Scratch
2007-05-11, 14:46
Har ett skumt problem med datorn. Började med att jag var bortrest att par dagar och hade elen till datorn helt av. När jag startade upp senare fungerade inte ljudet från olika mediaspelare. Ljudet från tex när windows startas hördes men inte tex ljudet från itunes eller mediaplayer. I itunes ville inte ens låten verka starta, utan räkneverket stod på 0.0 hela tiden. Jag intallerade då om drivrutinerna för ljudkortet och det fungerade. Märkte sen också att internet var mycket segare än tidigare, kopplade ifrån osv. Efter omstart fungerade internet igen.
Datorn fungerade sedan felfritt någon månad fram tills nu när samma problem kommit åter. Det jobbiga nu är dock att efter att jag installerat nya drivrutiner för ljud fungerar det bara tills jag stänger av datorn. Internet lägger av efter någon timme, och efter varje omstart för att få tillbaka internet lägger ljudet av igen.
Sökte efter virus med kasperskys onlinscan och den hittade bara virus och trojaner som verkade ligga i min norton-karantän. Ca 6 st.
Har en dell 3 ghz, 1gig ram och comhem-uppkoppling.
Vad kan felet vara? Hårdvarufel eller virus?
Datorn fungerade sedan felfritt någon månad fram tills nu när samma problem kommit åter. Det jobbiga nu är dock att efter att jag installerat nya drivrutiner för ljud fungerar det bara tills jag stänger av datorn. Internet lägger av efter någon timme, och efter varje omstart för att få tillbaka internet lägger ljudet av igen.
Sökte efter virus med kasperskys onlinscan och den hittade bara virus och trojaner som verkade ligga i min norton-karantän. Ca 6 st.
Har en dell 3 ghz, 1gig ram och comhem-uppkoppling.
Vad kan felet vara? Hårdvarufel eller virus?