Visa fullständig version : Jäkligt SKUMT?
soulsplinter
2007-05-10, 18:05
Hej på er
ehhrmm.. jag förstår mig inte riktigt på min kropp. jag har precis gått ner ett par kg ( vill gå ner ett par till)men bestämde mig för o skita i "dieten" just nu, det är ju studenttider med massa skivor o sånt.
Jag skämtar inte när jag säger att jag levt jäkligt ohälsosamt de senaste veckorna, mycket alkohol och flottig mat. ingen träning i princip.. men jag har inte gått UPP i vikt?? /mamma tycker t.o.m att ja börjar se mager ut!!)
skönt iofs, men hur kommer det sig??
Eddie Vedder
2007-05-10, 18:10
Kaloriöverskott krävs för viktuppgång.
Nu vet du varför du inte gått upp.
Angående alkoholen kan kanske den här tråden, och särskilt länken i tråden, vara av intresse:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=94140
soulsplinter
2007-05-10, 18:13
jo det vet jag också, men jag har käkat typ 2500-3000 kcal om dagen plus alkohol det är de som e så SKUMT! haha
NisseEriksson
2007-05-10, 18:41
Har du räknat ut det eller höftade du bara 2500-3000?
du kanske har en lite filur i magen/tarmen som delar din mat?=)
soulsplinter
2007-05-10, 22:09
nej men okej en "typisk" dag, med varken över eller underdrift (med alkohol)
frukost : yoghurt, bär, flingor, två mackor
lunch : ibland nån pastasallad eller sushi, men ofta något annat som lasange
mellanmål: allt möjligt.. macka eller liknande oftast/frukt
middag: någonting varmt, lagat... t.ex. kycklingfile med ris o nån sås lr fisk...
fyra öl, två cider, två drinkar.. kanske mer.. men de brukar räcka =)
fyllemat: mc´donalds hamburgare meny av ngt slag. eller massa choklad och grillkorv med bröd på seven eleven... nachos tallrik tar ja ibland också o delar me kompis =)
jag har varit nykter varannan dag under två veckor. jag har ätit pizza till frukost tre ggr hehe =)
för mig är de rätt mkt mat. e 164 o väger 54 kg så...
soulsplinter
2007-05-10, 22:10
och självklart massa GODIS !
Handcuff
2007-05-10, 22:17
Eh...alkoholist? Ursäkta men du har ju inget sunt förhållande till alkoholen.
Eh...alkoholist? Ursäkta men du har ju inget sunt förhållande till alkoholen.
Det är studenttider ffs. Då super man fan 24/7.
soulsplinter
2007-05-10, 22:21
haha ja!
nej men jag dricker absolut inte så mkt i vanliga fall! det är som Raggis säger, studenttider! riktigt najs faktiskt, bortsett från att jag gått o dragit på mig en rejäl förkylning. har väl inte tagit så jättestor hänsyn till min hälsa direkt.... :P
Fan går du aldrig i skolan ? Ska själv ta studenten men inte fan kan jag gå ut varannan dag, lägger det på helgerna istället. Vi har ju svinmycket att göra i skolan nu så jag förstår inte hur du klarar dig..
soulsplinter
2007-05-10, 22:26
joo ja år i skolan... =) o sover på eftermiddagarna o historielektionerna ;)
japp de e asamkt o göra! går själv natur så ja... man får det att funka helt enkelt! kanske missar ngn lektion här och där men wtf.. inte hela världen, har ju skött mig så bra hittills hihi
LeftRight
2007-05-10, 22:33
Det är alkoholen. Jag gick ner som fan i vikt när jag säsongade på Kos för typ 100 år sen.
Gillar du effekten kan du även mixa in cigaretter, kokain osv. Energi in- energi ut gäller för hälsosamma kroppar :)
soulsplinter
2007-05-10, 22:35
haha ja trodde man blev tjockis av alkohol? =)
lr vad är "ölmage"? hehe
hmm... njaae, de där med cigaretter o droger har aldrig riktigt vart något för mig ;) SÅ desperat e ja inte haha
joo ja år i skolan... =) o sover på eftermiddagarna o historielektionerna ;)
japp de e asamkt o göra! går själv natur så ja... man får det att funka helt enkelt! kanske missar ngn lektion här och där men wtf.. inte hela världen, har ju skött mig så bra hittills hihi
Soft, går själv natur. Sova på historian är förresten en klassiker :cool:
Gick själv ner några kg runt studenten fast jag tyckte att jag åt + drack så att jag borde lagt på mig egentligen.
Vet inte varför det blir så egentligen men gissar på att man kanske gör av med mer energi än vad man brukar när man är lite ful osv. Springer runt och lallar och tjoar och tjimmar, tar en liten sväng om och jag vet inte vad ni brukar göra men jag tyckte det var kul att sjunga slagdänger runt studenten också. Man kanske torkar ut kroppen också så man går ner i vattenvikt? Bara gissningar.
PS Sov på historian varje dag jag med :)
Eddie Vedder
2007-05-11, 04:00
haha ja trodde man blev tjockis av alkohol? =)
lr vad är "ölmage"? hehe
Jag tolkar detta som att du aldrig läste nånting i länken...
Just detta som det råder lite delade terorier om. Att man helt enkelt inte hamnar på i närheten av så stort överskott som man borde trots att alkohol är så kaloririkt. "Kostar" helt enelt såpass mycket att förbruka den.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.