handdator

Visa fullständig version : Vilken nätdejtingsida är bäst?

pilt77
2007-05-09, 19:45
Spraydate är så tråkigt, tar evigheter innan nån svarar på meddelanden och om nån skriver så står det typ bara: "Hej va fin du är, hur var helgen osv"

jag vill in på en datingsida med mycket köttmarknad, vad ska jag välja*popcorn*

Ryska_raketen
2007-05-09, 19:47
Body.se

Cilia
2007-05-09, 19:51
Spraydate är så tråkigt, tar evigheter innan nån svarar på meddelanden och om nån skriver så står det typ bara: "Hej va fin du är, hur var helgen osv"

jag vill in på en datingsida med mycket köttmarknad, vad ska jag välja*popcorn*
var inte du sambo med barn?

knullkontakt.se

pilt77
2007-05-09, 19:53
var inte du sambo med barn?

knullkontakt.se

jo jag var, nu är jag dumpad med barn

Tigerkotten
2007-05-09, 19:54
Lunarstorm, motesplatsen

Mental
2007-05-09, 22:29
Match.com är nog störst av de tror jag?

shadowfire
2007-05-09, 22:30
Body.se

hahahha

Jacksatan
2007-05-09, 22:32
hahahha

Nej, det är seriöst inte ens roligt. Det är helt sant. Ta en titt i journalerna där... Ett skämt hela jävla cirkusen där borta nuförtiden.

shadowfire
2007-05-09, 22:33
träffade min nuvarande flickvän via match & mötesplatsen... vi sprang på varandra på match först, men ingen orkade betala (kostar pengar för både den som mailar och för den som ska läsa mailet = ingen orkar betala = värdelös site).

Men så såg hon mig på mötesplatsen med och där kan man "tjyva" lite och ange sin mailadr på sin presentation vilket hon gjort... och well, just nu är vi mittemellan dates/ett par och detta är nog den bästa dam jag stött på i hela mitt liv.

Piranha
2007-05-09, 22:34
Spraydate var kul förr.

Vildawebben.

QX var jävligt kul

shadowfire
2007-05-09, 22:34
Nej, det är seriöst inte ens roligt. Det är helt sant. Ta en titt i journalerna där... Ett skämt hela jävla cirkusen där borta nuförtiden.
Jag vet, jag stängde ner där och slutade läsa på body för inte så länge sedan pga det ;) ... försökte kika i några journaler, men gav upp när någon hade skrivit "pussizar och kjamizar" som kommentar heh...

Löjtnant Blank
2007-05-09, 22:37
jo jag var, nu är jag dumpad med barn

Inte behöver du nätdejting. Det är bara att bege sig ut med barnvagnen till något mysigt promenadstråk och glida upp bredvid en kåt milf. Småbarn är värre brudmagneter än ryggbehåring för fan!

L-Sami
2007-05-09, 22:41
www.lunarstorm.se , E-Kontakt

shadowfire
2007-05-09, 22:44
Inte behöver du nätdejting. Det är bara att bege sig ut med barnvagnen till något mysigt promenadstråk och glida upp bredvid en kåt milf. Småbarn är värre brudmagneter än ryggbehåring för fan!

glöm inte kattungar och hundvalpar med... mer lättraggat får man leta efter.

Löjtnant Blank
2007-05-09, 22:50
glöm inte kattungar och hundvalpar med... mer lättraggat får man leta efter.
Jag sitter här och funderar på ett slags kombo. Min kusin har småbarn, och en hundvalp är lätt att få tag i. Tänk dig en vacker dag i vårsolen med unge och hundvalp i släptåg.

http://i4.tinypic.com/6gy7mno.jpg

Diana
2007-05-10, 10:55
Har förenat mången själar *popcorn*
Mjao (http://www.kolozzeum.com/forum/)

teargaz
2007-05-10, 11:09
http://www.happypancake.com

Ganska nytt, städat och kanske lite mer mature.
Det är i alla fall gratis.

Och jo jag vet att jag är sambo. Anledningen till att jag har en profil är för att jag har hjälpt min bror att ta fram ideer till siten.

Grundiden är att den är helt gratis och inte så überporrig.

pilt77
2007-05-10, 19:02
jag har faktist inte fått några ragg pga av att jag har småbarn. Är det nån speciell teknik som ska användas eller måste jag skaffa hund också?

Cerberus
2007-05-10, 19:08
www.lovehappens.com använder jag mig av, ingen dejt än så länge men det beror mer på tjejerna ja varit i kontakt med :P

internethjälten
2007-05-10, 20:01
Beklagar att det sket sig mellan dig och damen...

internethjälten
2007-05-12, 20:10
Såg dig kliva ut från bolaget idag 13.30 i huskvarna med
en kasse "klirr-klirr"... alkohol is not the shit...

flakkz
2007-05-12, 21:41
Min hund är fem år och drar fortfarande till sig kommentarer som "Åhhhh vad söt, är det en valp?"

:kinky:

shadowfire
2007-05-12, 22:05
och jo jag vet att jag är sambo. Anledningen till att jag har en profil är för att jag har hjälpt min bror att ta fram ideer till siten.

vet du att så säger alla?

machine gun
2007-05-12, 22:07

Haha. Jag är sambon i det här fallet och jag är helt ok med att han har en profil på sin brors nätdejtingsida faktiskt ;)

shadowfire
2007-05-12, 22:09
Haha. Jag är sambon i det här fallet och jag är helt ok med att han har en profil på sin brors nätdejtingsida faktiskt ;)

why? det där får du gärna förklara..
du tycker alltså det är ok att din grabb är öppen för förslag o flirtar lite.. även om han hittar bättre tjejer än dig o blir lite sugen på dem?

shadowfire
2007-05-12, 22:12

jag kan ju säga att jag hade dumpat min tant om hon vägrat lämna datingsidor i vår nuvarande relation.. all for one - one for all?

varför måste man flirta på nätet då man har en kärlek/relation?... för min del har jag redan uppnått det bästa som finns, det finns liksom ingen tjej som kan mäta sig med frida.... ingen idé o ens jämföra... o jag vill inte jämföra, jag vet redan vem jag ska dela livet med

machine gun
2007-05-12, 22:18
du tycker alltså det är ok att din grabb är öppen för förslag o flirtar lite.. även om han hittar bättre tjejer än dig o blir lite sugen på dem?

jag kan ju säga att jag hade dumpat min tant om hon vägrat lämna datingsidor i vår nuvarande relation.. all for one - one for all?

varför måste man flirta på nätet då man har en kärlek/relation?... för min del har jag redan uppnått det bästa som finns, det finns liksom ingen tjej som kan mäta sig med frida.... ingen idé o ens jämföra... o jag vill inte jämföra, jag vet redan vem jag ska dela livet med

Hahaha. Eller så litar vi på varandra helt enkelt. Det är ju inte precis som att han är inloggad där och letar ragg. Det är som sagt hans bror som gjort sajten och om man reggade sig under första månaden så kunde man vinna en resa till Thailand :D

pilt77
2007-05-13, 17:05

med risk för att låta bitter. Du kommer inte dela resten av ditt liv med Frida. Förr eller senare går det alltid åt helvete...

Ja jag är söndagsdeppig*cry*

Cilia
2007-05-13, 17:11
herregud, du är ju nästan sjukt svartsjuk.
Jag skulle nog bli lite rädd om jag var tillsammans med någon som var så kontrollerande och inte litade på mig. Sen är han väl inte där för att flörta utan för att hjälpa till att administrera det hela.

Jag är oerhört glad för att du har träffat Frida men att så här tidigt veta att ni ska dela resten av livet är inte det lite tidigt?

Yankeee
2007-05-13, 17:12
Shadow överdriver aningen i denna tråden ja.

teargaz
2007-05-14, 08:52

Nä det visste jag faktiskt inte. Fan då kanske inte det håller. Undrar om det var dumt att jag klickade i "remember me" på inloggningsidan?
Hoppas verkligen inte att min sambo kommer läsa detta inlägg också. Jag vet ju att hon hänger på detta forum ganska ofta, men säg inget till henne för säkerhets skull.

Dedär med att jag har vart med idéer och förslag till siten lär ju bli jävligt genomskinligt om hon får se min superutmanande profil där jag dödar en abborre. Att det står i profilen att jag är lycklig sambo och inte intresserad av något annat än vänner lär ju inte göra henne lugnare heller. Och min "sent" låda som är tom... FAAAN! Hon kommer bli galen!

Jag får nog behålla hjälmen på när jag kommer hem idag...

pilt77
2007-05-14, 11:45
Såg dig kliva ut från bolaget idag 13.30 i huskvarna med
en kasse "klirr-klirr"... alkohol is not the shit...

nej men det är rätt gott att bli riktigt full ibland, speciellt när man inte druckit på en massa år, då finns det lite att ta igen. Fast i lördags blev det nog en öl för mycket... *whistle*

pragmatist
2007-05-14, 12:42
Match.com är troligen bäst om man är seriös, jag träffade både mitt ex och min nuvarande sambo (bebis på väg, ring på fingret planeras) via match.com. Spraydate är bäst om man vill sitta och jiddra (alternativt dricka latte) med en miljon människor utan att det leder nånstans. Måste dock ändå säga att spraydate är rätt mysigt, träffade många trevliga människor på det sättet.

Tigerkotten
2007-05-14, 12:49

Hade aldrig avregistrerat mig från de communitys jag är med i för en tjej, iofs är jag inte speciellt aktiv på de men i.a.f.

Saken som vissa sagt, a och o är ju att kunna lita på varandra. Gör man inte det så har man enligt mig inte mycket att bygga på. Sen gillar jag knappast krav heller, om nu tjejen skulle säga om vi ska fortsätta träffas ska du avregistera dig från den o den sidan etc.

Men visst är man väldigt svartsjuk kan jag förstå att man vill att den andra inte ska vara medlem på sådana sidor, svartsjuk till viss grad är bra. Fast detv vara sådär är för mycket.

Sen bara för man är medlem, måste man väl inte flirta med folk? Man kanske spanar in lite då och då, eller kanske inte väljer svara på folk eller vad man nu gör. Som t.ex. lunarstorm har jag varit medlem sen man var vaddå 16år? :D Har ju en del gamla där man snackar med, samt skoj att se vissa minnen från t.ex. dagboken man skrev i från förr :]

Det är skoj att du känner sådär för tjejen du är med, även fast ni träffats rätt kort period? Var försiktig säger jag bara, för du kan skrämma iväg henne när du låter så redan efter en kort period.

Men jag hoppas att det fortsätter bra och att det håller :)

Jag tycker inte att en dejtingsida ska kosta pengar, därför är sidor som mötesplatsen / match.com enligt mig värdelösa. Det är en principsak bara, visst så är det mera seriöst folk isåfall. Men samtidigt så kanske man får se vart saker och ting leder istället, ta saker och ting med en klackspark lite mera istället.

Men visst kan man få vissa funktioner extra om man betalar, men man ska kunna ladda upp vissa kort, skriva hur många mail/gästbok inlägg man vill utan att det ska kosta pengar punkt slut.

RösböJunior
2007-05-16, 15:44
.......lunajjj

shadowfire
2007-05-16, 17:45
Match.com är troligen bäst om man är seriös, jag träffade både mitt ex och min nuvarande sambo (bebis på väg, ring på fingret planeras) via match.com. Spraydate är bäst om man vill sitta och jiddra (alternativt dricka latte) med en miljon människor utan att det leder nånstans. Måste dock ändå säga att spraydate är rätt mysigt, träffade många trevliga människor på det sättet.

+1 :thumbup:
Dock inte ring på fingret eller så, men definitivt en underbar flickvän.

shadowfire
2007-05-16, 17:55
Hade aldrig avregistrerat mig från de communitys jag är med i för en tjej, iofs är jag inte speciellt aktiv på de men i.a.f.

Saken som vissa sagt, a och o är ju att kunna lita på varandra. Gör man inte det så har man enligt mig inte mycket att bygga på. Sen gillar jag knappast krav heller, om nu tjejen skulle säga om vi ska fortsätta träffas ska du avregistera dig från den o den sidan etc.

Men visst är man väldigt svartsjuk kan jag förstå att man vill att den andra inte ska vara medlem på sådana sidor, svartsjuk till viss grad är bra. Fast detv vara sådär är för mycket.

Sen bara för man är medlem, måste man väl inte flirta med folk? Man kanske spanar in lite då och då, eller kanske inte väljer svara på folk eller vad man nu gör. Som t.ex. lunarstorm har jag varit medlem sen man var vaddå 16år? :D Har ju en del gamla där man snackar med, samt skoj att se vissa minnen från t.ex. dagboken man skrev i från förr :]

Men av vilken anledning måste du hänga på en DATING-site då du har ett förhållande? "Hej älskling, jag läser kontaktannonser på knullkontakt.com för att.... ?" Hur motiverar du det för den du tycker om?

Är nog lite annorlunda om man är 20 år mot för 40 år kanske, man behöver ju inte ta så seriöst på en relation om man är 20... och nu menade jag datingsiter, Lunarstorm är mer ett allmänt ungdomscommunity där det är varvat både singlar o par och man kan "chatta" som folk med.

Hade jag sett att min flickvän varit aktiv på match.com (särskilt om hon skrivit hur den hon söker ska vara osv) så hade jag inte sett någon skillnad på det mot för att hon stått på krogen och flirtat med en annan kille och sagt att hon är singel. I båda fallen hade jag avpolleterat henne med omedelbar verkan.

Det handlar inte om svartsjuka. Det handlar om respekt för den man tycker om. Vissa saker gör man bara inte. Och helt rätt, man ska inte behöva ställa sådana krav, det ska man baskemig fatta själv.

Det är skoj att du känner sådär för tjejen du är med, även fast ni träffats rätt kort period? Var försiktig säger jag bara, för du kan skrämma iväg henne när du låter så redan efter en kort period.

Men jag hoppas att det fortsätter bra och att det håller :)
Mjoro, men efter ett antal förhållanden och ett antal dates genom åren så blir man bättre och bättre på att både läsa människor, känna signaler, veta vad man söker och vad man ska undvika osv... för mig är en månads tid rätt lång tid, jag brukar avbryta redan efter man setts 1-2 ggr normalt sett. ;)

Jag tycker inte att en dejtingsida ska kosta pengar, därför är sidor som mötesplatsen / match.com enligt mig värdelösa. Det är en principsak bara, visst så är det mera seriöst folk isåfall. Men samtidigt så kanske man får se vart saker och ting leder istället, ta saker och ting med en klackspark lite mera istället.

Men visst kan man få vissa funktioner extra om man betalar, men man ska kunna ladda upp vissa kort, skriva hur många mail/gästbok inlägg man vill utan att det ska kosta pengar punkt slut.
Ptja, det är en enorm skillnad mellan match.com och spraydate. För min del hade det lätt varit värt att pröjsa 300:- för att för en gångs skull träffa en vettig tjej genom t.ex. Match. En normal krogrunda brukar kosta 500:- och där träffar jag bara på tråkiga bimbos ;)
Det är skillnad på betalsiter och icke-betalsiter... lite mindre "hej min man är bortrest i helgen, vill du komma o ****** mig i julskinkan?" och lite mindre Bosse 53 "hej, jag är en välbärgad man som är på affärsresa till helgen, vill du se foto på Wienern?".

shadowfire
2007-05-16, 17:59
herregud, du är ju nästan sjukt svartsjuk.
Jag skulle nog bli lite rädd om jag var tillsammans med någon som var så kontrollerande och inte litade på mig. Sen är han väl inte där för att flörta utan för att hjälpa till att administrera det hela.

Jag är oerhört glad för att du har träffat Frida men att så här tidigt veta att ni ska dela resten av livet är inte det lite tidigt?

Vad är sjukt svartsjukt?
Du tycker alltså det är ok om din pojkvän berättar för andra på krogen att han är tillgänglig, flirtar runt, kanske rentav ljuger och säger att han är singel?

Att min flickvän skulle vara på siter där man pratar runt intressen osv bryr jag mig inte om, kolozzeum, hästhoppning eller vad som - det kvittar...
Däremot att hitta henne på knullkontakt.com skulle jag omedelbart agera kring. Gör det mig till sjukligt svartsjuk och kontrollerande? Jag surfar givetvis inte runt och letar, utan jag litar just på att min partner håller sig borta från sådana siter av respekt och hänsyn.

Att jag kommer spendera resten av mitt liv med min nuvarande flickvän vet jag såklart inte, men det är ändå utgångspunkten och jag satsar därefter om allt fortsätter kännas bra år ut och år in.

shadowfire
2007-05-16, 18:00
Shadow överdriver aningen i denna tråden ja.

Sådana där uttömmade inlägg från dig yank kan du lika gärna spara på krafterna för. Motivera istället vad som är överdrivet och ge din egen åsikt? Du brukar ha roliga åsikter o läsa.

mangemani
2007-05-16, 18:26
E-kontakt är en bra sida tycker jag,känns lite mer seriösare än liknande sidor.
träffat en mycket trevlig och fin 36 åring där.

FÖ så håller jag med shadowfire...ser inte poängen med DEJTINGsidor när man väl har en partner....känns lite som "om det nu skiter sej med killen/tjejen som jag nu är ihop med så är det ju bra att man ligger bra till hos andra killar/tjejer så att det bara är att gå tiill nästa kille/tjej om det tar slut".

mr ruhl
2007-05-16, 19:06
har en polare som fixat en massa väldigt vackra damer på nightlife.se, han har dock inte varit särskilt seriös med nån av dom men tror att det hängde mer på han än på tjejerna

champion
2007-11-03, 10:55
Oj, trodde inte folk satt på match.com och häckade när det kostade pengar.

champion
2007-11-03, 11:24
Vilken är den största och som är gratis?

chidde
2007-11-03, 12:35
shadow är det tillåtet för din tjej att gå på krogen då?
för det är ju också en form av mötesplats där man flirtar och blir flirtad

snartspensligvegan
2007-11-03, 16:22
Alla suger.

snartspensligvegan
2007-11-03, 16:23
Vilken är den största och som är gratis?Spraydate men det leder ingen vart.

Match.com kräver att du betalar för att kunna köra något.
Mötesplatsen är väl lika dålig den.

Knullkontakt känns ju inte särskilt seriöst... Bra många fler män söker kvinnor än kvinnor söker män med, om man är lite mer flexibel finns det dock även rätt många män söker män ...

snartspensligvegan
2007-11-03, 16:25
Match.com är troligen bäst om man är seriös, jag träffade både mitt ex och min nuvarande sambo (bebis på väg, ring på fingret planeras) via match.com. Spraydate är bäst om man vill sitta och jiddra (alternativt dricka latte) med en miljon människor utan att det leder nånstans. Måste dock ändå säga att spraydate är rätt mysigt, träffade många trevliga människor på det sättet.Jag har inte träffat någon (eller ja, en beroende på hur man ser på det.), varför är match bättre då? För att folk är seriösare om de betalar för det?

Tigerkotten
2007-11-03, 16:31
Tror alla funkar bara man orkar engagera sig och vet vad man ska skriva.

spray verkar ju poppis så antagligen är den nog "bäst".

Me_Myself
2007-11-03, 17:15

spray verkar ju poppis så antagligen är den nog "bäst".

Du har noll koll kotten.
Spray är rysligt dåligt. Folk mailar saker som gör en helt mörkrädd. Sen vet jag killar som i princip inte får några mail alls.

Det finns en tjej som har samlat alla mail hon fått på spray.. jag vet inte om jag vill skratta elelr gråta när jag läser det..

http://www.hittakarlek.com/Heltsjukt.htm

Racso
2007-11-03, 17:17
Haha fan vad osäkra vissa människor är... Då talar jag inte om shadowfire.

Allvarligt, det är ju nästan roligt, varför ska man ha kvar ett konto på en renodlad "söka knull"-sida, när man blivit tillsammans med nån.

Är folk så osäkra att de måste få bekräftelse genom att få "hej snygging, vad fin du är"-inlägg? Eller handlar osäkerheten om att folk är så jävla fula att de känner att de kommer bli dumpade och att det kan vara bra att ha en reserv?

Jag tror inte shadow behöver vara en svartsjuk person, jag håller med honom och jag skulle inte bry mig det minsta om min brud var den enda tjejen på nåt läger för manliga fotomodeller.

Finns fler fiskar i sjön... Bara att ta en som inte är avtändande osäker. :thumbup:

Tigerkotten
2007-11-03, 17:25
Du har noll koll kotten.
Spray är rysligt dåligt. Folk mailar saker som gör en helt mörkrädd. Sen vet jag killar som i princip inte får några mail alls.

Det finns en tjej som har samlat alla mail hon fått på spray.. jag vet inte om jag vill skratta elelr gråta när jag läser det..

Ja men såklart det finns dåliga "frön" också, men sen finns det ju vettiga folk med. Menar om man nu får sådant mail, så behöver man ju inte svara. Svårare än så är det inte :)

snartspensligvegan
2007-11-03, 17:26

spray verkar ju poppis så antagligen är den nog "bäst".Flest användare betyder ju inte att det är "bäst".

Isf är ju lunarstorm bäst, socialdemokraterna bäst, windows bäst, ..

snartspensligvegan
2007-11-03, 17:27
Du har noll koll kotten.

http://www.hittakarlek.com/Heltsjukt.htmFast det är väl killar som skickar sådana mail och det är ju antagligen tack vare dem det inte leder någon vart för oss andra eftersom tjejerna lär bli rätt avtrubbade ..

Betalar man blir man väl lite mer försiktig med vad man säger kanske.

snartspensligvegan
2007-11-03, 17:32
http://www.hittakarlek.com/Heltsjukt.htmFruktansvärt trist och ointressant, var väl inget speciellt med flertalet av de där mailen, finns ju inte så mycket att säga till en okänd, bara fånigt av henne att hålla på o lägga ut det sådär, efterbliven dryg attention whore ;(

Me_Myself
2007-11-03, 17:34
Ja men såklart det finns dåliga "frön" också, men sen finns det ju vettiga folk med. Menar om man nu får sådant mail, så behöver man ju inte svara. Svårare än så är det inte :)

Jag tror att det har blivit sämre på spraydate. Jag upplever det som att man får mer trams nu än för några år sen där. Eller är det jag som har blivit mer kräsen.

En kompis hittade sin sambo på parship.

snartspensligvegan
2007-11-03, 17:34
träffade min nuvarande flickvän via match & mötesplatsen... vi sprang på varandra på match först, men ingen orkade betala (kostar pengar för både den som mailar och för den som ska läsa mailet = ingen orkar betala = värdelös site).

Men så såg hon mig på mötesplatsen med och där kan man "tjyva" lite och ange sin mailadr på sin presentation vilket hon gjort... och well, just nu är vi mittemellan dates/ett par och detta är nog den bästa dam jag stött på i hela mitt liv.Vilket är så fånigt, för man FÅR det inte, så man bör ju låta bli, varför hänga på en efterbliven sida där man inte får göra det om man nu inte tänker betala? Var på en gratissida eller betala.

snartspensligvegan
2007-11-03, 17:36
www.lunarstorm.se , E-KontaktÄr det gratis att säga något där med? På e-kontakt alltså. Orka regga sig på en massa sidor som lovar gratis medlemskap när det sedan är helt oanvändbart.

Yankeee
2007-11-03, 17:39

Klockrena lines där. Rätt lamt dock att hon gnäller på att vissa killar stavar som rövar när hon inte hade klarat mellanstadiet själv.

snartspensligvegan
2007-11-03, 17:52
"Jag vill inte bara vara brev kompis, jag kan även tänka mig att penetrera."

hah, humor! Kille i min smak, men hon förstår ju inte vad hon går miste om, jävla kärring.

Kabuto
2007-11-03, 18:10
Du har noll koll kotten.

Hon låter verkligen som en pensionär. Har hon aldrig vart på ett internet community förr? Många av mailen var ju inte konstiga på nåt sätt. Boooring.

bear.flowertwig
2007-11-03, 18:12
Spraydate har sina stunder.

Allan
2007-11-03, 18:16
Mötesplatsen funkar.

rikke_B
2007-11-03, 19:32
Du har noll koll kotten.

Den här var rätt bra/skön också: "Hej!!! Snygg tjej på ditt foto :) En fråga: Har du hoppat med kryckor nån gång? Kram J"

:D

Men seriöst vad är syftet med att hänga ut en massa killar. Känns som att hon har ett behov av att lyfta upp sig sälv på bekostnad av andra! :confused:

Yankeee
2007-11-03, 19:34
Men seriöst vad är syftet med att hänga ut en massa killar.

"Delad glädje är dubbel glädje"

Det är kul att skratta åt nötter, så klart.

Fatalist
2007-11-03, 19:35
Den här var rätt bra/skön också: "Hej!!! Snygg tjej på ditt foto :) En fråga: Har du hoppat med kryckor nån gång? Kram J"

Men seriöst vad är syftet med att hänga ut en massa killar. Känns som att hon har ett behov av att lyfta upp sig sälv på bekostnad av andra! :confused:

Ja? :)

rikke_B
2007-11-03, 19:40

Det är kul att skratta åt nötter, så klart.

Visst men lite fult som hon gör det.

Ja? :)

Sen gillar jag denna också: "Jag tror att jag är singel pga min styrka och självständighet, jag klarar mig själv i alla väder..."

Tillsammans med uthängningen är ovan kanske inget egentligt tecken på god självkänsla. :)

Yankeee
2007-11-03, 19:42
Visst men lite fult som hon gör det.

På vilket sätt? Jag menar, skriver man så fåniga saker som vissa snubbar gör ska man vara glad om det endast leder till att en tjej hänger ut dem i sin blogg.

Yankeee
2007-11-03, 19:43
Sen gillar jag denna också: "Jag tror att jag är singel pga min styrka och självständighet, jag klarar mig själv i alla väder..."

Tillsammans med uthängningen är ovan kanske inget egentligt tecken på god självkänsla. :)

Antar att du missade att det var frågespalten.

rikke_B
2007-11-03, 19:50
På vilket sätt? Jag menar, skriver man så fåniga saker som vissa snubbar gör ska man vara glad om det endast leder till att en tjej hänger ut dem i sin blogg.

Visst men vissa var mer tveksamma att hänga ut. Framstår bara som drygt!

Antar att du missade att det var frågespalten.

Ja där ser man. Önsketänkande antar jag. :D

Yankeee
2007-11-03, 19:53
Visst men vissa var mer tveksamma att hänga ut. Framstår bara som drygt!

Ja fifan, vilken mardröm om några på internet skulle uppfatta en som dryg. Vad skulle man ta sig till liksom?

bear.flowertwig
2007-11-03, 19:59
Ja fifan, vilken mardröm om några på internet skulle uppfatta en som dryg. Vad skulle man ta sig till liksom?

Tur det aldrig händer dig då.

Yankeee
2007-11-03, 20:00
Tur det aldrig händer dig då.

I know, it's like you know.

bear.flowertwig
2007-11-03, 20:00
Kött är mord!!!

http://www.veggieromance.com/

rikke_B
2007-11-03, 20:01

Ha ha nä det skulle inte vara lätt. Om man sen vill göra det för att lyfta upp sig själv må vara hänt, alla är vi ju olika...

Hur gör du förresten? ;)

Yankeee
2007-11-03, 20:03
Hur gör du förresten? ;)

Du vill nog inte ha dating-tips från mig.

bear.flowertwig
2007-11-03, 20:07

Sluta känna skam för dammsugaren. Vi har alla provat det. Nåja, 50% iaf.

snartspensligvegan
2007-11-03, 20:09

Det är kul att skratta åt nötter, så klart.Fast nu verkar det ju inte vara några speciellt kul mail utan mer eller mindre varenda ett som hon har fått.

Får mig att vilja ändra presenation till en som berättar om den puckade bruden som lägger upp alla mail hon får på sin websida och hur jävla patetisk hon är.

snartspensligvegan
2007-11-03, 20:11
Kött är mord!!!

http://www.veggieromance.com/Götta, finns ju en i nz för folk som inte vill ****** köttisar, synd att man bor på fel sida av klotet bara.

snartspensligvegan
2007-11-03, 20:12
Ha ha nä det skulle inte vara lätt. Om man sen vill göra det för att lyfta upp sig själv må vara hänt, alla är vi ju olika...

Hur gör du förresten? ;)Är väl välkänt, tights på kolozzeum.

Yankeee
2007-11-03, 20:13
Fast nu verkar det ju inte vara några speciellt kul mail utan mer eller mindre varenda ett som hon har fått.

Får mig att vilja ändra presenation till en som berättar om den puckade bruden som lägger upp alla mail hon får på sin websida och hur jävla patetisk hon är.

Tycker hon har rätt skön attityd, fresh style helt enkelt.

Ovanligt att du tar till diverse personangrepp, det är väl lättast så antar jag.

snartspensligvegan
2007-11-03, 20:23
Tycker hon har rätt skön attityd, fresh style helt enkelt.

Ovanligt att du tar till diverse personangrepp, det är väl lättast så antar jag.Ja, själv skulle hon nog aldrig säga något otrevligt om alla killar som mailar henne... Mina är ju iaf korrekta.

Yankeee
2007-11-03, 20:32
Ja, själv skulle hon nog aldrig säga något otrevligt om alla killar som mailar henne... Mina är ju iaf korrekta.

Mjo, det är det du är känd för, att ha en bra verkligenhetsuppfattning.

snartspensligvegan
2007-11-03, 20:34
Mjo, det är det du är känd för, att ha en bra verkligenhetsuppfattning.Du har rätt till din åsikt.

Tramset försvaras ju bara för att hon råkar vara en tjej, hade det varit en kille hade ju alla tyckt att han hade varit störtlöjlig.

rikke_B
2007-11-03, 20:37

Nja var inte det som jag syftade på. :)

Yankeee
2007-11-03, 20:41
Nja var inte det som jag syftade på. :)

Berätta mer.

rikke_B
2007-11-03, 20:54
Berätta mer.

If you don´t get it, just forget it. :)

Yankeee
2007-11-03, 21:03
If you don´t get it, just forget it. :)

Nu fattar jag, börjar bli rätt full nu, då går det sakta i skallen.

Kan tyvärr inte ge dig några råd då jag aldrig är dryg, hur skulle det se ut liksom?

rikke_B
2007-11-03, 21:12
Nu fattar jag, börjar bli rätt full nu, då går det sakta i skallen.

Kan tyvärr inte ge dig några råd då jag aldrig är dryg, hur skulle det se ut liksom?

Nej det är sant kan inte bara hålla på vilseleda så där utan vidare.

Cilia
2007-11-03, 23:18
Mötesplatsen funkar.
pratar du utifran egen erfarenhet?

Fat tony
2007-11-03, 23:29
knullkontakt.se

*bs*

pilt77
2007-11-04, 00:22
Match.com - Kärringar 40+, inte en enda träff där

Mötesplatsen. Där har jag träffat 2 tjejer, en blev det inhängning på

Happypanncake.com - Haft 3-4dater men dom rann ut i sanden, var nära med en men jag var full och orkade inte

Spraydate.se - Där har ni köttmarknaden. Har tappat räkningen på hur många jag träffat, och det har nog blivit 3-4st besök i verkstaden med tjejer därifrån.

Lunarstorm - Funkar också rätt bra. Förvånadsvärt många 20-25åringar därinne och det går oftast att stämma träff redan samma dag. Värt att kolla upp om ni inte lyckas på dom andra datingsidorna.

Shajjn
2007-11-04, 11:14
Aftonbladets chatt.
(Synd att de stängt ner den)

champion
2007-11-04, 11:25
Aftonbladets chatt.

Ragga på en chatt och det funkar??

Ignatius72
2007-11-04, 11:42
Aftonbladets chatt.

Det var roligt på den tiden man hängde där (typ -95, 96) men då raggades det hej vilt. Iaf så gjorde jag det:D

bear.flowertwig
2007-11-04, 11:48
Det var roligt på den tiden man hängde där (typ -95, 96) men då raggades det hej vilt. Iaf så gjorde jag det:D

*whistle*

Kräket
2007-11-04, 11:58
Egentligen skulle jag vilja göra en poll och ställa frågan, men i och med att tråden redan finns så skippar jag det.

Hursomhelst undrar jag hur många som faktiskt betalat för att få full tillgång till dejtsidor?

champion
2007-11-04, 11:59
Egentligen skulle jag vilja göra en poll och ställa frågan, men i och med att tråden redan finns så skippar jag det.

Hursomhelst undrar jag hur många som faktiskt betalat för att få full tillgång till dejtsidor?

Om du vill veta så är säkrast att fixa en poll om det ämnet ;)

Kräket
2007-11-04, 12:02
Om du vill veta så är säkrast att fixa en poll om det ämnet ;)

Jo, egentligen...

Men är det bara jag som är inskränkt och tråkig eller är det inte lite tabu och stigmatiserande att lägga upp sig på dejtingsidor?

pilt77
2007-11-04, 16:31
jag har betalat för mötesplatsen, men det var bortkastade pengar

Slartibartfast
2007-11-04, 16:34
och stigmatiserande att lägga upp sig på dejtingsidor?

Jo väldigt.

champion
2007-11-04, 16:44
jag har betalat för mötesplatsen, men det var bortkastade pengar

Varför tog du inte andra sidor som var gratis?

Cilia
2007-11-04, 19:30
*bs*

det marks att du ar ny har
Valkommen

pilt77
2007-11-04, 19:39
Varför tog du inte andra sidor som var gratis?

det gör jag också, men alla tjejer är ju inte reggade på alla sidor, vill man ha störst chans att träffa nån måste man ju vara på alla sidorna

ChrisDEFC
2009-03-22, 22:13
får återuppliva tråden lite då jag överväger detta sätt. är så jävla kass på att ragga så om jag får till det så är det när jag bli uppraggad och då träffar man bara tjejer som är väldigt framåt och eftersom jag är lite lugn och försiktig så känns det nog som jag hellre skulle ha nått liknande men men, tips om sidor som i dags dato är helt okej. gärna många användare och gärna gratis?!

Kwon
2009-03-22, 22:16
Jag har alltid fått bra respons på tastycat genom åren.

bear.flowertwig
2009-03-22, 22:47
Jag har alltid fått bra respons på tastycat genom åren.

Gott om booty mao?

Jag och ett helt gäng koloiter till finns att beskåda på spraydate. Och ja, utdelningen (när man orkar leta lite) kan vara riktigt bra. Stalltips: de bästa (läs: snyggaste) tjejerna har inte bild.

Yes
2009-03-23, 07:17
Gott om booty mao?

Jag och ett helt gäng koloiter till finns att beskåda på spraydate. Och ja, utdelningen (när man orkar leta lite) kan vara riktigt bra. Stalltips: de bästa (läs: snyggaste) tjejerna har inte bild.
Hur stor grej brukar ni göra av det där med bilder? Jag har hittils undvikit nätdejtning för jag orkar inte hålla på med sånt. Har nästan ingen bild som ser vettig ut och gillar inte att ta bilder på mig själv, så... tja, funderar på om nätdejtning är bortkastat då(för egen del skulle jag iof inte bry mig så mycket om andra parten inte har bilder).

Granatgiraffen
2009-03-23, 08:59
Hur stor grej brukar ni göra av det där med bilder? Jag har hittils undvikit nätdejtning för jag orkar inte hålla på med sånt. Har nästan ingen bild som ser vettig ut och gillar inte att ta bilder på mig själv, så... tja, funderar på om nätdejtning är bortkastat då(för egen del skulle jag iof inte bry mig så mycket om andra parten inte har bilder).

Eftersom tjejer på nätdejtingsidor får cirka 3400 mail om dagen(oavsett hur dom ser ut) så sållar dom bort rätt mycket antar jag. Om du har bild så ökar dina chanser rätt mycket.
Det är granatgiraffens gissning.

Yes
2009-03-23, 09:15
Eftersom tjejer på nätdejtingsidor får cirka 3400 mail om dagen(oavsett hur dom ser ut) så sållar dom bort rätt mycket antar jag. Om du har bild så ökar dina chanser rätt mycket.
Det är granatgiraffens gissning.
Det är iof sant, fast å andra sidan kommer det alltid finnas någon som är snyggare etc(om man inte är snyggast i världen, men den killen var gift senast jag träffade honom så...). Menar bara att man ändå måste ha annat att komma med.

Nåja, är väl bara att prova med en enkel ansiktsbild egentligen. Var inne och kikade lite på spraydate och spontant känns det som största utmaningen ändå är att hitta personer som verkar ens lite intressanta.

Tolkia
2009-03-23, 09:45
Jag skulle tro att det är bra att ha en bild för att den som läser annonsen skall känna att han/hon "får ett ansikte" på personen. Däremot är det nog inte dödligt viktigt att bilden är snygg, trots allt är de flesta som ägnar sig åt nätdejting ganska ordinära. Precis som det ser ut i resten av samhället. Tycker man att det är svårt att få till en vettig ansiktsbild kan man säkert ta en "aktivitetsbild" (typ när man cyklar, påtar i trädgården, whatever) med samma resultat.

Lellan
2009-03-23, 10:44
Jag testade i höstas, men kan inte säga att jag rekommenderar ngn av sidorna.. Är nog inte min grej. Förresten så ligger mina profiler nog kvar även om jag inte är kvar, så ser ni en bakant nuna kan ni ju säga hej! :D (men eftersom jag inte kikar numera kommer ni inte få ngt hej tillbaks förmodligen :Virro).

Kändes på många sidor som om folk ville typ skapa en relation i maxfart 0-100 på ngra mail, jag är otroligt långsam av mig och kan då absolut inte veta om jag är attraherad av ngn förrän jag träffat den femtielva ggr. Å på nätet "träffas" man ju inte ens.

Dejtade jag ngt då? Tja, jag tog sällskap till apoteket av en när jag hade magkatarr (jag är så sjuuukt romantisk..;)). Sen gick jag en promenad till konsum med en (ja, ni hör.. ).

(Ses på neutral plats bland folk tror jag däremot är smart. )

När jag kände efter och funderade på varför jag inte ville ta fikor el bior i första hand utan sjukt trista vardagssaker så var det nog för att jag inte vill riskera att det blir ngn romantisk stämning om kemin inte finns, skulle kemi finnas tror jag inte ens apotek el konsum kan döda den. Tanken kring att träffa ngn för förhållande är väl typ att det ska kännas som det inte finns ngn annan utväg, att man verkligen vill vara med personen, inte att man vill vara med någon.

Jag kanske inte ens letar efter något om jag tänker efter, utan tror att sånt måste ramla ner i huvudet på mig och nöta sig in. Live. Om det ska vara ngt på riktigt, och inte baraföratt. Men klart jag kan ha fel.

Men en sida får jag presenter ifrån (ja, alltså personer skickar, hur man nu kan vilja skicka pralin och biobiljetter till ngn som man aldrig mailat el så med ens, men generöst å snällt är det ju såklart) så den sidan lär jag ju ta bort, får dåligt samvete nu när jag tänker efter.. :em:

Får nog sätta mig och radera efter jobbet, kan inte tänka mig att såna sidor är ok att jobbsurfa på..(Kolo är dock solklart jobbsurfvänligt, träningssida jue! :D)

Yes
2009-03-23, 11:56
Jag skulle tro att det är bra att ha en bild för att den som läser annonsen skall känna att han/hon "får ett ansikte" på personen. Däremot är det nog inte dödligt viktigt att bilden är snygg, trots allt är de flesta som ägnar sig åt nätdejting ganska ordinära. Precis som det ser ut i resten av samhället. Tycker man att det är svårt att få till en vettig ansiktsbild kan man säkert ta en "aktivitetsbild" (typ när man cyklar, påtar i trädgården, whatever) med samma resultat.
"Ordinär"... bra diss! ;)

Nämen, jag funderade mest på om folk lade ner mycket energi på att fixa och hålla på att byta bilder osv. Sånt skulle bara kännas omständigt.

Tolkia
2009-03-23, 12:01
"Ordinär"... bra diss! ;)
Din tolkning, inte min. Om alla såg ut som Brad Pitt och Jessica Biel skulle det vara väldigt ... ordinärt.

Yes
2009-03-23, 12:04
Din tolkning, inte min. Om alla såg ut som Brad Pitt och Jessica Biel skulle det vara väldigt ... ordinärt.
Brad Pitt och Jessica Biel? Nu vet jag inte längre hur jag ska tolka detta... :D

Tolkia
2009-03-23, 12:09
Brad Pitt och Jessica Biel? Nu vet jag inte längre hur jag ska tolka detta... :D

http://i206.photobucket.com/albums/bb119/clintinhavasu/HERMAPHRODITE.png

Yes
2009-03-23, 12:15
Ah, hermafrodit måste vara opti - då har man liksom chans på alla. :D

Kwon
2009-03-23, 13:32

På alla sådana där sidor har jag alltid lagt upp bild och jag tror att jag får mer respons med bild än utan, då jag verkligen inte är så rolig att skriva om! :D

Kwon
2009-03-23, 13:37
Gott om booty mao?

Haha Jadå, brukar bara lägga upp några bilder och inte skriva speciellt mycket (typ "Sup Bro, I'm the one, assassinatin' da shogun. I am the Alpha and the Omega. Kapten Svartskägg på nya äfventyr!" och annat dravel, sen haglar det inviter dagligen från alla 40+ milfar! :laugh:

Roligaste är nog facebook, där har jag fått kopiöst många inviter från män över hela världen som antingen är muscleadmirers eller bara allmänt homo. lol

Var en äldre (50+) herre från Köln som tyckte det var synd att jag inte bodde närmare, för han ville bjuda mig på restaurang varje dag.

Jag har typ endast 2 bilder på facebook och ingenting intressant skrivet om mig öfverhuvudtaget.

ChrisDEFC
2009-03-23, 15:55
,Kändes på många sidor som om folk ville typ skapa en relation i maxfart 0-100 på ngra mail, jag är otroligt långsam av mig och kan då absolut inte veta om jag är attraherad av ngn förrän jag träffat den femtielva ggr. Å på nätet "träffas" man ju inte ens.

+1 på den. och även +1 på att någon ska ramla ner i huvudet och gräva sig in eller va det var du skrev :D

regga mig på spray igår men känns jävla stelt... hmm, får se vad krogen ger till helgen. överväger till och mer att prata med folk till helgen, något jag sällan gör annars när jag är ute. är nog lite socialt missanpassad så att någon ramla i huve vore nog inte alls dumt.

tjabon
2009-03-23, 16:12
Ah, hermafrodit måste vara opti - då har man liksom chans på alla. :D

Stockholmare ???

mikaelj
2009-03-23, 16:33
När jag kände efter och funderade på varför jag inte ville ta fikor el bior i första hand utan sjukt trista vardagssaker så var det nog för att jag inte vill riskera att det blir ngn romantisk stämning om kemin inte finns, skulle kemi finnas tror jag inte ens apotek el konsum kan döda den. Tanken kring att träffa ngn för förhållande är väl typ att det ska kännas som det inte finns ngn annan utväg, att man verkligen vill vara med personen, inte att man vill vara med någon.

Japp, det är verkligen inget fel i att vara singel. Att bli ihop med någon bara för sakens skull... meh.

ChrisDEFC
2009-03-24, 01:55
regga mig på spray igår...

tar tillbaka det där, blev nått fel med reggen så nu måste jag fylla i precis alla uppgifter igen... undrar va som gick fel. kan det va mitt nick "deadboy" som inte riktigt slank igenom :smash: hahahaha... fan får nog va lite mer seriös om det bli nått nytt försök men ska prova krogen till helgen...

just me
2011-05-28, 00:12
Väcker liv i en gammal tråd... Vet inte om min fråga passar in just här men gör ett försök...

Jag har en profil på ett par sidor, Spray o HappyPancake. Nu till min lilla fråga... Hur ärlig ska man vara i sin press?? Känns som att jag är för ärlig, har nämligen nämt att jag inte vill ha egna barn för att jag känner mej förgammal för det (är 34 år nu). Men om dom har barn sedan innan är ok, jag har absolut inget emot barn... Innan jag skrev det på min sida så kunde man få lite svar o man skrev lite till några olika tjejer... Nu får man nästan aldrig svar... :( Så frågan är, ska man ljuga på sin press???

Kwon
2011-05-28, 00:20
Varför ljuga just me?

Du vill ju träffa hon som vill ha dig för den du är, inte sant?

Tänk om du startar någonting seriöst, och det visar sig sedan att du har ljugit.

ekmanc
2011-05-28, 00:26
Varför nämna sånt överhuvudtaget? Du behöver inte ljuga men tjejerna kanske inte behöver veta precis allt om dig redan i startskedet? Om ni ska ha barn eller inte ihop känns inte som den absolut första grejen man diskuterar.

Drfg
2011-05-28, 00:27
varför nämna sånt överhuvudtaget? Du behöver inte ljuga men tjejerna kanske inte behöver veta precis allt om dig redan i startskedet? Om ni ska ha barn eller inte ihop känns inte som den absolut första grejen man diskuterar.

+100

pragmatist
2011-05-28, 07:57
En rejäl lögn är alltid den bästa grunden för en relation, eller hur? Man ska absolut inte ljuga, däremot behöver man ju kanske inte skylta med sånt som man tror inte är till ens fördel. Kan ju vara värt att testa en omvänd profil i och för sig, där man bara framhäver sina egna nackdelar för att se vad som händer. :D

Att du skulle vara för gammal för att bli pappa vid 34 känns också lite konstigt, snittåldern för att bli pappa första gången är 33 i Stockholms län och över 37 i vissa kommuner.

Epson
2011-05-28, 09:25
Varför nämna sånt överhuvudtaget? Du behöver inte ljuga men tjejerna kanske inte behöver veta precis allt om dig redan i startskedet? Om ni ska ha barn eller inte ihop känns inte som den absolut första grejen man diskuterar.

+200

En rejäl lögn är alltid den bästa grunden för en relation, eller hur? Man ska absolut inte ljuga, däremot behöver man ju kanske inte skylta med sånt som man tror inte är till ens fördel. Kan ju vara värt att testa en omvänd profil i och för sig, där man bara framhäver sina egna nackdelar för att se vad som händer. :D

Att du skulle vara för gammal för att bli pappa vid 34 känns också lite konstigt, snittåldern för att bli pappa första gången är 33 i Stockholms län och över 37 i vissa kommuner.

Har läst att medelåldern för förstagångsföderskor på Östermalm är 39 år t.o.m. :)

shadowfire
2011-05-28, 09:53
Väcker liv i en gammal tråd... Vet inte om min fråga passar in just här men gör ett försök...

Jag har en profil på ett par sidor, Spray o HappyPancake. Nu till min lilla fråga... Hur ärlig ska man vara i sin press?? Känns som att jag är för ärlig, har nämligen nämt att jag inte vill ha egna barn för att jag känner mej förgammal för det (är 34 år nu). Men om dom har barn sedan innan är ok, jag har absolut inget emot barn... Innan jag skrev det på min sida så kunde man få lite svar o man skrev lite till några olika tjejer... Nu får man nästan aldrig svar... :( Så frågan är, ska man ljuga på sin press???

Jag skulle säga; va ärlig så slösar du varken med din eller andras tider. Är det sådana fundamentala saker och de är viktiga för dig, så tycker jag också du ska skylta med det. Du kommer att skrämma bort en stor mängd tjejer dock, så du får ju betänka ditt val noga. Är du benhårt inställd på att inte ha barn, över din döda kropp liksom, ja då tycker jag du ska vara tydlig också... annars kommer du antagligen krossa andra tjejers drömmar tids nog.

Är själv 34 och jag hoppas på att bli farsa runt 40 någon gång, har åtminstone några år på mig att träffa o lära känna en partner väl.

Håller inte med, om det är viktigt och något man håller benhårt fast vid, så varför slösa bort tid med tjejer då som drömmer om faktiskt egna barn och egen familj. Den relationen är ju dömd att misslyckas om inte antingen tjejen avstår från sin stora livsdröm, eller killen ändrar sin inställning.

Jag stöter på tjejer som skriver att de är färdiga med barntillverkning och inte vill ha fler. Eftersom jag vill ha egna barn så blir jag glad över att få den informationen tidigt och kan lämna den profilen till någon annan.

mangemani
2011-05-28, 10:16
innan jag träffade min sambo så var jag väldigt aktiv på dejting sidor(var där jag träffade henne btw) och min erfarenhet är att man aldrig ska överdriva eller ljuga på en press,det slutar bara i katastrof om man väl lyckas få till ett förhållande.

hellre att man är ärlig än att skriva att man tex "tjänar väldigt bra","har allt organiserat","har ditt och datt" osv om det nu inte stämmer för att sen på första dejten bjuda hem henne/honom till din lilla 1:a som som ser förjävlig ut...inte nog att man sätter sej själv i en väldigt pinsam sits,man blir nog även utskälld utav tjejen/killen som hade skapat sej en bild från pressen dom hade läst.
ärlighet varar längst.
sen spelar det mindre roll om det tar ett tag innan nån nappar på din press för det är det värt.

Epson
2011-05-28, 10:36
Angående just me:s och shadowfires inlägg:

Fast varför ens tro eller förutsätta saker om eventuella framtida dejter? Jag tror att skriva det i presentationen är ett bra sätt att skrämma bort potentiellt intressanta tjejer. Låt lite spänning vara kvar och låt dem upptäcka hur du fungerar efter hand.

Vem vet, ni kanske kommer på att ni inte alls fungerar som ni tror. Du kanske träffar någon du visst känner att du vill ha barn med, tjejen kanske känner att hon inte alls måste ha barn osv osv. Vem vet? Go explore!

Känns som sagt verkligen som något som kan skrämma bort folk i onödan. Det är inte lätt att hitta rätt men det blir ju inte lättare genom att lägga in värderingar, åsikter m.m. hos folk man inte ens träffat än och genom att göra sig själv mindre intressant för andra. Samt att det kanske inte är det bästa att gå in med inställningen att "nu ska jag försöka hitta en livskamrat".

Jag hade absolut plockat bort den informationen och satsat på att träffa lite söta, trevliga tjejer och se om det stämmer mellan er och annars ha trevligt på vägen :thumbup:

Jäjä, bara mina åsikter :)

shadowfire
2011-05-28, 10:42
Angående just me:s och shadowfires inlägg:

Fast varför ens tro eller förutsätta saker om eventuella framtida dejter? Jag tror att skriva det i presentationen är ett bra sätt att skrämma bort potentiellt intressanta tjejer. Låt lite spänning vara kvar och låt dem upptäcka hur du fungerar efter hand.

Vem vet, ni kanske kommer på att ni inte alls fungerar som ni tror. Du kanske träffar någon du visst känner att du vill ha barn med, tjejen kanske känner att hon inte alls måste ha barn osv osv. Vem vet? Go explore!

Känns som sagt verkligen som något som kan skrämma bort folk i onödan. Det är inte lätt att hitta rätt men det blir ju inte lättare genom att lägga in värderingar, åsikter m.m. hos folk man inte ens träffat än och genom att göra sig själv mindre intressant för andra. Samt att det kanske inte är det bästa att gå in med inställningen att "nu ska jag försöka hitta en livskamrat".

Jag hade absolut plockat bort den informationen och satsat på att träffa lite söta, trevliga tjejer och se om det stämmer mellan er och annars ha trevligt på vägen :thumbup:

Jäjä, bara mina åsikter :)

För min del så får jag väldigt många kontakter ändå, så utan att gallra så skulle det bli ett heltidsnöje o sitta och maila med massa personer. Jag gallrar hellre bort de som faktiskt inte har samma drömmar/mål i livet som mig och fokuserar på de personer som blir kvar.

Räcker gott och väl och blir trevliga träffar där man står i samma fas i livet och har mkt gemensamt o prata om då drömmar mm är lika.

Jag kan dela din åsikt om man har svårt att få napp eller få är intresserade av en, då kanske man bör försöka bredda sitt utbud.

Epson
2011-05-28, 10:45
För min del så får jag väldigt många kontakter ändå, så utan att gallra så skulle det bli ett heltidsnöje o sitta och maila med massa personer. Jag gallrar hellre bort de som faktiskt inte har samma drömmar/mål i livet som mig och fokuserar på de personer som blir kvar.

Räcker gott och väl och blir trevliga träffar där man står i samma fas i livet och har mkt gemensamt o prata om då drömmar mm är lika.

Jag kan dela din åsikt om man har svårt att få napp eller få är intresserade av en, då kanske man bör försöka bredda sitt utbud.

Hehe, ok. Har aldrig nätdejtat själv men det låter som att du (av vad jag förstått, för att vara kille) har ett lyxproblem då. Kul för dig :thumbup:

Dock verkar just me som sagt inte ha samma flyt på sitt nätdejtande så där står min åsikt kvar :)

bear.flowertwig
2011-05-28, 11:19
Det är ju en flytande skala av mer eller mindre viktiga "krav" man har. Djupt kristen? Glöm det. Morgonpigg? Ok, men väck inte mig... Sen blir det ju väldigt trist om man lägger fram dom just som krav och ska klämma igenom eventuella dejter genom en kravprofil först, där håller jag med dig Epson. Dessutom är erfarenheten att man lätt missförstår varandra i skriven form och att då rensa ut folk blir lätt fel.

Men är det något jag själv rensar ut folk på så är det en-helt-vanlig-tjej-med-glimten-i-ögat-presentationer full med intetsägande klyschor. Jag förstår inte att de själva inte inser hur intetsägande det är om dem själva. Men så börjar jag också fundera på om det finns nån sajt som kanske har en lite...hmm, mer högutbildad målgrupp? Egentligen gillar jag inte riktigt själva tanken men det tar sån tid att hitta de intressanta tjejerna.

Zhang
2011-05-28, 11:46
Men så börjar jag också fundera på om det finns nån sajt som kanske har en lite...hmm, mer högutbildad målgrupp? Egentligen gillar jag inte riktigt själva tanken men det tar sån tid att hitta de intressanta tjejerna.

http://www.dejtingdate.se/dejtingsidor-akademiker

Sundqvist
2011-05-28, 11:51
Jag är lite nyfiken shadowfire, hur gick det med hon frida sen ?

kettlebellGuden
2011-05-28, 11:57
trodde ju att vm var bästa ;)

Zoidy
2011-05-28, 13:17

Haha, +1. Tanken är att du ska vara en rolig och intressant människa som andra kan tänka sig att vilja lära känna. Inte att du ska delge dig med massa intima saker till folk du inte känner. Det är precis lika onödigt som ifall du skulle skriva om ifall du vill bli kremerad eller begraven när du dör, utifall ms. right läser det. Hade du blivit intresserad av en tjej som skrev saker man brukar ha samtal om långt fram i förhållandet?

shadowfire
2011-05-28, 14:04
med risk för att låta bitter. Du kommer inte dela resten av ditt liv med Frida. Förr eller senare går det alltid åt helvete...

Ja jag är söndagsdeppig*cry*

Jag är lite nyfiken shadowfire, hur gick det med hon frida sen ?

hahahah... Pilt77 fick rätt i sitt inlägg ;)
Vi blev ett par och flyttade ihop/var sambos i ett år, men det var inte rätt person ändå för mig så jag bröt upp och separerade. En detalj var att vi hade så olika sociala behov. Hon arbetade med en enda person varje dag som inte kunde prata (personlig assistent), medan jag jobbade med 150 personer som chef/coach. Så när jag kom hem från jobbet var jag socialt utmattad, medan hon var socialt frustrerad. Efter 6 månader med middagar, bjudningar, fester, spelkvällar och gudars vet allt så började jag tröttna... vi var för olika helt enkelt.

Oxe
2011-05-28, 14:18
med tanke på underläderstråden startade så borde det väl vara http://www.darkside.se/

bear.flowertwig
2011-05-28, 17:49
http://www.dejtingdate.se/dejtingsidor-akademiker

Provkört?

Zhang
2011-05-28, 18:02
Provkört?

Nej. Eftersom jag spenderar hela dagarna redan som det är på universitet är att komma hem och prata ännu mer med likasinnade det sista jag vill göra :D

snej
2011-05-28, 18:08
Kan rekommendera Happypancake då :)

bear.flowertwig
2011-05-28, 18:13
Kan rekommendera Happypancake då :)

Om man vill undvika akademiker? :D

Almond
2011-05-28, 20:40
Det är ju en flytande skala av mer eller mindre viktiga "krav" man har. Djupt kristen? Glöm det. Morgonpigg? Ok, men väck inte mig... Sen blir det ju väldigt trist om man lägger fram dom just som krav och ska klämma igenom eventuella dejter genom en kravprofil först, där håller jag med dig Epson. Dessutom är erfarenheten att man lätt missförstår varandra i skriven form och att då rensa ut folk blir lätt fel.

Men är det något jag själv rensar ut folk på så är det en-helt-vanlig-tjej-med-glimten-i-ögat-presentationer full med intetsägande klyschor. Jag förstår inte att de själva inte inser hur intetsägande det är om dem själva. Men så börjar jag också fundera på om det finns nån sajt som kanske har en lite...hmm, mer högutbildad målgrupp? Egentligen gillar jag inte riktigt själva tanken men det tar sån tid att hitta de intressanta tjejerna.

Du kan dejta mig, jag är högutbildad och intressant ;)

bear.flowertwig
2011-05-28, 22:19
Du kan dejta mig, jag är högutbildad och intressant ;)

Vad bänkar du RAW?

Almond
2011-05-29, 07:56
Vad bänkar du RAW?

Har aldrig bänkat så jag vet inte. Är du villig att klippa dig?

xan
2017-11-29, 02:14
Använder folket fortfarande datingsidor eller är det bara appar som gäller nu?

Diomedea exulans
2017-11-29, 03:41
Använder folket fortfarande datingsidor eller är det bara appar som gäller nu?

Datingsidor.

xan
2017-11-29, 04:03
Datingsidor.

Vilka är bäst?

Diomedea exulans
2017-11-29, 08:36
Vilka är bäst?

Happy Pancake.

Vilken app är bäst? Har bara testat Tinder, det går sådär.

Wain
2017-11-29, 08:53
Datingsidor.

Fast oftast har väl ändå datingsidorna en App också?

Diomedea exulans
2017-11-29, 09:09
Fast oftast har väl ändå datingsidorna en App också?

Vet inte.

Shqypnia
2017-11-29, 09:39
Lunarstorm, Nattstad, Playahead.

När man var 12, ljög att man var 16 för att träffa äldre tjejer :D

WHITEFOLKS
2017-11-29, 14:03
Intressant tråd att läsa sådär i retrospekt, alltid kul att se vad användare skrivit för längesen.

Lellan som var skeptisk är väl gift nu via dejtingsidor och skuggan som var helt säker på att hon var the one orkade inte mer länge efter. Kwon är väl upptagen med milfbooty :)