missa finalen i år, kammade ju faktiskt hem 6e platsen förra året i terrängen :)
Edit: Hittar ingen sida om datum för extremen, kan du hjälpa mig?
Nästa tävling är den 19/6 ropade dom ut i högtalarna idag. Det lär du ju redan hittat, eftersom machine var blixtsnabb. :)
Riktigt bra med 6:e bästa tid!
Hehe, för att en annan ska få vara med i finalloppet får man nog vackert ställa upp i minst fyra deltävligar.:D Har inte en sportslig på någon 10:de bästa tid. Det finns folk som är rejält snabba, det är ett som är säkert.
Det där är en väldigt bra tid. Speciellt med tanke på topografin. Kul att du visar lite kurvor också. Du får däremot bakläxa på avsaknaden av min/km. Jag var ju tvungen att räkna ut själv. ;)
Det där är en väldigt bra tid. Speciellt med tanke på topografin. Kul att du visar lite kurvor också. Du får däremot bakläxa på avsaknaden av min/km. Jag var ju tvungen att räkna ut själv. ;)
Hehe får se till att skärpa mig på den fronten. ;)
Gårdagens tempo var i vilket fall 4min52s/km. (Jag hoppas jag har räknat rätt :D)
2007-06-01
Intervaller. Testade en ny slinga för intervaller idag. Funkade helt okej. Är dock en rätt seg backe tidigt på sträckan sedan en del utför. Skulle det vart helt optimalt hade jag gärna haft kring 200 meter ytterligare innan stigningen. Men man kan ju inte få allt. Sträckan är lite drygt en kilometer.
Kändes som det fanns lite till att ge, men det känns inte vidare taktiskt att köra stenhårt när det stundar ett maraton nästa helg. :) Steget kändes i vilket fall ganska lätt, det gillar vi.
Körde 7 intrevaller på tiderna:
Nr. Min:Sek
1. 4:49
2. 4:57
3. 4:54
4. 5:05
5. 4:56
6. 4:54
7. 5:02
Vilan mellan varje intervall var ~2min gå-vila. Men mellan nr. 4 och nr. 5 körde jag en 4 min vila.
Dagens puls:
Det där är vad jag kallar intervaller. Ser nästan ut som du ritat kurvorna för hand för att få den rätta intervallstilen. :D
Hur känns det annars inför nästa helg? Hur ser planeringen ut närmsta veckan? Du har ju redan lite tävlingsrutin från LL.
Håller med Noodles, riktigt snygg kurva till ett riktigt bra pass där. Så ska det se ut!
Det där är vad jag kallar intervaller. Ser nästan ut som du ritat kurvorna för hand för att få den rätta intervallstilen. :D
Håller med Noodles, riktigt snygg kurva till ett riktigt bra pass där. Så ska det se ut!
Tackar! Jo, jag har trixat lite med kurvan i excel. ;)
Jag har som tumregel att försöka hålla alla intervaller inom 10 sekunder. Lyckades nästan med det idag, men jag skyller på att spåret var nytt för ändamålet :)
Hur känns det annars inför nästa helg? Hur ser planeringen ut närmsta veckan? Du har ju redan lite tävlingsrutin från LL.
Jag kommer att köra några pass till veckan. Kommer bli korta men med skapligt tempo. Blir någon femma sedan kanske ett pass på milspåret. Beror lite på hur jag känner mig. Ska ut till skärgården och grilla ikväll. Imorgon blir det fotbollsmatch. Måste hålla igen lite där så man inte drar på sig skador eller en massa träningsverk, det brukar ju vara risk för det när det blir så ryckigt. Sedan får man ju ta det lite lugnt med ölandet också. Men någon grillöl kan man kosta på sig. :)
Hur har du tänkt lägga upp sista veckan?
Jag kommer att köra några pass till veckan. Kommer bli korta men med skapligt tempo. Blir någon femma sedan kanske ett pass på milspåret. Beror lite på hur jag känner mig. Ska ut till skärgården och grilla ikväll. Imorgon blir det fotbollsmatch. Måste hålla igen lite där så man inte drar på sig skador eller en massa träningsverk, det brukar ju vara risk för det när det blir så ryckigt. Sedan får man ju ta det lite lugnt med ölandet också. Men någon grillöl kan man kosta på sig. :)
Hur har du tänkt lägga upp sista veckan?
För min del blir det en mil imorgon. Sista veckan ska jag försöka skrapa ihop en mil totalt. Antagligen blir det fördelat på 2 pass á 5 km. Jag får känna efter och se hur långt det blir. Tidigare har jag bara sprungit 2x3 km sista veckan.
Klart du är värd en grillöl. Morgondagens match kan bli en rysare och då fordras vissa drycker. Fundamentalistiskt kostbeteende är för de som inte orkar träna hårt.
För min del blir det en mil imorgon. Sista veckan ska jag försöka skrapa ihop en mil totalt. Antagligen blir det fördelat på 2 pass á 5 km. Jag får känna efter och se hur långt det blir. Tidigare har jag bara sprungit 2x3 km sista veckan.
Klart du är värd en grillöl. Morgondagens match kan bli en rysare och då fordras vissa drycker. Fundamentalistiskt kostbeteende är för de som inte orkar träna hårt.
Ser bra ut. Kör hårt!
Haha, du har så rätt! Tänkte inte på att det var landskamp imorgon också. Fotbollen jag syftade på är en kamp oss grillkumpaner emellan. Givetvis blir det även att kolla in fotboll av den högre skolan på kvällskvisten.
Känner att jag måste avlägga en liten lägesrapport efter helgen. Måste få ur mig min frustration. Det är nämligen så att jag känner lite kli i halsen. Igår var värre än idag. Hade tänkt springa idag, men jag vilar istället. Känns inte helt okej. Jag fattar inte det kan vara så här. Har inte känt något öht i halsen på hela våren och nu mindre än en vecka innan dagen med stort M, så känner jag mig krasslig. Jag säger bara; *gah!*
machine gun
2007-06-04, 10:38
mirrranda blev sjuk förra året 10 dagar innan SM, så hon vilade hela sista tiden och sprang sedan i mål på 3:56. Oroa dig inte, du hinner bli frisk innan lördag. Men köp Bafucin på Apoteket och döda halsontet innan det bryter ut, är mitt tips. I övrigt ät mycket och vila.
Känner att jag måste avlägga en liten lägesrapport efter helgen. Måste få ur mig min frustration. Det är nämligen så att jag känner lite kli i halsen. Igår var värre än idag. Hade tänkt springa idag, men jag vilar istället. Känns inte helt okej. Jag fattar inte det kan vara så här. Har inte känt något öht i halsen på hela våren och nu mindre än en vecka innan dagen med stort M, så känner jag mig krasslig. Jag säger bara; *gah!*
Usch. Det låter för j-vligt. Hoppas verkligen att det inte är något. Det är lätt att man blir lite paranoid sista tiden och känner efter. Jag trodde jag blivit matförgiftad igår. Med tanke på hur jag mådde senast det hände trodde jag maran var körd. Idag är däremot alla problem borta.
Jag håller tummarna att det inte är något med dig heller.
Edit: En dunderförkylning bröt ut för mig 14 dagar innan maran förra året. Jag var inte helt återställd förrän 9-10 dagar innan. Jag tror inte att det påverkade mig nämnvärt.
mirrranda blev sjuk förra året 10 dagar innan SM, så hon vilade hela sista tiden och sprang sedan i mål på 3:56. Oroa dig inte, du hinner bli frisk innan lördag. Men köp Bafucin på Apoteket och döda halsontet innan det bryter ut, är mitt tips. I övrigt ät mycket och vila.
Som tur är så verkar det gå åt rätt håll. Igår när jag vaknade kände jag mig ganska hängig, men jag är som sagt piggare idag. Bafucin är ett bra tips, ska nog ta och handla lite sådana under dagen. Har kört på den gamla klassikern att dricka så mycket vatten det bara går. Men en kombo av det och lite halstabletter är inte fel. Tack för tipset.
Usch. Det låter för j-vligt. Hoppas verkligen att det inte är något. Det är lätt att man blir lite paranoid sista tiden och känner efter. Jag trodde jag blivit matförgiftad igår. Med tanke på hur jag mådde senast det hände trodde jag maran var körd. Idag är däremot alla problem borta.
Jag håller tummarna att det inte är något med dig heller.
Edit: En dunderförkylning bröt ut för mig 14 dagar innan maran förra året. Jag var inte helt återställd förrän 9-10 dagar innan. Jag tror inte att det påverkade mig nämnvärt.
Det känns lugnande. Det här är ju inte tal om någon dunderförkylning än så länge. (Peppar peppar, osv) Precis som du säger så blir man ju lite paranoid sista dagarna.
Jag tror inte det beror på mitt levene i helgen heller. Blev en riktigt beskedlig helg. Fotbollen på lördagen blev inställd eftersom gräsmattan inte var klippt. Möjligen att det kan ha varit intervallpasset på fredagen som jag körde i kortärmat trots att det blåste rejält ute. Men det spelar mindre roll nu.
Hoppas din kagge håller sig i styr, det är inte roligt om den strejkar. Det var anledningen till att jag fick bryta LL 2004. Även jag håller tummarna!
2007-06-06
Ursvik 5km@22min22s
Kortdistans. Blev ett pass morgonlöpning eftersom jag har haft fullt upp med annat hela dagen. För att hinna med mig blev det till att springa på fastande mage, vilket kanske inte är min absoluta favorit. Känslan var helt okej och jag kände mig stark i benen. Den släng jag fått av förkylning kändes i princip inte alls.
Testade även mitt ny inköpta löparlinne jag tänkte köra i på Lördag. Det satt fint, det gav även en liten extra fartkänsla av att ha bara axlar. :)
Måste säga att jag bävar lite inför att gå till sängs ikväll. Lite skraj att man ska vakna upp i morgon bitti med halsont igen. Förmodligen och förhoppningsvis är det bara psykologiskt. Jag känner mig ju helt frisk...*screwy*
mirrranda
2007-06-06, 22:36
Machine_gun har redan nämnt min historia och vet du vad, det kommer ordna sig! Jag vet inte hur myckert tid jag ägnade åt att vara frustrerad, kände ju att allt var emot mig förra året.. men ta det superlugnt nu de sista dagarna och kör en "jag måste bli frisk -kur", jag käkade rå vitlök, överdoserade c-vitamin, drack liter ingefärs-te m.m. Det gick ju vägen ;)
Hehe jag har knaprat Bafucin så ofta det gått de senaste dagarna. :) Men det är alltid nervöst att gå och lägga sig, eftersom det blir så mycket tydligare på morgonkvisten om inte allt står rätt till. Men det känns bra att någon har gått genom samma procedur förut, med ett positivt resultat.
Testade även mitt ny inköpta löparlinne jag tänkte köra i på Lördag. Det satt fint, det gav även en liten extra fartkänsla av att ha bara axlar. :)
Linne är skönt att springa i. Jag har nästan helt slutat med t-shirt. Hoppas bara att du tänker på vaselin vid sömmar som kan skava. Jag själv vågar inte springa i något jag inte provat på långpass.
Linne är skönt att springa i. Jag har nästan helt slutat med t-shirt. Hoppas bara att du tänker på vaselin vid sömmar som kan skava. Jag själv vågar inte springa i något jag inte provat på långpass.
Jo det är något av en kompromiss. Jag gillar inte heller att jag inte testat det på långpass. Anledningen är att det varit på tok för kallt att springa i linne då. Hade inte planerat att springa i linne men med de vädret verkar inte ge så många andra alternativ. Blir vaselin lite här och var. Vilken variant kör du med?
Jo det är något av en kompromiss. Jag gillar inte heller att jag inte testat det på långpass. Anledningen är att det varit på tok för kallt att springa i linne då. Hade inte planerat att springa i linne men med de vädret verkar inte ge så många andra alternativ. Blir vaselin lite här och var. Vilken variant kör du med?
Vitt vaselin från Apoteket. Säljs på tub. För mig har det fungerat väldigt bra.
Eddie Vedder
2007-06-08, 20:55
Lycka till imorgon Edvin, hoppas du gör ett kanonlopp i värmen!:thumbup:
Hur det än går är du dock grym, gör du dessutom en bra tid spär du bara på den grymheten!:hbang:
Lycka till imorgon Edvin, hoppas du gör ett kanonlopp i värmen!:thumbup:
Hur det än går är du dock grym, gör du dessutom en bra tid spär du bara på den grymheten!:hbang:
Tackar tackar! Jag ska göra vad jag kan. Hoppas inte värmen ta knäcken på en bara.
Grattis! Härligt att du tog dig igenom. Riktigt bra tid med tanke på omständigheterna också.
Grattis Edvin! Bra jobbat idag!
wintersnowdrift
2007-06-09, 23:14
Grattis till första maran! Shit vad tufft ni hade det. Ni visade en grym vilja.
//Kristin
Tackar! Vet inte vad jag ska säga. Det gick TUNGT. Inte helt nöjd med min insats. Återkommer med mer info senare.
mirrranda
2007-06-10, 10:22
Grattis! :hbang:
machine gun
2007-06-10, 12:51
Grattis till en otroligt bra insats i den här hettan! Till och med eliten fick märkbart sämre resultat än vanligt. Att ens ta sig runt är för sjutton en prestation och du gjorde det på en bra tid dessutom. Du kanske hade väntat dig en ännu bättre tid, men hade det varit 10 grader svalare så hade du säkert grejat det utan problem. Man måste ta alla omständigheter med i beräkningen och hettan var djävulsk! Du ska vara supernöjd!
Eddie Vedder
2007-06-10, 12:52
DU SKALL VARA GRYMT STOLT!!!
Jag flyttade igår och hela tiden när jag städade och bar och flyttade så tänkte jag "fyfan vad tufft att löpa maran idag!!!" samtidigt som svetten rann.
Jag gratulerar till genomfört lopp och ser fram emot att läsa mer genomgående om hur det gick och kändes för dej.:thumbup:
Era peppningar och gratulationer värmer! Tack!
Jag har samlat mina reflektioner kring gårdagen i ett dokument. Det är ganska långt och innehåller en del bistra tongångar. Det är något av ett hastverk och kan säkert innehålla en del skumma saker också.
För er som inte orkar ta er igenom det kan jag meddela att jag har fortfarande riktigt stela lår. Varje gång en snabb manöver skall genomföras så känns det rejält. :D Men det hör till.
Stockholm Marathon 2007 (http://www.bahnhof.se/wb612881/sm07.pdf)
Med tanke på det du råkade ut för och mängden tid lagd på att inte springa är tiden absolut inget att skämmas för. Mycket bra prestation :thumbup:
Intressant berättelse!
Jag vill ändå säga GRATTIS till ett väl genomkämpat lopp, trots att du inte känner dig riktigt nöjd med tiden! Med tanke på förutsättningarna riktigt bra gjort. Jag hittade dina mellantider på resultatsidan, och misstänkte att det var nåt sånt i den här stilen som hänt...
Eva
Tack!
Jag tar det lite som läropengar. Visst känns det bättre nu i efterhand att jag verkligen genomförde hela loppet. Får se om det blir så att man springer 2008. Det beror lite på hur man kommer att kunna träna till våren.
machine gun
2007-06-11, 10:05
Tråkigt att du fick såna problem med kramp och med magen. Sånt kan ju ta kål på den bästa, så otroligt starkt att genomföra trots det! Och med tanke på det är tiden faktiskt ännu bättre. Värmen ställde nog till det för de allra flesta. Själv sprang jag mkt långsammare än på långpassen och ändå orkade jag inte ens lika långt som på träning innan jag var tvungen att börja gå första ggn. Jag tror inte att det var speciellt många som höll sina tidsmål i lördags, enligt hemsidan så var alla tider sämre än vad de brukar vara på SM i vanliga fall. En svalare dag så fixar du dina tidsmål.
Tycker det va starkt gjort av dig att fullfölja ändå, trots att det gick så tungt. Du har förmodligen lärt dig en massa på detta och kommer nog komma stark till Lidingöloppet (ska du delta?) och till eventuella senare maror :thumbup:. För inte tog väl detta död på din löparlust, och du är väl snart ute i spåren och tränar igen? =)
Tråkigt att du fick såna problem med kramp och med magen. Sånt kan ju ta kål på den bästa, så otroligt starkt att genomföra trots det! Och med tanke på det är tiden faktiskt ännu bättre. Värmen ställde nog till det för de allra flesta. Själv sprang jag mkt långsammare än på långpassen och ändå orkade jag inte ens lika långt som på träning innan jag var tvungen att börja gå första ggn. Jag tror inte att det var speciellt många som höll sina tidsmål i lördags, enligt hemsidan så var alla tider sämre än vad de brukar vara på SM i vanliga fall. En svalare dag så fixar du dina tidsmål.
Jo det var ingen toppen dag för att ha tidsmål på. :) Men det är bara att bryta ihop och komma igen som dom säger.
Kan inte annat än instämma på känslan där jag blev tvungen att gå första gången. Det kändes som att jag var bra mycket mer sliten på halvmarapasseringen än vad jag var på efter Kungsholmen runt. Då kändes ändå banan på KhR tyngre.
Tycker det va starkt gjort av dig att fullfölja ändå, trots att det gick så tungt. Du har förmodligen lärt dig en massa på detta och kommer nog komma stark till Lidingöloppet (ska du delta?) och till eventuella senare maror :thumbup:. För inte tog väl detta död på din löparlust, och du är väl snart ute i spåren och tränar igen? =)
Hehe nää det tog inte död på löplusten. Jag har faktiskt lite funderingar på ett litet pass idag. Men det gör fortfarande riktigt ont i låren. :)
Något Lidingö blir det tyvärr inte för min del. Jag är inte i Sverige till hösten så jag kommer att missa det. Det verkar ju bli ett stort gäng härifrån som kommer ställa upp. Sedan känner jag fler som ska springa. Det känns riktigt trist att jag inte kan vara med...
Grymt imponerande!!! Det värsta som finns är ju den mentala biten, när den sviker. Det var grymt att du ändå bet ihop och kämpade in i det sista. Så även om du inte är nöjd med tiden, vilken jag tycker var grym btw, så får du ju ge dig själv massa beröm för ditt psyke. Många hade helt klart brutit i samma situation. Du däremot hade krig med dig själv och kom ut segrande. Det är riktigt imponerande. Så ta med dig den erfarenheten. När de känns tungt vid andra tillfällen så är det bara minnas tillbaka det helvetet du gick igenom och faktiskt tog dig igenom. :)
Jag är grymt impad. Bra jobbat! Sicken inspirationskälla. Får jag det tungt på vätternrundan till helgen så ska jag tänka på dig och din historia från helgen, så ska nog fasiken jag också kunna.
machine gun
2007-06-11, 15:17
Hehe nää det tog inte död på löplusten. Jag har faktiskt lite funderingar på ett litet pass idag. Men det gör fortfarande riktigt ont i låren. :)
Haha, inte bara jag som redan har träningsabstinens ser jag ;) Men det kan nog vara klokt att vila åtminstone nån dag till. Kanske köra lite lätt alternativträning eller så bara. Kroppen är trots allt ganska sliten nu, speciellt löpmusklerna.
Grymt imponerande!!! Det värsta som finns är ju den mentala biten, när den sviker. Det var grymt att du ändå bet ihop och kämpade in i det sista. Så även om du inte är nöjd med tiden, vilken jag tycker var grym btw, så får du ju ge dig själv massa beröm för ditt psyke. Många hade helt klart brutit i samma situation. Du däremot hade krig med dig själv och kom ut segrande. Det är riktigt imponerande. Så ta med dig den erfarenheten. När de känns tungt vid andra tillfällen så är det bara minnas tillbaka det helvetet du gick igenom och faktiskt tog dig igenom. :)
Jag är grymt impad. Bra jobbat! Sicken inspirationskälla. Får jag det tungt på vätternrundan till helgen så ska jag tänka på dig och din historia från helgen, så ska nog fasiken jag också kunna.
Tack! Det var trevliga ord. Motivation är A och O när det gör ont och går tungt. Lördagens lärdom blir helt klart som du skriver att det går ändå.
Jag kommer verkligen att hålla tummarna för dig till helgen. Hoppas du får en behaglig runda med bra cykelväder och slipper regn och rusk. Jag sänder en extra tanke när du skall upp till Gyllene Uttern och sedan backarna efter Karlsborg. Sedan lova en sak, rundan är lång och den börjar på riktigt efter Hjo. Öppna LUGNT även om det känns lätt. Det är lärdom nummer två, något som jag verkar ha löjligt svårt att anamma.:D Eftersom du redan kört en gång har du ju säkert redan bra koll. Go go go!
Haha, inte bara jag som redan har träningsabstinens ser jag ;) Men det kan nog vara klokt att vila åtminstone nån dag till. Kanske köra lite lätt alternativträning eller så bara. Kroppen är trots allt ganska sliten nu, speciellt löpmusklerna.
Jo du har så rätt. Jag känner att jag nog har något skit i kroppen fortfarande, känner mig inte alls på hugget. Har haft den känslan sedan mitt sista intervallpass fredagen veckan innan maran. Ska nog kosta på mig lite mer vila innan första löppasset. Har inte helt avskrivit Xtremen den 19:de ännu, sugen?
Tackar! Vet inte vad jag ska säga. Det gick TUNGT. Inte helt nöjd med min insats. Återkommer med mer info senare.
Missnöje är för alla dem som inte orkade genomföra. Du har kämpat bra, se det som ett vettigt lärotillfälle, det kommer många maror som du kan prestera bättre på det är iallfall ett som är säkert!
Tycker du ska ta det lugnt med benen idag. En dag vila till kommer inte skada. Men sen så... :D
Slänger in två bilder på en sliten snubbe. Brorsan är ingen mästerfotograf men en utmärkt supporter!
Varv två på Strömbron, snart passering av 30km. Här gjorde det riktigt ont. Jag i grått linne.
http://www.bahnhof.se/wb612881/sm1.jpg
Spurt på stadion. Jag lyckades faktiskt krama ur en skaplig spurt. Skönt att vara i mål!
http://www.bahnhof.se/wb612881/sm2.jpg
machine gun
2007-06-11, 19:11
Härligt med bilder! Skickligt att lyckas spurta i mål. Jag tyckte mig göra en fartökning sista metrarna, men min familj menar på att det iaf inte syntes ;)
Crille666
2007-06-11, 20:35
Vad blev det för tid?
Missnöje är för alla dem som inte orkade genomföra. Du har kämpat bra, se det som ett vettigt lärotillfälle, det kommer många maror som du kan prestera bättre på det är iallfall ett som är säkert!
Tycker du ska ta det lugnt med benen idag. En dag vila till kommer inte skada. Men sen så... :D
Tack!
Blev inte många knop idag. Men nu ikväll tycker jag benen börjar kännas skapliga. Precis varit ute en sväng på stan. Blev lite transportcykling och det kändes rätt okej.
Härligt med bilder! Skickligt att lyckas spurta i mål. Jag tyckte mig göra en fartökning sista metrarna, men min familj menar på att det iaf inte syntes ;)
Haha, det kanske var det samma för min del. Men jag tog mig förbi några i sista kurvan i alla fall. Det satt långt inne men jag brukar alltid forcera på upploppet, man kan alltid plocka någon placering. :)
Vad blev det för tid?
4.08.24 stannade klockan på.
Stort grattis! En riktigt bra tid under svåra omständigheter.
Stort grattis! En riktigt bra tid under svåra omständigheter.
Tackar tackar! Den värsta besvikelsen börjar nu lägga sig. Det är bara att gilla läget och komma igen. Det kommer fler maror.
2007-06-12
Terräng löpning ~30 min.
Första passet efter maran. Tog det väldigt beskedligt och kände att jag var rätt sliten i låren. Lufsade sakta runt på ett elljusspår som är ganska kuperat. Nu några timmar efter passet känns det ganska skapligt i benen. Visst jag är fortfarande sliten men värken har lagt sig ytterligare. Kommer bli några lugna pass här i veckan. Fortfarande känns nästa tisdags Xtrem lockande. Om det blir start får tiden utvisa.
mirrranda
2007-06-13, 10:56
Grymt med spurt! Själv sniglade jag mig i mål i ett riktigt söl-tempo :D
Spurt hör till :)
Men har man disponerat krafterna rätt borde man ju inte ha så mycket till spurt. Du var ju snabbare runt ju. Fast det känns lite som att det alltid går att trycka på lite extra ändå. Jag brukar bara se rött på upploppet :)
mirrranda
2007-06-13, 11:06
Spurt hör till :)
Men har man disponerat krafterna rätt borde man ju inte ha så mycket till spurt. Du var ju snabbare runt ju. Fast det känns lite som att det alltid går att trycka på lite extra ändå. Jag brukar bara se rött på upploppet :)
Jag kan säga att jag var allt annat än snabb sista milen, jag hade disponerat krafterna riktigt illa. Vid 30km låg jag på 2.39, och därefter sprang jag i dimma resten av vägen eftersom alla krafter var borta. Sista 2km var bland de tuffaste jag har gjort, då jag för allt i världen bara ville lägga mig ner på marken.. men det gick ju bra till slut. Nästa gång kommer det gå bättre tror jag, man behöver få lite erfarenhet, och inte tro att det kommer gå super på direkten.
Jag tror du slår din tid med en massa minuter nästa gång!
Jag kommer verkligen att hålla tummarna för dig till helgen. Hoppas du får en behaglig runda med bra cykelväder och slipper regn och rusk. Jag sänder en extra tanke när du skall upp till Gyllene Uttern och sedan backarna efter Karlsborg. Sedan lova en sak, rundan är lång och den börjar på riktigt efter Hjo. Öppna LUGNT även om det känns lätt. Det är lärdom nummer två, något som jag verkar ha löjligt svårt att anamma.:D Eftersom du redan kört en gång har du ju säkert redan bra koll. Go go go!
Tack! Det kan jag behöva! :)
Du har sjukt rätt i att det börjar på riktigt efter Hjo. Haha, förra året höll jag snitthastighet fram till Hjo, så att om man extrapolerade tiden fick en sluttid på ca 13 h inklusive depåstopp. Men efter Hjo, så slocknade verkligen all motivation och energi. Det var då först det slog mig hur förbannat lång en mil kan vara speciellt när man ska upprepa det 9 ggr till. Ont i kroppen och eländig i psyket. *gah!* Kan tänka mig att jag hade samma känsla som dig då under ditt marathon.
Det ska bli riktigt spännande att se hur jag lyckas disponera energin denna omgång. :)
2007-06-14
Terränglöpning ~40 min.
Redovisar gårdagens pass. Ytterligare ett återhämtningspass. Kände fortfarande av baksida lår. Stretchade lite när jag kom hem, något som jag är sjukt dålig på. Första gången jag sedan i vintras om jag ska vara ärlig. :D Idag känner jag mig nästan återhämtad, men å andra sidan har jag ju haft vilodag...
2007-06-14
Terränglöpning ~40 min.
Redovisar gårdagens pass. Ytterligare ett återhämtningspass. Kände fortfarande av baksida lår. Stretchade lite när jag kom hem, något som jag är sjukt dålig på. Första gången jag sedan i vintras om jag ska vara ärlig. :D Idag känner jag mig nästan återhämtad, men å andra sidan har jag ju haft vilodag...
Bra där. Snart är du tillbaka och gör stadiga tider under skamgränsen 40 minuter på milen.
under skamgränsen 40 minuter på milen.
:D
Det sprider sig fort.
Hehe, jo det finns verkligen ingen ursäkt som håller för att inte ta sig sub 40. :D
2007-06-18
Ursvik 10km@46min56s
Efter att ha suttit här och läst om skamtider och annat kände jag en väldig löplust. Passet idag gick riktigt fint och jag kände inte av låren nämnvärt. Tempot kändes inte så ansträngande och jag det gick att trycka på på ett helt annat sätt än vad jag känt de senaste passen. Skoj!
Dessvärre fick jag extremt ont i vänster knä. Grejen är att smärtan kom efter passet och jag suttit stilla en stund. Smärtan är fruktansvärd när jag böjer på benet. Att gå är inte alls kul, var inne i stan en sväng och fikade. När jag skulle där ifrån var det inte långt ifrån att jag blev tvungen att ha hjälp av sällskapet. Det är en ond punkt precis under knät. Men jag är inte öm om jag klämmer där omkring. Det lustiga är att jag inte känt ett smack under passet. Just nu hoppas jag på att det bara är psykiskt och avvaktar för att se hur det känns imorgon...
Eddie Vedder
2007-06-18, 20:15
Jag tänkte precis be om ursäkt för att det dröjt så lång tid med gratulationerna över SM från min sida, dock bläddrade jag bakåt och såg att jag visst hade gjort det ändå.:D
Det utesluter ju inte att jag skickar ännu en byggartumme såhär i efterhand eftersom det är såpass imponerande i mina ögon.:thumbup:
Kul att läsa om din senaste tids träning dessutom, terränglöpning verkar vara det som "gäller" nu för många av oss. Själv sprang jag igår och längtar ut i skogen till morgondagen.:)
Att läsa om dina knäsmärtor är betydligt tråkigare dock och jag håller alla tummar för att det inte ska vara nåt allvarligt som håller dig tillbaka för mycket och för länge.:(
Ajdå, hoppas det inte är något allvarligt. Kanske är något som sitter kvar sedan marathon? Det är trots allt mindre än 10 dagar sedan du sprang.
mirrranda
2007-06-18, 20:18
[B]2007-06-18
Ursvik 10km@46min56s
Jag kan varje meter på den banan, det är ju en bra tid! :) Vad har du för pb på 10km banan, resp extreme?
Jag tänkte precis be om ursäkt för att det dröjt så lång tid med gratulationerna över SM från min sida, dock bläddrade jag bakåt och såg att jag visst hade gjort det ändå.:D
Det utesluter ju inte att jag skickar ännu en byggartumme såhär i efterhand eftersom det är såpass imponerande i mina ögon.:thumbup:
Kul att läsa om din senaste tids träning dessutom, terränglöpning verkar vara det som "gäller" nu för många av oss. Själv sprang jag igår och längtar ut i skogen till morgondagen.:)
Tack tack! Jo jag har sett att du haft strul med din internet-uppkoppling. Det gick ju inte riktigt som jag förväntat mig, men jag har börjat att lära mig leva med det ;) Jag hoppas att PDF:n fortfarande ligger kvar på servern jag la upp den på. Förmodar att den kommer försvinna om ett tag eftersom jag har sagt upp den anslutningen. Får fixa det då.
Terräng-löpning is the shit om du frågar mig. Jag gillar det så mycket bättre än att springa asfalt. Det är roligt det med, men det känns mer utmanade att springa terräng. Mer tekniskt och styrkekrävande, asfalt handlar ju mest om att vara seg och lätt i kroppen. :)
Ajdå, hoppas det inte är något allvarligt. Kanske är något som sitter kvar sedan marathon? Det är trots allt mindre än 10 dagar sedan du sprang.
Jo jag hoppas på det. Jag blev bara så paff eftersom jag inte kände ett smack under rundan. Får se hur det utvecklar sig.
Jag kan varje meter på den banan, det är ju en bra tid! :) Vad har du för pb på 10km banan, resp extreme?
Jag har faktiskt aldrig testat att springa 10 000m på bana. Men den bästa tid jag har gjort på Ursviks 10:an är kring 43:20, då var även "väggen" med. :) Har inte den helt exakta tiden eftersom jag har varit ruskigt dålig på att skriva ner resultat tidigare. Var i vilket fall hösten 2005. Årsbästa är 46.25.
Edit: Tar alltid med väggen. Det är roligare att jämföra då.
Ah, då ska jag under 43.20 på söndag alltså :)
Ah, då ska jag under 43.20 på söndag alltså :)
På't bara! :)
Är faktiskt en tid jag är riktigt nöjd med. Men rekord är ju till för att putsas...
På't bara! :)
Är faktiskt en tid jag är riktigt nöjd med. Men rekord är ju till för att putsas...
Försöker med lite skaparnhets innan passen nu, får se hur det går.
Det är en riktigt bra tid på 10:an där, man förlorar ju säkert en minut bara på "väggen" som du så fint kallade den lilla sötnosen.
Försöker med lite skaparnhets innan passen nu, får se hur det går.
Det är en riktigt bra tid på 10:an där, man förlorar ju säkert en minut bara på "väggen" som du så fint kallade den lilla sötnosen.
Vore roligt om du slår den. Snacka om att man kommer få motivation då! Dessvärre vet jag inte hur mycket jag kommer kunna springa här i sommar. Kommer inte att vara i Sthlm vidare mycket.
Bäst jag säger det själv innan någon annan gör det. Men som de flesta kondisnördar redan vet vid det här laget är det ju fortfarande drygt 3 minuter kvar innan man slipper stå i skamvrån. :D
mirrranda
2007-06-18, 20:58
Kollo-mördar-backträning på väggen någon dag! Helst i spö-regn också, så kan vi känna oss som riktiga gladiatorer och vara grofva för en dag *flex*
machine gun
2007-06-18, 22:05
Jag fick sån där "böj-smärta" i knäna efter ett par långpass förut. Trodde bara att det var pga att jag var ovan vid distansen och att det var alla stötar som gjorde det. Pratade med min massör och han menade på att det berodde på en av musklerna på insidan av låret, som fäster under knät. Den var stel och irriterad på mig och antagligen började den dra i knät under/efter löpning eller nåt sånt. Han har fixat den nu iaf, var där veckan innan SM och jag kände ingenting efter SM faktiskt. Var helt säker på att jag knappt skulle kunna böja knät efteråt, men det kändes inget alls, så jag misstänker att han hade rätt. Om det kommer tillbaka kan det ju vara värt att kolla upp.
machine gun
2007-06-18, 22:09
För övrigt, 43 min i Ursvik så kan man gott kalla sig sub 40-löpare.
Kalla den inte väggen, jag blandar ihop den med Väggen och blir helt förvirrad :D Sankte Pers backe heter den juh! (eftersom den går hela vägen upp till himlen). Men alltså.. 10:an går väl förbi den backen numera? Tar man den blir ju spåret längre än 10 km som det ser ut nu om jag förstått saken rätt.
Jag fick sån där "böj-smärta" i knäna efter ett par långpass förut. Trodde bara att det var pga att jag var ovan vid distansen och att det var alla stötar som gjorde det. Pratade med min massör och han menade på att det berodde på en av musklerna på insidan av låret, som fäster under knät. Den var stel och irriterad på mig och antagligen började den dra i knät under/efter löpning eller nåt sånt. Han har fixat den nu iaf, var där veckan innan SM och jag kände ingenting efter SM faktiskt. Var helt säker på att jag knappt skulle kunna böja knät efteråt, men det kändes inget alls, så jag misstänker att han hade rätt. Om det kommer tillbaka kan det ju vara värt att kolla upp.
Okej. Tack för tipset. Det är i läget när underbenet är vinklat ca 45 grader och mer det gör ont. När benet är rakt känns det i princip ingenting, om jag inte vrider på foten. Känns värst om jag vrider tårna utåt, alltså från den andra foten. Gå utför en trapp kändes inte heller något bra. När man slappnar av för att ta sig an nästa steg. Kommer absolut kolla upp om de inte försvinner på några dagar. Gör för ont att linka omkring med helt enkelt.
Har dragit på lite linnement nyss, och känns bättre nu ikväll. Hoppas på bättring till imorgon. Det är konstigt med sådan plötslig punktsmärta, klev inte snett en ända gång med vänstern och det var ingen ryckig löpning...
machine gun
2007-06-18, 22:19
Kan va nån muskel som krampat ihop lite bara. Iaf om det är samma som jag fick (det låter onekligen likt när du beskriver det, sätta sig ner är inte så kul heller vill jag minnas). Skulle inte va speciellt konstigt om så vore fallet heller, med tanke på dina krampproblem under SM. Är det samma, så kan jag iaf lugna dig med att smärtan försvann på 1-2 dagar.
För övrigt, 43 min i Ursvik så kan man gott kalla sig sub 40-löpare.
Kalla den inte väggen, jag blandar ihop den med Väggen och blir helt förvirrad :D Sankte Pers backe heter den juh! (eftersom den går hela vägen upp till himlen). Men alltså.. 10:an går väl förbi den backen numera? Tar man den blir ju spåret längre än 10 km som det ser ut nu om jag förstått saken rätt.
Haha, sankte pers backe har jag inte hört. Men gärna för min del, brant är den i vilket fall.
10:an viker ju av lite nere på fältet. Jag vet inte riktigt hur det står till med längden, men det verkar ganska logiskt att sträckan blir något längre om man tar med backen. Har bara åkt skidor den andra vägen så jag har tyvärr ingen tidsjämförelse. Kan inte begripa att jag verkligen inte har sprungit där, men det är svårt att lära gamla hundar att sitta. :D
machines diagnos på mitt knäont verkar helt korrekt. Knät skärpte till sig redan igår och även idag känns det som sig bör. Kommer inte köra någon löpning idag för att safe:a. Tur som en tok att det inte var värre!
Eddie Vedder
2007-06-20, 08:52
Skönt att det inte verkar varit allvarligt Edvin.:)
Då ser vi fram emot att läsa fler imponerande löppass inom en snar framtid.:thumbup:
machine gun
2007-07-16, 12:30
Vad händer här? Längesen du skrev något nu. Hoppas det inte är knät som spökar.
Vad händer här? Längesen du skrev något nu. Hoppas det inte är knät som spökar.
Jo det har inte blivit varken mycket skrivande eller tränande på sistone. Det beror på massor av saker. Har en bror som ska gifta sig till helgen. Det har inneburit en del arbete, svensexa med tillhörande återhämtning. Jag har fyllt år och sedan var det en holmgång kring midsommar. Min form är inte på topp med andra ord :D
Jag har några ynkliga dagar kvar innan jag sticker iväg till Kina, så några pass hinner jag nog med. Det känns som att träningen har lite prio2 just nu, trist men jag försöker att röra på mig lite åtminstone. Jag har lite svårt att uppdatera här också eftersom jag mestadels bor ute i sommarstugan där internettillgången är ganska begränsad...
Sprang faktiskt ett pass idag, vet inte den exakta sträckan men det är kring 6,5km. Lyckades pressa mig precis under 30 min, vilket kändes bra med tanke på de senaste veckornas bestyr.
Ska försöka göra en liten uppryckning i vilket fall...
Det är nog inte helt fel att låta kroppen koppla av lite efter maran. Du vet väl att du egentligen inte behöver springa en meter mer nu när du sprungit en mara? Grundkondition är fina grejor. :D
Om jag inte minns fel blir det inget LL för dig i år. Några andra lopp?
Det är nog inte helt fel att låta kroppen koppla av lite efter maran. Du vet väl att du egentligen inte behöver springa en meter mer nu när du sprungit en mara? Grundkondition är fina grejor. :D
Om jag inte minns fel blir det inget LL för dig i år. Några andra lopp?
Jo grundkondition är inte att förkasta. :D
Men allvarligt tala så har jag inte känt mig överdrivet sugen att träna de senaste veckorna. Men det börjar bli bättring på det.
Blir inget LL eftersom jag inte är i Sverige. Jag är sugen på att springa Shanghai marathon som går i oktober, mer för upplevelse än tidsambitioner. Får se hur det blir med det. Man måste tydligen göra någon läkarundersökning innan man får anmäla sig plus att anmälningsproceduren var ganska krånglig. Får se vad det slutar...
Tänkte att det kanske kan vara på sin plats att skriva lite här. Har varit på resande fot i nästan en månad och det känns just nu som att jag har glömt hur man tar ett endaste löpsteg. Det närmaste jag varit träning är ölhävning.:)
Har i alla fall kommit på plats i Kina nu och jag hoppas komma igång så smått med träningen igen. Har smugit iväg till skolans gym några gånger, men det är rätt sunkigt. Dom har typ 8 bänkar och tre smith:ar som känns helt livsfarliga. Det går inte att vrida fast stången utan det är bara hakar man trär på. En hel del stänger några få hantlar och det är allt. Jag försöker komma på så många övningar jag kan. Men det är inte helt enkelt...
Ambitionen att springa Shanghai marathon finns fortfarande, även om det känns långt borta att ta sig genom en mara nu, men skam den som ger sig.
Eddie Vedder
2007-09-09, 14:59
Ambitionen att springa Shanghai marathon finns fortfarande, även om det känns långt borta att ta sig genom en mara nu, men skam den som ger sig.
Ett mål är aldrig fel, ska bli kanonkul att följa en journal från Kina. Hoppas du kommer kunna uppdatera den någorlunda frekvent.
Säg till om du vill ha journalen omdöpt "Journalen från Kinaland" kanske?:D
Gaahh nu är det länge sedan man skrev något igen. Men det är ju som sagt lite besvärligt att komma åt kollo här ifrån öst. I vilket fall så har jag nu tagit mig igenom mitt livs andra marathon, i Shanghai. Tiden blev något bättre än i Sthlm (!) och jag ramlade in på 4.01.16. Det får vara godkänt med den träning som varit här i höst. Har väl blivit löpning 2-3 gånger i veckan med ökande längd. Längsta passen blev ca. 2h innan. Positivt var att jag inte blev i närheten så sliten som jag blev i juni. Idag, tre dagar efter känner jag mig i princip helt återställd, riktigt så var det inte i juni. Tror det beror på att vädret var snällare samt en betydligt lugnare öppning vilket gjorde att jag lyckades springa hela distansen.
Nu får vi se vad nästa målsättning blir. Har inte bestämt mig om jag ska springa i Stockholm ännu. Löpsuget är inte överdrivet just nu iaf... ;)
Ska försöka komma in i gymmet lite också. Återkommer så småningom.
machine gun
2007-11-28, 14:40
GRATTIS! Riktigt bra jobbat! :hbang:
Hur länge stannar du i Kina?
Grattis, Edvin! Kul att du inte blev avskräckt efter värmen i Stockholm. Riktigt fin tid också. :thumbup: Hur var vädret i Shanghai när du sprang? Vad jag har förstått är luften inte den bästa där.
Tackar tackar för gratulationerna!
Hur länge stannar du i Kina?
Jag vet inte riktigt hur länge jag blir kvar här. Men det blir inte längre än kring mitten på januari i vilket fall. Beror lite på hur det går med arbetet.
Hur var vädret i Shanghai när du sprang? Vad jag har förstått är luften inte den bästa där.
Vädret var helt okej. Nästan på gränsen till för varmt bitvis. En del av banan gick på highwayen och där var det i princip helt vindstilla plus att solen låg på. Loppet startade tidigt på morgonen, redan 7.30, och det var söndag därför var luften okej. Luften har överlag förbättrats mycket i och med att temperaturen har gått ned. Så är det i vilket fall i Hangzhou och jag antar att det även gäller i Shanghai. Men jämförelsevis med Sverige kan jag säga att luften i Kina är ganska risig. Det kommer inte bli helt fel att komma hem till lite frisk luft igen...
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.