handdator

Visa fullständig version : Vad ska man välja?

sunshine
2007-05-11, 21:20
Hej!

är en tjej som tränar på normal nivå.

Springer kanske 3-4 ggr i veckan. Gymar nångång när ja hinner och försöker hinna med morgonpromenader på mornarna.

Är det någon idé att använda sig av kosttillskott som shakes, kreatin m.m?

mitt mål är att gå ner några kilo, men resultaten lyser med sin frånvaro.
så vad ska man äta? hur mkt och vilka produkter är bäst för mig?

*popcorn*

Eddie Vedder
2007-05-11, 21:22
Hur långt springer du, hur hård styrka kör du?

anabol_k1k
2007-05-11, 21:44
Kostillskot kräver att man vet vad man håller på med. Både tränings och kost mässigt. Jobba upp dig till en nivå där du vet precis vad du håller på med, vad du måste göra för att nå dina mål etc. Att äta nåt bara för att "nån annan säger det" är ju ingen höjdare. Finns inte många bra tillskott för viktminskning är jag rädd.

sunshine
2007-05-11, 22:54
varierar, men gymar jag så kör jag hårt, (min filosofi, blir man inte svettig har man inte tränat =P )

och springer ja så blir d kanske 40 min i genomsnit.

Jag vet på ett ungefär vad man ska äta och inte äta, men visst skadar det inte att lära sig mer. därför känns det som att d här stället är bra =)

fitnessman-
2007-05-11, 22:55
Min flickvän använder KCG2 och gillar det skarpt! Hon kör spinning, styrketräning, löpning o lite skidor mm...numera kör hon aldrig ett pass utan det!

Racso
2007-05-11, 23:54
Om du inte lyckas gå ner i vikt äter du mer än du förbrukar. Att äta något energigivande verkar då dödfött.

Jag skulle inte föreslå något kosttillskott. Pröva istället att minska på maten lite.

anabol_k1k
2007-05-12, 17:14
Jag skulle hellre rekomendera en vattenflaska, svetthanduk och mp3. Kan du träna ännu hårdare. :)

biccetop
2007-05-12, 17:34
goda råd e dyra (DESSA E GRATIS)

tillskott är inte att rekomendera, (inte på denna nivån)

men grund pelaren till alla resultat är KOSTEN, du sa att du hade lite pejl, tyvärr är det inte så att om man äter nyttigt så kommer automatiskt resultaten. Det finns en faktor som e av stor vikt och det e tajmingen (när och vad man äter) att du inte går ner i vikt betyder i ditt fall tror jag?? (har varit med ett tag) att du äter oregelbundet och för lite.

av det du skrivit: bör du nog ligga runt 18-20 kcal per kg kroppsvikt 15%fett 45% protein 40%kolhydrater. detta förutsatt att du vet vad du äter och när.
om du kommer med nått mer utförligt ex vikt, dina kunskaper om kost lite mer utförligt en tidigare, så kan jag garantera att jag kan hjälpa dig.
mvh

Larsson85
2007-05-13, 11:26
Min uppfattning är att kreatin och gainer används för att öka i vikt, inte motsatt.