Logga in

Visa fullständig version : Jag vill veta mitt KCal behov

RealElwood
2003-03-21, 13:09
23år 1.82 lång 82kg 16% uhf

Tränar styrketräning 4 dagar i veckan.

Tränar även Capoeira 3 dagar i veckan, kör dubbelt en dag, en vilodag mao.

Styrketräningen blir mellan 35-50 minuter per pass.
Capoeiran är 2 timmar per pass, då e d mycket aerobisk aktivitet, aktiverar hela kroppen från öra till tåspets-

Sover 8 timmar, är arbetslös. Har ingen direkt syssla på dagen förutom träningen. Styrke träningen blir efter mellanmålet efter frukost, Capoeiran är mellan 18 och 20

Jag räknade ut mitt intag med, kosttränaren idag, som inte varierar från dag till dag. Ligger på 3320 kcal per dag. Utspritt jämnt under dagen...

Ligger jag för högt eller för lågt, ska jag äta mer dom dagarna jag bara har aerobisk aktivitet eller kanske mindre dom dagarna.

Min fördelning såg ut såhär (energiprocent) P26% F16% K58%

Greenman
2003-03-21, 13:14
hur rör sig vågen? är du nöjd med hur den rör sig? om du är nöjd äter du ju precis lagom mycket, man kan inte räkna fram sitt energibehov, du är tvungen att prova dig fram om du vill få ett bra värde.

RealElwood
2003-03-21, 13:20
Okej, vågen ar inte rört sig speciellt mycket den senaste tiden.

Kom hem från en långresa i Asien för 1½ månad sen, hade tappat både d ena å d andra samt lagt på mig ett par saker oxå.

Kom hem låg på 81 kg, började träna å äta men jag sjönk till 78, för att sedan sakta ta sig upp till 81 igen, försvann en del fett antar jag för jag åt bara 2500kcal per dag å d va väl en del vätska som kom oxå.

Fick råd med Kreatin å Gainer igår så idag va premiären med det. Började äta ett lagat mål mat mer i Måndags...

Jag gjorde även en fettmätning igår så nu får vi se hur d går, tänkte bara kolla om d fanns några riktlinjer. En bekant hade räknat ut ett värde tillsammmans med instruktören på gymmet till att han skulle ha 3500 d dagar han styrketränade. Vi e väl ganska lika antar jag, men värderngen kostade 400kr å d vill jag ju inte lägga ut.

Men som sagt vi får se hur många %uhf jag har om tre veckor