handdator

Visa fullständig version : Protte-tits?

Snakebite
2007-05-08, 18:24
Jag har alltid haft brostkörtlar men på sistone har det växt till sig till smakfulla bitchtits. Käkar inte AAS! Kostat på mig att köpa whey protein för ca 1.5 mån sedan. Har käkat extra proteintillskott förut utan att körtlarna har vuxit. Kan det vara proteinet?

Läste om ett kosttillskott som sas kunna ordna detta:

Chrysin (5,7 Dihydroxyflavone)
Chrysin motverkar de enzym som för hindrar testosteron att brytas ner till östrogen. Har man förhöjda nivåer av östrogen så minskas dessa med hjälp av Chrysin. Ger dig maximal testosteronhalt, vilket leder till ökad styrka, bättre uthållighet och ökad muskelmassa. All testosteron både kroppseget och intaget, har en viss omvandlig till östrogen. För höga östrogen nivåer i kroppen kan ge följande biverkningar: Ökad fettinlagring, i svåra fall gynekomasti (så kallde "bitchtits") m.m.

Är det bara skitsnack? Måste man gå under skalpellen för att få detta fixat? Ser förjävligt ut *gah!*

blekfet2
2007-05-08, 18:32
har du ökat i fettmängd?

blekfet2
2007-05-08, 18:37
synar för övrigt att det har något med det vassle du tillfört kroppen att göra.

Snakebite
2007-05-08, 18:38
Nej, ingen fettmängdsökning. Ok, läste runt lite och vad jag förstår så måste män också ha östrogen för att kunna tillgodose sig testosteronets anabola effekter. Ganska korkat att av bodybuilders att käka det med andra ord. Så, finns det några andra alternativ?

Snakebite
2007-05-08, 18:39
Ökat proteinintag ska väl kunna kicka upp östrogennivåerna om jag inte minns fel?

GymTT
2007-05-08, 19:09
Ökat proteinintag ska väl kunna kicka upp östrogennivåerna om jag inte minns fel?

Samt sänka testosteronproduktionen

formula4shape
2007-05-08, 19:17
Får man fråga hur gammal du är?

westerbotten
2007-05-08, 19:50
Jag har alltid haft brostkörtlar men på sistone har det växt till sig till smakfulla bitchtits. Käkar inte AAS! Kostat på mig att köpa whey protein för ca 1.5 mån sedan. Har käkat extra proteintillskott förut utan att körtlarna har vuxit. Kan det vara proteinet?

Chrysin motverkar de enzym som för hindrar testosteron att brytas ner till östrogen. Har man förhöjda nivåer av östrogen så minskas dessa med hjälp av Chrysin. Ger dig maximal testosteronhalt, vilket leder till ökad styrka, bättre uthållighet och ökad muskelmassa. All testosteron både kroppseget och intaget, har en viss omvandlig till östrogen. För höga östrogen nivåer i kroppen kan ge följande biverkningar: Ökad fettinlagring, i svåra fall gynekomasti (så kallde "bitchtits") m.m.

Är det bara skitsnack? Måste man gå under skalpellen för att få detta fixat? Ser förjävligt ut *gah!*

Förstår inte vad du menar? Varför skulle du få bitchtits av protein?
Jag tycker absolut att du ska gå till doktorn om det verkligen är så att du fått bitchtits och inte bara blivit fetare generellt. Kan bero allvarliga sjukdomar.

Snakebite
2007-05-08, 20:15
Sist jag kollade var jag kille! 26 bast i år. Körtlarna kom i puberteten och stannade efter det. På sistone har de så sagt vuxit till sig så nibblarna står ut som halva vindruvor. Inte så sexigt. What to do, what to do?

Raggis
2007-05-08, 20:17
Sist jag kollade var jag kille! 26 bast i år. Körtlarna kom i puberteten och stannade efter det. På sistone har de så sagt vuxit till sig så nibblarna står ut som halva vindruvor. Inte så sexigt. What to do, what to do?

Kallas för gynekomasti. Ända sättet är som sagt ett mycket enkelt kirurgiskt ingrepp. Dock kostar det jävligt mycket, såvida du inte kan fiska till dig det genom landstinget.

Philippp
http://en.wikipedia.org/wiki/Mammary_gland
bröstkörtlar

Cerberus
kolla upp hos läkare är mitt råd, är det gynocomastia så är det endast operation som hjälper så vitt jag vet..

samsam

Deffa noob

Om du tänker efter, eller bara TAR på dig själv. Så fattar du att vindruvorna e fett. Och hur får man bort fett?

Btw, du kan operera bort sånt.

Raggis
2007-05-08, 20:20
Deffa noob

Om du tänker efter, eller bara TAR på dig själv. Så fattar du att vindruvorna e fett. Och hur får man bort fett?

Man kan inte deffa bort bröstvävnad :P

Philippp
2007-05-08, 20:26
men asså ;D har redan läst den och det står inget om att bröstkörtlar kan växa? ;D alltså på killar ;D

The development of mammary glands is controlled by hormones. The mammary glands exist in both sexes, but they are rudimentary until puberty when in response to ovarian hormones, they begin to develop in the female. Estrogen promotes formation, while testosterone inhibits it.

As described above, the cells of mammary glands can easily be induced to grow and multiply by hormones. If this growth runs out of control, cancer results

Killar kan också få bröst cancer.

mikeey
2007-05-08, 20:28
aha så testeron motverkar bröstkörtlar att växa och kan göra de mindre?

Raggis
2007-05-08, 20:30
aha så testeron motverkar bröstkörtlar att växa och kan göra de mindre?

Om andelen testosteron ökar, så producerar kroppen automatiskt mer östrogen, vilken kan leda till bröstförstoring.

mikeey
2007-05-08, 20:33
Om andelen testosteron ökar, så producerar kroppen automatiskt mer östrogen, vilken kan leda till bröstförstoring.

det är väl inte ofta man är överskott på testeron väl?

Raggis
2007-05-08, 20:34
det är väl inte ofta man är överskott på testeron väl?

Väldigt vanligt i tonåren. Men, bruk av AAS leder ibland till gynekomasti. Men, finns väl preparat som kan motverka detta. Just om man får känningar i brösten. När man väl har utvecklat knölar, då är det dock försent.

mikeey
2007-05-08, 20:39
Väldigt vanligt i tonåren. Men, bruk av AAS leder ibland till gynekomasti. Men, finns väl preparat som kan motverka detta. Just om man får känningar i brösten. När man väl har utvecklat knölar, då är det dock försent.

vad är aas för nåt?

Raggis
2007-05-08, 20:40
vad är aas för nåt?

Anabola steroider.

westerbotten
2007-05-08, 20:55
gå till doktorn... kan vara hypofysstörning eller annat.

King Grub
2007-05-08, 20:58

Chrysin motverkar de enzym som för hindrar testosteron att brytas ner till östrogen. Har man förhöjda nivåer av östrogen så minskas dessa med hjälp av... blablablablabla

Är det bara skitsnack?

Ja.

The idea that chrysin might be an effective natural aromatase inhibitor originated
by a combination of science and unsubstantiated hype.

...

It appears clear that chrysin may be an effective aromatase inhibitor for cells in a
Petri dish—but not in humans.

Vitamin Research News, May 2004, Vol. 18, Number 4, Chrysin: Is It An Effective Aromatase Inhibitor?

LeftRight
2007-05-08, 21:26
Tja Snakebite,

Vi är i ungefär samma ålder och verkar ha ungefär lika stora bitchtits. Jag fick även min som dig i tonåren. Jag har äntligen bestämt mig för att ta bort mina och har precis börjat en journal om det på allmänt forum. Du får gärna kolla upp den.

När det gäller din fråga har jag inget att tillägga King grubs svar.

formula4shape
2007-05-08, 21:32
Deffa noob

Använd svenska. Det går inte att "deffa" bort gyno.

Doktorn
2007-05-10, 06:39
The development of mammary glands is controlled by hormones. The mammary glands exist in both sexes, but they are rudimentary until puberty when in response to ovarian hormones, they begin to develop in the female. Estrogen promotes formation, while testosterone inhibits it.

As described above, the cells of mammary glands can easily be induced to grow and multiply by hormones. If this growth runs out of control, cancer results

Killar kan också få bröst cancer.

Japp, 5% av all bröstcancer är faktiskt på män!!!

rmblfish
2007-05-14, 17:40
ok runt 20års åldern var jag inte alls så självsäker som jag ville vara så jag testade ryssfemmor i typ 4månader sedan lite uppehåll å sedan lika lång period andra likannde tabletter, minns ej namnet.

runt 35årsåldern var ena bröstet och körteln så stor så jag hade et mindre tjejbröst och var sketaöm under bröstvårtan och hade spänningar runtom bröstet osv.

gick till doktorn och fick senare operation i södertälje.
doktorn sade att det kommer knappt märkas utseendemässigt efter operationen vilket ju gjorde mig glad då det var ett orosmoment...

idag är jag nästan lika missnöjd med utseendet efter operationen osm innan.
dels hade jag anlag för grova ärrbildningar som vissa personer kan ha, alltså ärret höjs upp å blir kraftigt och ser småsvullet ut, keloid tror jag det kallas.
detta visste ja ginte innan operationen och fick helle ringen som helst info om att det var en risk.
dels tog de bort fettvävnad under körteln och det är en allmänt större skillnad i volym p¨å brösten idag vilket ju itne är jättevackert, lite osymetriskt mao...

har klagat hos sjukvården och patient och ansvarsnämnden men inte då...
de håller sjukvården ganska bra om ryggen verkar det...

så här står jag idag och kan tänka mig att punga upp för privatklinik och plastik.
någon som har erfarenhet och tips vart man vänder sig i stockholm?
vad som kan göras över huvudtaget? går det att snygga till?
dells måste man väll fylla upp frånvaron av fett och kanske för även för körteln som är borttaget under bröstvårtan dels sudda bort ärret så gott det går men observera att jag har keloidtendens, så vem vet om man rör det ärret kanske det blir ännu större ;)

shit mår inte bra av detta. alla bra tips mottages tacksamt...*gah!*

ps ngn som vet nummer till ngt ställe på typ huddinge man kan ringa för allmän infom och snack om anabola och dess bieffekter, känner att jag skulle vilja veta mer vad forskningen kommit fram till gälland ebieffekter långsiktigt...

PS!
börjar få känning i testiklar och drag i buktrakten uppåt magen och har pungbråck enligt läkaren, detta kan väl vara en bieffekt utav aasbruk va?
all sol
*flex*

rmblfish
2007-05-14, 18:00
justja hur vet man att det inte är en liten bitchtit på g el om det är fett?
är det bara om det ömmar rejält när man trycker på brstvårteområdet som det kan vara bitchtit på g?*whistle*

Raggis
2007-05-14, 20:56
ok runt 20års åldern var jag inte alls så självsäker som jag ville vara så jag testade ryssfemmor i typ 4månader sedan lite uppehåll å sedan lika lång period andra likannde tabletter, minns ej namnet.

runt 35årsåldern var ena bröstet och körteln så stor så jag hade et mindre tjejbröst och var sketaöm under bröstvårtan och hade spänningar runtom bröstet osv.

gick till doktorn och fick senare operation i södertälje.
doktorn sade att det kommer knappt märkas utseendemässigt efter operationen vilket ju gjorde mig glad då det var ett orosmoment...

idag är jag nästan lika missnöjd med utseendet efter operationen osm innan.
dels hade jag anlag för grova ärrbildningar som vissa personer kan ha, alltså ärret höjs upp å blir kraftigt och ser småsvullet ut, keloid tror jag det kallas.
detta visste ja ginte innan operationen och fick helle ringen som helst info om att det var en risk.
dels tog de bort fettvävnad under körteln och det är en allmänt större skillnad i volym p¨å brösten idag vilket ju itne är jättevackert, lite osymetriskt mao...

har klagat hos sjukvården och patient och ansvarsnämnden men inte då...
de håller sjukvården ganska bra om ryggen verkar det...

så här står jag idag och kan tänka mig att punga upp för privatklinik och plastik.
någon som har erfarenhet och tips vart man vänder sig i stockholm?
vad som kan göras över huvudtaget? går det att snygga till?
dells måste man väll fylla upp frånvaron av fett och kanske för även för körteln som är borttaget under bröstvårtan dels sudda bort ärret så gott det går men observera att jag har keloidtendens, så vem vet om man rör det ärret kanske det blir ännu större ;)

shit mår inte bra av detta. alla bra tips mottages tacksamt...*gah!*

ps ngn som vet nummer till ngt ställe på typ huddinge man kan ringa för allmän infom och snack om anabola och dess bieffekter, känner att jag skulle vilja veta mer vad forskningen kommit fram till gälland ebieffekter långsiktigt...

PS!
börjar få känning i testiklar och drag i buktrakten uppåt magen och har pungbråck enligt läkaren, detta kan väl vara en bieffekt utav aasbruk va?
all sol
*flex*

Du menar alltså att du körde med anabola när du var 20. Men, utvecklade gyno när du var runt 35?

Racso
2007-05-14, 21:24
Du menar alltså att du körde med anabola när du var 20. Men, utvecklade gyno när du var runt 35?

Fattade inte heller det...

Och att han NU får känningar i bollarna, 15 år senare? Sånt är väl de akuta effekterna av AAS-missbruk?

Raggis
2007-05-14, 21:31
Fattade inte heller det...

Och att han NU får känningar i bollarna, 15 år senare? Sånt är väl de akuta effekterna av AAS-missbruk?

Jo, precis. Går inte ihop. Man får väl oftast gyno-känningar under sjävla kuren? Inte 15 år senare :\...

rmblfish
2007-05-14, 21:33
jaa de e sant körde när jag var typ 20 och inte förens runt 34-35 opererade jag, ok jag kanske hade dragits med en utvecklande form max ett år alltså ngt som smög sig fram men till slut var det inget som ens gick att dölja...väntade länge för å vara säker, testade om det var ngt annat sjukligt genom röntgen etc etc tiden går innan man kommer till skott sas.
men uscha att det kan ta sådan tid...
nej det enda jag vill ha ogjort i mitt liv var det jag gjorde i 20års åldern...
men jag var såå osäker på mig själv.*whistle*

och ändock tyckte jag att jag tog lite piller och under en kort tid samt hade uppehåll innan kur två menmen det finns inga garantier när man börjar leka med sin kropp...

Raggis
2007-05-14, 21:35
jaa de e sant körde när jag var typ 20 och inte förens runt 34-35 opererade jag, ok jag kanske hade dragits med en utvecklande form max ett år alltså ngt som smög sig fram men till slut var det inget som ens gick att dölja...väntade länge för å vara säker, testade om det var ngt annat sjukligt genom röntgen etc etc tiden går innan man kommer till skott sas.
men uscha att det kan ta sådan tid...
nej det enda jag vill ha ogjort i mitt liv var det jag gjorde i 20års åldern...
men jag var såå osäker på mig själv.*whistle*

och ändock tyckte jag att jag tog lite piller och under en kort tid samt hade uppehåll innan kur två menmen det finns inga garantier när man börjar leka med sin kropp...

Så du utvecklade gyno efter kurerna. Men, bestämde dig för att operera gynon när du var 35?

rmblfish
2007-05-14, 21:35
är det ett faktum menar du?
har ingen fått det så försenat liksom?
ja hur skall jag annars förklara det, ingen sjukdom som skulle kunna stå i relation till min bitchtit har hittats...
shit tänk om jag har en dold allvarlig sjukdom oxå och att det var därför...
*spelar ledmotivet till filmen hajen dumdumdumdumdummm*

ingen som kännertill liknande sena bieffekter asså---:smash:

Raggis
2007-05-14, 21:38
är det ett faktum menar du?
har ingen fått det så försenat liksom?
ja hur skall jag annars förklara det, ingen sjukdom som skulle kunna stå i relation till min bitchtit har hittats...
shit tänk om jag har en dold allvarlig sjukdom oxå och att det var därför...
*spelar ledmotivet till filmen hajen dumdumdumdumdummm*

ingen som kännertill liknande sena bieffekter asså---:smash:

Tror att du utvecklade gyno redan under ditt aas bruk. Men, la på dig mer fettvävnad med åren, vilket resulterade i att brösten blev större.

rmblfish
hmm tider e lite dimmigt för mig men ok jag kanske gick med en liten begynnande bitchtit en längre tid men det var iaf inte samtidigt som kurerna...
ochinte några få år efter heller...det vet jag...

Racso
Du menar alltså att BT kan uppstå långt efter man slutat preppa?

Hade ingen aning, trodde inte att det var möjligt...

Edit: här var man snabb.

rmblfish
2007-05-14, 21:44
aha kan ju vara så, bara ena bröstet växte sig stort och började likna flickors småbröst...då var det dags...
den andra ser la ganska normal ut svårt å veta om det är aningens lite fett eller en avstannad minimal bitchtit som sagt...

ja nu får jag se om ngn privatklinik kan fixa dels keloidärret efter operationen och dels fylla upp lite efter allt underhudsfett de tog bort under bröstvårtan + bröstkörteln så om ngn har tips å ideer så...

Raggis
2007-05-14, 21:47
aha kan ju vara så, bara ena bröstet växte sig stort och började likna flickors småbröst...då var det dags...
den andra ser la ganska normal ut svårt å veta om det är aningens lite fett eller en avstannad minimal bitchtit som sagt...

ja nu får jag se om ngn privatklinik kan fixa dels keloidärret efter operationen och dels fylla upp lite efter allt underhudsfett de tog bort under bröstvårtan + bröstkörteln så om ngn har tips å ideer så...

Du har inte lust att slänga upp en bild?

Racso
2007-05-14, 21:50
ja nu får jag se om ngn privatklinik kan fixa dels keloidärret efter operationen

Kolla upp Dermatix, ska vara riktigt bra mot fula ärr. Finns även speciella förband som ska minska ärrbildning (rodnad och förtjockning)...

shadowfire
2007-05-14, 21:52
asså om tuttarna plötsligt ställer sig ut som halva vindruvor - på så pass kort tid och bara så lite - så låter det fortfarande som fettinlagring i mina ögon. Jag har samma själv, fettförbränner jag lite så ser mina pecs direkt bättre ut. Räcker faktiskt med att jag är nyduschad eller att det är kallt ute så att de hårdnar till sig lite, så ser det bättre ut.