Visa fullständig version : IQ-test
Om man tycker det är roligt med tester och har lite tid över.
http://www.illvet.se/htm/IQTest/sv/index.html
Inget fuskande nu med ordbok, google, papper och penna; miniräknare eller annat kul.
Nå, vad får ni? :)
Daniiiel
2007-05-10, 00:44
Vågar inte ens testa, vill inte veta hur korkad jag är.
Tigerkotten
2007-05-10, 01:00
fyfaen så många frååååååågor. Del 2 atm
Nalfaren
2007-05-10, 01:02
Är riktigt trött så får ta det för vad det är :)
Ditt totalresultat: 123
Resultatkategori: Hög
Du fick bättre resultat än 93 % av populationen.
Resultat på ordtest: 129.4
Resultat på performancetest: 113.9
Bildfrågor 16/20
Minnesfrågor 12/20
Relationsfrågor 19/20
Matematik 16/20
134. Lättast var mattedelen. Svårast var orddelen :(
Nalfaren
2007-05-10, 01:07
134. Lättast var mattedelen. Svårast var orddelen :(
Svårast va ju helt klart minnesdelen, kuggar alltid på den biten :|
Svårast va ju helt klart minnesdelen, kuggar alltid på den biten :|
Jag kuggar alltid på orddelen. Har lika svårt för det varje gång *cough* högskoleprovet *cough* *mini*
Arf Pingvin
2007-05-10, 01:11
122. Du fick bättre resultat än 92 % av populationen.
Arf Pingvin
2007-05-10, 01:16
*Ahem* Det är brukligt att trådstartaren börjar *slap*
Tigerkotten
2007-05-10, 01:18
Namn: *******
Ditt totalresultat: 113
Resultatkategori: Övernormal
Grattis till fullföljandet av IV-testet.
För att spara denna rapport, gå till ”Arkiv” i din browser och välj ”Spara som”.
Lär inte fått bra på minnestestet samt svenska grejset.
Thoopias
2007-05-10, 01:19
120 :Virro
Tigerkotten
2007-05-10, 01:24
ah fanns ju mera info
Du fick bättre resultat än 80 % av populationen.
Resultat på ordtest: 110
Resultat på performancetest: 118.3
Bildgrejset: 14
Resultat i språkdel: 12
Minnesfrågor: 16
Relationsfrågor: 15
Matematikfrågor: 15
Sen ni som får högre än mig, fuskar allihopa! :D
Damn max var 20, trodde jag skulle få mera i bild grejset i.a.f
Fattar inte vad jag fick fel när jag gjorde matten.. :D
134, hade kunnat få bättre på relationsdelen, fick 19/20 och är säker på att jag råkade kryssa i fel på sista frågan. Tyckte för övrigt att mattefrågorna var mer kluriga än svåra, orkade dock inte räkna ut alla frågor, jag är så seg att räkna att jag antagligen suttit här till imorgon bitti då. Orddelen och relationsdelen var klart enklast.
Mitt resultat(jag har tråkigt):
Bildfrågor:17
Ordförråd: 20
Minnesfrågor: 15
Relationsfrågor: 19
Mattenmatikfrågor:17
Tror f.ö. att många får relativt bra resultat på provet, jag tror inte en minut på att jag skulle ha en iq som är bättre än 98% av befolkningen, överdrift från illustrerad vetenskaps sida(väntat från den tidningen).
Hade enligt sidan bättre språklig förmåga
134, hade kunnat få bättre på relationsdelen, fick 19/20 och är säker på att jag råkade kryssa i fel på sista frågan. Tyckte för övrigt att mattefrågorna var mer kluriga än svåra, orkade dock inte räkna ut alla frågor, jag är så seg att räkna att jag antagligen suttit här till imorgon bitti då. Orddelen och relationsdelen var klart enklast.
Mitt resultat(jag har tråkigt):
Bildfrågor:17
Ordförråd: 20
Relationsfrågor: 19
Mattenmatikfrågor:17
Tror f.ö. att många får relativt bra resultat på provet, jag tror inte en minut på att jag skulle ha en iq som är bättre än 98% av befolkningen, överdrift från illustrerad vetenskaps sida(väntat från den tidningen).
Mjo, helt klart en överdrift. Men, ganska kul att dom tar upp dom flesta IQ sorterna. Oftast, så brukar IQ associeras med logiskt tänkande.
Vill inte säga vad jag fick, men jag måste ha slarvat i slutet, då jag fick nästan identiskt resultat på alla delar, men jag fick 2 poäng under mitt medel på matematiken. Och matten var ju skitlätt, jag struntade helt i att kontrollera mina svar där och bara klickade snabbt (eftersom det var så enkelt) så det måste ha varit därför. Huvudräkning är nämligen en av mina specialiteter, haha! :D
Nu kommer jag att vara jättetrött imorrn bara för att testet tog sån tid. :(
Daniiiel
2007-05-10, 01:33
Fick 118.
Vill inte säga vad jag fick, men jag måste ha slarvat i slutet, då jag fick nästan identiskt resultat på alla delar, men jag fick 2 poäng under mitt medel på matematiken. Och matten var ju skitlätt, jag struntade helt i att kontrollera mina svar där och bara klickade snabbt (eftersom det var så enkelt) så det måste ha varit därför. Huvudräkning är nämligen en av mina specialiteter, haha! :D
Nu kommer jag att vara jättetrött imorrn bara för att testet tog sån tid. :(
Fick du bara 140 :(?
:D
Det var stora differanser pga de förhållandevis få frågorna, ändrade man en felaktig fråga fick man 3 poäng extra. Ett mer rättvisande test hade behövt innehålla fler frågor för att på det sättet bättre kunna utesluta gissningsresultat och dylikt.
Mr. Moose
2007-05-10, 02:32
Ditt totalresultat: 130
Resultatkategori: Mycket hög
Du fick bättre resultat än 97 % av populationen.
Resultat på ordtest: 141
Resultat på performancetest: 114.9
Bildfrågor 15/20
Ordförråd:19/20
Minnesfrågor 14/20
Relationsfrågor 17/20
Matematik 20/20
Med tanke på att jag bara sovit tre timmar så är det inte så illa.
Time for a nap.:sleep:
Ganymedes
2007-05-10, 06:56
Det verkar som att 80% av populationen är smartare än genomsnittet... *rolleyes*
Ditt totalresultat: 117
Resultat på ordtest: 121.6
Resultat på performancetest: 109.5
Bildfrågor 13/20
Ordförråd:18/20
Minnesfrågor 14/20
Relationsfrågor 17/20
Matematik 13/20
My 50 cent...
Får ta o göra det här ikväll om jag har tid :)
Ironwoman
2007-05-10, 07:51
121
Du fick bättre resultat än 91 % av populationen.
Resultat på ordtest: 124.8
Resultat på performancetest: 116.4
Parametrar: icke-verbalt tänkande, samtidig bearbetning, rumsvisualiseringssyntes, visuell bearbetning
Resultat i bilddel
Genomsnittligt resultat 10
Ditt resultat 13
Parametrar: verbal konceptbildning, semantisk kunskap, långtidsminne, stimulans i tidig miljö, intellektuell nyfikenhet
Resultat i språkdel
Ditt resultat 15
Minnesfrågor
Mäter: minne, förmåga att ordna i följd, symboliskt innehåll, koncentration
Resultat i minnesdel
Ditt resultat 16
Mäter: verbalt tänkande, konceptualisering, konceptbildning, semantiskt innehåll
Resultat i del för logiskt tänkande
Ditt resultat 17
Mäter: minne, symboliskt innehåll, slutledningsförmåga
Resultat i matematikdel
Ditt resultat 17
Fast jag gjorde det rätt slarvigt (såg jag inte lösningen direkt chansade jag), brukar få 130-135 på IQ-test.
Ditt totalresultat: 129
jogustaf
2007-05-10, 08:48
Totalt: 121
Ordtest: 134.1
Performancetest: 103.6
Bilder: 14
Ordförråd: 18
Minne: 11 (Här kan man nog säga att jag är kass...)
Relation: 17
Matte: 18
Stämmer rätt bra. Har alltid haft vissa svårigheter för korttidsinlärning. T.ex. språkglosor, telefonnummer, pinkoder...
*Ahem* Det är brukligt att trådstartaren börjar *slap*
Tänkte att jag var skitsmart och ville inte döda tråden direkt, men alla verkar ju få ganska högt. :)
130 fick jag.
Hur lång tid tar testet ungefär? (dvs. hur mycket av min arbetstid kan jag bränna? *fniss*)
loztdignity
2007-05-10, 11:01
Namn: Jens
Ditt totalresultat: 128
Jag satte 18/20 på minnesdelen
Dumleman
2007-05-10, 11:05
Jag blev Övernormal!*flex*
Ditt totalresultat: 107
Resultatkategori: Genomsnittlig
Resultat på ordtest: 108.1
Resultat på performancetest: 106.2
Bildfrågor: 12
Ordförråd: 15
Minnesfrågor: 14
Relationsfrågor: 14
Matematik: 13
Tigerkotten
2007-05-10, 11:48
Ditt totalresultat: 107
Resultatkategori: Genomsnittlig
Resultat på ordtest: 108.1
Resultat på performancetest: 106.2
Bildfrågor: 12
Minnesfrågor: 14
Relationsfrågor: 14
Matematik: 13
ÄNTLIGEN en som fick mindre än mig :D
Totalresultat: 137 ,bättre än 99% av populationen *rolleyes*
Ordtest: 134,5
Performancetest: 140,5
Bild:18
Ord:17
Minne:19
Relation:19
Matematik:18
Testet ger ett väldigt positivt värde, men gah fattar inte vad jag hade fel på i matematikdelen.
Totalresultat: 137 ,bättre än 99% av populationen *rolleyes*
Ordtest: 134,5
Performancetest: 140,5
Bild:18
Ord:17
Minne:19
Relation:19
Matematik:18
Testet ger ett väldigt positivt värde, men gah fattar inte vad jag hade fel på i matematikdelen.
Jag fick
17
13
19
19
18
Kan inte förstår vilken av matte tal jag hade fel på. PÅ visuella förstod jag var det en bild jag inte fattar, den där med En ring och en pinne genom på mitten. Sen var det en fyrkant i mitten.
Jag fick
17
13
19
19
18
Kan inte förstår vilken av matte tal jag hade fel på. PÅ visuella förstod jag var det en bild jag inte fattar, den där med En ring och en pinne genom på mitten. Sen var det en fyrkant i mitten.
Måste ha varit någon på matten som man har feltolkat men jag tycker det verkar lite lustigt i alla fall eftersom det var så pass enkla frågor.
Jag fick bättre resultat än 12% av populationen och antingen på genomsnittet eller över snitt i alla kategorier, av att bara klicka igenom helt blint.
T.o.m minnesdelen där jag tryckte in random siffror låg på snittet.
:smash:
ÄNTLIGEN en som fick mindre än mig :D
Jag skyller på att jag pluggat 10 timmar per dag i tre dagar och ätit ca 2000 kcal per dag under de dagarna :D
Ditt totalresultat: 126
Du fick bättre resultat än 95 % av populationen.
127!
Det testet kan inte stämma :D.
Hade svårt för det omvända sifferminnet.
12/20 på minnesdelen.*whistle*
Jag fick bättre resultat än 12% av populationen och antingen på genomsnittet eller över snitt i alla kategorier, av att bara klicka igenom helt blint.
T.o.m minnesdelen där jag tryckte in random siffror låg på snittet.
:smash:
IQ-tester ftw! :thumbup:
Arf Pingvin
2007-05-10, 15:33
De som gillar att göra såna här tester är oftast rätt bra på dem. De som får dåligt i såna här tester postar inte gärna sina resultat.
Namn: Alex
Ditt totalresultat: 129
För att spara denna rapport, gå till ”Arkiv” i din browser och välj ”Spara som”
Fick:
Bildfrågor: 13/20 (är alltid sämst på den delen)
Ordförråd: 20/20
Minnesfrågor: 17/20
Relationsfrågor: 19/20
Matematik: 16/20 (besviken, trodde det gick bättre)
Så jag är väl som medel i total ungefär, fast jag äger allti alla orddelar :)
NisseEriksson
2007-05-10, 15:58
114 poäng, du är smartare än 82% av populationen.
19/20 rätt på relationsfrågorna.
På bildfrågorna gissade jag ca hälften, jag klarar inte med bildgåtor.
Nästan genomsnittlig collegestudent IQ har jag, det är 115.
Dumleman
2007-05-10, 15:59
Frågan om de studsande stenarna vid strandkanten begrep jag aldrig.
NisseEriksson
2007-05-10, 16:02
Frågan om de studsande stenarna vid strandkanten begrep jag aldrig.
Det sammanlagda värdet avstånd är 10 meter (4+x=10+y=14) ,
x=6 y=4 genomsnittsvärdet är därför 10/2= 5
NiXPhoenix
2007-05-10, 16:18
Det verkar som att 80% av populationen är smartare än genomsnittet... *rolleyes*
IQ-test på webben har den tendensen ja. ;)
Enda svåra jag gjort var Mensas provgenomgång med tio frågor eller vad det nu är. Klarar inte det där med prickarna så bra...
loztdignity
2007-05-10, 16:23
"Det där med prickarna" är rätt mycket IQ i ett nötskal och speglar en förmåga till abstrakt tänkande
Ditt totalresultat: 10
:(
Namn: Ericsson
Ditt totalresultat: 119
Du fick bättre resultat än 89 % av populationen.
Bildfrågor 15
Frågor om ordförråd 16
Minnesfrågor 14
Relationsfrågor 17
Matematikfrågor 15
Dock betyder IQ inget för mig då jag ser det som helt oviktig intelligens,
finns människor som enkelt skulle kunna komma in i mensa som tycker att
man ska slå barn/kvinnor, att kvinnor är mindre värda, är religösa, är pedofiler, våldtäcktsmän.
Med andra ord en person med högt IQ vara precis hur pantat som helst
Namn: Ericsson
Du fick bättre resultat än 89 % av populationen.
Bildfrågor 15
Frågor om ordförråd 16
Minnesfrågor 14
Relationsfrågor 17
Matematikfrågor 15
Dock betyder IQ inget för mig då jag ser det som helt oviktig intelligens,
finns människor som enkelt skulle kunna komma in i mensa som tycker att
man ska slå barn/kvinnor, att kvinnor är mindre värda, är religösa, är pedofiler, våldtäcktsmän.
Med andra ord en person med högt IQ vara precis hur pantat som helst
Det är dags att du skapar Garnaxtestet, för alla dom som undrar om deras moral är bra nog.
Xtreme-G
2007-05-10, 17:20
Eftersom alla får så bra så beslutade jag mig för att slumpmässigt svara på alla frågor
Ditt totalresultat: 87
Du fick bättre resultat än 19 % av populationen.
108 det låter som en massa med poäng *flex*
Ditt totalresultat: 113
Hade förväntat mig ett högre resultat. *cry*
Ditt totalresultat: 120
Resultat på ordtest: 128.6
Resultat på performancetest: 106.7
Bild: 14/20
ord 18/20
minne 12 (försökte inte ens på de sista)
relationsfrågor 15
matte 18 (varför får man itne se vad man svarade fel? kändes rätt säker på svaren)
JAG ÄR INTE SMARTARE än 90% av befolkningen. :D Det vore iofs lite coolt, men tror mest den siffran överdriver för att man ska känna sig smart.
Jag är verkligen inte mitt skarpaste jag idag, så det är nästan bud på att göra om det en annan dag.
http://img233.imageshack.us/img233/1700/screen26ax1.jpg
Resultat på ordtest: 124
Resultat på performancetest: 110.7
Bildfrågor: 13 (svårt!)
Resultat i språkdel: 16
Relationsfrågor: 17
Matematikfrågor: 16
Jag är verkligen inte mitt skarpaste jag idag, så det är nästan bud på att göra om det en annan dag.
Om du vill ha högre resultat - absolut! Men om du vill ha ett rättvist resultat, nej, då det är en enorm fördel att ha gjort samma test innan. Man blir bättre på IQ-test bara av att göra dem.
Fast det finns ju en uppsjö av andra IQ-tester på internet, dock litar jag inte på några då alla verkar ge på tok för höga resultat.
Om du vill ha högre resultat - absolut! Men om du vill ha ett rättvist resultat, nej, då det är en enorm fördel att ha gjort samma test innan. Man blir bättre på IQ-test bara av att göra dem.
Fast det finns ju en uppsjö av andra IQ-tester på internet, dock litar jag inte på några då alla verkar ge på tok för höga resultat.Jag är rätt säker på att jag är mer intelligent än genomsnittet. Det behövs inget test. :D Men igår var jag på flaskan, och idag är jag en slags konstig halvmänniska. Jag tror att folk som går i skolan har en enorm fördel jämfört med sånna som gick ut för 12 år sedan. Jag är inte van vid att tänka på sånna där kluriga mattesätt. Det kändes i hjärnan att den hade förtvinat på sina ställen jämfört med hur det var förr i tiden. Jag är mer smart på att skriva tangentbord och komma med tuffa inlägg på träningsforum.
Jag är mer smart på att skriva tangentbord och komma med tuffa inlägg på träningsforum.
Det är så kul med folk som kommer på egna definitioner av smarthet.:D
135, alla rätt på minne och matte men tydligen så är jag kass på ord :(
Jag är rätt säker på att jag är mer intelligent än genomsnittet. Det behövs inget test. :D Men igår var jag på flaskan, och idag är jag en slags konstig halvmänniska. Jag tror att folk som går i skolan har en enorm fördel jämfört med sånna som gick ut för 12 år sedan. Jag är inte van vid att tänka på sånna där kluriga mattesätt. Det kändes i hjärnan att den hade förtvinat på sina ställen jämfört med hur det var förr i tiden. Jag är mer smart på att skriva tangentbord och komma med tuffa inlägg på träningsforum.
Självklart.
Jag skrev bättre på högskoleprovet när jag gick på universitetet och läste kluriga grejer än senare när jag gick på universitetet och läste slappa grejer.
Dumleman
2007-05-10, 19:04
Minnesprovet var helt klart svårast. Jag kände mig ungefär som Ozzy kände sig under 70-talet :(. Fick 11 på det.
134
17
19
14
17
20
Någon som lyckades lista ut sista bildfrågan? Trodde jag klarade alla utom den men tydligen inte :MrT:
Daniel_S
2007-05-10, 20:54
131
Lika bra som jag hoppades :), bäst att printa ut för kommande löneförhandlingar...
Svagast i bilddelen, vilken jag brukar ha lätt för.
Absinteh
2007-05-10, 21:21
117.
Kan fasen inte förstå vad jag fick fel på mattdelen för *gah!*
Hmmm gammal tråd men för er som vill prova ett IQ test (som är lite seriösare), nätet, kolla under den här länken. Det är mensa danmarks test vilket påminner mycket om det riktiga IQ testet.
http://mensa.dk/testiq.html
Tyvärr stämmer dom testerna MYCKET SÄLLAN. Kolla bara på oss som har gjort testerna här. Snittet ligger alldeles för högt. Jag själv hade 129 och är 16 år vilket jag med stor sannolikhet inte har i verkligheten. Blä för IQ-tester!!! *grr*
Tyvärr stämmer dom testerna MYCKET SÄLLAN. Kolla bara på oss som har gjort testerna här. Snittet ligger alldeles för högt. Jag själv hade 129 och är 16 år vilket jag med stor sannolikhet inte har i verkligheten. Blä för IQ-tester!!! *grr*
Sant. Finns knappast några 16-åringar med 129 IQ.
Musselbank
2007-07-25, 18:22
128
Obs att 110 på detta test uppgavs som medel.
Hmmm gammal tråd men för er som vill prova ett IQ test (som är lite seriösare), nätet, kolla under den här länken. Det är mensa danmarks test vilket påminner mycket om det riktiga IQ testet.
http://mensa.dk/testiq.html
Körde den, fick 124.. de sista var på tok för svåra. Fast satt inte hela tiden ut, lessnade lite :) Tveksamt dock om man hade klarat dem.
135 har jag scorat på det testet. Har dessvärre inte kvar de exakta värdena. Maxade sambandsdelen vet jag.
TommyBoy
2007-07-25, 20:18
126
14
18
13
17
20
trodde jag spikat första delen :-(
Matten var dock pinsamt lätt, närminne har jag inget....
Körde den, fick 124.. de sista var på tok för svåra. Fast satt inte hela tiden ut, lessnade lite :) Tveksamt dock om man hade klarat dem.
Dom sista är svårt dock så är det ett mera riktigt test... Jag har själv skrivit ett riktigt IQ test och kan säga att mensa.dk test är likt det. I slutet skall man dock ange standardavvikelsen/spridning och i Sverige använder vi spridningen 15.
TheGovernator
2007-07-25, 22:32
126
Ord: 123.6
Performance: 129
Bild: 16
Minne:18
Relation: 15
Matte:18
Jag är nöjd
Ditt totalresultat: 131
Klicka på "Skriv ut" i din browser, om du vill spara ditt testresultat. Totalresultat
Du fick bättre resultat än 98 % av populationen.
Resultat på ordtest: 134.5
Resultat på performancetest: 126.7
Delresultat
Varje del har ett maximumresultat på 20. Medelresultatet är 10.
Bildfrågor
Parametrar: icke-verbalt tänkande, samtidig bearbetning, rumsvisualiseringssyntes, visuell bearbetning
Resultat i bilddel
Ditt resultat 16
Frågor om ordförråd
Parametrar: verbal konceptbildning, semantisk kunskap, långtidsminne, stimulans i tidig miljö, intellektuell nyfikenhet
Resultat i språkdel
Ditt resultat 17
Minnesfrågor
Mäter: minne, förmåga att ordna i följd, symboliskt innehåll, koncentration
Resultat i minnesdel
Ditt resultat 17
Relationsfrågor
Mäter: verbalt tänkande, konceptualisering, konceptbildning, semantiskt innehåll
Resultat i del för logiskt tänkande
Ditt resultat 19
Matematikfrågor
Mäter: minne, symboliskt innehåll, slutledningsförmåga
Resultat i matematikdel
Ditt resultat 18
Hmmm, undrar om det nådde fram ;)
Sant. Finns inte så många över 16år heller (om vi bortser från internet-tester) ;)
Dom sista är svårt dock så är det ett mera riktigt test... Jag har själv skrivit ett riktigt IQ test och kan säga att mensa.dk test är likt det. I slutet skall man dock ange standardavvikelsen/spridning och i Sverige använder vi spridningen 15.
Minns inte vad det stod om spridning, vet knappt vad det innebär? :confused:
Blev dock nöjd med resultatet! Har skickat testet till några polare, får se vem som är smartast i gänget. Hehe.
Är ett riktigt test mer omfattande än detta?
Minns inte vad det stod om spridning, vet knappt vad det innebär? :confused:
Blev dock nöjd med resultatet! Har skickat testet till några polare, får se vem som är smartast i gänget. Hehe.
Är ett riktigt test mer omfattande än detta?
Nope tar ungefär lika lång tid att göra.. har för mig att man hade 60 min på sig men det tar inte så lång tid, var klar efter 30 min.
/Per
Patrik Cutler
2007-07-26, 13:26
det kanske är så att tränande människor helt enkelt är smartare än runt 90 procent av befolkningen
det kanske är så att tränande människor helt enkelt är smartare än runt 90 procent av befolkningen
Skulle också kunna vara så att dom som får ett dåligt resultat undviker att skriva i tråden :S
FinnPower
2007-07-26, 16:53
Ditt totalresultat: 124
Du fick bättre resultat än 94 % av populationen
Resultat på ordtest: 120.3
Resultat på performancetest: 130.1
Bild 16/20
Ord 16/20
Minne 18/20
Relation 15/20
Matematik 16/20
Nå, det blev inte sååå illa ändå.
Tricklev
2007-07-26, 18:03
Jepp, och folk som sitter vid datorer, och folk som kollar mycket på film, och folk som fiskar, och folk som knepar med hemmabiosystem, glöm inte bilintresserade folk, och glöm absolut inte kampsportarna.
Möjligt så är detta internet, testen är enklare, folk som har lågt skriver inte, och det finns säkert några som höjjer sina resultat lite.
Squirrel
2007-07-27, 13:55
http://images1.bilddagboken.se/11/_u3/_u6/_u0/_u4/u36042/90944_1180550172.jpg
Bildfrågor: 16/20
Frågor om ordförråd: 18/20
Minnesfrågor: 20/20
Relationsfrågor: 19/20
Matematikfrågor: 20/20
\o/
hangatyr
2007-07-27, 14:45
måttlgit nöjd. stressade lite för mkt då ajg måste iväg med en buss nu.
Om man tycker det är roligt med tester och har lite tid över.
http://www.illvet.se/htm/IQTest/sv/index.html
Inget fuskande nu med ordbok, google, papper och penna; miniräknare eller annat kul.
mensa ftw
http://i1.tinypic.com/6l9ajw9.jpg
http://i18.tinypic.com/8506e7a.jpg
Var ju ett tag sen det där cirkulerade på nätet, fick drygt 140, visserligen gör jag alltid bra resulatt på den typen av test, men det kändes lite väl tilltaget.
Doctor Snuggles
2007-11-22, 13:02
Äh, fick bara 125 på testet. Men så går det när man bara sover i 5 timmar och är stressad. Inbillar jag mig själv iaf. :D
På det danska testet har jag dock fått typ 138 eller nåt, minns inte riktigt.
Om alla här ligger 130 i snitt IQ, vilka är det som drar ner snittet till 100 då? :D
The_RobRoy
2007-11-22, 13:27
Om alla här ligger 130 i snitt IQ, vilka är det som drar ner snittet till 100 då? :D
Sverige har inte 100 i snitt, googlade på det tidigare, tror Sverige snittade 108 eller nå sånt.. ..du får gärna googla.
Alltså är de på 120 i Sverige något smartare än medel och de på 130 ganska smarta, först de på 140 är riktigt extrema.
Med tanke på vilka som gör IQ-test, så får du ju ett rätt felaktigt snitt, de mer "korkade" på kolo lär inte vilja göra testet.
Tricklev
2007-11-22, 13:30
Jag fick 65, jag snubblar när jag går i trappor.
Jupp, Sveriges snitt är högre än 100. Enligt den här artikeln är det 104: http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_304602.svd
Eftersom vi har en generellt väldigt hög bildningsnivå etc är det väldigt få som drar ner snittet väsentligt, även om det säkerligen finnsmånga som ligger mellan 100 och 104.
132 fick jag för övrigt. Får jag vara med i mensa nu? ^^
ChrisDEFC
2007-11-22, 13:41
förstår inte att alla tycker att det är så konstigt att så många här får bra, svaret är enkelt, har man lätt för logiskt tänkande söker man bekräftelse som med väldigt mycket annat. Dom som är smarta dras till iq-test och känner det som en utmaning att göra fler, dom som kanske anser sig dåliga lägger inte ner tid på att sitta i 30min framför datorn och göra något dom redan vet att dom är dåliga på. samma sak med väldigt mycket annat, det folk är bra på gillar dom att göra och gör det ofta. va exakt såhär i skolan, det man va bra på va kul, det som va kul la man ner sig lite i att göra och la man ner sig fick man bättre resultat, och i viss mån handlar det om att lära sig tänkte och ju fler iq-test man gör ju bättre blir man det är bevisat även om det går till en viss gräns. ska lägga lite tid på att föra detta test för att jag tycker det är intressant och jag brukar få bra på sånna test men ska jobba om 40min och ta en dusch innan det samt äta så får nog pinna på lite nu, ha det gött alla smarta vältränade människor =)
hahavaffan
2007-11-22, 13:54
Jag klarade inte ens av att starta testet, och jag kan inte heller gå i trappor som Tricklev :(
Denna tråd är ju ganska meningslös och ointressant om inte alla skriver resultatet från det första testet man gjorde!.
Vilket inte många verkar göra. :banned
Squirrel
2007-11-23, 01:16
Denna tråd är ju ganska meningslös och ointressant om inte alla skriver resultatet från det första testet man gjorde!.
Nu var det ju ett tag sen jag gjorde testet, men jag har för mig att det tog ett tag att göra? Orka sitta och göra om det 10 ggr för att visa upp på ett forum?
Fick ungefär samma resultat som jag fick på mensas test (något lägre på mensatestet men då klantade jag mig rätt rejält). Så det är ett ganska bra test till skillnad från många andra test som ligger ute på internet.
Fick ungefär samma resultat som jag fick på mensas test (något lägre på mensatestet men då klantade jag mig rätt rejält). Så det är ett ganska bra test till skillnad från många andra test som ligger ute på internet.
Skulle vilja säga att det är kraftigt missvisande. Du får mycket högre resultat på detta jämfört med t ex mensas riktiga.
Why not..
Tog ett annat test häromdagen. Precis som någon sade så är inte alla IQ-test lika bra. Eller så kan det hända att jag var i bra form *flex*
http://www.testriffic.com/iq/13.gif
Namn: pony
Klicka på "Skriv ut" i din browser, om du vill spara ditt testresultat.
Jag tycker också att det här testet känns missvisande lätt och genererar alltför höga värden.
Utslagets fördelning var högst suspekt, därtill. Matte och minne fick högst poäng. Bild, språk och logik fick lägst. Jag är helt klart mer verbal och visuell än matematisk. Och logik > minne.
Har för mig att danska Mensa hade ett ganska bra test online för ett par år sedan.
Pudzianovski
2007-11-23, 03:23
Jag suger verkligen på denna typ av tester. Logik, matte o sånt shit är inte min grej. Men jag lade iaf ner lite tid och fick 122 så det måste vara ett jävligt dåligt test.
Nu var det ju ett tag sen jag gjorde testet, men jag har för mig att det tog ett tag att göra? Orka sitta och göra om det 10 ggr för att visa upp på ett forum?
Om du läser i början på tråden så ser du att det är precis vad folk verkar göra...
Why not..
Tog ett annat test häromdagen. Precis som någon sade så är inte alla IQ-test lika bra. Eller så kan det hända att jag var i bra form *flex*
http://www.testriffic.com/iq/13.gif
Om inte folk sitter och gör om testet till dom blir nöjda eller fuskar så är nog inte detta ett särskilt tillförlitligt test.
Om du tittar på resultaten så har +95% över 130 i IQ.
Inte lika kul om man nu ligger på det själv och upptäcker att nästan alla andra också gör det, inte så troligt heller för den delen.
Muskelbyggaren
2007-11-23, 07:26
Anmärkningsvärt kan ju vara att det inte finns några riktiga metoder att bestämma IQ-kvoter över 135. Det finns helt enkelt för få människor med IQ lika med eller över det för att bilda ett statistiskt underlag att jämföra med.
Om inte folk sitter och gör om testet till dom blir nöjda eller fuskar så är nog inte detta ett särskilt tillförlitligt test.
Om du tittar på resultaten så har +95% över 130 i IQ.
Inte lika kul om man nu ligger på det själv och upptäcker att nästan alla andra också gör det, inte så troligt heller för den delen.
Om det bara står en siffra i posten så är det en signifikant risk att det är rent påhitt.
Varför skulle man hitta på? Orka ljuga om ett IQtest från illustrerad vetenskap *gah!*
Varför skulle man hitta på? Orka ljuga om ett IQtest från illustrerad vetenskap *gah!*
Varför skulle man ljuga om något över huvud taget??.
Men folk ljuger, lägger till eller tar bort från/om precis allting.
Sad but true! :smash:
MacGyver
2007-11-24, 01:10
Ditt totalresultat: 128
Någon får gärna dra lösningen på fråga 15 i den visuella delen, ser två möjliga alternativ :confused:
Skulle vilja säga att det är kraftigt missvisande. Du får mycket högre resultat på detta jämfört med t ex mensas riktiga.
Jag gjorde mensas riktiga och fick 125 på det, 133 på det här. Men då klantade jag mig på mensatestet.
Någon person med hög IQ som vill hjälpa mig med ett par problem? :)
fick 120~iaf från mensa.dk
Jag kan ju iofs. fråga direkt i tråden.
Kan någon förklara fråga 39? Det går att klicka sig direkt fram till den. http://www.iqtest.dk/main.swf
jag har svaret på 39 om du vill ha den
internet är underbart :)
Black Star Abyss
2009-02-21, 19:31
130.
http://img502.imageshack.us/img502/239/9f08903deaf34047a5a8f84.jpg
jag har svaret på 39 om du vill ha den
internet är underbart :)
Ah..
Min IQ var visst inte ens tillräckligt hög för att googla. :(
Ah..
Min IQ var visst inte ens tillräckligt hög för att googla. :(
Var det inte du som skrev fel på universitetsansökan, och hamnade i Umeå i stället för Lund? :)
Var det inte du som skrev fel på universitetsansökan, och hamnade i Umeå i stället för Lund? :)
hahah http://n2.nabble.com/images/smiley/smiley_whistling.gif
hahaha, fail
http://www.failsticker.com/
:thumbup:
Haha jag brukar vara kung på iq-tester på nätet, men det gick uselt på detta.
lol! Ett IQ-test på Illustrerad Vetenskaps hemsida. Varför har jag inte kommit på att dissa detta förut?
... kanske inte tillräckligt hög IQ. Dissa är en svår sport.
ChrisDEFC
2009-02-22, 02:12
124. (här kommer ursäkten), bra jävla trött och hade inte väntat mig att det skulle ta sån tid, verkligen inte klockrent att göra detta när man håller på att somna och klockan snart slår 02.00. ursäkt godtagen?! brukar iofs alltid ligga runt 130 +-5 så detta är väl där i krokarna. har för mig jag fick över 130 på mensa.dk men har åxå nått minne av 128 så vette fan. kommer inte ihåg det så kan ju iofs göra det igen men är ju slut i huvudet nu så får bli en annan dag.
Lelle Pelle
2009-02-22, 02:23
139. High skilled.:D
124. (här kommer ursäkten), bra jävla trött och hade inte väntat mig att det skulle ta sån tid, verkligen inte klockrent att göra detta när man håller på att somna och klockan snart slår 02.00. ursäkt godtagen?! brukar iofs alltid ligga runt 130 +-5 så detta är väl där i krokarna. har för mig jag fick över 130 på mensa.dk men har åxå nått minne av 128 så vette fan. kommer inte ihåg det så kan ju iofs göra det igen men är ju slut i huvudet nu så får bli en annan dag.
Ja, vi kan säga att du är ungefär medel.
I de här testen tycker jag att det är brist på logiskt långt tänkande. Till exempel vad blir förövarens nästa drag? blablabla, va bara ett natt exempel. Men att kunna med logiskt tänkande dra slutsatser som har större chans att inträffa än de andra alternativen.
TommyBoy
2009-02-22, 03:57
115 och jag e skitfull...
Har 136 enligt Mensas test
115 och jag e skitfull...
Har 136 enligt Mensas test
Man blir alltså dummare av att dricka trots allt? :D
Ignatius72
2009-02-22, 08:07
Språk, logik och mattedelen (jag är verkligen ingen matematiker) kändes inte så märkvärdiga. Men de där jefla figurerna är verkligen inte min grej. Cheezuz vad jag är usel på sånt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.