handdator

Visa fullständig version : Fallout 3 Teaser på gång!

Sidor : [1] 2

Chris
2007-05-12, 23:01
Vet inte hur många gånger jag gett upp hoppet om en uppföljare, men nu verkar det vara på gång igen.

http://fallout.bethsoft.com/

Teaser uppe om några veckor. Bookmarka!

MilkmaN
2007-05-12, 23:02
:d:d:d:d::d:d:d

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

Spinkot
2007-05-13, 13:56
Har inga höga förhoppningar, litar inte på att Bethesda kan göra en plot som man bryr sig om.

mangemani
2007-05-13, 13:58
www.gametrailers.com
där finns det 2 fallout 3 filmer.

Jazen
2007-05-13, 14:52
ett av dom bästa spel jag spelat, 2an va underbar...fallout tactics blev lite floppad så jag hoppas mkt på denna!!!!:hbang:

Wennerberg
2007-05-13, 15:00
Beyond Fallout, there is nothing!

Whistler
2007-05-13, 15:23
Jag har en Fallout-sticker på mitt akvarium. Säger allt som behöver sägas.

Rahf
2007-05-13, 15:28
Jag har en Fallout-sticker på mitt akvarium. Säger allt som behöver sägas.

Du har ett dystopiskt, radioaktivt och mutantinfesterat akvarium?

*Edit* Hoppas det blir som ett klassiskt Fallout spel nu. Ultravåld, mången saker att göra och coola karaktärer.

Chris
2007-05-13, 15:52
www.gametrailers.com
där finns det 2 fallout 3 filmer.

Gör det? Jag trodde det var Tech-demo från gamla fallout3 som blev nedlagt (och nu uppköpt av Bethesda) Dvs inte samma spel.

FreCKo
2007-05-13, 16:08
Den där bilden på vita huset var allt jag behövde se, jag MÅSTE ha Fallout 3! Kommer spelstilen bli likadan som på ettan och tvåan, eller kommer det bli typ en first person shooter den här gången? Det vore ju tufft om man kunde VÄLJA, men då snackar vi datorkraft som heter duga...

Handcuff
2007-05-13, 16:26
Jaha...då blev jag tvungen börja spela Fallout 2 igen *grr*

larre
2007-05-13, 16:35
Det är fanimej illa när det finns en nedräkning på en teaser, snacka om att försöka hypa så mkt som möjligt. Jag blir förbannad!

Men Falloutserien äger och nu när der är bethesta som gör 3an så har man givetvis stora förväntningar på spelet.

Spinkot
2007-05-13, 18:32
Det är fanimej illa när det finns en nedräkning på en teaser, snacka om att försöka hypa så mkt som möjligt. Jag blir förbannad!

Men Falloutserien äger och nu när der är bethesta som gör 3an så har man givetvis stora förväntningar på spelet.

Det är ju typ standard med nedräkningar på allt nuförtiden, inget att bli förbannad över i just det här fallet.

Bethesda har väl egentligen inte gjort något speciellt bra? Iaf inte inom RPG, Elder Scrolls-serien är väl rätt kul som öppet äventyrsspel men endå ganska trirst i längden.

Chris
2007-05-13, 20:21
Den där bilden på vita huset var allt jag behövde se, jag MÅSTE ha Fallout 3! Kommer spelstilen bli likadan som på ettan och tvåan, eller kommer det bli typ en first person shooter den här gången? Det vore ju tufft om man kunde VÄLJA, men då snackar vi datorkraft som heter duga...

Ingenting är väl egentligen avslöjat, förutom att gänget bakom Oblivion har köpt upp spelet. Dom får ta och skärpa till sig en hel del om de inte tänker förstöra fallout-serien. Oblivion såg bra ut på ytan, men det är ett ruskigt dåligt system (speciellt hur man levlar). Hoppas dom kopierar character-creation rakt av från gamla fallout och lägger till lite nya perks och traits osv. Det ska va Fallout och inget annat! *håller tummarna*

DenSisteMohikanen
2007-05-14, 00:12
Ingenting är väl egentligen avslöjat, förutom att gänget bakom Oblivion har köpt upp spelet. Dom får ta och skärpa till sig en hel del om de inte tänker förstöra fallout-serien. Oblivion såg bra ut på ytan, men det är ett ruskigt dåligt system (speciellt hur man levlar). Hoppas dom kopierar character-creation rakt av från gamla fallout och lägger till lite nya perks och traits osv. Det ska va Fallout och inget annat! *håller tummarna*

Även att humorn ska finnas kvar samt lite blood and gore....

larre
2007-05-14, 11:41
Bethesda har väl egentligen inte gjort något speciellt bra? Iaf inte inom RPG, Elder Scrolls-serien är väl rätt kul som öppet äventyrsspel men endå ganska trirst i längden.

Jag är screaming tit-showing fanboy av Morrovind och Oblivion. Sinnessjukt bra spel som jag spelat/spelar på tippen till "hur mycket som helst".

Empe
2007-05-23, 22:53
Tisdagen den 5e Juni vecka 23. Alltså 13 dagar kvar i skrivande stund.

Oj oj oj vad jag älskar Fallout ett och två *cupid*

Whistler
2007-05-23, 23:44
Nu ska jag installera Fallout 2 och skapa en stendum karaktär och gå och prata med Torr i första byn. Alltid lika kul. Ska se hur långt jag orkar ta min digitala idiot. :)

Litecore
2007-05-24, 00:00
hm, måste fan köpa det här spelet omgående..
är det nån fördel med att ha spelat ettan och tvåan också?

isf blir det inköp av fallout 2 heute morgen ;)

Whistler
2007-05-24, 00:04
hm, måste fan köpa det här spelet omgående..
är det nån fördel med att ha spelat ettan och tvåan också?

isf blir det inköp av fallout 2 heute morgen ;)

Börja med ettan. Gärna på en laptop, så du kan ligga bekvämt i soffan och bara slöspela med lurar på. Ha i åtanke att det är gamla spel med många år på nacken, så grafik etc är inte det bästa. Glöm inte att dra ner patcherna som finns (kan vara lite luriga att få tag på, då officiella hemsidan inte längre har dem), de fixar rätt mycket man inte tänkt på.

Förbered dig på en spelupplevelse utan dess like. Mycket svart humor och härliga karaktärer man lär sig älska. Känslan jag fick när man i tvåan träffar Harold (han har ett litet träd som växer ut ur huvudet på honom) som man hade en del att göra med i ettan, var helt underbar! :hbang:

Litecore
2007-05-24, 00:15
laptop har jag ingen, men spelet kan väl inte kosta många kronor såhär års :D

är det NÖDVÄNDIGT att ha spelat båda de tidigare spelen eller klarar jag mig
men "bara" tvåan, känns lite ovärt att spela för mycket om man nu kan det .

Whistler
2007-05-24, 00:25
laptop har jag ingen, men spelet kan väl inte kosta många kronor såhär års :D

är det NÖDVÄNDIGT att ha spelat båda de tidigare spelen eller klarar jag mig
men "bara" tvåan, känns lite ovärt att spela för mycket om man nu kan det .

Vet inte hur mycket ettan kommer göra för trean, men JAG anser att den gör mycket för tvåan. Det är sjukt mycket referenser i tvåan som avser händelser i ettan.

Om man inte går in för att stenhårt göra varenda liten quest man stöter på i ettan så spelar man igenom det rätt fort. Tror jag körde igenom det på knappt två dagar sist jag körde.

Litecore
2007-05-24, 00:58
aight, vi får väl testa helt enkelt. google är din vän! :thumbup:

Sändning 1:
Webhallen Sverige AB

Fallout - The Ultimate Collection - [PC] 1 st á 119 kr + Frakt (29 kr)

Fallout 1
Fallout 2
Fallout Tactics

Chris
2007-06-06, 16:59
Bump!

Nu är teasern ute. Blev lite besviken man inte får se något gameplay, men det var en snygg filmsekvens. Nästan lite för likt de gamla öppningssekvenserna dock. Bethesda får fan inte ta och sabba denna serie nu!

http://fallout.bethsoft.com/

*ber till gudarna dom inte gör fallout3 till en Oblivionkopia*

Empe
2007-06-06, 18:01
Jag gillar den skarpt :D

Precis som en teaser ska vara.

Teasern får 9/10 av mig.

King Grub
2007-07-06, 09:33
http://www.gamereactor.se/beta/10914/Fallout+3/?sid=1664c17b0a9f451a2d97ff45c30fdac0

Whistler
2007-07-06, 12:49
http://www.gamereactor.se/beta/10914/Fallout+3/?sid=1664c17b0a9f451a2d97ff45c30fdac0

Amagad!

Är skitglad över att de behöll S.P.E.C.I.A.L-systemet. Det är guld! :)

Lite besviken över att de kör på förstapersonsperspektiv. Jag älskar visserligen Oblivion, men man får inte riktigt samma kontakt med sin karaktär i 1:a som man får i 3/4-perspektivet i orginalspelen. Jag hade hoppats på samma vy som föregångarna, fast med högre upplösning och fullständig utseendepåverkan (tar man på sig en hatt i inventoriet så får ens avatar en hatt på etc). Men, men...

Det jag är rädd för när de visar ett sådant här spel är att det blir antingen för mycket upprepningar, eller att spelet helt enkelt blir för litet, och framför allt att det blir för enkelspårigt. Charmen med Fallout-serien är ju i mångt och mycket att man kan gå precis vilken väg man vill!

Ställer mig också starkt frågande till hur den turbaserade striden kommer kännas i förstapersonsperspektiv. Mycket av föregångarna gick ju ut på att se över hela skärmen och göra rätt sak mot rätt fiende. Taktik helt enkelt. Jag är rädd att det nu kommer bli en-fiende-i-taget-och-vi-börjar-med-den-rakt-framifrån.

Mitt sista klagomål är att företag alltid släpper introfilmer som teasers. Då har man ju ingen introfilm att imponeras av när man väl har installerat spelet första gången. :(

Men självklart kommer jag köpa spelet (på riktigt köpa, i butik!) och jag kommer spela sönder mitt liv och säkerligen mycket annat också på det. Nu är det bara den långa väntan kvar (och förseningar)...

Whistler
2007-08-09, 02:48
Officiella hemsidan finns uppe! :D

http://fallout.bethsoft.com/home/home.php

Kurash
2008-07-15, 09:01
Ny trailer på E3.
Videosar (http://fallout.bethsoft.com/eng/downloads/videos.html)

Wennerberg
2008-07-15, 11:13
Fan alltså, finns inte ord som kan beskriva vad jag känner nu :)

dajmond
2008-07-15, 11:28
Spelet är på GGGGGGGG, finally! *överlycklig* undrar om min pc kommer fixa spelet dock, annars får jag lira det på min xbox360

shadowfire
2008-07-15, 11:37
aldrig testat dessa lir, men 3'an såg onekligen rätt ball ut... jefligt snygg grafik i varje fall, blir till o köpa ny burk nudå...

dajmond
2008-07-15, 11:40
testa ettan och tvåan innan shadowfire...båda är grymma lir som din dator garanterat klarar av :)

Tricklev
2008-07-15, 12:21
gnnn

Whistler
2008-07-15, 12:24
Nej, usch vad besviken jag blev på trailern!

Grafiken är för "cartoonish" och det känns som allmänt dålig kvalitet. Var inte Oblivion snyggare än det här? Det börjar ändå bli lite gammalt vid det här laget. Rörelsemönstrena är ju helt horribla, det ser ut som någon dåligt animerad frukost-serie för barn under tolv år (fast med blod).

När ghoulsen sprang mot spelaren i förstapersonsvy var jag nära på att stänga av, det såg ju mer ut som Doom 3 än Fallout. Fy fan...

shadowfire
2008-07-15, 12:27

Grafiken är för "cartoonish" och det känns som allmänt dålig kvalitet. Var inte Oblivion snyggare än det här? Det börjar ändå bli lite gammalt vid det här laget. Rörelsemönstrena är ju helt horribla, det ser ut som någon dåligt animerad frukost-serie för barn under tolv år (fast med blod).

När ghoulsen sprang mot spelaren i förstapersonsvy var jag nära på att stänga av, det såg ju mer ut som Doom 3 än Fallout. Fy fan...

Du whinear ju om alla spel, oavsett det är diablo eller vad det nu är :D
Inte lätt att tillfredsställa min gode herre spelmässigt!

Tricklev
2008-07-15, 12:29

Helt ärligt så fick jag lite av samma känsla, att det kändes lite väl mycket som ett direkt fps spel från och till under videon. Men jag har lovat mig själv att inte bli upprörd och skrika att spelet suger, fören jag har det i näven, och har lirat det i åtminstone ett par timmar.

Mescreant
2008-07-15, 13:08
Förstår inte riktigt hur dom ska göra med actionsystemet? I videon ser det ut som det är turnbaserat ibland och realtime ibland? När han skjuter med bazookan och mutanten skjuter tillbaka under tiden t.ex.
Turnbased + FP är en väldigt skum kombination ändå så vi får väl se. Även om det inte blir 100% fallout så kan det nog bli ett riktigt kul spel.
Hur mysigt blir det inte att gå runt med dogmeat bredvid sig och en hunter rifle i handen? *cupid*

Whistler
2008-07-15, 13:17
Du whinear ju om alla spel, oavsett det är diablo eller vad det nu är :D
Inte lätt att tillfredsställa min gode herre spelmässigt!

Nej, men det är ju deras egna fel när de sätter ribban så högt genom att göra så bra spel från början. Man kan ju inte förvänta sig annat än att uppföljarna ska vara bättre.

Hur mysigt blir det inte att gå runt med dogmeat bredvid sig och en hunter rifle i handen? *cupid*

Det hade väl varit okej om Dogmeat inte såg ut så här: http://www.turnerinnandrvpark.com/turners%20animated%20Inn_files/animated-dog.gif.

Mescreant
2008-07-15, 13:19
Kollade vi på samma trailer?

Titta i slutet precis när han går där med dogmeat.

Vortex76
2008-07-15, 13:20
Här finns lite svar på hur systemet fungerar med fps-vy / 3:e person och realtime / turnbaserat
taskig upplösning (http://www.gametrailers.com/player/36197.html)
lite högre upplösning (http://www.gametrailers.com/player/36315.html)

Fler filmer (http://www.gametrailers.com/search.php?s=fallout&str_type=movies&ac=1&orderby=date_added&search_type=advanced)

kalle_banan
2008-07-15, 13:24
Man, en tjej som spelar fallout, coolt! Risken finns att det tolkas som chauvinistiskt men ofta tjejer spelar rollspel öht?
Ang spelet så är jag lite rädd att det inte blir som de andra fallout, jag vill ha äkta turordning och samma gamla vy.

Bahir
2008-07-15, 13:47
Som i (min egen) princip det största Fallout-fanet på detta forum, så kan jag å mina jämbördiga påstå att enligt det vi har fått veta om Bethesdas försök på en uppföljare, så kommer spelet inte på långa vägar göra sig förtjänt av det heliga namnet Fallout. Jag hoppas bara att det inte blir ett Oblivion-with-guns fullt ut. Samtidigt förstår jag att det inte går att göra ett spel likt Fallout & Fallout 2 i dagsläget, om man vill tjäna stora pengar.

Mescreant
2008-07-15, 13:48
Lackar snart ur på kommentarer på trailern och här. Ja det vore jättekul för gamla spelare om de släppte ett fallout3 som var precis som tvåan med ny story och nya områden. Men va lite realistiska nu. Tvåan är snart 10 år gammalt och redan då fick det massa skit för att det var för likt ettan. Räcker inte med en stor skara fanbois för att göra spelet framgångsrikt, de måste nå till nya spelare också. För att göra det är övergången till 3d-perspektiv ett nödvändigt ont(?).
Var istället glada för att de behåller så mycket de kan från gamla SPECIAL-systemet.

Rahf
2008-07-15, 14:09
Klart att gamla spelare inte tycker om det nya, det är ju trots allt ett försök att göra något nytt!

Jag tycker att folk ska ta och vara lite mer öppna för förändringar. Jag väntar med att gnälla till jag har spelat spelet. Fallout fanboy är jag ;).

Whistler
2008-07-15, 14:24
Här finns lite svar på hur systemet fungerar med fps-vy / 3:e person och realtime / turnbaserat
taskig upplösning (http://www.gametrailers.com/player/36197.html)
lite högre upplösning (http://www.gametrailers.com/player/36315.html)

Fler filmer (http://www.gametrailers.com/search.php?s=fallout&str_type=movies&ac=1&orderby=date_added&search_type=advanced)

Det där var faktiskt lite uppmuntrande. Det kändes långt bättre än E3-teasern.
Att se i tredjepersonsvy med sin avatar på vänster sida lär ju gå fetbort, det här är numera helt och hållet ett FPS-RPG.

Fick tyvärr lite för mycket Oblivion-vibbar i närstrid och när man skulle plocka upp saker på bord etc.

Fatman hoppas jag (liksom resten av officiella F3-forumet) verkligen att de tar bort. Vem katten springer runt med ett personligt atomvapen? Bara projektilen måste ju väga närmare 200kg.

Det som verkligen kan rädda spelet för mig är konfigurationsmöjligheterna för utseende på avataren och alla NPC. Man ska kunna ändra allt från längd till muskelmassa, fettmängd, ansiktsdrag, frisyrer, hårfärg, skägg, ärr mm. Största bristen med F2 var att man sprang runt och såg exakt likadan ut oavsett vad man spelade för karaktär.

dajmond
2008-07-15, 14:30
Man, en tjej som spelar fallout, coolt! Risken finns att det tolkas som chauvinistiskt men ofta tjejer spelar rollspel öht?
Ang spelet så är jag lite rädd att det inte blir som de andra fallout, jag vill ha äkta turordning och samma gamla vy.

hehe...jag älskar spel. att fly verkligheten för en stund är underbart :) jag gillar även att läsa böcker o dylikt. rollspel står högst på listan, jag har spelat hela fallout-serien, BG-serien, ID-serien, PT, osv osv. Lirar just nu Mass Effect bland annat. underbart kul tidsfördriv :)

Rahf
2008-07-17, 00:10
Så som folket på giantbomb sa (Jeff Gerstmann, Ryan Davis och Brad Shoemaker. Före detta recensenter på Gamespot) så anser de Fallout 3 vara riktigt lovande. De lirade tydligen en halvtimma av spelet och fick lite mer perspektiv på allting.

Det inger lite förhoppningar ;).

Sir Anselm
2008-07-17, 08:29
Jag tyckte ju Oblivion var skitbra, så jag hoppas ju att Fallout 3 är minst lika bra som det, men tror att det kommer vara bättre. Har inte spelat Fallout tidigare, så jag har inte heller någon förutfattad mening om hur det "borde" vara...

Whistler
2008-07-17, 11:14
Visst är Oblivion ett helt underbart spel, men många är rädda för att Fallout 3 inte kommer vara Fallout utan just "Oblivion with guns".

Mental
2008-08-30, 21:13
Nu rör det på sig igen, gameplay tailer!

http://www.gametrailers.com/player/39282.html

Vinter
2008-08-31, 01:38
Oct 28 Baby!

Pzorz
2008-08-31, 01:40
Inget kan slå Fo1 & Fo2, förstår inte varför de var tvungna att komma med tactics och en 3:a och förstöra.

Whistler
2008-10-11, 18:04
BUMP!

Gone Gold!

We officially announced today that Fallout 3 has gone gold. You can read the full press release here. Also, be on the lookout for the first , exclusive Fallout 3 review in the current issue of OXM ,
hitting subscribers now. We've also updated the FAQ page to include the system requirements
for Fallout 3.

Nätgiganten har fått in 360-versionen.

mangemani
2008-10-11, 20:32
hehe...jag älskar spel. att fly verkligheten för en stund är underbart :) jag gillar även att läsa böcker o dylikt. rollspel står högst på listan, jag har spelat hela fallout-serien, BG-serien, ID-serien, PT, osv osv. Lirar just nu Mass Effect bland annat. underbart kul tidsfördriv :)

vart hittar man egentligen tjejer som dej.
så gott som alla tjejer man har träffat ser verkligen ner på tv spel osv,tycker man helt är väck i huvet så fort man startar ett spel istället för att gå ut och festa eller sitta ute hos folk och prata om allt och inget.
men tydligen så finns speltokiga tjejer därute och nån gång ska jag ha tag i en tjej som dej:P

Wennerberg
2008-10-19, 18:03
Någon som lirar nu?

RandomC
2008-10-19, 19:09
Nån som vet om det är möjligt att få tag på en PC-version redan eller får man ta och hålla sig till den sista oktober?

Griip
2008-10-20, 01:58
Inget kan slå Fo1 & Fo2, förstår inte varför de var tvungna att komma med tactics och en 3:a och förstöra.

Fallout 1 och 2 är kanske de bästa spelen som någonsin gjorts. Men ärligt talat, din dumme fan, på vilket sett förstörs de spelen av att man gör uppföljare? Förstördes Heroes of Might and Magic 3 av att man gjorde 2 totalt värdelösa uppföljare? Ehh, nej. Förstördes Gudfadern 2 av en seg 3a? Ehh, nej. Försvann det roliga med nintendo när PCn kom? Ehh, nej. Smakar inte Max Originalburgare lika gott längre, efter att de gjort den smaskiga Crunchy Nacho Burger? Ehh, jo. Så försvinn.

Mescreant
2008-10-20, 08:09
Ja, fallout 1 var otroligt bra så dom borde slutat där.
Samma sak med Zelda. Zelda II är rätt medikokert, så det var tur att det inte kom en trea och förstörde ännu mer...eller just fan...

Ursprunget till tankegången är ändå intressant. Jag har viss förståelse för att man inte vill skända ett heligt namn. Men det måste ges plats till förnyelse annars kan ingen positiv utveckling ske.
Har det något att göra med behovet att visa att man är oldschool och tyckte de totalt okända undergroundspelen fallout 1&2 var coola, långt innan mainstreamspelet fallout3 kom och lockade massa småkids med sina explosioner?

Wennerberg
2008-10-20, 09:11
Verkligen itne fler som spelar? Detta är lätt ett av de bästa spelen jag spelat. 50 h in!

FreCKo
2008-10-20, 09:15
28'e oktober! :hbang:

Whistler
2008-10-20, 10:47
Jag är så kluven!
Ska jag skaffa versionen för PC eller den för Xbox 360?
Värt att notera är att jag kör en iMac 3Ghz, kommer köra med Boot Camp och Vista om det nu blir att jag köper PC-versionen.

Griip
2008-10-20, 11:30
Ja, fallout 1 var otroligt bra så dom borde slutat där.
Samma sak med Zelda. Zelda II är rätt medikokert, så det var tur att det inte kom en trea och förstörde ännu mer...eller just fan...

Ursprunget till tankegången är ändå intressant. Jag har viss förståelse för att man inte vill skända ett heligt namn. Men det måste ges plats till förnyelse annars kan ingen positiv utveckling ske.
Har det något att göra med behovet att visa att man är oldschool och tyckte de totalt okända undergroundspelen fallout 1&2 var coola, långt innan mainstreamspelet fallout3 kom och lockade massa småkids med sina explosioner?

Skända ett heligt namn förstår jag också, men även om jag spelat de båda spelen mer än någon annan på hela jorden(Nej jag är inte nörd, jag är tuff) så är det ingen religion och jag tycker personligen det är urlöjligt att hålla på att whina om att uppföljare på något sätt skulle förstöra spelet.

Alla vill vara oldschool, så är det bara. Det är tufft.

men det är bara jag som är det

Whistler
2008-10-21, 08:08
Nu har jag bokat och förskottsbetalat Fallout 3 till Xbox 360 på Webhallen! WOhoooo!

Frågan är nu om man ska ta ledigt från jobbet när det kommer...? :D

Doctor Snuggles
2008-10-21, 21:50
Nu har jag bokat och förskottsbetalat Fallout 3 till Xbox 360 på Webhallen! WOhoooo!

Frågan är nu om man ska ta ledigt från jobbet när det kommer...? :D

Hmm... funtat på xbox, men är det värt om man inte har en hdtv? Gillar inte blaskig bildkvalitet.

Toel
2008-10-23, 22:33
Inte många dagar kvar nu! Kollar gamerankings varje dag för och se om någon recension trillat in :D

Några recensioner har kommit redan. En polsk spelsida ger spelet (ev.spoilervarning);

The general score is 8.75/10, broken down into several parts:

* Gameplay - 9.25 (Playability: 9.5, Longevity: 9.5, Variety: 9, AI: 9)
* Graphics - 8.25 (Appearance: 8.5, Animations: 8 )
* Sound - 9.5 (Music: 9.5, Effects: 9.5)
* Technical quality - 7.38 (Fluency: 7, Loading times: 8.5)

Sedan har svenska PC-gamer satt betyg (spoiler): 81%

Vet inte om betyg kan räknas som spoiler, men en del människor är ju känsliga så ska inte förstöra något för dem. :)

För er som är rädda det ska bli Oblivion-with-guns;

"Thus, the fear that Fallout 3 could be a post-apocalyptic Oblivion is totally gone. A few hours with the game will be enough for Fallout veterans to get their habits back and be able to walk with confidence through the game.

http://fallout3.wordpress.com/

Toel
2008-10-23, 22:38
Edit: Den polska sidan var Click!

Toel
2008-10-28, 16:37
Nå, hur är spelet? Misstänker en del av er fått det idag. Jag har kört igenom många recensioner som kommit upp på gamerankings nu. Spelet verkar leverera. Gamereactor håller inte med helt dock...

Så nu ska jag bara vänta tills jag hittar spelet i begagnat-hyllan, sedan blir det inköp! Lär nog inte ta särskilt lång tid med tanke på att det ändå är ett rätt speciellt spel som kanske inte tilltar alla...

Jens.Andersson
2008-10-28, 16:42
Är helt fast. Har nått en stad utanför vaultet där jag gör lite missions etc. VATS systemet är det roligaste hittills :)

Baan
2008-10-28, 16:43
Nå, hur är spelet? Misstänker en del av er fått det idag. Jag har kört igenom många recensioner som kommit upp på gamerankings nu. Spelet verkar leverera. Gamereactor håller inte med helt dock...

Så nu ska jag bara vänta tills jag hittar spelet i begagnat-hyllan, sedan blir det inköp! Lär nog inte ta särskilt lång tid med tanke på att det ändå är ett rätt speciellt spel som kanske inte tilltar alla...

Idag? Är det inte release för typ allt om två dagar? Hmm.

Har förbeställt mitt. Är inte alls särskilt positiv, men känner att det är dags ge spelindustrin 398:- kronor, det var länge sen sist. Lite för mycket Oblivionlikt av det jag sett och jag hatade mycket med Oblivion.

Toel
2008-10-28, 16:59
Idag? Är det inte release för typ allt om två dagar? Hmm.

Har förbeställt mitt. Är inte alls särskilt positiv, men känner att det är dags ge spelindustrin 398:- kronor, det var länge sen sist. Lite för mycket Oblivionlikt av det jag sett och jag hatade mycket med Oblivion.

Jo, du har rätt, blandade ihop det med US :em:

Mescreant
2008-10-29, 19:24
Spelat i ungefär 30min och det är allt jag kunde drömma om och mer än så länge. Så sinnessjukt coolt. Gamla känslan (miljöer, humor, gore, frihet) är där och grafiken är snygg, vats-systemet är kul, SPECIAL är kvar, perks har jag inte fått välja än. Pipboy ser ut som den ska. Min gubbe är skallig och ful med grova attitydsproblem. Har redan misshandlat och dödat några människor och mobbat andra. Ska skjuta alla barn jag ser. Maximal negativ karma är alltid målet i fallout. Är i extas. :D

hahavaffan
2008-10-29, 19:27
Är det coolt alltså? Tänkte testa min nya Razer till Fallout 3 och Far Cry 2 ikväll.

Mescreant
2008-10-29, 19:28
Hmm en liten sak än så länge. VATS låter mig inte sikta i ögonen / skrevet. Hoppas det kommer med högre skill, annars är det lite tråkigt. :(

Att slå små barn i skrevet med slägga är ju en stor del av fallout.

Mescreant
2008-10-29, 19:28
Är det coolt alltså? Tänkte testa min nya Razer till Fallout 3 och Far Cry 2 ikväll.

Det är grymt som fan. Men kanske lite mer "normaltgrymt" om man inte är fallout-fantast och har väntat i 9 år på det här. :D

King Grub
2008-10-29, 19:42
Jag har spelat hela dagen. Ett nytt favoritspel, lätt top tio någonsin.

Baan
2008-10-29, 19:46

Var köpte du det då?

Scratch89
2008-10-29, 19:46
Jag var väldigt nära att plocka med mig ett exemplar av spelet när jag i vanlig ordning var inne och trånade på Webhallen idag. Frågan är om man kan spela det utan att ha spelat de gamla spelen. Jag har ju införskaffat dem, men inte spelat igenom. Jag var alldeles för ung för att spela dem när det väl begav sig.

Verkar fränt dock, men eftersom jag alltid vill vara den goda i alla spel (Gothic 3, nån?) så tror jag att man missar mycket; vad jag har läst så är det evil bitch som gäller om man ska få maximal spelupplevelse i Fallout.

King Grub
2008-10-29, 19:47
Var köpte du det då?

Nätgiganten.

Baan
2008-10-29, 19:50
Jag var väldigt nära att plocka med mig ett exemplar av spelet när jag i vanlig ordning var inne och trånade på Webhallen idag. Frågan är om man kan spela det utan att ha spelat de gamla spelen. Jag har ju införskaffat dem, men inte spelat igenom. Jag var alldeles för ung för att spela dem när det väl begav sig.

Verkar fränt dock, men eftersom jag alltid vill vara den goda i alla spel (Gothic 3, nån?) så tror jag att man missar mycket; vad jag har läst så är det evil bitch som gäller om man ska få maximal spelupplevelse i Fallout.

Du behöver nog inte ha spelat dom gamla spelen. Samma gäller om du börjar med Fallout 2 (skiljer inte så jävla mycket mot ettan faktiskt) före Fallout 1. Stfu och ge företaget pengarna. Nu.

Angående att man ska vara ond är det bs. Gillar man att vara töntsnäll så brukar det löna sig med.

Whistler
2008-10-29, 19:51
Har ju som redan nämnt förbokat det till 360, så det kommer väl på fredag eller måndag, men VEM ORKAR VÄNTA? Laddar ner det till PC från Nätgiganten i skrivande stund. Tur jag har koffeintabletter hemma, jag kommer vara ett vrak på jobbet imorgon.

Baan
2008-10-29, 19:52
Ni som handlar på Nätgiganten är dåliga människor och borde självantända.

Trance
2008-10-29, 19:54
Ni som handlar på Nätgiganten är dåliga människor och borde självantända.

Ja, tyvärr är det därför spelmarknaden på PC nästan har dött ut. Folk tycker några hundringar är för mycket för saker de verkligen spenderar tid framför och gillar.

Scratch89
2008-10-29, 19:55
Det blir nog en beställning ändå... Eller så spelar jag ut de spel jag redan impulshandlat men inte spelat ut än. :D

Det värsta med att äga en PS3a är väl att Nätgiganten inte är ett alternativ. Undrar när man kan börja piratkopiera a la Xbox360.

EDIT: Trance och Baan har rätt, tycker jag. Spel har jag alltid handlat, förutom några få enstaka (som jag testar och sedan köper, oftast).

Baan
2008-10-29, 19:59
Ja, tyvärr är det därför spelmarknaden på PC nästan har dött ut. Folk tycker några hundringar är för mycket för saker de verkligen spenderar tid framför och gillar.

Jo, det verkar vara fallet i dagsläget. Försöker själv att inte vara snål - i alla fall om det är ett spel och därmed ett företag jag vill stödja.

Kan dock se en poäng med kopiering, och det vore att folk kan "prova på" spel och sålla bort det dåliga och låta inkompetenta spelutvecklare gå i konkurs, genom att helt enkelt inte köpa dåliga spel. Tyvärr verkar det inte funka i praktiken då det blir väldigt smidigt handla på Nätgiganten. Det är lite som kommunism.

Granatgiraffen
2008-10-29, 19:59

Enda chansen för PCutvecklare att dunka ut mångmånga spel är ju att specialanpassa dom för onlinespel. Segt.

Mescreant
2008-10-29, 20:00

Kan du skjuta/slå folk i skrevet då? Hittat några prostituerade än?

Baan
2008-10-29, 20:02
Enda chansen för PCutvecklare att dunka ut mångmånga spel är ju att specialanpassa dom för onlinespel. Segt.

Mass Effect visade sig halvlurigt cracka då det hade en del onlineverifiering (vilket är ganska skumt för ett SP-spel men ganska listigt ändå tycker jag). Frågan är om fler köpte det för det eller om folk bara gav upp istället och spelade andra spel.

Whistler
2008-10-29, 20:07
Mass Effect hade ju en del problem med crackningen i början, men det tog inte många dagar innan det var löst också. Tyvärr var det ju ett sugigt spel, som inte alls höll standarden som sattes med KotOR.

Jag har inga bekymmer över att Nätgiganta FO3, då jag redan har betalt för hårdvaran, väntar bara på att den ska anlända.

Sluta tynga ner tråden med moral och etik nu, den här tråden handlar som Mescreant skriver om att kunna slå och skjuta folk i skrevet!

Baan
2008-10-29, 20:13
Mass Effect hade ju en del problem med crackningen i början, men det tog inte många dagar innan det var löst också. Tyvärr var det ju ett sugigt spel, som inte alls höll standarden som sattes med KotOR.

Jag har inga bekymmer över att Nätgiganta FO3, då jag redan har betalt för hårdvaran, väntar bara på att den ska anlända.

Sluta tynga ner tråden med moral och etik nu, den här tråden handlar som Mescreant skriver om att kunna slå och skjuta folk i skrevet!

Det tog ganska många dagar vad jag kommer ihåg. Jämfört med det mesta annat.

Men visst, vi kan väl lägga av. Vill ju inte mucka gräl med någon som ligger på 85kg+.

Mescreant
2008-10-29, 20:20
Sålde allt jag ägde för att ha råd med en hora. Ni förstår inte hur det är att leva med 1CHA.

Whistler
2008-10-29, 20:27
Det tog ganska många dagar vad jag kommer ihåg. Jämfört med det mesta annat.

Men visst, vi kan väl lägga av. Vill ju inte mucka gräl med någon som ligger på 85kg+.

Hell no! Bäst du flyttar på dig! ;) Men jo, du har rätt i att det tog relativt lång tid innan cracken kom, även om det inte direkt var någon katastrof.

Mescreant: Hur är voice-actingen? Jag störde ihjäl mig på att den var så dålig i Oblivion, hoppas verkligen de har bättrat sig, så det inte är samma röst med pitch-ändring som säger alla repliker.

Scratch89
2008-10-29, 20:40
En annan grej som jag försökt leta reda på är hur det är med level-systemet. I Oblivion så gick ju fienderna upp i level samtidigt som karaktären gjorde det, och det var kasst, och egentligen den största anledningen till att jag inte pallade spelet. Hur är det i Fallout? Det är ju samma skapare, så det är ju inte otroligt att det är samma koncept.

Mescreant
2008-10-29, 20:45
Whistler: det var den punkten som störde mig mest i oblivion. Att hyra in en kändis som voice-actor till en NPC för att se sen använda 3 personer till de 5000 resterande är så idiotiskt att man roidar. Än så länge har jag inte märkt några liknande röster i fallout3.

Scratch98: Kan inte tänka mig att det är så i FO3, hoppas inte det heller. Är bara level 2.

Tog lite screenshots när jag spelade, tyvärr förminskar Tinypic dom, spelet är snyggare egentligen (1920x1200)

http://i33.tinypic.com/qpjsro.jpg Gav farsan på käften och bröt hans arm.

http://i35.tinypic.com/191itf.jpg tredjepersonperspektivet

http://i33.tinypic.com/1ic4tf.jpg Must..resist.. *gah!*

http://i35.tinypic.com/2lneasl.jpg Ghouls ska behandlas som avskum

Doctor Snuggles
2008-10-29, 20:45
En annan grej som jag försökt leta reda på är hur det är med level-systemet. I Oblivion så gick ju fienderna upp i level samtidigt som karaktären gjorde det, och det var kasst, och egentligen den största anledningen till att jag inte pallade spelet. Hur är det i Fallout? Det är ju samma skapare, så det är ju inte otroligt att det är samma koncept.

Har för mig att jag läste att det inte är så. D.v.s. vissa områden kommer att vara svårare än andra.

Doctor Snuggles
2008-10-29, 20:53
Haha... nätgiganten... är en ny term på väg att skapas?

Mescreant
2008-10-29, 20:56
Såg att det finns en stat som visar "corpses eaten" mycket lovande. :D
Nöjde mig med att slica upp den här knarkaren lite. Min karma ser inte bra ut redan i det här skedet.
http://i38.tinypic.com/2r59tty.jpg

Baan
2008-10-29, 20:57
Whistler: det var den punkten som störde mig mest i oblivion. Att hyra in en kändis som voice-actor till en NPC för att se sen använda 3 personer till de 5000 resterande är så idiotiskt att man roidar. Än så länge har jag inte märkt några liknande röster i fallout3.

Scratch98: Kan inte tänka mig att det är så i FO3, hoppas inte det heller. Är bara level 2.

Tog lite screenshots när jag spelade, tyvärr förminskar Tinypic dom, spelet är snyggare egentligen (1920x1200)

http://i33.tinypic.com/qpjsro.jpg Gav farsan på käften och bröt hans arm.

http://i35.tinypic.com/191itf.jpg tredjepersonperspektivet

http://i33.tinypic.com/1ic4tf.jpg Must..resist.. *gah!*

http://i35.tinypic.com/2lneasl.jpg Ghouls ska behandlas som avskum

Vill också lira i 1920x1200 och fläska på med effekter. Vad har du för dator och vad för FPS upplever du?

Har för mig att jag läste att det inte är så. D.v.s. vissa områden kommer att vara svårare än andra.

Enligt tillförlitlig källa (kompis™) är det delvis likt Oblivion men att det samtidigt kommer vara enkla monster på en del ställen. Lite blandat mao.

Det är även en level cap på lvl 20 :/

Mescreant
2008-10-29, 21:05
Core duo 8800, 9600gt 4gb ram, det flyter på bra överallt. Fast när jag aktiverar VATS har jag märkt att det hackar till ibland, under inzoomning. VATS är alltså det turnbaserade systemet som använder action points. Man köar olika ställen man vill skjuta på sen visar den en animation när gubben utför dådet. Skallar som sprängs och armar som flyger osv. :D

Baan
2008-10-29, 21:10
Core duo 8800, 9600gt 4gb ram, det flyter på bra överallt. Fast när jag aktiverar VATS har jag märkt att det hackar till ibland, under inzoomning. VATS är alltså det turnbaserade systemet som använder action points. Man köar olika ställen man vill skjuta på sen visar den en animation när gubben utför dådet. Skallar som sprängs och armar som flyger osv. :D

Bra. Småhacks är inget jag stör mig på, så länge FPS:en är ganska bra för det mesta.

Doctor Snuggles
2008-10-29, 21:13
Enligt tillförlitlig källa (kompis™) är det delvis likt Oblivion men att det samtidigt kommer vara enkla monster på en del ställen. Lite blandat mao.

Hm, well:
"On the subject of this incredibly dangerous Metro area, it's worth mentioning that Fallout 3 does away with a lot of the auto-leveling problems of Oblivion. Many areas have a distinct difficulty level that doesn't change through the course of the game. Moreover, monsters of the same type will be somewhat consistent in their abilities so we won't see a return of the ridiculously powerful minor creatures that eventually began to appear in Oblivion.

Now, there are some areas of the game that will be scaled to present a challenge appropriate to your character's overall level but, unlike Oblivion, once a difficultly level has been established for an area, it will remain the same throughout the game. So if you enter one of these scaled areas and find it too difficult, you can come back after you've gained a few levels and have a better chance of taking on the challenge. "

Baan
2008-10-29, 21:15
Hm, well:
"On the subject of this incredibly dangerous Metro area, it's worth mentioning that Fallout 3 does away with a lot of the auto-leveling problems of Oblivion. Many areas have a distinct difficulty level that doesn't change through the course of the game. Moreover, monsters of the same type will be somewhat consistent in their abilities so we won't see a return of the ridiculously powerful minor creatures that eventually began to appear in Oblivion.

Now, there are some areas of the game that will be scaled to present a challenge appropriate to your character's overall level but, unlike Oblivion, once a difficultly level has been established for an area, it will remain the same throughout the game. So if you enter one of these scaled areas and find it too difficult, you can come back after you've gained a few levels and have a better chance of taking on the challenge. "

Precis, förutom att jag är långt bättre på att fatta mig kort och precist.

Scratch89
2008-10-29, 21:35

Vad är level cap?

Mescreant
2008-10-29, 21:44
Det här spelet är så coolt att jag inte kan hejda mig från att tabba ut och berätta. Gick på höga motorvägen och såg en gubbe som låg i eldstrid med några nere på marken. Så blev han skjuten i huvudet. Sen anföll dom mig och jag var faktiskt nära att dö (sålde ju min ammonution för *****) fick ihjäl en raider och hans hund, men den sista försökte fly, då blev han skjuten i ryggen av en jägare. Så jävla häftigt, är verkligen precis som man tänkte sig världen skulle se ut i ett verkligt perspektiv när man spelade 1an och 2an.

Nu efteråt hörde jag hur han som räddade mig blev ihjälslagen. :( Så jävla obehagligt.

Tricklev
2008-10-29, 21:54
Vad är level cap?

Max level dvs, du kan inte bli mer än 20.

Whistler
2008-10-29, 22:00
Installerar nu... Bah, vad långsamt det går.

tja88
2008-10-30, 00:49
Det är fan helt underbart, humor på hög nivå i spelet. :D

Whistler
2008-10-30, 06:49
Spelade upp mig till level 3 igår, följde inte någon storyline utan vandrade mest omkring.

Åsikter hittills *MÖJLIG SPOILER* :

Stoooooort! Mitt första intryck när jag kom ut i ödelandet var att det här spelet kommer ta evigheter att spela innan man sett allt!

Snyyyyyyyggt! Shit, vilken atmosfär, vilken känsla! Jag har aldrig känt mig så inne i ett spel, och Fallout-känslan är ytterst påtaglig, jag började på fullt allvar nästan att gråta (har man väntat i ett decennium på ett spel så har man).

Fiender: Hmm... Känns väldigt skumt att mer eller mindre det första man gör möta och utan några större problem döda ett par Super Mutants. Kort därefter träffar jag två "Outcasts from the Brotherhood of Steel" som blir dödade av en DeathClaw, som jag i min tur dödar. Powerarmor och eldkastare på level 2 känns vääääldigt skumt, men jag har inte bestämt mig för om det är bra eller dåligt än.

Stuff: Allt går att plocka upp! Återstår att se om det finns någon mening med det. I Oblivion var ju meningen att man skulle dekorera sitt hus. Hoppas det inte är så i FO3 också, för jag är redan trött på att hitta muggar, bestick och tallrikar vart jag än går.

Dialoger och interaktion med NPCer: Hittills är jag mycket nöjd, men har en liten känsla av oro i magen, det här är så himla bra, kommer de kunna leverera så många quests och dialoger med den kvaliteten hela spelet igenom?

Striderna känns lite sådär, det är väldigt påtagligt att det just i det momentet är "Oblivion with guns". Kameravinklarna i V.A.T.S blir oftast helskumma och ger för liten överblick. För min iMac (3Ghz dual core, 8800GS, 2Gb RAM) är dock V.A.T.S-systemet tungrott, det hackar rätt bra när jag ska välja kroppsdel att skjuta på, även om resten av spelet flyter på mycket bra i 1920x1650 med alla inställningar på High, 2xAA och 8xAF.

V.A.T.S-systemet har hittills bara visat sig bra med skjutvapen på medel- till korta avstånd, i övrigt tjänar man verkligen på att strida i realtid, framför allt med melee-vapen och skjutvapen på långa avstånd. Det kan å andra sidan ändra sig när man fått högre skills med sina vapen.

Inventory: Hittills tycker jag det är lite svårhanterat. Tycker inte om att man inte får se bilder på saker i sitt inventory, man har ingen aning om hur det ser ut förrän man lagt det på marken eller equippat det. Likaså är jag ganska besviken över att alla beskrivande texter är borta, det var en stor del av tidigare Fallout att kunna klicka på vad som helst och få upp en mörkt humoristisk faktatext. Det enda det står om t ex en pistol i FO3 är skada, vikt, kvalitet och mängd ammo. Inget "This was the most powerful handgun in the world, so you have to ask yourself a question. Do you feel lucky? Well do you, punk?". :(

Spontant kan jag tycka att det är lite för mycket, lite för snabbt. För feta fiender, för mycket prylar, för stora avstånd direkt i början. Man hinner inte riktigt ta in allt, utan springer mest omkring och gapar.

Än så länge tycker jag dock att Fallout 3 håller för mina förväntningar, som faktiskt har varit väldigt höga! Det här är inte det där spelet som "skulle varit ett bra spel, men inte är Fallout", utan det här är i allra högsta grad ett Fallout-spel!

Griip
2008-10-30, 10:13
Fan vad fett.........

hahavaffan
2008-10-30, 10:24
Sjukt, det flyter peeeerfekt på min dator, men så är det som om man knäpper med fingrarna, och vips så går den ner runt 5-6fps. Riktigt efterblivet. Överhettning, och downclock kanske?

Fett är det iaf!

Griip
2008-10-30, 10:32
Tar installationen lång tid eller vadådådå? Suttit i över 10 min å den är på första blå strecket...

Mescreant
2008-10-30, 11:48
Underbart att äntligen få uppleva riktiga random encounters. Det känns dumt att snacka om svagheter i kanske världens bästa spel (fo2) så vi kan väl kalla det en styrka i fo3 istället. Att hela världen nu är meningsfull och levande. Går man någonstans så springer man in i raiders som slåss mot hunters. Caravans. Övergivna (eller bebodda) hus. Ger en känsla av att det kommer bli svårt att tröttna på det här spelet. Längtar redan till att testa nya chars.

Vad har ni gjort för gubbar föresten? Gjorde en sniper/boxer ungefär med 10 agility, 8 luck, låg karisma och rätt låg perception (verkar som den bara är för energy weapons numera?). Taggade HtH, Small Guns, Medicine. Än så länge har jag bara valt perken som ger en extra SPECIAL-stat och ladykiller (:D). HtH tog jag mest för att prova och för att det är så kul att slå folk med powerfist. Men melee verkar bättre än så länge. Hoppas man kan bli prizefighter.

Ahh så många att mörda så lite tid. Sänkte min upplösning till 1600x1050 eller vareär och nu flyter VATS 100% och fpsen är 50+ hela tiden och jag ser ingen skillnad. Ska gå och köpa trådlöst tangentbord och mus så jag kan spela på TVn tror jag.

kalle_banan
2008-10-30, 12:43
Mescreant, du har nästan 50k inlägg och jag har aldrig sett dig här :P
En fråga, skjuter alla på en vart man än går? I alla gameplayklipp som bethesda släppt blir han beskjuten vart han än rört sig, är det verkligen så?

Whistler
2008-10-30, 12:52
kalle_banan: Absolut inte, däremot får man ju vara försiktig. De man hinner se är de som inte skjuter på en, annars är det väl snarare så att man upptäcker fiender för att inkommande eld har förkörsrätt.

Sen kan jag tänka mig att det finns en del factions och dylikt som påverkar. Jag träffade t ex på ett gäng ghouls som var schyssta och så. Jag lät dem vara. Hade jag däremot dödat dem och snott deras prylar så kan jag tänka mig att nästa gäng ghouls hade öppnat eld direkt när de sett mig.

Toel
2008-10-30, 14:03
Man blir ju inte så lite sugen efter man läst era kommentarer!

Hur är dialogen med karaktärerna i spelet? Kommer man upp på Mass Effect nivå eller är det som Oblivion? Tyckte Oblivion var lite dålig på den punkten faktiskt.

Wennerberg
2008-10-30, 15:45
Första omgången slutade på 50 h. Jag låste upp runt 30% av kartan :D

Gillar lvl-capen. Ger spelet massor av replay-glädje.

Några familiar faces är med vilket är nice :d

Spelet får 9+/10 av mig. Makalöst bra på alla fronter.

Tricklev
2008-10-30, 15:47
Jaha, då har man fått det konfirmerat, spelet suger, det börjar lovande, men det tappar efter ett tag, polarn har plöjt igenom hela spelet, och jag litar blint på hans åsikt vad gäller Fallout. Det är inte det Fallout 3 vi drömt om, när man kommit en bit inser man att det inte ens är Fallout 3 alls, suck.

Nåja, ska dra ner det inatt och spela över helgen.

stevebc
2008-10-30, 15:50
Jaha, då har man fått det konfirmerat, spelet suger, det börjar lovande, men det tappar efter ett tag, polarn har plöjt igenom hela spelet, och jag litar blint på hans åsikt vad gäller Fallout. Det är inte det Fallout 3 vi drömt om, när man kommit en bit inser man att det inte ens är Fallout 3 alls, suck.

Nåja, ska dra ner det inatt och spela över helgen.Hahaha vilken jävla våldtäkt :D

King Grub
2008-10-30, 15:52
Din polare har glömt ta av sig nattmössan.

grisbil3n
2008-10-30, 16:07
Det handlar ju om vilka krav man har på spel. Kan ni ärligt säga att spelet är lika bra lr bättre än fallout 1,2? Jag tyckte dom spelen var underhållning till 100%, samtidigt har jag inte haft roligt med mer än kanske tiotalet spel totalt i mitt liv, tycker det mesta är skit rent utsagt. Är så trött på att läsa rescensioner av spel som får 9/10, sen när man testar så är det samma skit som varit i tio år. Noll interaktivitet, originalitet, kvalité osv osv osv.

Griip
2008-10-30, 16:29
Får inte igång skiten.. avslutas när man launchar det. Djupt deprimerad blir man...

King Grub
2008-10-30, 16:35
Får inte igång skiten.. avslutas när man launchar det. Djupt deprimerad blir man...

Prova att navigera till installationsmappen och klicka på fallout.exe-ikonen.

Griip
2008-10-30, 16:36
Fallout3 har stött på ett problem och måste avslutas.

*cry*

King Grub
2008-10-30, 16:37
Du har händelsevis inte ett 8800 eller 9800-kort? Där verkar det vara väldiga problem.

Griip
2008-10-30, 16:41
Geforce FX 5900 verkar det som att jag har..

King Grub
2008-10-30, 16:42
Det når väl inte upp till spelets minimikrav.

Whistler
2008-10-30, 16:43
Nope, minimikravet är ett NVIDIA 6800 eller ATI X850.

Griip
2008-10-30, 16:49
*grr27* *cry*

Scratch89
2008-10-30, 16:49
Det var inte höga krav! Gothic 3 krävde som minimum ett 6600 om jag inte kommer ihåg fel, och det var ju ändå för drygt två år sedan. Trodde att kravet hade höjts ordentligt.

King Grub
2008-10-30, 16:51
Fallout 3 är rätt optimerat faktiskt. Kortaste laddningstider jag stött på i ett grafikintensivt spel. Typ 2 sekunder efter att man klickar på "Continue" kan man börja spela.

Scratch89
2008-10-30, 16:53
Fränt! Verkar som om de tänkt till lite. Iofs så var det likadant på Oblivion; samma krav som Gothic, men fungerade betydligt bättre, då spelet verkade känna av att man satt på en kass dator (skuggor och texturer slaktades automatiskt).

Whistler
2008-10-30, 17:02
Fallout 3 är rätt optimerat faktiskt. Kortaste laddningstider jag stött på i ett grafikintensivt spel. Typ 2 sekunder efter att man klickar på "Continue" kan man börja spela.

Ja, faktiskt. Jag hoppas bara det är likadant på krysslådan.

Baan
2008-10-30, 18:50
CDON har inte lyckats få iväg min Fallout 3 - det blir nog vänta tills början av nästa vecka. Surt.

Alexlindgren
2008-10-30, 21:51
har spelat lite, jag som aldrig spelat fallout förut tycker att det är bra. dock måste man tänka lite och springa villrådigt då jag inte förstår mig på "kompassen"...

r3mpuh
2008-10-30, 21:53
Nåå, är det lika coolt som 2:an :D?

kalllee
2008-10-30, 23:11
Har lirat spelet för första gången idag och kan säga att jag greps direkt av det, har tyvärr inte spelat 2an så kan inte jämföra men de va riktigt coolt gjort. Började spela runt 8 för att se hur det var och ja, nu är klockan 11 när jag slutade :thumbup:

Alexlindgren
2008-10-30, 23:33
så, förstår lite mer nu..

fan va det är stort, helt sjukt! Man kan ju göra vad tusan man vill!

Tigerkotten
2008-10-31, 00:41
Mitt spel crashar när jag klickar på new i menyn där i starten. Använder vista.

mulliy
2008-10-31, 00:55
Jag sitter fast på cola questet :/, hon säger ju inte vart man ska och det är så jävla stort och ingenting på kompassen att följa, man ska väl följa dom stora strecken och dom små är quest givers typ ? eller har jag fel

Whistler
2008-10-31, 06:49
Ja, om questen är markerad i din PipBoy3000 så har du en liten pil på kompassen så du kan gå i den riktningen.

För övrigt kan man väl inte annat än älska spel med sådana här dialoger?
http://pici.se/pictures/EjLEfHsWE.jpg

grondahl
2008-10-31, 09:26
Argh. Kanske dags att köpa en konsol enbart för Fallout3. En 360 kostar ju som ett grafikkort.

Noob-fråga. Min pc-skärm har DVI-D ingång, funkar det att köpa vilken billig Kjell & Company eller Claes Ohlson HDMI-> DVI-D sladd som helst för att koppla ihop skärmen med krysslådan?

Whistler
2008-10-31, 09:45
grondahl: Ja, det ska funka. Annars kan du ju köpa VGA-sladden till Xboxen och koppla direkt till skärmen (kan behövas en DVI-VGA-adapter för 49kr emellan).

Tigerkotten
2008-10-31, 11:30
Mitt spel crashar när jag klickar på new i menyn där i starten. Använder vista.

bump, något förslag?

Baan
2008-10-31, 12:34
Har du kollat med spelets support samt forum för själva spelet? Liten chans att någon får exakt samma fel och har en lösning på ett styrketräningsforum. Du kan iofs vänta till tisdag eller något när jävla CDON får iväg mitt spel, kör Vista med (32-bitars).

---

Skickade iväg en fråga till CDON nu varför det tar sån jävla tid skicka iväg ett jävla spel. Ungefär så fast utan svordomarna.

Tigerkotten
2008-10-31, 12:40
Har du kollat med spelets support samt forum för själva spelet? Liten chans att någon får exakt samma fel och har en lösning på ett styrketräningsforum. Du kan iofs vänta till tisdag eller något när jävla CDON får iväg mitt spel, kör Vista med (32-bitars).

---

Skickade iväg en fråga till CDON nu varför det tar sån jävla tid skicka iväg ett jävla spel. Ungefär så fast utan svordomarna.

läste några comments och installerade någon ati fix, ej prövat om spelet fungerar ännu dock.

Blir o spana senare, började lira lite mass effect igår som jag tyckte var kul :D

Alexlindgren
2008-10-31, 12:41
Hur tusan gör man för att hitta spindel-mamman?

Omöjligt att hitta i alla gångar, jag går bara fram och tillbaka.

Tigerkotten
2008-10-31, 13:12
läste några comments och installerade någon ati fix, ej prövat om spelet fungerar ännu dock.

Blir o spana senare, började lira lite mass effect igår som jag tyckte var kul :D

funkade ej, crashar vid start. yeye får bli mass effect nu.

Pdaddy
2008-10-31, 13:18
Jaha, då var man väll tvungen att införskaffa detta spel till PS3'an, har ingen PC som klarar av det.
Hoppas det är bra på konsol, ja har vart anti konsol när det gäller slakta spel :D.

Pd

grondahl
2008-10-31, 16:19
Ikväll är det träning men imorrn blir det heldag med 360n och Fallout3 :)

Magnus
2008-10-31, 17:44
Hur tusan gör man för att hitta spindel-mamman?

Omöjligt att hitta i alla gångar, jag går bara fram och tillbaka.

Är det myran så är det en dörr i dr leskos lab där man kommer ut till en gång där det är ett hål i marken gå ner där

Baan
2008-10-31, 17:56
Jaha, då var man väll tvungen att införskaffa detta spel till PS3'an, har ingen PC som klarar av det.
Hoppas det är bra på konsol, ja har vart anti konsol när det gäller slakta spel :D.

Pd

PS3 - versionen verkar vara sämst. Var lite väntat - Bethesda har väl knappt gjort något på PS3 (?!?!?!). Tror jag läste om sämst grafik samt även grafiska buggar. Men visst det borde vara spelbart ändå och har man inget val så köper man väl det till PS3.

Pdaddy
2008-10-31, 20:12
PS3 - versionen verkar vara sämst. Var lite väntat - Bethesda har väl knappt gjort något på PS3 (?!?!?!). Tror jag läste om sämst grafik samt även grafiska buggar. Men visst det borde vara spelbart ändå och har man inget val så köper man väl det till PS3.

Vafaan !!
HAr inte kommit ut från 101 än, har bara suttit å pillat ihop en gubbe och fått min fanboy3000 eller va den heter :D

Pd

Whistler
2008-10-31, 21:21
PipBoy3000. ;)

Du behöver inte vara jättenoggrann när du pillar ihop din gubbe, du får en snabbmeny när du lyckas lämna 101 där du kan ändra allt du fyllt i din kreationsprocess.

Jag har lirat några timmar på krysslådan nu, det funkar rätt bra, men är helt jävla värdelöst att använda skjutvapen i realtid. Melee funkar hyfsat, men det känns ändå som att det är V.A.T.S som gäller. Det tråkiga är att man har aimbot på längre avstånd med skjutvapen, sånt suger stenhårt. Nog för att gamepaden är värdelös att sikta med, men när man ser att man siktar vid sidan och ändå får ett headshot så blir man bara less.

Laddningstiderna är tyvärr väldigt långsamma jämfört med min iMac (Vista i BootCamp), så det suger ju rätt hårt. Visserligen ger det en tid att hälla upp mer cola.

Fördelen med att spela på 360:
http://pici.se/pictures/GUMAQaBGq.jpg

Baan
2008-10-31, 21:25
Jag har lirat några timmar på krysslådan nu, det funkar rätt bra, men är helt jävla värdelöst att använda skjutvapen i realtid. Melee funkar hyfsat, men det känns ändå som att det är V.A.T.S som gäller. Det tråkiga är att man har aimbot på längre avstånd med skjutvapen, sånt suger stenhårt. Nog för att gamepaden är värdelös att sikta med, men när man ser att man siktar vid sidan och ändå får ett headshot så blir man bara less.

Att ha aimbot gör att det blir lite mer Fallout än ett rent FPS. Diskuterbart om det är dumt eller inte egentligen, blir ganska meningslöst med stats om det ändå är bara du som siktar antar jag.

--------

Kollade på vad folk på No mutants allowed tyckte, och det var som jag trodde för det mesta bara hat :)

Mescreant
2008-10-31, 21:26
Riktigt schysst whistler. Bara du inte får panik och skjuter sönder din tv med dina riktiga(?) vapen som hänger på väggen.

Kan man inte targeta med VATS när man kör melee/hth? Och varför finns inte skrev och ögon med? Det är en besvikelse!

Baan
2008-10-31, 21:29
Riktigt schysst whistler. Bara du inte får panik och skjuter sönder din tv med dina riktiga(?) vapen som hänger på väggen.

Kan man inte targeta med VATS när man kör melee/hth? Och varför finns inte skrev och ögon med? Det är en besvikelse!

Riktiga vapen hängandes på väggen? EH. EH!

Whistler
2008-10-31, 21:32
Haha, shit, det borde jag kanske nämna! Det är bara airsoftvapen, replikor som skjuter plastkulor! Lade upp bilden på airsoftsverige.com först, där bryr de sig inte. :)

Jag har funderat på det där med V.A.T.S och melee, antog att det var något som skulle komma med högre skill, men då borde det ju göra det med de andra vapentyperna också. Jävligt skumt.

Saknar skrevet, det var ett riktigt bra sätt att knocka folk på i tvåan. Ögonen saknar jag inte så jättemycket, förstörde mest känslan att sätta 30 kulor i ögonen och de fortfarande stod, såg och levde för att man inte fått någon critical.

Mescreant
2008-10-31, 21:33
Luftgevär eller vad fan det är, förstör ju garanterat hans tv/duk eller va de är! Sluta tjabba med mig och spela istället. Undra om dom lägger till aim med melee+VATS i någon patch, jag vill köra en female 100% melee char.

Mescreant
2008-10-31, 21:34
Jag provade precis göra en karaktär med melee tagged och lvlade upp den så jag hade 50 i skill, Slog sen en kärring med VATS och fick ej sikta.
Håller mig nog till small guns då.

Jarod
2008-10-31, 21:35
Lirade nyss en timme och fixade några quests - sen buggade spelet ut till desktop. Förbjuden åtgärd och tack å hej.

Kul. :D

Whistler
2008-10-31, 21:35
Sniper rifle är riktigt schysst, precis en sån grej man saknade i tvåan. Härlig känsla att ligga på långa avstånd, huka sig, få [hidden] och sätta ett skott som dödar direkt.

Har hittat en bugg på 360 btw, när man träffar Mr Burke och han drar vapen så skjuter han inte, utan står bara och drar, hölstrar, drar, hölstrar, drar, hölstrar i all oändlighet mot sheriffen. Någon som kan se om det går att replikera?

Tricklev
2008-10-31, 21:50
Kollade på vad folk på No mutants allowed tyckte, och det var som jag trodde för det mesta bara hat :)

Bröder!

Ögon och skrev finns inte med i mele/hth som du säger, stor besvikelse indeed.

Mescreant
2008-10-31, 21:56
Så nu har jag möblerat om så jag sitter bekvämt framför TVn med tangentbord mus och skrivbord, allt för det här spelets skull. :kickass:

Bröder!
Hater.

Whistler
2008-11-01, 09:25
Jag hatar mörka gångar.
Fallout 1 och 2 var de enda spel som kunde hantera det, eftersom man såg rätt mycket av banan ändå.

Fallout 3 skrämmer skiten ur mig. Fy fan för att gå in i Vault 106!

Baan
2008-11-01, 11:08
Jag hatar mörka gångar.
Fallout 1 och 2 var de enda spel som kunde hantera det, eftersom man såg rätt mycket av banan ändå.

Fallout 3 skrämmer skiten ur mig. Fy fan för att gå in i Vault 106!

Det hade varit bra konstigt om man lyckats skrämma någon med tanke på Fallouts grafik i de tidigare spelen samt vyn man har :)

Whistler
2008-11-01, 11:23
Ja, precis. Det var därför jag gillade Fallout 1&2. :)

Trean har, liksom Oblivion och tidigare spel i Elder Scrolls-serien alldeles för stor kärlek till mörka gångar och underjordiska grottor.

Vinter
2008-11-01, 11:35
Har riktigt kul faktiskt, kryper omkring i gångar och skjuter folk med ljuddämpad pistol. Fast det är lite väl splatterfilms sekvenser i VATS, även utan bloody mess. Annars kan man ju plocka på sig ett gäng minor och droppa dem efter sig medans mobsen lydigt följer efter. Krashar ibland, men har lärt mig att spara ofta så det funkar ok.

Alexlindgren
2008-11-01, 13:31
Är det myran så är det en dörr i dr leskos lab där man kommer ut till en gång där det är ett hål i marken gå ner där

Hittade det efter ett tag, lösningen finns oftast mitt framför ögonen på en :D

shut teh face
2008-11-01, 13:37
Är det värt o fixa eller

Chris
2008-11-01, 16:08
Är det värt o fixa eller

Enligt mig bästa spelet på läääänge.

Whistler
2008-11-01, 17:38
Börjar bli lite trött på V.A.T.S-scenen som ska ta hundra år för varenda fiende.

Chris
2008-11-01, 18:51
Börjar bli lite trött på V.A.T.S-scenen som ska ta hundra år för varenda fiende.

Var ju knappast roligare att vänta 20 sekunder på att alla fiender skulle gå och skjuta och göra "sina drag" hela tiden i de gamla fallout-spelen.

Jazen
2008-11-01, 21:14
nja spelat det i 3h, tycker att gammla fallout känslan är över, orka first person shooter när det va bäst som det va

Scratch89
2008-11-02, 13:45
Jag var hemma hos en vän igår som satt och spelade på sin Xbox. Det verkar rätt så fräsigt, faktiskt. Han var nere i något laboratorium och skulle placera ut en observer, men han fick inte döda monstrena som var där nere. Kul, när de var två meter långa krabbsnubbar som inte var sådär jättesnälla. Han skjöt dem i huvet och tog deras kött. Tur som var har han så bra speech att han lyckades ljuga och säga att det var fina fisken. :D

ErikWrestlingFreaket
2008-11-02, 16:09
Fallout 3 suger. Det är inget RPG spel och är inte heller ett Fallout utan ett halvtaskigt FPS postapokalyptiskt äventyrspel.

Whistler
2008-11-02, 16:29
Var ju knappast roligare att vänta 20 sekunder på att alla fiender skulle gå och skjuta och göra "sina drag" hela tiden i de gamla fallout-spelen.

Du har helt klart en poäng där. Iofs kunde man i de gamla spelen ställa in hastigheten på fiendens (och sina egna) drag. Det gick rätt fort om man ville.

Fallout 3 suger. Det är inget RPG spel och är inte heller ett Fallout utan ett halvtaskigt FPS postapokalyptiskt äventyrspel.

Shit, det där var konstruktivt. ;)

Baan
2008-11-02, 17:57
Shit, det där var konstruktivt. ;)

Gillar man det inte så gillar man det inte. Inte direkt så man behöver skriva en 30-sidors rapport och skicka till Bethesda på allt som gick fel ;)

Whistler
2008-11-02, 18:41
Nej, men Bethesda vill nog, precis som vi som läser i forumet, veta vad som är fel för Erik, inte bara att det är det.

Rellos_87
2008-11-02, 19:47
Suck! Hur kommer man till Rivet City egentligen?*gah!*

Chris
2008-11-02, 23:26

Genom tunnelbanan tror jag. Man får gå upp och ner på olika stationer rätt många gånger innan man hittar dit.

Whistler
2008-11-03, 06:36
Behemoth... *spy*

Sir Anselm
2008-11-03, 08:23
Behemoth... *spy*

GNR? Spoiler: Om det är den som kommer när man hittat Galaxy News Radio-huset så finns det en Fat man på en död BoS-soldat vid statyn i mitten. 2-3 mininukes bör göra jobbet!

Kurash
2008-11-03, 10:43
Satte verkligen mina SPECIAL-poäng helt åt skogen. Styrka och intelligence. Fördelen är väl att jag kan bära mycket prylar och folk dör fort när man plockar fram släggan. Har högt på repair också, så jag kan sätta ihop alla jävla rustningar man hittar för att öka värdet på dom utan att de tar för mycket plats.
Tycker det är alldeles för lätt i närstrid. Man ska ju inte kunna strejfa runt supermutanter och kniva dom.
Väldigt underhållande spel annars, bra upplägg med den valfria timeshiftfunktionen. Kanske lite väl enkelspåriga och statiska quester.

Whistler
2008-11-03, 18:17
GNR?

Ja, men att döda den var inga problem. Det gick på andra försöket.

Problemet ligger i att jag inte får någon förklaring till att F.E.V skulle kunna göra någonting så stort. Supermutanterna är ju generellt sett ganska logiska om man förutsätter förekomsten av F.E.V, men det är fan inte Behemoth. :(

Mescreant
2008-11-03, 18:19
Fawkes är inte logisk. :krampus

Mescreant
2008-11-03, 19:21
Klarat det nu men är inte nöjd med hur min gubbe och spelet utvecklades i absoluta slutet p.g.a ofrivillig godhet, jävla savegames. Dags att börja på en ny.

Baan
2008-11-03, 19:33
Ja, men att döda den var inga problem. Det gick på andra försöket.

Problemet ligger i att jag inte får någon förklaring till att F.E.V skulle kunna göra någonting så stort. Supermutanterna är ju generellt sett ganska logiska om man förutsätter förekomsten av F.E.V, men det är fan inte Behemoth. :(

Äh va fan, känns supermuties logiskt (KLART SOM FAN DOM ÄR LOGISKA DOM FANNS JU MED I ETTAN OCH TVÅAN OMG OMG OMG) så kan du kanske acceptera annat med. Notera att jag inte har någon aning om vad du snackar om men ja :)

Och anledningen att jag inte vet vad du snackar om är att jag fortfarande inte fått mitt FAKKIN SPEL. Får väl maila och skriva VEM FAKKIN VARE SOM INTE SKICKADE MITT SPEL???

GAAAAAAAAAAAAAAAAAH!

http://philzine.files.wordpress.com/2008/02/rambo2.jpg

Pdaddy
2008-11-03, 21:54

Haha, som Chris sa, men om du gnäller på den promenaden så kan du ju hämta mer läsk och ta dig från båten till Vault 102 eller va de heter. Det är en jääääävla promenad :D

Pd

Vinter
2008-11-04, 11:43
Hittade en lastbil med 96 alien energy cells, 5min senare träffade jag på en raider som pepprade mig med Firelance pistolen. Är den så vanlig?

Whistler
2008-11-04, 12:00
Äh va fan, känns supermuties logiskt (KLART SOM FAN DOM ÄR LOGISKA DOM FANNS JU MED I ETTAN OCH TVÅAN OMG OMG OMG) så kan du kanske acceptera annat med. Notera att jag inte har någon aning om vad du snackar om men ja :)

Haha, hmm... Haha!

Läser man de roliga holotapes och datafiler i terminalerna man hittar lite överallt i ettan och tvåan så får man rätt bra beskrivningar om hur supermutanterna kom till.

I korthet kan man säga att ett experimentiellt projekt utvecklade F.E.V (Forced Evolutionary Virus) som skulle göra supersoldater. Det som hände var att styrka, muskelmassa och andra fysiska attribut ökade enormt, medan kognitiva funktioner drastiskt reducerades. Stor, stark, korkad. I många fall blev de även galna och aggressionerna över lag var ordentliga.

"The Master" i ettan ville höja mänskligheten ovan det nuvarande tillståndet och började systematiskt doppa folk i stora kar ("vats" på engelska, se kopplingen till stridssystemet i trean) för att mer eller mindre på löpande band tillverka supermutanter. När man i ettan dödade The Master skingrades arméerna med supermutanter och dylika mutationer och för en del gick agressionerna och dumheten över, t ex som hos sheriffen Marcus i Fallout 2.

Behemoth passar inte in i logiken nånstans här, och då ingen förklaring till dess existens ges så känns det jävligt trist att stöta på en sån grej.

Kwon
2008-11-04, 12:04
Angående Supermuttor kontra Behemoths.

It's called "Suspension of Disbelief". :)

rememberence
2008-11-04, 12:26
http://fallout.wikia.com/wiki/Super_mutant

Whistler, där har du ;D

EDIT: Jag älskar föresten frågorna till G.O.A.T :D

Kwon
2008-11-04, 12:28
http://images2.wikia.nocookie.net/fallout/images//a/a3/Mutant.gifhttp://images2.wikia.nocookie.net/fallout/images//a/a3/Mutant.gifhttp://images2.wikia.nocookie.net/fallout/images//5/5f/Mutant1.gifhttp://images2.wikia.nocookie.net/fallout/images//a/a3/Mutant.gifhttp://images2.wikia.nocookie.net/fallout/images//a/a3/Mutant.gif

pe11e
2008-11-04, 12:48
Lite knepigt spel på vissa sätt. Efter att jag lämnat vault 101 gick jag direkt upp på en bro utanför. Dödade några raiders md en 10mm pistol och VATS, plockar upp en radiation suit och flamethrower efter, kanske 5minuter ???

Senare på väg från Megaton till Afru (?) stöter jag på patrull när några outcast i powerarmor slåss mot raiders, efter de har hållt på en stund gör jag färdigt jobbet med en 10mm pistol (igen) och plockar upp 2st powerarmor set, sniperrifle, massa blandad ammo och finfin XP. Nu kan jag inte använda rustningen ännu, men lite väl lätttillgänglig?

Whistler
2008-11-04, 12:59
pe11e: Se post #108: http://kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=3292184&postcount=108

Mescreant
2008-11-04, 13:28
Håller med om att det är lite kasst, Pelle och Whistler. Nu när jag spelat mer har jag upptäckt massa fler brister i spelet. Men som standalone-spel får det ändå 10/10. Som fallout-spel får det typ 7.5/10. Visst, powerarmor gick att fixa på lvl1 i FO2 men då krävdes det kunskap om spelet och om man träffade ett gäng super mutants var man rökt.
Som tur väl är så är mods "lätta" att göra och det lär komma mängder som får det att bli mer likt FO1 & 2.

Mescreant
2008-11-04, 13:31
Någon som hittat Alien blaster? Har gjort en ny char med energy weapons. Är den random här eller finns den på något specifikt ställe?

Baan
2008-11-04, 15:21
Haha, hmm... Haha!

Läser man de roliga holotapes och datafiler i terminalerna man hittar lite överallt i ettan och tvåan så får man rätt bra beskrivningar om hur supermutanterna kom till.

I korthet kan man säga att ett experimentiellt projekt utvecklade F.E.V (Forced Evolutionary Virus) som skulle göra supersoldater. Det som hände var att styrka, muskelmassa och andra fysiska attribut ökade enormt, medan kognitiva funktioner drastiskt reducerades. Stor, stark, korkad. I många fall blev de även galna och aggressionerna över lag var ordentliga.

"The Master" i ettan ville höja mänskligheten ovan det nuvarande tillståndet och började systematiskt doppa folk i stora kar ("vats" på engelska, se kopplingen till stridssystemet i trean) för att mer eller mindre på löpande band tillverka supermutanter. När man i ettan dödade The Master skingrades arméerna med supermutanter och dylika mutationer och för en del gick agressionerna och dumheten över, t ex som hos sheriffen Marcus i Fallout 2.

Behemoth passar inte in i logiken nånstans här, och då ingen förklaring till dess existens ges så känns det jävligt trist att stöta på en sån grej.

Brorsan, bara för dom hittat på massa BS om mutationer (BS BS BS BS BS) betyder det inte att det är logiskt. Men visst, jag hör av mig när jag stött på en Behemoth så får jag se om den skulle vara mer BS än supermutanterna.

Kurash
2008-11-04, 16:21
Nån som vet varför jag kan spela utan CD men polarn inte kan göra det?

Tricklev
2008-11-04, 16:27
Brorsan, bara för dom hittat på massa BS om mutationer (BS BS BS BS BS) betyder det inte att det är logiskt. Men visst, jag hör av mig när jag stött på en Behemoth så får jag se om den skulle vara mer BS än supermutanterna.

Hans poäng är antagligen att Super Mutanterna passar in i Fallout loren, medans Behemoth inte passar in det minsta, förutom att Bethesda tyckte att ett monster 6våningar högt vore coolt. Super Mutanter är inte bs i Fallout loren, Behemoth är.

Devoid
2008-11-04, 16:40
Någon som hittat Alien blaster? Har gjort en ny char med energy weapons. Är den random här eller finns den på något specifikt ställe?

Den finns på ett speciellt ställe, kanske på fler än ett det vet jag inte men ett ställe ligger den alltid på iallafall.

Spoiler: Fortsätt från Minefield och en bit rakt uppåt typ, du kommer få in en signal i radion från UFOt och när du är riktigt nära kommer det radiation med.
Har dock hört att den är svår att få lagad och att det skall finnas en militär lastbil med ammo som någon här skrev med men den vet jag itne var den finns.

ErikWrestlingFreaket
2008-11-04, 17:24
Bara för att Fallout 1 och 2 var orealistiska betyder det inte att all form av orealism är tillåtet.

Sitter jag och spelar Heroes of Might and Magic och Enclave dyker upp i helikoptrar och skjuter ner min arme med bazookas, miniguns och lasrar så skulle jag självklart bli upprörd.

Kwon
2008-11-04, 17:49
Det kallas för "Suspension of Disbelief" :)

Vinter
2008-11-05, 19:30
Hatade little lamplight, fick ta en paus från spelandet för att inte bara spränga skiten, mindre fallout kan det inte bli. behmoten var helt ok enligt loren, inte värre än the master tex. Dessutom var han på tok för lätt, bara springa in i en byggnad och spreja honom med valfritt tungt vapen, tex missiler.

Tips för de som har problem med hårda fiender, man kan enkel bryta LoS och inkommande eld genom att dyka bakom en sten,träd eller något. Sedan bara hoppa fram och trycka igång VATS, skjuta och hoppa tillbaka.

När man väl blivit lev 20 och plockar Grim reaper perken, blir man i det närmaste en gud, eftersom man med en bra bössa kan plöja igenom fiende efter fiend och alltid ha full AP.Stacka den med finesse och crit perken plus någon annan.

Slutet var ett enda stort antiklimax, avsluta inte main questen för man får inte fortsätta efteråt. Samt det var på tok för lätt.

Lastbilen med en massa alien enegy cells:
I botten på den stora kratern väster om Fort Benning.

Nya projektet är att klara spelet med en Tomboy brud endast iklädd sexy nightwear och 10mm pistol alt 44 magum genom hela spelet på svåraste setting. Sniper ftw.

Baan
2008-11-05, 21:13
Hans poäng är antagligen att Super Mutanterna passar in i Fallout loren, medans Behemoth inte passar in det minsta, förutom att Bethesda tyckte att ett monster 6våningar högt vore coolt. Super Mutanter är inte bs i Fallout loren, Behemoth är.

Jo, det var det han sa. Jag köpte det med, men det är ju egentligen rätt löjligt. Om jag nånsin får det jävla spelet (fakkin Dustin home vem vare som inte skickade?!!?!) ska jag testa och se om det är mycket värre än super muties. Jag är inte den som kräver att allt måste förklaras á la Hollywood.

FreCKo
2008-11-06, 00:08
FAAAAAAN va spelet äger! *flex*

Whistler
2008-11-06, 22:10
Jag slängde ihop två små videor på lite gameplay.

Långdistansprickskytte:
q5BGFeTWiwU

FatMan och .44Mag mot Behemoth:
mRL_mboNQxI

Kurash
2008-11-07, 09:50
Kan man stänga av burst-mode i VATS-läget när man skjuter med automatvapen? Känns bara som första kulan träffar om man siktar på huvudet med Assault rifle.

Whistler
2008-11-07, 11:50
Nope. Semifunktionen glömde de kvar i Fallout 2.

Finns en perk som gör att för varje kula du träffar med så är chansen att nästa också träffar större.

rememberence
2008-11-07, 12:42
Jag spelat det i ungefär 2 timmar och jag älskar det än så länge, dock hade jag det sjukt svårt i DC eftersom jag klantade till det för mig.
Nu flyter det på som sig bör dock :cool:

Kurash
2008-11-07, 13:17
Nope. Semifunktionen glömde de kvar i Fallout 2.

Finns en perk som gör att för varje kula du träffar med så är chansen att nästa också träffar större.

Ja, har sett det också. Får bli att old-school-aima på längre avstånd helt enkelt.

Vinter
2008-11-07, 13:27
Ja, har sett det också. Får bli att old-school-aima på längre avstånd helt enkelt.

Man får helt enkelt använda sniper bössan,hunter rifle eller 44 magnum revolver alt energi vapen på längre avstånd. Automatvapen lämpar sig bäst för att fronta och kasta sig framför någon trycka igång VATS och sedan dyka i skydd.

Vill man helt sonika bara plöja igenom fiender med VATS, välj följande perks:

Action boy- commando el gunslinger- Concentrated fire- finesse- sniper- better criticals- Grim reapers sprint.

Jarod
2008-11-07, 15:03
Combat Shotgun äger på nära håll. *drool*

Kabuto
2008-11-07, 16:20
Finns det som bara ett uppdrag i tennpenny tower?

Kwon
2008-11-07, 16:23
Antar att man inte kan klara spelet utan skjutvapen? :D

Funkar det att skapa en gubbe som glider omkring med en Katana?

Kabuto
2008-11-07, 16:43
Inte sett någon katana men ett kinesiskt officer svärd. Det går att klara sig himla långt utan skjutvapen iaf, men jag har inte klarat ut det ännu. Har en karaktär som använder enbart slägga..

Vinter
2008-11-07, 20:34
Visst går det att klara spelet med bara närstridsvapen, eller unarmed om man vill. Går att smyga fram till folk och attackera dem i ryggen med melee och få ökad skada ur sneak. Dessutom finns ett drös med intressanta high tech närstridsvapen, som the ripper(chain saw knife) eller power fists och perks som gör en mer effektiv i närstrid.

Vill man vara ninja funkar det fin fint :D

Går att spela spelet precis som man vill egentligen och vara effektiv, med lite meck med perks.

Black Star Abyss
2008-11-07, 20:36
Detta har man ju väntat på i ungefär 10 år! Nu finns det äntligen kosing i kistan och jag har beställt mig ett 360 och Fallout 3. Borde få det nästa vecka. :>

En kompis var helt lyrisk och en var besviken. Vi får se vad jag tycker.

Baan
2008-11-07, 22:35
Antar att man inte kan klara spelet utan skjutvapen? :D

Funkar det att skapa en gubbe som glider omkring med en Katana?

Smygandet ska vara svårt har jag hört, kan väl bli lite svårt då.

Mental
2008-11-07, 22:48

Inte om man har taggat det och satsat en del i det.

Vinter
2008-11-07, 23:07

http://fallout.wikia.com/wiki/Ninja

http://fallout.wikia.com/wiki/Silent_Running

http://fallout.wikia.com/wiki/Robotics_Expert

http://fallout.wikia.com/wiki/Paralyzing_Palm

http://fallout.wikia.com/wiki/Iron_Fist

Inte så svårt att vara en sneaky ninjaah, fast man får acceptera att det inte går att smyga sig på alla fiender, men offer nr 1 går ned snabbt. Samt i byggnader och tunnlar funkar det perfekt, man får scouta lite först och välja en bra vinkel. 3rd person och silent running är din bästa vän, tryck i gång VATS när du är tillräckligt nära och några snabba slag senare har man en större blodpöl framför sig.

Dessutom kan man om man vill preppa en tunnel med minor och leda in inte ont anande elakingar/godingar till dem.

Iof är det kanske coolare att lämna gröna självlysande pölar efter sig med plasma men man kan inte få allt.

garm
2008-11-08, 11:10
Fuck, jag är helt fast i spelet. Blivit en riktig sucker :P

ErikWrestlingFreaket
2008-11-09, 13:28
På uppdraget blood ties, var hittar man The Family?

Baan
2008-11-09, 13:37
http://fallout.wikia.com/wiki/Ninja

http://fallout.wikia.com/wiki/Silent_Running

http://fallout.wikia.com/wiki/Robotics_Expert

http://fallout.wikia.com/wiki/Paralyzing_Palm

http://fallout.wikia.com/wiki/Iron_Fist

Inte så svårt att vara en sneaky ninjaah, fast man får acceptera att det inte går att smyga sig på alla fiender, men offer nr 1 går ned snabbt. Samt i byggnader och tunnlar funkar det perfekt, man får scouta lite först och välja en bra vinkel. 3rd person och silent running är din bästa vän, tryck i gång VATS när du är tillräckligt nära och några snabba slag senare har man en större blodpöl framför sig.

Dessutom kan man om man vill preppa en tunnel med minor och leda in inte ont anande elakingar/godingar till dem.

Iof är det kanske coolare att lämna gröna självlysande pölar efter sig med plasma men man kan inte få allt.

Jag har inte ens fått mitt spel än :) Citerade en kompis som gnällde rätt bra på msn. Min första invändning var att det inte var Oblivion - som han trodde typ heh - utan att man faktiskt får ha en del i sneak. Verkar som jag har rätt med tanke på era svar.

Det är jävligt lust att vissa är inne på sin andra run och jag har inte ens fått mitt spel än. Dustin home får inte tummen ur, jag la beställningen i måndags.

Devoid
2008-11-09, 13:48
På uppdraget blood ties, var hittar man The Family?

Spoiler: Du måste ned i en tunnelbanestation, kommer på rak arm dock inte ihåg vilken trots att jag var på återbesök där igår.

Jarod
2008-11-10, 07:42
Går det att hitta koden för att aktivera Purifiern?

Pdaddy
2008-11-10, 08:31
Va ska du ha den till, tror inte man kan hitta den.
Jag har bara fått i uppgift att tillsätat nåt skit i den av Presidenten.

Tjitt nu har man ju västa rustningen å plasmaminigun å shit :D.
Riktigt jobbigt att man fastnar framför TV'en varje kväll, man tänker att man skall spela 1 timma bara.... Sen 3 timmar senare sitter man kvar och klockan är typ 02:00 !!!

Pd

Kabuto
2008-11-10, 10:43
Spoiler: Du måste ned i en tunnelbanestation, kommer på rak arm dock inte ihåg vilken trots att jag var på återbesök där igår.

Jag blir då tokig, antar att det är någon speciell tid man ska dit och jag tycker att det är på dagen eftersom det låter som ett packe vampyrer. Men har ändå inte hittat dom! Sprungit runt mellan de tre ställerna gubben berättar om..

Whistler
2008-11-10, 11:31
Har du en quest så pekar ju pilen på din kompass dit.
Kollar du på kartorna så hittar du vart du ska gå också. Har du gått fel så är pilen på den dörr du ska gå till för att komma rätt.

Whistler
2008-11-10, 11:34
[...] det skall finnas en militär lastbil med ammo som någon här skrev med men den vet jag itne var den finns.

Lastbilen finns i sydvästra hörnet av kartan. Den ligger på sidan i en krater med massa radioaktivitet.

Kurash
2008-11-10, 11:42
Jag blir då tokig, antar att det är någon speciell tid man ska dit och jag tycker att det är på dagen eftersom det låter som ett packe vampyrer. Men har ändå inte hittat dom! Sprungit runt mellan de tre ställerna gubben berättar om..

Spoil!

Har du hittat Ghoulen som vill ha sugar bombs eller va det är? Han bedriver forskning nere i tunnelbanan. Längst in i hans rum finns det radioaktiva tunnor och en lucka i golvet.

hampfuz
2008-11-10, 17:08

Nej, men man kan klura ut den ;)

Spoiler:

han frågar ju om man kommer ihåg morsans favoritstycke i bibeln.
Revelations 21:6, alltså är koden 216

Baan
2008-11-10, 18:14
ÄNTLIGEN säger jag.

order@dustinhome.se 17:58 Din order är på väg!:

Devoid
2008-11-10, 19:21
Lastbilen finns i sydvästra hörnet av kartan. Den ligger på sidan i en krater med massa radioaktivitet.

Okej får kolla runt efter den då, på tal om Blastern så hittade jag Firelancen igår samt lite mer Alien powercells. Den trillade för några dagar sen så det tog ett tag innan jag hittade var på kartan den trillade sen ännu ett tag innan jag hittade just vapnet :)
Vet inte riktigt hur många specialvapen/armor det finns men jag har en hel del nu.
Fisto!, Blackhawk, Lincoln Repeater, Ol' Painless, Reservist's Rifle, The Kneecapper, The Terrible Shotgun, Ultra SMG, Victory Rifle, Xuanlong Assault Rifle, Eugene, Vengeance, A3-21, Firelance & Wazle Wifle

Button's Wig, Ledoux's Hockey Mask, Medic Power armor, Reilly's Ranger's Combat Armor

Favoritvapnen är helt klart Terrible shotgun samt Lincoln Repeater.

mulliy
2008-11-10, 19:36
Fan jag har fastnat, vet inte vart jag ska gå. Jag har sprängt megaton och varit i tunneln och dödat någon ghoul, nu har jag ingen stans att gå, det enda questet jag har är att hitta min pappa :S

Devoid
2008-11-10, 20:20
Bara gå runt lite så hittar du quests, hade du valt att skona Megaton så hade du fått ett ganska så stort/långt quest där och något mindre med.

Vinter
2008-11-10, 20:59

Kan vara light spoiler:

Fundera på var för din far spammar dig med ett visst bibelcitat ganska ofta.

Kabuto
2008-11-11, 00:27
Har du en quest så pekar ju pilen på din kompass dit.
Kollar du på kartorna så hittar du vart du ska gå också. Har du gått fel så är pilen på den dörr du ska gå till för att komma rätt.

Spoil!

Har du hittat Ghoulen som vill ha sugar bombs eller va det är? Han bedriver forskning nere i tunnelbanan. Längst in i hans rum finns det radioaktiva tunnor och en lucka i golvet.

Bara en ghoul som hette barret? något sånt och han var inge trevlig ingen dialogare om man säger så, men nu vet jag i alla fall att jag ska hitta en lucka i golvet. Thanks :)

Kurash
2008-11-13, 13:16
ÄNTLIGEN säger jag.

order@dustinhome.se 17:58 Din order är på väg!:

Hur går det för dig?

Kwon
2008-11-13, 14:23
Ja, bra bump Kurre.

Update plz Baan!

Har du fått det?

Baan
2008-11-13, 16:31
Ja, hämtade ut det i tisdags. Spelet är ungefär som man väntade sig efter man kollat trailers osv

Toel
2008-11-25, 20:40
Misstänker att några av er här inne i tråden har hunnit klara Fallout 3 nu, vad tyckte ni om det? Inga spoilers dock om slut osv. tack.

Toel
2008-11-28, 21:48
Behöver akut-hjälp :/

Jag råkade gå in i en dörr som var låst och därför har alla i Megaton fått roidrage och vill döda mig. Problemet är att spelet auto-save, precis när jag gick ut igen och alla har roidrage. Min senaste sparfil är 1.5h tillbaka, kan jag göra något åt saken? Jag dör hela tiden, hinner int fly stan. Om jag lyckas fly kan jag komma tillbaka senare då och alla är glada?

Vinter
2008-11-29, 14:20
Misstänker att några av er här inne i tråden har hunnit klara Fallout 3 nu, vad tyckte ni om det? Inga spoilers dock om slut osv. tack.

Riktigt bra spel med mycket att göra, fast lite väl enkelspårig main quest som inte slutar som man kanske förväntar sig, förbered dig för att bli besviken på slutet och ha kul i spelet istället.

Black Star Abyss
2008-11-29, 16:42

Spelet är i grunden helt okej men det saknar helt det djup som finns i t.ex. Fallout 2. Det är väldigt "ytligt", kort och okomplicerat. Mainquesten är jättekort, handlingen är inget vidare och det finns för få städer, för få "multi-thread" quest-tree's eller vad man ska kalla det... mycket som jag är besviken på men allt som allt var det en trevlig spelupplevelse så länge det varade. 7/10 får det i betyg. (Fallout 2 får 10/10).

Whistler
2009-01-03, 14:56
Bumpar den här tråden lite, orkar inte sitta och läsa "Vi som spelar blablabla"-trådarna efter lite inlägg om FO3.

Jag har kört på Xbox360 ett tag, men åkte på LAN-party med polarna i helgen och drog då in det på iMacen igen (windows via bootcamp). Det är helt sjukt vad mycket bättre det är på PC! Går ju inte jämföra!

Vad i hela friden tänkte puckona med när de gjorde en konsolversion? Laddningstiderna är ju sjuka, grafiken är sämre och styrningen ska vi ju inte tala om. PC FTW!

King Grub
2010-10-19, 19:04
Fallout New Vegas-SKIDROW *drool*

Chris
2010-10-19, 19:06
Jag är sjukt kluven om man ska köpa New Vegas till PC eller PS3. Hade inga problem alls att lira det på datorn men när jag köpte Game of the year edition till ps3 var det nästan ospelbart, krashar konstant och fruktansvärt laggigt...

Dock så gillar jag att sitta framför TV:n och spela så jag hoppas de lyckas porta det bättre denna gång. Väntar nog på recension för att se... *gah!*

Kabuto
2010-10-19, 19:22

oh yes! Håller på att packas upp för fullt!

LinusM
2010-10-19, 19:23
Hittar inte själva spelet på varken isojakt eller piratstranden. Var hyrde du det?

Edit: My bad, hittade det nu.