Logga in

Visa fullständig version : Kvällsmål - har jag fattat det rätt?

Strongman
2007-05-10, 21:40
det ni behöver veta är att jag ska lägga på mig massa fett,vikt,muskler yeah you know..

Då undrar jag om jag fattat det rätt med kvällsmaten efter ha läst lite kvällsmats-trådar

1. kvällsmaten ska innehålla mycket protein eftersom det behövs för att bygga?
2. kvällsmaten ska innehålla väldigt lite kolhydrater eftersom det gör växandet av muskler under natten..jävligt kasst?

frågan:

går vanliga kvällsmål som fil/yoghurt,havregryn,musli,banan med några mackor med antingen skinka,ost eller kanske makrill bra?

eller är det såpass mkt kolhydrader i bananen att man ska skita i den?

Har även funderat på en baconomelett som kvällsmål

Räcker egentligen bara med ett Ja som svar på dom översta frågorna, för då kan jag ju bara leta proteinrikt käk

hoppas ingen blir upprörd, försöker bara förtydliga det hela

A.Steinbach
2007-05-10, 21:48
1. kvällsmaten ska innehålla mycket protein eftersom det behövs för att bygga?
2. kvällsmaten ska innehålla väldigt lite kolhydrater eftersom det gör växandet av muskler under natten..jävligt kasst?

Nej

frågan:

går vanliga kvällsmål som fil/yoghurt,havregryn,musli,banan med några mackor med antingen skinka,ost eller kanske makrill bra?

Ja

Strongman
2007-05-10, 21:49
Okej skönt att höra, då vet jag att jag inte äter för lite på kvällskvisten

krilleh
2007-05-10, 21:52
kvällsmaten ska vara som vilken annan måltid. Möjligen att du kan sova lite sämre om du äter mycket direkt innan läggdags annars inget speciellt alls.

Ganymedes
2007-05-10, 21:59
kvällsmaten ska vara som vilken annan måltid. Möjligen att du kan sova lite sämre om du äter mycket direkt innan läggdags annars inget speciellt alls.

Det är många som säger det, men för min del sover jag faktiskt bättre om jag ätit mycket innan. Tror inte jag är ensam iofs...

krilleh
2007-05-10, 22:29
Det är många som säger det, men för min del sover jag faktiskt bättre om jag ätit mycket innan. Tror inte jag är ensam iofs...

Det finns alltid undantag :) Därför skrev jag möjligen